Tunnetko kannustusloukun?
Mitä sana sinulle merkitsee?
Kannustusloukku?
16
707
Vastaukset
- Pirre*
mielestäni syyllistetään ilman omaa syytää työttömät ihmiset.., minusta se on kirosana!
*piti ihan huutomerkki präntätä perään*
Tuota saanaa tai käsitettä käytetään kilpenä sosiaaliturvan poistamiselle ja huonontamiselle Suomessa, ihmisten perusturvataso heikennetään niin että mennään sille 23 - 30 luvun työnantajien ihannetasolle - jossa ihmisten on hattu kourassa tultava aamuisin työpaikkojen oville ja porteille, saadakseen taas päivän leipäpalan perheelleen ja itselleen.
Kummallista että tämä entinen hiihtäjä, nykyinen kansamme edustaja EUssa puhui eilen televisiossa, kuin työttömyys tai hän käytti sanaa veropohjan vähäisyys johtuisi laiskoista työttömistä ihmisistä.
Koskaan ei oikeisto, ääri aines ainakin myönnä sitä, että Suomesta puuttuu näitä tarpeellisia työpaikkoja joihin ihmiset voisivat mennä töihin omalla kotipaikkakunnallaan...
Ongelma on leviämässä käsiin, koska entisetkin ns. matalan koulutustason kansantuotetta kartuttavat työt viedään halpojen työkustannusten maihin....
Teroitetaan vain korkean teknologisen koulutuksen perään, ihankuin koko kansa olisi teekkaritasoista, ja kykyistä.
En mie sitä sano eikö osaavia aivoja tarvita nimenomaan luomaan uusia tavallisia töitäkin, mutta ei pitäisi luulla, että Suomi pärjää yksistään älypäiden varassa ja toisaalta palvelualojen tuomalla hyvinvoinnilla.- mekatron
Siinä se olikin tärkein sanottu.
- Pirre*
mekatron kirjoitti:
Siinä se olikin tärkein sanottu.
välistä..:)
- Pirre*
Mielestäni tuon sanan takana nälkäloukku.
Onhan tietenkin tunnettua, että sosiaaliturvalla keplottelijoitakin löytyy, mutta luulisin heitä kuitenkin olevan vähemmistö kansastamme..
Ja hyvää huomenta..:)- roosasieppo
Eläkeläisille tuli oikein roima kannattamattomuus loukku,kun herrat päätti korottaa eläkkeitä 5e kk.
Ihmettelen miten Heinäluomakin kehtasi oikein televisiossa sanoa,että 5e eläkeläiselle on parempi kuin sama varakkaille verohelpotuksena.
Uskon vakaasti,että ensi vuoden alusta on jo niin moni asia kallistunut,ettei 5e riitä alkuunkaan. roosasieppo kirjoitti:
Eläkeläisille tuli oikein roima kannattamattomuus loukku,kun herrat päätti korottaa eläkkeitä 5e kk.
Ihmettelen miten Heinäluomakin kehtasi oikein televisiossa sanoa,että 5e eläkeläiselle on parempi kuin sama varakkaille verohelpotuksena.
Uskon vakaasti,että ensi vuoden alusta on jo niin moni asia kallistunut,ettei 5e riitä alkuunkaan.Heinäluoma, kuten suuri osa poliitikoista, on politiikkaa tehdessään ehtinyt vieraantua normaalista, tavallisten ihmisten arkielämästä.
Hän, niinkuin monet muutkin, käsittelee vain lukuja ihmisten sijaan, ja oli siis ihan oikeassa lausumansa suhteen. En tiedä kansaneläkkeen määrää, mutta onhan 5 euroa:
2,5 prosenttia 200 eurosta ja vain
0,01 prosenttia 50.000 eurosta. :(
- kaurapuuroa
Olen 52v. Mulle työkkäri tarjosi puolipäivätyötä, josta tulot tasan kuin työttömyyspäiväraha? Tai sit ensin olla ns. työharjoittelijana, samalla päivärahalla?
Kannustaisko teitä, kun sentäs oon ammattitaitoinen tunnollinen työihminen? Mieluummin käännän kylkeä kotona, kuin maksan ite työmatkat klo 6:ksi töihin ja takas?- Pirre*
olisi mitään toiveita päästä myöhemmin kokoaikaiseksi..?
Sisareni teki sitkeästi 7 vuotta pätkätöitä ja nyt muutama vuosi sitten hänet vakinaistettiin. Hän on terveydenhoitoalalla..ja reilusti yli viiskymppinen..
Oli varmaan raskasta olla aina valmiina palvelukseen, ja ilman vuosilomia, mutta kuitenkin se kannatti loppujenlopuksi.. - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Sisareni teki sitkeästi 7 vuotta pätkätöitä ja nyt muutama vuosi sitten hänet vakinaistettiin. Hän on terveydenhoitoalalla..ja reilusti yli viiskymppinen..
Oli varmaan raskasta olla aina valmiina palvelukseen, ja ilman vuosilomia, mutta kuitenkin se kannatti loppujenlopuksi..sissisiskoni, hänkin 50 maagisen rajan ylittänyt, käy 500 kilometrin päässä töissä, kaksi viikkoa kovaa putkea veteraanien hoitajana ja toiset kaksi tai viikko, miehen hoitoa...
- ovatpa tyhmiä
Pirre* kirjoitti:
sissisiskoni, hänkin 50 maagisen rajan ylittänyt, käy 500 kilometrin päässä töissä, kaksi viikkoa kovaa putkea veteraanien hoitajana ja toiset kaksi tai viikko, miehen hoitoa...
tappavat itsensä ennen aikojaan työllä.. toiset käyttävät hyväkseen. Eikö hän ole oppinut sanomaan : EI!
Saa raataa ittensä sairauseläkkeelle toisten töitä paikatessa..
Kiitos tulee sitte hautajaisissa, nöyrä kun oli ja teki toisten työt..kiitos - ajattele ensin
Pirre* kirjoitti:
sissisiskoni, hänkin 50 maagisen rajan ylittänyt, käy 500 kilometrin päässä töissä, kaksi viikkoa kovaa putkea veteraanien hoitajana ja toiset kaksi tai viikko, miehen hoitoa...
Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä!
- pimeenä
Pirre* kirjoitti:
Oli varmaan raskasta olla aina valmiina palvelukseen, ja ilman vuosilomia, mutta kuitenkin se kannatti loppujenlopuksi..joo, tarjottiin "pimeenä" töitä kaupunkilähetyksessä!!! Mut ei mun uskoni salli sitä,, kirkon kyllä!!
- Pirre*
ajattele ensin kirjoitti:
Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä!
rahalla vai..?
- Pirre*
ovatpa tyhmiä kirjoitti:
tappavat itsensä ennen aikojaan työllä.. toiset käyttävät hyväkseen. Eikö hän ole oppinut sanomaan : EI!
Saa raataa ittensä sairauseläkkeelle toisten töitä paikatessa..
Kiitos tulee sitte hautajaisissa, nöyrä kun oli ja teki toisten työt..kiitoshöpiset, toisten työt, ei uuno ymmärrä nyt?
- en suostu orjaksi
Pirre* kirjoitti:
höpiset, toisten työt, ei uuno ymmärrä nyt?
Kun olet töllistettynä esim. hoito-tai palvelutalossa, jipii..vakituiset riemastuu. Nyt saatiin käskyläinen, jolle jokainen voi jakaa kurjimmat työtehtävänsä ja huonoimmat, kiireisimmät työvuoronsa.Kiltti jos olet, yrität siinä tehdä monen henkilön töitä.
Kerran mulle yksi vakkari sano, mee tuonne tekeen sitä ja hetkohta toinen, voisit mennä tuonne. Kun kolmas lähesty..menin ite ylihoitajan juttusille, miten voin olla kolmessa paikassa yhtäaikaa??
Sit yx juttu vielä. Ei ketään voi velvoittaa hoitaan melkein ilmaiseksi iäkkäitä, sairaita vanhempiaan!! Siinäkin teet yhteiskunnalle kuuluvaa työtä, viet taas jonkun työpaikan.
Tässä muutama esimerkki, miten tehdään toisten töitä..Pirre
- laiskis
Minun kohdallani verottaja ratkaisi töissäkäymisen lopetuksen.
7 vuotta hain perheemme elannon 125 ja 230km:n päästä ilman päivärahoja ja matkakorvauksia.
Maksoin itse asumiseni ja ha-matkat.
Asumiskustannuksia en saanut vähentää ollenkaan ja matkoista ainoastaan 1krt/vko halvimman julkisen mukaan vaikka aikataulut eivät sopineet.
Tämä oli minun loukkuni.
Käytin 500pv pätkäillen ja virutellen, että viimein tavoitin niukan työttömyyseläkkeen.
Näin kannustetaan työvoiman liikkuvuutta!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564930Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 911395
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231356Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1501216Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2661003- 72977
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965