Valakaa nyt uskoa minuun...

ree

Nyt taitaa käydä niin, että on pikkuinen koira tulossa taloon. Olen ihan kahden vaiheilla että otanko vai enko ota.

Eniten mua huolestuttaa se, että onko mulla varmasti tarpeeksi aikaa koiralle, kun töissä kerran käyn ja yksin asun. Koira siis väistämättä joutuisi olemaan sen kahdeksan tuntia päivässä yksin kotona. Toinen asia mikä huolestuttaa on se, että ko. rotu on pienikokoinen ja lyhytkarvainen, ja talvi on tulossa. Miten pienen pennun opettaminen sisäsiistiksi hoituu talvella, kun pakkasta on miljoona? Eihän se tarkene ulkona kuin muutaman minuutin kerrallaan vaikka oliskin villapaita päällä kun painoa on vaan kilo tai pari. Ei varmaan kannata kauheasti elätellä toiveita pikaisesta sisäsiisteydestä. Pentu olisi tulossa minulle marras-joulukuun vaihteessa. Miten mä oikein pärjään sen kanssa?

Joten kaikki rohkaisun sanat ovat nyt tarpeen! Kyllä tätä on kauan jo mietitty, mutta kun oon tämmönen arkajalka että meinaan viime hetkellä olla perumassa.

P.S. Tunnustan nuo poistoja ja keskustelua herättäneet tämän päiväiset KSEY-aloitukset omikseni. Päätin sitten uskaltaa ruveta käyttämään ihan omaa nimimerkkiäni.

13

802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homma hyvin menee, älä epäile ollenkaan. Suurin osa sentään Suomalaisista sentään töissä käy, ja niin on ollut ennenkin. Ota se koira ja sillä sipuli kertoo Turun- täti.

• ...muutamia päiviä olla pois töistä ja olla pennun kanssa, ja jos mahdollista aluksi myös lyhyempiä työpäiviä tai sitten joku katsomaan välillä pentua päivän aikana. Mutta mielestäni on myös hyvä opettaa pentu pienestä asti olemaan yksinkin, kuten meillä, niin ei jatkossa välttämättä tule niinkään ongelmia yksinjäämisen kanssa. Hyvin se menee, tsemppiä vaan =) Saanko udella minkälainen vauveli tulosaa?

• ree

Kääpiöpinseriuroshan se olisi, kasvattajalta olen hänestä jo kysellyt, mutta en ole vielä uskaltanut varata, josko huomenna soittaisi:)

• ree kirjoitti:

Kääpiöpinseriuroshan se olisi, kasvattajalta olen hänestä jo kysellyt, mutta en ole vielä uskaltanut varata, josko huomenna soittaisi:)

...vinhoja ja energisiä pakkauksia, just tänään näin niitä pari kappaletta koirapuistossa. Hyvä valinta, en usko että tulet katumaan =)

• sudenkorento75

Päiväthän tuo pikkukoira nukkuu ainakin suurimmaksi osaksi. Luuletko, että kellään työssäkäyvällä olisi koiria jos niitä ei voisi jättää yksin työpäiväksi, kyllä ne pärjäävät kunhan vain annat koirallesi aikaa töiden jälkeen, etkä jätä sitä enää yksin illaksi.
      Jos on pahoja pakkasia niin ei sitä ihan pientä voi tietysti hirveän pitkäksi aikaa sinne ulos laittaa. Minkälaisessa asunnossa asut, pääsetkö suoraan pihalle vai asutko kerrostalossa.
      Jos pääset suoraan pihalle niin aina kun koira syö, juo , herää ym. vie se pihalle. Kyllä se sen hetken pärjää kun tarpeensa tekee. Jos pakkasta on paljon ja ulos ei koira halua mennä niin sitten pissitään paperille, so what. KYLLÄ SINÄ PÄRJÄÄT, älä huoli! Ja onnea uudesta kaverista!

• ree

Niin, asun kerrostalon toisessa kerroksessa, joten ihan suoraan pihalle ei pääse. Olen jo miettinyt että mihin sitä oikein talvella pissille juoksutan, onhan tuossa ihan vieressä puistoalueita, mutta ne on talvella semmosta umpihankea että se pentuhan uppoaa sinne:) Ainoa vaihtoehto siis taitaa olla auratut tienpenkat, mutta sinnehän ne taitaa muutkin koirat pissiä:)

• Pimu

Kyllä sitä muutkin ihmiset pieniä koiranpentuja talvisin ottavat ja hyvin selviävät! Etelässä talvet eivät välttämättä ole edes nykyisin enää "kunnon" talvia. Ei se vaadi kuin pitkäpinnaisuutta ja määrätietoisuutta kun pennun hankit. Kyllä muutkin koiranomistajat töissä käyvät, jotta saavat koiransa ruokittua, joten kyllä sinäkin voit hommia tehdä kunhan touhuat kotona ollessasi koiran kanssa riittävästi. Onnea pennun kanssa. Muista nauttia pentuajasta, vaikka välillä se ei olisikaan niin herkkua :)

• tottakai uskallat. Aamukuudelta tai jopa viideltä (kuten minä, varttia vaille) vain leikkimään ja syömään, ja sitten ulkoilemaan. Sitten taas leikkimään. Johan on pikkuherra tai -neiti kohta niin väsynyt, että ensimmäiset viisi yksinolotuntia nukkuu putkeen.

