Osaako joku neuvoa mitä tehdä?:
Minulla on Telewell TW-500 ADSL-modeemi ja soneran liittymä. Nyt asensin D-Link DI-624 -tukiaseman ja liitin siihen kaapelilla XP-pöytäkoneen ja asensin kannettavaan tietokoneeseen D-Linkin WLAN-kortin. Koneiden palomuuriasetusten säädön jälkeen molemmat koneet vastaavat toistensa pingiin ja tukiaseman valotkin vilkkuvat niin kuin pitää.
Ongelma on se, että kumpikaan koneista ei pääse nettiin. Kaiken järjen mukaan tukiaseman palomuuriasetukset sallivat nettiliikenteen.
Kun kytken koneet kaapelilla suoraan suoraan Telewellin modeemiin niin molemmat pääsevät normaalisti nettiin.
Onko vika siis modeemiasetuksissa, vai missä? Mitä pitää tehdä ja miten?
WLAN-ongelma: Telewell TW-EA500 & D-Link
5
6097
Vastaukset
Miten määrittelit tukiaseman WAN-asetuksen? Jos koneisiin ei ole tehty ADSL:ää varten mitään asetuksia, valitse Dynaaminen IP tai vastaava asetus. Jos taas koneissa on ADSL:ään liittyviä asetuksia, ne tulee nyt tehdä tukiaseman WAN-asetuksiin.
Lähtien TW-EA500:ssa on ollut WLAN?
TW-EA510 kyllä on.- Penttinen
päätelit että telewellissä olis WLAN? Opetellaan tavaamaan...
- julli
Sain ainakin oman telewellin ja d-linkin toimimaan yhdessä.
Vaihdoin D-Linkin hallintaosoitteeksi 192.168.0.253 joka on samasta aliverkosta Telewellin hallintaosoitteen kanssa, mutta ei kuitenkaan minkään muun osoitteen kanssa päällekäin.
Otin DHCP-palvelimen D-Linkistä pois päältä.
Siirsin Telewellin ja D-Linkin välisen johton D-Linkin WAN-liittimestä LAN-liittimeen.- eperho
Jep, tämä toimi. Kiitos paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa421986En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421381Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81201
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 80929