uudessa kodissa? Siis olisi kiva kuulla kertomuksia siitä millaisia kokemuksia ja muistoja teillä on siitä kun pentunne tuli kasvattajalta kotiin. Jännittää kun oma kullannuppu saapuu viikon päästä vihdoin kotiin ja ensimmäinen päivä ja yö ovat ainutkertaiset hetket, uuden elämänvaiheen alku :).
miten sujunut pennun ensimmäinen vrk...
14
703
Vastaukset
- Lizzie
Ensimmäinen vrk oli yhtä ulinaa ja itkua:). Uudet lelut toki kiinnosti, mutta ulista piti lelu suussakin. Yö oli aika rauhaton ja välillä nukkui vieressä (mitä ei pitäisi tehdä, mutta kun toinen oli niin suloinen:D). Toinen päivä sujui jo ilman itkua ja yökin meni hyvin:).
- XSaphire
..nyt viimeksi tullut narttu oli kaikkein helpoin ja ihanin tapaus tässä mielessä, mitä meille on koskaan tullut. Saavuttiin kotiin iltasella, se otti välittömästi kaikki paikat ja toiset koirat omaksensa. Pussaili toisten huulia ja nukahti pian yhden koiramme viereen koirien omalle sohvalle. Yöllä se nousi yhden kerran, joi, pissasi ja yksi itku pääsi, mutta sekin lakkasi heti kun vauva taas pääsi rauhallisimman koiruuteni syliin nukkumaan. Tuon jälkeen se ei osoittanut minkäänlaista ikävöintiä =)
- miriam
meidän vaavi tuli meille vasta 3kk:n ikäisenä ja sen takia ehkä yö meni hyvin. nukkui siinä viekussa sikiästi tuhisten. :) mä en vaan saanut unta, kun piti koko ajan ihastella ja nuuskutella pientä omaa.
Kotimatkakin (2h) meni hyvin, vaavi piti päätään melkein koko ajan kainalossani ja välillä sieltä kurkisteli miestäni. :)))- bereniken
Voi ihanuuksia,vauveleita! Vielä semmoisesta että olen päättänyt opettaa pennun omaan sänkyyn, miten teillä on onnistunut? Vaikka vannomatta paras, edesmennyt koirani löytyi pentuna aamuisin keskeltämme selällään herätessäni örinään ja tassuhien hajuun ;). Mutta kun vasta olen saanut lapset keskeltä pois ja nautin uudesta nukkumatilasta vihdoin mieheni vieressä, niin nopeasti kasvava saksanpaimenkoira ei kaikessa suloisuudessaan oikein kiinnosta uutena petikaverina :).
- TheDevil
on uusimman koiran kanssa mennyt hyvin. Ekana yönä ei mitään, ihan kuin olisi aina ollutkin meillä. Mut asiaan varmasti vaikutti se, että meillä on vanhempikin koira.
- nyyppäri
Meillä meni aikoinaan kans mukavasti eka yö, pentu oli 9,5 vkoa. Turhaan olin nukkunut päivällä et yöllä jaksais valvoa jos pikkuiselta pääsee itku. Tuhisi vaan sängyn vieressä omalla pedillään ;) itse siinä mietin vaan että mitäköhän tässä tekis..
Vanhempieni koira tuli perheseen 7 viikkoisena ja itki 2 ekaa yötä, mutta tottui sitten kun isä nukkui käsi pennun pedillä koko yön. - ...
Eka yö meni itkustellessa noin parin tunnin välein,mutta aina kun laitoin jalan sängyltä lattialle pennun pedin viereen,itku loppui. Jalka puutui siitä roikottamisesta,mutta oli se sen arvoista kun sai katsella söpöläisen nukkumista =). Eka yö meni näin ja siitä eteen päin ihan normaalisti eli ilman itkuja omalla pedillä.
...meni ekasta yöstä lähtien tosi mukavasti, ei itkenyt ollenkaan. Hyvin se menee, tärkeintä että sillä on kuitenkin joku lähettyvillä joka hoivaa jos ikävä sattuu yllättämään =)
- bereniken
mielenkiinnolla tuota tulevaa ensimmäistä päivää ja yötä :).Mietin tuossa mikä olisi paras tapa "kutistaa" koiran petiä kun minulla on sellainen 1m x 70cm iso muovikaukalo,jossa on irtopatja. Tuo on vähän turhan suuri pienelle sakemannille alkuun ja ehkä turvattoman tuntuinen. Otan kaukalon sängyn viereen niin että käsi yltää rauhoittelemaan tarvittaessa :).
- pienentäminen
bereniken kirjoitti:
mielenkiinnolla tuota tulevaa ensimmäistä päivää ja yötä :).Mietin tuossa mikä olisi paras tapa "kutistaa" koiran petiä kun minulla on sellainen 1m x 70cm iso muovikaukalo,jossa on irtopatja. Tuo on vähän turhan suuri pienelle sakemannille alkuun ja ehkä turvattoman tuntuinen. Otan kaukalon sängyn viereen niin että käsi yltää rauhoittelemaan tarvittaessa :).
Olen käyttänyt tyynyjä, tai vanhoja lakanoita(täkkejä) rullattuna pedin ulkoreunoja vasten.
- PoliceGirl82
Edesmennyt Blacky-doobe saapui 12-viikkoisena ja käyttäytyi kuin olisi aina asunut meillä; ei kertaakaan itkenyt tai ollut levoton. Sen sijaan kihara pyöri ympäriinsä ensimmäisen viikon ajan ja piti huolta, ettei kukaan muukaan talossa nukkunut öisin. Milloin hyppi sängyn reunaa vasten, milloin itki ja milloin alkoi järsiä huonekasveja, tapetteja tai mitä vaan lähellä olevaa (paitsi lelujaan).
Kyllä kai pennut aina jonkin verran ikävöivät, varsinkin olen kuullut ja huomannut, että mitä nuorempana tulee niin sitä vaikeampaa on. Mutta peti vaan sängyn viereen (tai itse pennun luo lattialle) niin kyllä se siitä alkaa sujumaan!
Onnea pennun tulon johdosta! - Riva
Meidän pennun eka yö:klo 3 tuli herättämään ja vein sen ulos sit taas klo 7 herätys ja ulos.Yön pentu nukku sängyn alla.Pentu tuli meille 7 vk ja yhtenäkään yönä ei ole pissinyt tai paskantanut sisälle.Pentu ei muutenkaan kakannut kun pari kertaa sisälle ja sillon oli ripuli.Yhtenäkään yönä ei itkenyt,nukkunut kokoajan meidän kanssa.Ikää nyt 1 v 7kk uros sakemanni.
- issu56
tuon pirpanan kotiutuminen tapahtui kertalaakista. Ei ikävöinyt laisinkaan, eikä ääntäkään yöllä päästänyt vaan nukkui kaikessa rauhassa aamuun saakka.
Onnea sulle sen pennun suhteen ja toivottavasti kaikki menee hyvin!! - kuin
patja lattialle ja pentu emännän tai isännän kainaloon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa632319En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751549Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151508Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 1061121
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999