Mielenkiintoinen luontoelämys

Oletko kokenut luonnossa jotain sellaista, mikä on erityisesti jäänyt mieleesi?

Eksyn omasta aiheestani, mutta kerron kuitenkin omasta mielestäni hauskan tarinan todella kookkaasta, nuoresta kaupunkilaismiehestä kesämökillä. Hän oli tyttöystävänsä kanssa tämän vanhempien mökillä. Kun pari istuskeli kaikessa rauhassa grillaamassa kalliolla, tyttö totesi hirven olevan tulossa vakireittiään, joka kulki melko läheltä grillipaikkaa. Nuorimies syöksyi siinä samassa silmänräpäyksessä sisälle mökkiin ja roikkui kaksin käsin kiinni ovenkahvassa. Vaati melkoista suostuttelua ennenkuin hän suostui raottamaan ovea päästääkseen myös hieman pelokkaan tyttöystävänsä sisälle. ;)

(Toivottavasti sisareni aviomies ei lue tätä juttua.) ;))

8

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaa muistaakseni jääny mitään erityistä mieleen,mutta tuo kertomuksesi sai kyllä nauramaan...:DD

• mökin pihassa

majaili poro, joka oli niin ihmisrakas että yritti väkisin sisään joka kerta kun joku aukaisi oven.
        Kaupasta tullessani oli poro odottamassa ja kun nostelin ruokakasseja autosta, poro yritti työntää päätään kassiin. Oli hankala kävellä muutaman kauppakassin ja uteliaan, ahneen poron kanssa pihan poikki mökille, ja taistella siitä kumpi menee ovesta sisään ensimmäisenä.
        Kun poro ei päässyt sisään se tuijotti ikkunasta sisään tuntikausia.
        Sille kelpasi kaikki ruoka ja ruokimme sitä, niinkuin varmaan moni muukin mökissä olija oli tehnyt.
        Oli oikein haikea erota siitä kun lomaviikkomme loppui.
        Tämän piti tulla tuon aloittajan kirjoituksen alle, mutta tulikin tähän, sorry mii-su :))

• Pirre*
        mökin pihassa kirjoitti:

majaili poro, joka oli niin ihmisrakas että yritti väkisin sisään joka kerta kun joku aukaisi oven.
        Kaupasta tullessani oli poro odottamassa ja kun nostelin ruokakasseja autosta, poro yritti työntää päätään kassiin. Oli hankala kävellä muutaman kauppakassin ja uteliaan, ahneen poron kanssa pihan poikki mökille, ja taistella siitä kumpi menee ovesta sisään ensimmäisenä.
        Kun poro ei päässyt sisään se tuijotti ikkunasta sisään tuntikausia.
        Sille kelpasi kaikki ruoka ja ruokimme sitä, niinkuin varmaan moni muukin mökissä olija oli tehnyt.
        Oli oikein haikea erota siitä kun lomaviikkomme loppui.
        Tämän piti tulla tuon aloittajan kirjoituksen alle, mutta tulikin tähän, sorry mii-su :))

sitä kukaan ottanut takapenkille..elävänä meinaan..:)

• Remmari ek

Oli talvi, suojakeli. Kallion rinteellä oli lasten peffamäki, joka oli jäässä. Mäen ympärillä lenteli 4-5 varista. Seurasin niitä pitkän aikaa. Minusta ainakin näytti siltä, että ne laskivat mäkeä. Ne lensivät mäen huipulle, liukuivat alas ja lensivät uudestaan huipulle ja laskivat taas peffamäkeä.

Tämä oli niin omituista, että en vieläkään tiedä, mitä sanoa. Voiko varis todella olla niin leikkisä? Mistä muusta saattoi olla kysymys? En ollut aivan lähellä, olin ehkä 50 m:n päässä. Mäenlaskulta se joka tapauksessa näytti.

• Pirre*

, että varis olisi viisas lintu, jos noin nyt eläimestä voip sannoo...

On se ollut tosiaan hassun näköistä..:))

• Pirre*

ja kuljin syrjäistä metsäautotietä, yhtäkkiä huomasin pienen kumpareen jälkeen suuren hirviuroon katselevan minua rauhallisesti, olin yllättänyt sen päiväunilta; harkitsin, että lähdenkö paluujälkiäni takaisin, mutta hirvi ei viitsinyt minun takiani edes nousta jalilleen, joten minäkin jatkoin lenkkiäni...

Hirvi makoili noin parin- kolmenkymmenenmetrin päässä lenkkitiestäni, hieno se oli ja komea..taisin jopa jutella "hänelle"..

Toisenkerran samaista tietä lenkkeillessäni huomasin kolmen hirven lauman tienposkessa, silloin nousi sisu kaulalle ja käännyin äkkiä takaisin.

Kerran taas olimme Sarekissa vaeltamassa ja sielä näimme siskoni kanssa, ilmeisesti ahmanpyydyksiä, sellaisia toistametriä korkeita verkkoaitauksia, jonka ympärilla oli jonkin elukan pääkälloja...se oli aavemainen näky; yövyimme siinä ihan lähituntumassa teltoissamme...

Eräällä Sarekin reissulla yövyimme lammen rannalle, silloin oli täydenkuunaika. Leirpaikkamme vastapäätä, lammen takana oli korkea jyrkkäseinäinen tunturi, istuimme siinä tulilla lähelle keskiyötä ja yhtäkkiä alkoi kuulua aavemaista ulvontaa, kiikaroituamme vastapuolen tunturinseinämiä ja näimme valkoisen, kettua muistuttavan elukan juoksentelevan vuoren rinteessä; ajattelimme silloin sen olevan naali ja olikin.
      Ensimmäiseksi, äänen kuultuamme tuli mieleen, että siellä on susi..:)

Yhellä reissulla näimme ahman jälkiä lumella, ilmeisesti se oli jälittänyt siellä hyttysiä karussa olevia poroja.

Tämmöisiä mulla..

• keskiyonkehraaja

Onhan noita:))

• sisällä teltassa

kun hirviperhe meni kahta puolta teltan vierestä ohi.

Samoin kerran haukka nappasi kyyhkyn teltan edestä puusta ja söi sen sitten siinä edessä.

Olen myös saanut paljain käsin kiinni aikuisen huuhkajan. Siitä tuli juuri kuluvalla viikolla löytöilmoitus, oli kuollut viisitoista vuotta tuon tapauksen jälkeen törmättyään sähkölankoihin aika lähellä tapaamispaikkaamme.

Kaikenlaista muutakin on luonnossa tapahtunut mikä mieleen on jäänyt.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4910
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      91
      1385
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      142
      1189
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      977
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe