"Minä rakastan sinua!"

Näin viikolla vilauksen jenkkilän kallonkutistajatohtorin suositusta ohjelmasta. Siinä keskusteltiin noiden kolmen sanan tärkeydestä parisuhteessa. Erityisesti miehille kuului olevan vaikeata sanoa niitä, vaikka vaimo kuinka kärttäisi. Tohtorisetä nimitti lausetta lahjaksi ja totesi, että lause sisältää usein myös kysymyksen.

Sanotko sinä puolisollesi/kumppanillesi, että rakastat häntä?

Koska viimeksi sanoit tai kuinka usein sanot?
Entä lapsillesi tai muille läheisillesi?
Voiko hyvälle ystävälle sanoa niin?

Tai miten sinä ilmaiset rakkauttasi?

12

1153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marion.T

vaikka yritänkin näyttää se muuten, mutta sanoilla ilmaisten ihan liian harvoin....

• mekatron

on meillä niin erilainen kuin etelän ihmisillä, esim. eteläisessä Euroopassa.
      Heillä se käy sutjakasti. Rakkauden osoitukset muutenkin.

On erittäin vaikeaa mennä sanomaan esimerkiksi vaimolleen, että rakastan sinua.
      Saattaa luulla, että nyt on äijällä huono omatunto, mitähän se on tehnyt taas...

Nuorena saattoi joskus hienoisessa pöhnässä sanoakin tuollaista tyttöystävälleen herkällä hetkellä.

Pitäisihän sitä hellyyttä viljellä, mutta, mutta...

• 00000000000000

Suomen kielellä on niin kornia sanoa rakastavansa,toista se olisi englanniksi sanoa.
        Entinen isäntäkin hermostui,kun muija kärtti.että rakastatko häntä,kun et koskaan sano ja muistutti,että olen kosiessa sanonut rakastavani sinua,enkä aio jatkuvasti jankuttaa,kun luulis kerralla uskovan.

• Pirre*

pitäs..

Muille läheisille, lapsenlapsille ainakin, on helppo sanoa "minä rakastan teitä mahottomasti"..ja se hymy jonka saan pojankoltiaisiltakin, se on kokemisen arvoinen...niin kun antaa rakkautta niin sitä myös saa..sehän se kai olisi...viisasten kivi...

• tumpelo

tullu sanottua, koska epäilen että tulee valkoinen valhe jos sanon. tunteet vain on kuolleet pikkuhiljaa on vain tyhjyys ja pitkä matka takaisin tunteeseen.

• AikaAikuinenNainen

Kyllä Minä Rakastan:)) Ja sanon sen ääneen halin suukottelen kehun ja pussailen:)
      Ei se nuorempana ollut helppoa " se oli ihan huulilla" mutta ulos ei vain äänenä tullut:))
      Kuuluuhan siihen muutakin toisen kunnioittaminen, uskollisuus, rehellisyys ja hyvä olla yhdessä.
      Kiva saada toinen "kehräämään".......harvoin silloinkaan kärsii " päänsärystä" :))))

• PirreXX

sanon ai lav juu, eli kevyemmän vaihtoehdon valitsen..:)
      ja sitäkin aika harvoin..
      tuo minä rakastan sinua on toisaalta liian juhlallinen, toisaalta nuorille ja suhteen alkuun kuuluva termi..
      Pienelle lapselle on helppo sanoa nuo sanat, muille en niitä lausu..

Rakkautta ilmaisen vaikkapa hierontahetkellä, halaamalla, suudelmilla, hemmottelemalla...
      tämä meidän tie on ollut vaikea, mutta toisemme on uudelleen löydetty..:)

• lannenhunttari

ai lav juu, eli kevyemmän vaihtoehdon valitsen..//
        on paljon 'helpompi' -sujuvampi sanoa, kuin suomeksi..
        mina pyrin puheluni pojilleni paattamaan tuohon 'rakkaudentunnustukseen' uskon etta se heistakin tuntuu mukavalta.eika tuo mielestani'kulu' kaytossa.
        ainakaan ei yksikaan ole viela moittinut pappaa..
        ps.pirrelle ruusuja hopeamaljassa 6.kertaisen mummituksen johdosta..jippiiii...

• Pirre*
        lannenhunttari kirjoitti:

ai lav juu, eli kevyemmän vaihtoehdon valitsen..//
        on paljon 'helpompi' -sujuvampi sanoa, kuin suomeksi..
        mina pyrin puheluni pojilleni paattamaan tuohon 'rakkaudentunnustukseen' uskon etta se heistakin tuntuu mukavalta.eika tuo mielestani'kulu' kaytossa.
        ainakaan ei yksikaan ole viela moittinut pappaa..
        ps.pirrelle ruusuja hopeamaljassa 6.kertaisen mummituksen johdosta..jippiiii...

Kiitos ruusuista ja ei ollutkaan vielä sitä hopeista maljakkoa, tinaa vain...:))

• esaias

on lempi pohjoinen... laulaa Ismo Alanko, ja miten oikeassa onkaan. Somen kieltä osaamattoman korvissa sanan rakastaa täytyy kuulostaa suurinpiirtein samalta kuin perrrrrkele, monessa muussa kielessä ko. ilmaisu kuulostaa suomalaisestakin korvia hivelevältä, kuten je t'aime, tiamo, etc.

• Remmari ek

"I love you" tai "a good friend" ovat ilmaisuja, jotka ovat sävyltään jokapäiväisiä ja paljon heikompia kuin suomen kielessä.

"Minä rakastan sinua" tai "ystävä" on paljon voimakkaampia ilmaisuja. Olisi tietysti toivottavaa, että kumpaakin viljeltäisiin enemmän.

Aviopuolisoiden ja rakastavaisten pitäisi muistaa sanoa tunteensa ääneen eikä odottaa aina, että kyllä se muutenkin näkyy. - Siinä se, ilmeisesti Dr. Phil, on ihan oikeassa.

Jos on kysymyksessä Dr. Phil, niin minulla on aikamoisia epäilyjä hänen itsensä suhteen. Hän on "TV personality". Minusta on aivan liian osoittelevaa, miten hän ohjelman alussa halaa poikaansa ja ohjelman lopussa lähtee halaillen vaimonsa kanssa ulos. Amerikkalaiset osaavat kuorruttaa sokerilla kaiken. Epäilyni on se, että hän itse on aikamoisen hankala ihminen ja psykologian banalisoija. Hyvä esiintyjä hän toki on!

• vaan tekemällä.
      Halaus kuuluu 'jokapäivään'sekä flitti muuten kansakäymisessä.

Muutoinkin lähelläolo kuuluu elämään.

Muodikas ilmaisu. "koskettelu/kosketelkaa" ei oikein ole minun makuuni vaan se on liian pinnallisen tai jossain mielessä tuo mieleen esim.sukupuolihäirinnän,ja itse en pelkästä koskettelusta pitäisi,jos sanan käsittää tekoon liittyvänä verbinä.

Pikkulapsille "rakkastan sinua"on ok., varttuneeemmille saattaisi ainakin meillä mennä "yli" ja kärsiä myös inflaation.

Muuten yleisesti ilmaisen rakkautta 'jättämällä' niin paljon kuin mahdollista,kaikenlaisen ehdollisuuden pois oli siteen kyseessä arkipäivän pyynnöt tekemisen tai tunteiden saamisen /antamisen suhteen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe