Oletteko opettaneet lapsillenne hyviä käytöstapoja?
Millaisia?
Onko käyttäytymisetiketin tunteminen mielestänne tarpeen tai hyödyllistä?
Unohtuvatko hyvät tavat?
5
548
Vastaukset
- Loistava.polku
Mielestäni hyvä käytös tarkoittaa sitä, että osaa ottaa huomioon myös muiden tarpeet ja viihtyvyyden. Näin olen opettanut lapsiani tekemään.
Varsinaisen "etiketin" opettelu saa odottaa kunnes tytär nai Englannin kruunuprinssin tms. - Pirre*
me jotain yritimme heille opettaa...siitä vain on niin pitkä aika, etten muista oikein..:/
Nätisti sanovat käsipäivää ja opettavat näköjään omia lapsiaankin tervehtimään ja heittämään hatun pois päästä sisälle tultaessa.
Pöydässä ei syödä hattu päässä, eikä mesota miten puuttuu, keksilautaseen vaan iskee inflaatio...
Me ei annettu lastemme tyhjentää kahvipöydän tarjottavia ja sitä olen yrittänyt sanoa myös näille lastemme vekaroille, etteivät ainakaan muualla kylässä tekisi niin... - Marion.T
kasvattamaan kolme hyvin fiksua jälkeläistä, jotka osaavat ottaa huomioon myös toiset ihmiset.
Rakkaus ja huolenpito ja rinnalla oleminen vaikeissakin tilanteissa on se minun kasvatusperiaatteeni.
Ei siihen mitään ihme konsteja tarvita, kun lapsella on hyvin asiat pienestä pitäen, ja pieniä kolhuja tulee aina silloin tällöin, niin siinä oppii sitä elämää. - Talisker
Bussiin mennessä ei kysytä "V..tu,meneeks tää dösa Maunulaan,vaan jätetään tuo eka sana pois.
Ruokapöydässä ei riitä että lippis käännetään takaperin,vaan se otetaan pois kokonaan.
Ei provosoiduta,kun joku 50 -haudan välillä oleva alkaa vinkua isolla äänellä julkisella paikalla nykyajan nuorison tavoista.
Ei sanota kylässä,että kesäkeito on PCeestä ja maistuu sille,vaan sanotaan nätisti että mä en jaksa syödä paljoa.Ruoka useimmiten on rakkaudella tehtyä,mutta kaikki ei pidä kaikesta.Tämän tosiasian unohtavat tavallisesti,aikuiset.
Nyt joku on bisnesmies on keksinyt markkinaraon,seurattuaan ilmeisesti kakaroiden tapaa pitää lippiksen lippaa taaksepäin.
Ensi sesonkina tulee kuulemma myyntiin lippismalli jossa lippa on käännetty valmiiksi taakse.:)
PS.Toi ei kyllä enää liittynyt käytösjuttuun mitenkään,sorry. - sinkku55
Kotonahan ne hyvät tavat opetetaan.
Onneksi on lapsille mennyt oppi perille,paitsi nuorimmaiselle ei oikein,mut se onkin sellainen vähän ujo tyttö ja olen pistänyt sen piikkiin.
Erittäin hyödyllistä on lapsille opettaa oikeat tavat.
Tänäänkin katsoin meidän työpaikalla ruokalassa,kun yksi nuori poika söi ja oli lippis päässä,silloin ajattelin että huh pojalle ei ole tapoja opetettu.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164