Sitten kun löytyy vähän aktivointilelua ja piilotettuja makupaloja, niin eipä aikaakaan, kun emäntä jo tulee taas. Koirat muuten mielelllään katselevat ikkunasta ulos: ainakin tämä minulla oleva eräs rotu. Kannattaa järjestää asiat siten, että pääsee - ainakin sitten isompana- katselemaan maisemia ja ohikulkevaa liikennettä lasin läpi.

Mitä niihin vessassa käynteihin tulee, niin johan nyt noin pienen koiran asiat hoituvat vaikka sanomalehdelle ensimmäiset puoli vuotta.

Rohkeutta, luonasi on koiralla hyvä koti!

• ree

Ilmoitin sitten kasvattajalle, etten voi vielä tuota pentua ottaa. Vaikka sananne olivat rohkaisevia, niin tuli järkiini. Laskeskelin budjettiani ja tulin siihen tulokseen että mun rahatilanne on koko loppuvuoden niin surkea, että vaikka saisinkin sen haukun maksettua niin ylöspitoon ei sitten olisikaan varaa. Tai jos olisi niin sitten olisi emäntä ruuatta. Parempi kun säästän ensi kevääseen ja hommaan pennun sitten kun on oikeasti rahaa. Silloin olis sitten jo paremmat sisäsiistiksiopettamiskelitkin....

• sakunMamma

Niin on elettävä kuin on tilanne. Meillä oli "kesäpentu" ja lomat ja kaikki ja kivaa oli, joten mukava on odotella sitäkin.

Teki muuten eräs kerrostalokamu hyvän tempun tuossa talvivessaopetuksessa: Sillä oli muovilaatikossa aluksi kissanhiekkaa ja koiruus oppi äkkiä käymään siellä. Sitten laatikko jossain vaiheessa naapurien kauhuksi siirrettiin porraskäytävään ja koira oppi pyytämään ulos. Koiruus olikin jo siinä vaiheessa sen verran kasvattanut lämpökilpeä, jotta myös ihan oikeat ulkonakäynnit rupesivat sujumaan.

• ree
        sakunMamma kirjoitti:

Niin on elettävä kuin on tilanne. Meillä oli "kesäpentu" ja lomat ja kaikki ja kivaa oli, joten mukava on odotella sitäkin.

Teki muuten eräs kerrostalokamu hyvän tempun tuossa talvivessaopetuksessa: Sillä oli muovilaatikossa aluksi kissanhiekkaa ja koiruus oppi äkkiä käymään siellä. Sitten laatikko jossain vaiheessa naapurien kauhuksi siirrettiin porraskäytävään ja koira oppi pyytämään ulos. Koiruus olikin jo siinä vaiheessa sen verran kasvattanut lämpökilpeä, jotta myös ihan oikeat ulkonakäynnit rupesivat sujumaan.

Kaikkea muuta kun järkeä on tuntunut tässä päässä kyllä riittävän viime aikoina.

Toi on kyllä aika innovatiivisen kuuloinen keksintö tuo "laatikkoleikki". Kuulostaa oudolta, mutta toimivalta. Oikein hymyilyttää kun ajattelee koiruutta rappukäytävässä kakalla:)

• sakunMamma
        ree kirjoitti:

Kaikkea muuta kun järkeä on tuntunut tässä päässä kyllä riittävän viime aikoina.

Toi on kyllä aika innovatiivisen kuuloinen keksintö tuo "laatikkoleikki". Kuulostaa oudolta, mutta toimivalta. Oikein hymyilyttää kun ajattelee koiruutta rappukäytävässä kakalla:)

Jotenkin tuntuu, että jos naapurissa asuisi joku tämän palstan Paskuli-häiriköistä, niin olisi eka päivän jälkeen ollut koko laatikko sisältöineen päivineen tungettuna postilaatikosta eteiseen. Saatekirjekin olisi varmaan löytynyt ;) ...

• pennulle yksin

Hyvä kun et ottanut koiraa vielä. Lue ensin muuten muutama koirakirja, hae vaikka kirjastosta kasa. Suosittelen.

Itsekin tein niin, vaikka ukko selittikin asioita. Hällä kun oli ollut useita koiria jo ennenkuin me tavattiinkaan. Silti oli hyvä, että itse luin - vaikka samat asiathan siellä oli.

Tietääpähän miten koiran kanssa toimitaan, ei tarvi luottaa mutuun tai omaksua mielipiteitä sieltä sun täältä..

Pientä pentua ei kyllä oikein millään muotoa saisi jättää 8 tunniksi yksin. Nyt joku tietenkin väittää, jotta son v.. vale, mutta pennulle tulee hätä, nälkä ja ennenmuuta tylsää.

Sille tulee tosi tylsyys, ja sitten on kohta mahdollisesti puoli huoneistoa syötynä.

Meille tuli pentu 11.11.2002, ja hyvin se saatiin sinänsä sisäsiistiksi, ja kerrostalossa 2 kerroksessa asuttiin..

Meillä oli kyllä aina jommalla kummalla aikaa kuitenkin sille silloin kun se oli pieni, tai sitten oli "hoitotäti" jos ei itse oltu paikalla.
      Ei raaskittu jättää vauvelia, ainokaista, yksin.:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      79
      2545
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1809
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1674
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      371
      1606
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1562
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      118
      1214
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1156
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1126
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe