millaisissa

asunnoissa

teillä on koiria? ihan mielenkiinnosta kyselen. Itse asustan kerrostalossa kaksiossa 50neliötä ja minulla on pienehkö koira. Odotan sitä päivää, kun minulla on mahdollisuus muuttaa rivi- tai omakotitaloon, jossa on oma piha. Saisi sitten haukku temmeltää myös siellä. Toki lenkit ym. ihan normaalisti kuin aiemminkin, muuta olisi sitten lisänä tuo piha (kun haukkuni niin tykkää ulkona olosta, ihan vaa maailmanmenoakin ihmetellen vain :) Todellakin, haluaisin tarjota tuon haukulleni... Itse kun olen maatalosta kotoisin, ja metsää ja peltoa on, missä ravata, niin tuntuu tylsältä itsekin asustella kerrostalossa (opiskelujen takia kaupungissa asun ja muutin pois lapsuudenkodosta), ja kuitenkin harvemmin käyn kaukana lapsuusmaisemissa, jossa hauveliininikin sitten sydämensä kyllyydestä kaivelee ojissa ja juoksentelee vapaana. Vaikea näin kaupunkiolosuhteissa tarjota samaa :( Tottakai käymme koirapuistoissa ja lenkeillä maastossa ja metsissä, mutta ei silti sama asia. Ei voi pitää koiraa näissä metsissä oikein vapaana.

10

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rana =)

kerrostalon alimmassa kerroksessa (asunnossamme on kaksi kerrosta), neliömäärää en muista ulkoa, mutta kyllä nuo collie ja berni täällä mahtuvat meidän ihmisten lisäksi elämään. Meillä koirat temmeltävät pienellä aidatulla pihalla (alimmassa kerroksessa kun asutaan, meillä on parvekkeen sijaan pieni piha).
      Tehdään koirien kanssa pitkiä lenkkejä ja koirapuistoon päästään myös välillä riehumaan, muuten vapaana juostaan mökillä, jonne suunnataan aina, kun vain voi (mökillä lähin naapuri sijaitsee noin 20 kilometrin päässä ja on aidannut oman tonttinsa), ei tuo collie kovin kauas kyllä lähde (paitsi jos näkee rusakon tai fasaanin, niitä pitää aina lähteä jahtaamaan).
      Collie tykkää katsella maailmanmenoa omalta paikaltaan pihalla ja olemmekin isännän kanssa miettineet, että pitäisikö tuohon oveen laittaa koiraluukku, josta koira pääsee sisälle tai ulos, kun haluaa.

• muoriskalla on ollut jo kymmenen vuotta! Vähän mahtavaa, kun pääsevät koirot yölläkin itse ulos jos sattuu hätä tulemaan, eikä tarvitse itse nousta viemään.

Ja onhan se mukava päivälläkin, kun pääsee halutessaan heittämään rundia takapihalle. (Meillä on sitä tilaa aidattuna melkein 3000 neliötä, vaan varmasti arvostaa koira pienempääkin pihaa tosi korkealle: se on elämisen laadun kohottaja, aivan varmasti!)

• Rana =)
        tiinamuori kirjoitti:

muoriskalla on ollut jo kymmenen vuotta! Vähän mahtavaa, kun pääsevät koirot yölläkin itse ulos jos sattuu hätä tulemaan, eikä tarvitse itse nousta viemään.

Ja onhan se mukava päivälläkin, kun pääsee halutessaan heittämään rundia takapihalle. (Meillä on sitä tilaa aidattuna melkein 3000 neliötä, vaan varmasti arvostaa koira pienempääkin pihaa tosi korkealle: se on elämisen laadun kohottaja, aivan varmasti!)

luukku laitettuna, mies väsäsi tuossa perjantaina =) Pihalle vanhempi ei tarpeitaan tee, pitää mennä kauemmas tekemään =) Pihalla on koiran mielestä vain mukava tarkkailla elämän menoa, siellä istuu/makaa vaan ja tarkkailee =)

• ...kerrostaloasunto jossa 45 neliötä. Minun ja koiran lisäksi poikaystävä ja hamsteri asustavat täällä myös. Haaveissa tietysti joskus omakotitalo ja iso piha, mutta näin opiskelijalla se vielä hetken pysyy siellä haavetasolla =) Ihan hyvin mahdutaan kaikki neljä täällä elämään, kun eläimet ja me ihmisetkin ollaan aika kompaktin kokoisia. Suunnitelmissa on kyllä mahdollisesti ensi vuoden puolella muutto tilavampaan asuntoon samassa talossa, ja ehkäpä toisen koiran hankinta sitten muutaman vuoden päästä.
      Vaikka kaupungissa asummekin, on asuinalueemme kuitenkin sen verran kaukana keskustasta, että täällä on ihanteelliset lenkityspuitteet aivan lähellä. Löytyy pururataa, metsää ja luonnonsuojelualuetta vierestä. Sattumoisin tässä kaupunginosassa onkin eniten koiria koko kaupungissa =)

• TheDevil

Omakotitalossa, neliöt sadan paikkeilla. Tonttia reilut 2000m2. Perheessämme kaksi koiraa (isorotuinen ja keskikokoinen, joka on pentu) ja lapsi.

• asutaan

yksiös hissittömän talon ylimmäs kerrokses iha keskustas. meitä on ittein lisäks lapsi ja 5 isokokosta coktailia. hyvin mahutaan.

• on coktail? Siis tiedän cockerin, elikkäs cockerspanielin, mutta ...
        Niin ja bobtailit on tuttuja...

Hetkinen, ovatkos ne niitä drinkkejä? No johan niitä vain mahtuu yksiöönkin viisi...Hetken jo arvelin, että pitäisikö olla huolissaan! Vaan ei kai siis niin että teille kummallekin kaksi ja lapselle yksi? No toivottavasti ei ole alkkohoolia enempää kuin vappusimassa siinä tapauksessa!

• issu56
        tiinamuori kirjoitti:

on coktail? Siis tiedän cockerin, elikkäs cockerspanielin, mutta ...
        Niin ja bobtailit on tuttuja...

Hetkinen, ovatkos ne niitä drinkkejä? No johan niitä vain mahtuu yksiöönkin viisi...Hetken jo arvelin, että pitäisikö olla huolissaan! Vaan ei kai siis niin että teille kummallekin kaksi ja lapselle yksi? No toivottavasti ei ole alkkohoolia enempää kuin vappusimassa siinä tapauksessa!

on sama kuin seropi!

• issu56 kirjoitti:

on sama kuin seropi!

Taas paljasti muoriska tietämättömyytensä... No, olenkin lähinnä harrastanut yksirotuisia koiria.
        Kiitos tiedosta!

• Riva

asutaan,mutta pihasta ei ole mitään hyötyä nyt kun se on aivan multanen.Koira ei käy takapihalla.
      Ja toinen huono asia on,että koira ei kävele portaita kun ei ole niitä tarvinnut kävellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      63
      2319
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1734
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1574
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1549
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1508
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1121
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1074
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      999
    Aihe