WLAN-ongelma: Telewell TW-EA500 & D-Link

eperho

Osaako joku neuvoa mitä tehdä?:
Minulla on Telewell TW-500 ADSL-modeemi ja soneran liittymä. Nyt asensin D-Link DI-624 -tukiaseman ja liitin siihen kaapelilla XP-pöytäkoneen ja asensin kannettavaan tietokoneeseen D-Linkin WLAN-kortin. Koneiden palomuuriasetusten säädön jälkeen molemmat koneet vastaavat toistensa pingiin ja tukiaseman valotkin vilkkuvat niin kuin pitää.
Ongelma on se, että kumpikaan koneista ei pääse nettiin. Kaiken järjen mukaan tukiaseman palomuuriasetukset sallivat nettiliikenteen.
Kun kytken koneet kaapelilla suoraan suoraan Telewellin modeemiin niin molemmat pääsevät normaalisti nettiin.
Onko vika siis modeemiasetuksissa, vai missä? Mitä pitää tehdä ja miten?

5

6097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten määrittelit tukiaseman WAN-asetuksen? Jos koneisiin ei ole tehty ADSL:ää varten mitään asetuksia, valitse Dynaaminen IP tai vastaava asetus. Jos taas koneissa on ADSL:ään liittyviä asetuksia, ne tulee nyt tehdä tukiaseman WAN-asetuksiin.

• Lähtien TW-EA500:ssa on ollut WLAN?
      TW-EA510 kyllä on.

• Penttinen

päätelit että telewellissä olis WLAN? Opetellaan tavaamaan...

• julli

Sain ainakin oman telewellin ja d-linkin toimimaan yhdessä.
      Vaihdoin D-Linkin hallintaosoitteeksi 192.168.0.253 joka on samasta aliverkosta Telewellin hallintaosoitteen kanssa, mutta ei kuitenkaan minkään muun osoitteen kanssa päällekäin.
      Otin DHCP-palvelimen D-Linkistä pois päältä.
      Siirsin Telewellin ja D-Linkin välisen johton D-Linkin WAN-liittimestä LAN-liittimeen.

• eperho

Jep, tämä toimi. Kiitos paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      1986
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1381
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1201
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe