nyt se meil alkaa taas

tukkusutija

sanokoon kutka ja ketkä mitän sitten.

aamulla hirvenmetsästykseen. pertaanit on putsattu liioista rasvoista. reppuun pakattu kartat sun kompassit, punaset hatut ja liivit. tietty kaikki tarvittavat lupalaput.

koirat on iskussa kuni tarviii ja rudin hattutaskun 2 desinen on matkassa.

ps. 1 joku voi olla vastaan joku ei, mutta heikunkei.

50

1344

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÖhkÖ=

Kiitos samoin.

• Hauli

Teillä on jännitävää. Siis tarkoitan lähinnä sitä, kuka saa tappaa ja kuka haavoittaa ja kuka teurastaa, kenties joku saa hörpätä hirvenvasan tuoretta verta! Siinä sudetkin kalpenee!

Onnea verenhimoiselle ja alkukantaiselle retkellesi, jota intohimoisesti puolustat ja tuot esiin täällä. Sinänsä hauskaa :D

Rehvastelu tuollaisella menee kyllä mun ymmärryksen yli. Mutta paista vasoja sitten uljaan taistelusi jälkeen ja kutsu vaikkapa MillaN (N?) kylään, hän kun on niin ymmärtäväinen.

----

ja ettei jäis epäselväksi, niin kannatan todellakin, eikä aikuisten leikisti hirvikantojen rajoittamista - ihan pelkästään liikenneturvallisuuden takia.

• MillaN

...haulia huolettaa? :)

Kysäisen tässä ohikulkiessani oletko kasvis- vai lihansyöjä?

• Hauli
        MillaN kirjoitti:

...haulia huolettaa? :)

Kysäisen tässä ohikulkiessani oletko kasvis- vai lihansyöjä?

Ei minua huoleta mikään muu, kuin ihmiskunnan älyllisen potentiaalin hyödyntämättä jättäminen.

Kalaa mieluiten nopeasti kypsennettynä tai graavattuna ja jos lihan ja kasvisten suhteesta kysyit ohikulkiessasi niin mielummin kasviksia.

Mutta en oo vege, ok.

Itse olet tietysti kaikkiruokainen ja allerginen tietyille jutuille...

hah hah

*onnekas arvaus*

• MillaN
        Hauli kirjoitti:

Ei minua huoleta mikään muu, kuin ihmiskunnan älyllisen potentiaalin hyödyntämättä jättäminen.

Kalaa mieluiten nopeasti kypsennettynä tai graavattuna ja jos lihan ja kasvisten suhteesta kysyit ohikulkiessasi niin mielummin kasviksia.

Mutta en oo vege, ok.

Itse olet tietysti kaikkiruokainen ja allerginen tietyille jutuille...

hah hah

*onnekas arvaus*

...kuin että sinullekin maistuis hirvenliha.:D

Minähän en ole allerginen millekään enkä kenellekään.

*ota juotavaa, se rentouttaa* :D

• Hauli
        MillaN kirjoitti:

...kuin että sinullekin maistuis hirvenliha.:D

Minähän en ole allerginen millekään enkä kenellekään.

*ota juotavaa, se rentouttaa* :D

Et olisi voinut tapoillesi enemmän vastata.

hohhoijaah.... huoks

• Hauli
        Hauli kirjoitti:

Et olisi voinut tapoillesi enemmän vastata.

hohhoijaah.... huoks

tavoillesi siis... siis kaikkein eniten vituttaa noi örvelöt jotka kirjoittavat tänne ilman kielioppisääntöjä. nih

• MillaN
        Hauli kirjoitti:

tavoillesi siis... siis kaikkein eniten vituttaa noi örvelöt jotka kirjoittavat tänne ilman kielioppisääntöjä. nih

...jos peppua kivistää haulit ja kiroitushäröt- ja opit, niin menee sillai vaan ohi...helpottaa eikä ituta yhtään.:D

Siis ja ihan oikeasti...naudat ja siat viedään teurastettavaksi, hirviä ja sorsia on ammuttu kautta aikojen, metsäneläimiä pyydystetty ansoilla...se kaikki kuuluu tähän ihmisen historian elämäntapoihin...mitä siitä, antaa ihmisten metsästää ja kalastaa...tärkeämpää minusta olisi saada maailman suurin peto, ihminen, lopettamaan sodat ja auttamaan hädässä olevia...siinä muutama hirvenkaato ei tunnu missään, niih!

Ja miks muuten vihoittelet minulle?

• Hauli
        MillaN kirjoitti:

...jos peppua kivistää haulit ja kiroitushäröt- ja opit, niin menee sillai vaan ohi...helpottaa eikä ituta yhtään.:D

Siis ja ihan oikeasti...naudat ja siat viedään teurastettavaksi, hirviä ja sorsia on ammuttu kautta aikojen, metsäneläimiä pyydystetty ansoilla...se kaikki kuuluu tähän ihmisen historian elämäntapoihin...mitä siitä, antaa ihmisten metsästää ja kalastaa...tärkeämpää minusta olisi saada maailman suurin peto, ihminen, lopettamaan sodat ja auttamaan hädässä olevia...siinä muutama hirvenkaato ei tunnu missään, niih!

Ja miks muuten vihoittelet minulle?

Kaikkihan kuolee pölvästi!, mitä sä tuollaisia selität. Pyh, sun ummenlummillesi.

Ja kaikkein tyhmin juttu on se (mitä itsekin joskus toistan), että ihminenhän se kaiken pahan tekee.

Ei sitä tee mikään muu kuin paha ajatus ja teko. Eikö ole ihmeellistä?

• MillaN
        Hauli kirjoitti:

Kaikkihan kuolee pölvästi!, mitä sä tuollaisia selität. Pyh, sun ummenlummillesi.

Ja kaikkein tyhmin juttu on se (mitä itsekin joskus toistan), että ihminenhän se kaiken pahan tekee.

Ei sitä tee mikään muu kuin paha ajatus ja teko. Eikö ole ihmeellistä?

...en voi enää leikkii sun kaa, kun mun simmut harittaa niin pahasti.:D

Kun mä en nyt enää jaksa ajatella miks ihminen ajattelee pahaa ja tekee pahaa...ihmeellistä kun ei jaksa ajatella.

*kippis ja kulaus*:D

• Hauli
        MillaN kirjoitti:

...en voi enää leikkii sun kaa, kun mun simmut harittaa niin pahasti.:D

Kun mä en nyt enää jaksa ajatella miks ihminen ajattelee pahaa ja tekee pahaa...ihmeellistä kun ei jaksa ajatella.

*kippis ja kulaus*:D

Minä en leiki - olen aina tosissani. Mutta ymmärrän kyllä miksi jälleen kerran silmäsi harittavat.

Kauniita unia.

• tukkusutija

on niin matala, ettei sen ylittäminen ole mikään saavutus. kiitos toivotuksista ja kilioppivirkistukset ovat alaani mys.

ja musta o hanaa, kun pytsyt ilakoimaan olemattomalla astialla. siinä on jotain fernaalista kliffaa.

ja paistan mitä paistan, maistan kenen kaa maistan. ja rehvastelen mitä rahvastelen tuntematta minkäänlaista vähäkyröä mussutuksestasi.

vaan jatkoja armas, jos oma ei riitä. u-lihan haistaa aina ja aurinko paistaa.

• MillaN
        Hauli kirjoitti:

Minä en leiki - olen aina tosissani. Mutta ymmärrän kyllä miksi jälleen kerran silmäsi harittavat.

Kauniita unia.

...jälleen kerran?...ymmärrät?...tässä on nyt jotain mätää.:D

• MillaN
        tukkusutija kirjoitti:

on niin matala, ettei sen ylittäminen ole mikään saavutus. kiitos toivotuksista ja kilioppivirkistukset ovat alaani mys.

ja musta o hanaa, kun pytsyt ilakoimaan olemattomalla astialla. siinä on jotain fernaalista kliffaa.

ja paistan mitä paistan, maistan kenen kaa maistan. ja rehvastelen mitä rahvastelen tuntematta minkäänlaista vähäkyröä mussutuksestasi.

vaan jatkoja armas, jos oma ei riitä. u-lihan haistaa aina ja aurinko paistaa.

...niitä kaatoja on tehty? :)

• MillaN kirjoitti:

Millani täällä ja tähän aikaan:)

• tukkusutija
        MillaN kirjoitti:

ei kaatoja. vaan komeet kelit. ruska on ollut huono, kun ei pakkasöitä.

koivut heittelevät viimeisiä lehtiään, haapa pudotellut kaikki, leppä, raita ja pihlaja vielä viimeisiä vihreitään? pidättelee.

vaan on hulpeaa kuiteskin istuskella paukuttelemattakin passissa. metsä ei ole tyhjä. ei äänetön.

ja huomenna uus on päivä.

• tukkusutija
        Waffen-ss kirjoitti:

was was kuis sull panee?

• tukkusutija kirjoitti:

was was kuis sull panee?

Ihan jees tässä.

Mietinkin, pitäisikö osallistua Nk:n idolsi kisaan. Entäs itse?

• tukkusutija
        Waffen-ss kirjoitti:

Ihan jees tässä.

Mietinkin, pitäisikö osallistua Nk:n idolsi kisaan. Entäs itse?

ei oo mullen. yleensäkään kisat. millään lailla ynsimättä tälläkään kertaa Nk:n ideoita.

• tukkusutija kirjoitti:

ei oo mullen. yleensäkään kisat. millään lailla ynsimättä tälläkään kertaa Nk:n ideoita.

Kyllä joskus on kiva osallistua.

Asiasta kolmanteen, minulla on tuolla varaston kätkössä ikivanha luodikko. Ennen sisällisotaa tehty. Siinä on kahdeksankulmanen piippu (siis päältäpäin), luultavasti jonkun kyläsepän takoma. Lukko on otettu ehkä jostain vanhasta haulikosta.

Lukossa on joku teksi, en vain jaksa muistaa mitä siinä luki.

Kait ne oravia sillä ampuivat.

• MillaN
        tukkusutija kirjoitti:

ei kaatoja. vaan komeet kelit. ruska on ollut huono, kun ei pakkasöitä.

koivut heittelevät viimeisiä lehtiään, haapa pudotellut kaikki, leppä, raita ja pihlaja vielä viimeisiä vihreitään? pidättelee.

vaan on hulpeaa kuiteskin istuskella paukuttelemattakin passissa. metsä ei ole tyhjä. ei äänetön.

ja huomenna uus on päivä.

...mikä tarkoitus on siimoilla, jotka on vedetty hirvialueiden tienlaitaan, nimenomaan vain toiselle puolelle...tuskin sen vuoksi, että hirvi siihen siiman kompastuisi? :)

Ja ukot seisoo pyssyjen kanssa siellä tien toisella puolella. Tämä siimajuttu oli minulle ihan uusi juttu hirvenmetsästyksessä.

• MillaN
        Waffen-ss kirjoitti:

...Waffeni armas kippuravarvas...jaa, ai että tähän aikaan.:D

Eilen oli vauhti päällä ja tuli pitkät unoset tälle päivälle.

• tukkusutija
        Waffen-ss kirjoitti:

Kyllä joskus on kiva osallistua.

Asiasta kolmanteen, minulla on tuolla varaston kätkössä ikivanha luodikko. Ennen sisällisotaa tehty. Siinä on kahdeksankulmanen piippu (siis päältäpäin), luultavasti jonkun kyläsepän takoma. Lukko on otettu ehkä jostain vanhasta haulikosta.

Lukossa on joku teksi, en vain jaksa muistaa mitä siinä luki.

Kait ne oravia sillä ampuivat.

kölvinä tehtiin tussarit kiviporan teristä. olivattenko kahdeksan tai kuuskulmaisia muista en. mutta tehdas ja "metallimiehen" taito olivatten tarpeen. toimivatten omatekemällä mustalla ruudilla.

• tukkusutija
        MillaN kirjoitti:

...mikä tarkoitus on siimoilla, jotka on vedetty hirvialueiden tienlaitaan, nimenomaan vain toiselle puolelle...tuskin sen vuoksi, että hirvi siihen siiman kompastuisi? :)

Ja ukot seisoo pyssyjen kanssa siellä tien toisella puolella. Tämä siimajuttu oli minulle ihan uusi juttu hirvenmetsästyksessä.

met emme käytä siimaa kuin kalastuksessa.

oiskohan sillä jotain ohjailevaa vaikutusta.

• MillaN kirjoitti:

...Waffeni armas kippuravarvas...jaa, ai että tähän aikaan.:D

Eilen oli vauhti päällä ja tuli pitkät unoset tälle päivälle.

Juu,olen huomannut vauhtisi. En pelkästään eilistä vaan koko viikon:)))

• MillaN
        Waffen-ss kirjoitti:

Juu,olen huomannut vauhtisi. En pelkästään eilistä vaan koko viikon:)))

...sinä minun vauhdin tiedät...vihjailetko kippuravarvas jotain...hmmm.:D

• MillaN
        tukkusutija kirjoitti:

...siinä siimanvirityksessä se, että sitä ei ollut vedetty kovin tiukalle ja se oli kiinnitetty tietyin välein pieniin keppeihin...tavallaan se ei pysäytä isoa hirveä, mutta tunteeko, vaistooko hirvi sen edessään eikä uskalla ylittää sitä...siimat eivät olleet korkealla.

• MillaN kirjoitti:

...sinä minun vauhdin tiedät...vihjailetko kippuravarvas jotain...hmmm.:D

Mitään vihjaile..;) köh köh..
        Näinhän minä novellisi ja muut juttusi:))) Siitä vauhtisi arvasin..

• MillaN
        Waffen-ss kirjoitti:

Mitään vihjaile..;) köh köh..
        Näinhän minä novellisi ja muut juttusi:))) Siitä vauhtisi arvasin..

...tuli pysyttyä kotona...olis nimittäin saattanut tulla kompuroidessa kääretorttuhuulet.:D

Nooh...mikä tunnelma novellin jälkeen? :D

• tukkusutija kirjoitti:

kölvinä tehtiin tussarit kiviporan teristä. olivattenko kahdeksan tai kuuskulmaisia muista en. mutta tehdas ja "metallimiehen" taito olivatten tarpeen. toimivatten omatekemällä mustalla ruudilla.

Ahaas, vai kiviporista niitä on tehty. Tämä tuskin mikään terästä tehty. Mutta kun en aseita paremmin tunne, niin enpä sano mitään.

Muistelisin penskana, eno soitti aseesta sakon tehtaalle ja kuvaili asetta. Kaveri vastasi heti, tuo tänne saat 2000mk. Silloin se tuntui isolta summalta.

• MillaN kirjoitti:

...tuli pysyttyä kotona...olis nimittäin saattanut tulla kompuroidessa kääretorttuhuulet.:D

Tunnelma oli hmmm.. kuinka sen sanoiksi pukisi..
        Sinut pitää ristiä uudestaan:) Hunajamillaniksi:)

• MillaN kirjoitti:

mistä novellista puhutte? Mihin olet kirjoittanut novellin?

• MillaN
        Waffen-ss kirjoitti:

Tunnelma oli hmmm.. kuinka sen sanoiksi pukisi..
        Sinut pitää ristiä uudestaan:) Hunajamillaniksi:)

...Hunajamilla...kuules kippuravarvas...kohta juostaan.:D

Siis tunnelma oli...mahdollisesti kiusallinen?...sain lahjaksi vaniljakastiketta...hmmm...*räps, räppää itseään sormille...nyt rauhoitu* :D

• MillaN
        Mariet kirjoitti:

mistä novellista puhutte? Mihin olet kirjoittanut novellin?

...Mariet.:)

*kuiskaa*...seksinovelleissa.:D

• MillaN kirjoitti:

...Hunajamilla...kuules kippuravarvas...kohta juostaan.:D

Siis tunnelma oli...mahdollisesti kiusallinen?...sain lahjaksi vaniljakastiketta...hmmm...*räps, räppää itseään sormille...nyt rauhoitu* :D

Hmmm.. *nauraa*

ps: kerran oli siideriä:))))

• MillaN kirjoitti:

Voihan hunajapyssyt...

*pinkoo äkkiä seksiosastolle*

• Mariet kirjoitti:

Voihan hunajapyssyt...

