En oikein ymmärrä mikä on meidän pentuun iskenyt, kun hetki sitten se vaikutti jo lähes täysin sisäsiistiltä. Yön ja työpäivän aikana ei oikeastaan enää lirautellut lattialle kuin tosi harvoin, paperikin otettiin kokonaan pois kun näytti että jaksaa pidättää jo pidempäänkin. Ja ulos osaa jo pyytää selkeästi. Mutta nyt viime päivinä tuo on alkanut tehdä tekosiaan taas enemmän sisälle. Esim. tänä aamuna (kuten joka aamu) poikaystävä käytti ulkona kuuden jälkeen, mutta kun itse nousin ennen yhtätoista oli taas lirit lattialla. Ja vaikuttaa kuin pissimistarve olisi lisääntynytkin , nyt saattaa tunnin välein iltaisin pyytää ulos, kun ennen riitti että muutama kerta päivässä käytettiin pissillä. Ja eikä tuo enää aina edes vaivaudu pyytämään, vaan alkaa surutta silmien edessä losottamaan lattialle. Epäilen vahvasti että olisi pissatulehdus, mutta luulisi silloin että sitä k***a ei riittäisi niin älyttömästi joka kerralle. Aion viedä pissanäytteen tutkittavaksi, mutta ajattelin kysyä josko voisi olla jotain muuta syytä jos näyte on puhdas. Onko koirani jollain lailla taantunut?
Taantumusta?
5
442
Vastaukset
kyllä tuollaista tapahtuu eli jospa pennullasi on "uhmaikä". Virtsa tulehdus tuntuu kyllä myös todennäköiseltä. Kannattaa myös muuten antaa tutkia pentu jos pissa on puhdas ja homma jatkuu vain. Mutta uskoisin eläinlääkärin kertovan enemmän.
Vielä sellainen, että voiko tähän vaikuttaa naapuritalojen koirien kiima? Siis että tahtoo useammin ulos nuuskimaan? Ymmärtääkö edes vajaa puolivuotias uros juoksujen päälle? Kovasti se ainakin nuuhkii joka puskaa tuolla pihalla, ei saisi liikkeelle ollenkaan kun jämähtää haistelemaan. Ainakin yhdellä nartulla tässä naapurissa tiedän juoksujen nyt olevan.
älä epäilekkään sitä. Toiset kehittyvät aikaisemmin kuin toiset.
Ei sen puoleen oli minullakin kerran uros Laku-Petteri. Sille tuotiin narttu epäilyksistäni huolimatta pitkän matkan takaa. Laku oli seitsenkuinen ja ilmoitin jo puhelimessa etten usko sen vielä astuvan. No nartun omistaja oli malttamaton ja tulivat meille. Ainoa mtä he saivat oli tarjoilemani ruoka. Laku-Petteri puri sitä itseään tarjoavaa narttua ja toi minulle palloa eikä voinut olla vähempää kiinnostunut.
Seuraavasta juoksusta urokseni sitten astui sen nartun.umalehtinen kirjoitti:
älä epäilekkään sitä. Toiset kehittyvät aikaisemmin kuin toiset.
Ei sen puoleen oli minullakin kerran uros Laku-Petteri. Sille tuotiin narttu epäilyksistäni huolimatta pitkän matkan takaa. Laku oli seitsenkuinen ja ilmoitin jo puhelimessa etten usko sen vielä astuvan. No nartun omistaja oli malttamaton ja tulivat meille. Ainoa mtä he saivat oli tarjoilemani ruoka. Laku-Petteri puri sitä itseään tarjoavaa narttua ja toi minulle palloa eikä voinut olla vähempää kiinnostunut.
Seuraavasta juoksusta urokseni sitten astui sen nartun....jo viimeistään nyt taitaa ymmärtää kun joskus pari kuukautta sitten käytiin kotonani missä on kääpiöpystykorvanarttu. Sillä oli juuri silloin juoksut, ja eihän me osattu kuvitellakaan että Risto mitään niistä touhuista tajuaisi. Noh, siltipä se vain hyppäsi aikansa nuuskittuaan selille ja yritti alkaa toimiin. Onneksi kuitenkin heti huomattiin eivätkä kauaa saaneet iloita. Pörri- neiti olikin sitten loppuillan vähän huonolla tuulella =P
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652339En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681377- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999