*pinkoo äkkiä seksiosastolle*

Otankin kellosta aikaa, luulen ettei Mariettia näy piiitkään aikaan täällä:)

• MillaN
        Waffen-ss kirjoitti:

Hmmm.. *nauraa*

ps: kerran oli siideriä:))))

...oli vai...mistäs sinä sen tiedät...en ole edes vaniljakastiketta vielä maistanut.:D

Kuule...oiskohan viisainta suoristaa ne kippuravarpaat ojennukseen, asettua lähtöasentoon, sillä kohta pamahtaa ja sit juostaan.:D

Tiedätkös muuten yhdestä nojatuolista.:DD

• MillaN kirjoitti:

...oli vai...mistäs sinä sen tiedät...en ole edes vaniljakastiketta vielä maistanut.:D

Kuule...oiskohan viisainta suoristaa ne kippuravarpaat ojennukseen, asettua lähtöasentoon, sillä kohta pamahtaa ja sit juostaan.:D

Tiedätkös muuten yhdestä nojatuolista.:DD

Voi sun kansas Millaseni:)
        Nyt minun on oikeasti hipsittävä tästä pois, ettei tule sanottua mitään..niin.. mitähän minä nyt tarkoitinkaan:))

Hyvää yötä:)

Niin... se nojatuoli:) Taidanpa tietää, eikun arvaan:))

• Waffen-ss kirjoitti:

Menikö paljonkin aikaa ;). Laitoin sinne pari pientä kommenttia, muutama sekuntti meni siinä yliaikaa.

• MillaN kirjoitti:

Minua tietenkin miellytti myös tuo tanssiosuus.
        Ja se että tarina lähti liikkeelle siitä flirtistä.

En voi kieltää etteikö mielikuvat alkanu villisti lentää ;).
        On tää ihmisen seksuaalisuus aika merkillistä, mielikuvistakin saa aikamoisen nautinnon.

• Waffen-ss kirjoitti:

Luin muutaman novellin lisää. En oikein tykännyt, liian karskia tekstiä minulle.
        Minuun vetoaa enemmän MillaNin teksti.
        Äh, kun olen sellainen romantikko.

• Juutas
        tukkusutija kirjoitti:

kulkureittien jälittämistä varten, niin ainakin karhujahdissa tehdään.

• tukkusutija

höviä hölinötiä.

aamu on huomenna taas. ötyjä.

• Juutas

ukko aina innoissaan, hirven mehätys alkoi; hyvä ihme kun liivit ja myssyt oli jo ojossa viikkoo ennen hoohetkkee..:)) ja pyssyy rasvattiin ja passattiin tohkeissaan...ihan nauratti se into.

Oli sitä lihaakin sitten, sanoisiko ihan tolokuttomasti, -80 -90 -luvulla kun hirvenmehätys muistutti enempi teurastusta.

• et taida

metsästää hirviä?

• tukkusutija

vaikui?

niinsanotusti meilläpäin oli suurimmat seuruekiintiöt 80-luvun alkupuolella ja sitten toissa vuonna. työstä kävi.

vaan eipä sitä enää viikkotolkun vispausta pelien ja pensseleiden kaa oo.

metsästysmajan syksyiset yökerhotkin ovatten historiaa, jolloin sauna lämpeni ja kollot ja pullot kolisivat.

• Juutas
        et taida kirjoitti:

metsästää hirviä?

vielä suorittanut metsästäjän tutkintoa ja savikiekkoonkin olen osunut vain muutamia kertoja...en tiä miten hirvikokeessa kävisi..

Ai miten niin muka?

• Pirre*
        tukkusutija kirjoitti:

vaikui?

niinsanotusti meilläpäin oli suurimmat seuruekiintiöt 80-luvun alkupuolella ja sitten toissa vuonna. työstä kävi.

vaan eipä sitä enää viikkotolkun vispausta pelien ja pensseleiden kaa oo.

metsästysmajan syksyiset yökerhotkin ovatten historiaa, jolloin sauna lämpeni ja kollot ja pullot kolisivat.

se taisi olla...*kirosana* ukot otti huvin ja me akat järjestettiin peijjaat..siinä sitä hupia kerrakseen..noo jotain pientä välillä tietty oli..:)

• tukkusutija
        Pirre* kirjoitti:

se taisi olla...*kirosana* ukot otti huvin ja me akat järjestettiin peijjaat..siinä sitä hupia kerrakseen..noo jotain pientä välillä tietty oli..:)

mutta nyt noin, jotta aikaisen aamun koin kohtaan, goisuvei.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      67
      2395
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe