kyntäjä

kokkare

sori kyntäjät kun tuutte pellollta maantielle nin ois asiallista jollain kepakolla tai vast koputella irto muta möykyt sinne pellon reunamille.koska siihen muta möykkyyn kun moottoripyörällä ajaa niin se on mukki ja huonosti käy.ei millään pahall mut pystyssä kivempi kuin mullissa hautuu maalla.

13

1758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjeistaja

Kumit täytyy puhdistaa ennen pihaan ajoa,tulee kurat muuten pihalle.Et ole kysynyt tukipyöriä mopoosi.Joku seppä voi askaroida kottikärryn pyöristä,jos et valmiita mistään saa.Mutta pidä itsesi miehenä äläkä ala vollottamaan,jos muut mopopojat irvailevat tukipyörillesi.Kiusaamistakin saattaa esiintyä.

• ilimat

on tainna kaveri jäähä sonnin ja seinän välliin.tai suorastaan haran alle.ja jakokeskus siinä on vaurioitunt.ei nää kaurahatut tajua näköjään tie-turvallisuudesta yhtään mitään.onneks suomesta loppuu maatalous ja pöperöt tuodaan muualta.saattaa asia kyrsii mut niin kyrsii meitsiäkin.SARVI ON TOSISSAAN SOHASSU.T.YAMAHA 1000 FZR

• sonni
        ilimat kirjoitti:

on tainna kaveri jäähä sonnin ja seinän välliin.tai suorastaan haran alle.ja jakokeskus siinä on vaurioitunt.ei nää kaurahatut tajua näköjään tie-turvallisuudesta yhtään mitään.onneks suomesta loppuu maatalous ja pöperöt tuodaan muualta.saattaa asia kyrsii mut niin kyrsii meitsiäkin.SARVI ON TOSISSAAN SOHASSU.T.YAMAHA 1000 FZR

Etkös ymmärtänyt, että tuo renkaanpuhdistuspyyntö jo itsessään oli ihan naiivi ja lapsellinen. EI NIITÄ KUMEJA PUHTAAKSI SIELLÄ PELLOLLA SAA. Sopivalla kelillä ne renkaiden ripakuviot vetää ihan tukkoon. Parempi olla varovainen maaseudulla, kun kyntöaikoina liikkuu. Ei tähän nyt juuri muuta lääkettä ole. YAMAHA 2100

• sonni kirjoitti:

Etkös ymmärtänyt, että tuo renkaanpuhdistuspyyntö jo itsessään oli ihan naiivi ja lapsellinen. EI NIITÄ KUMEJA PUHTAAKSI SIELLÄ PELLOLLA SAA. Sopivalla kelillä ne renkaiden ripakuviot vetää ihan tukkoon. Parempi olla varovainen maaseudulla, kun kyntöaikoina liikkuu. Ei tähän nyt juuri muuta lääkettä ole. YAMAHA 2100

Hmh. Tosiasia on, että savee tulee pellolta tulon jälkeen tielle, vaikka mitä tekis. Painepesuria ei pellolle saa mukaan, hiukan saa tikulla tms pois. Se on motoristin ymmärrettävä, muta on yksi haaste matkalla siinä missä mutkakin. Ympäristöä voi lukea: Koulu -juoksevia lapsia, silta -mustaa jäätä, peltotie - työkoneita ja ehkä mutaakin.

Kuten kaikessa, tässäkin voi syyttää EU-ta: suuremmat tilakoot, siirtoajot teitä pitkin. Terveisin Valmet ja Yamaha Tenere.

• johan deer 8200
        ilimat kirjoitti:

mitä ihmettä teidä moottoripyörä pässien aina pitää tukkia,minun jontikan ja ladan eteen ei kerkii edes jarruttaa, kuin työ oootte niillä munanpidennyspyrillänne tuolla ladani ja jontikan edessä.seuravan kerran kuin tulet siihen jontikan perrään roikkumaan lyön liinat kiinni siitäpähän saatte.

• Ex-valmet

Se on lopuuksi aika vaikiaa krassata niitä rapoja siältä kripojen välistä, on sitä koitettu joskus teherä. Monta kertaa liittymätkin on niin rapaasia, jotta pitääs tullä tiälle putsaamahan, js saat kummit putsattua, ja ajat pari metriä etehen päin niin sun renkahien ripojen väli on yhtä kuras kun ennen putsootaki.

Koitetahan kumminki tuara niitä rapoja maharollisimman vähä, ja hissuksensa kiihrytellen lähäretähän matkahan ja vasta naapurin pellon kohoralla pistetähän kaasu pohojahan.

Mutta ei kai kukaa seleväjärkinen moottoripyärällä ajakkaa, ainakaan tähän vuarenaikahan.

• kuraa tielle

Minä ainakin ajan pellolta tullessa niin pientareella kuin mahdollista. Ainakin oikean puoleisen pyörän kurat jää sitten ajoradan ulkopuolelle. Ja jos pyörissä on paljon kuraa, niin ei ole iso vaiva ajaa pieni spurtti ja potkia suuremmat kokkareet sivuun.

• juissi
        kuraa tielle kirjoitti:

Minä ainakin ajan pellolta tullessa niin pientareella kuin mahdollista. Ainakin oikean puoleisen pyörän kurat jää sitten ajoradan ulkopuolelle. Ja jos pyörissä on paljon kuraa, niin ei ole iso vaiva ajaa pieni spurtti ja potkia suuremmat kokkareet sivuun.

siinä järki kamu.ottakaas mallia muut kyntäjät.

• Mutku
        kuraa tielle kirjoitti:

Toisaalta kun ajaa oikean puolen pyörän pientareelle tulee vasen puoli keskelle ajokaistaa ja moottoripyörät ajaa useimmiten keskellä ajokaistaa. Ja nimenomaan moottoripyöräilijälle yllättävä kokkare saattaa olla hengenvaarallinen.

• maitofani

jos on ollu märkä ilma niin ei niitä saa pois vaika kuinka hiki hatusa tökis.Ei sitä oo kyntö aikaan pako ajaa tietä pitkin voihan sitä ajaa mopolla pyörätietä pitkin.

• vastaa

jotta pyärräkuski ehtii väisteleen ne kokkareet, vai onko niin kiirus kualemahan jottei eheri..? Jonsei eheri väistää kiinteetä estettä tiällä, niin milläs luulet ehtiväs väistään valtion lehemää ku se karhun kynsistä tiälle karkuun juaksee. Minoon itte ajanu pyärrällä 30 vuatta ja yhtää ei oo kokkareet haitannu, aina on ehtiny väistää. Menkää moottoritiälle ajaan muavimopoillanne, jos ette pysty paskoja väisteleen...

• farmari.

ymmärrän ongelman ite ajan prätkää samoin kuin caseakin.. moni ei ajattele että pelkkä tasanen savi sateenjälkeen tiellä on yhtä liukasta kuin jää kesärenkaiden alla. itse yritän välttää tuomasta savea tielle mutta aina sitä jonkuverran tulee.. ja paskanajon jälkeen pukkaan kauhalla vielä liittymän kohdan puhtaaksi.. ei oo suuri vaiva ja tietää ettei kenenkään kuolema jää omalle kontolle.

• se on ja en tiedä miten se joillekin on niin vaikeaa ajatella muuta kuin itseään,
        ainakin noista joistakin vastauksista saa sen käsityksen. R1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      115
      3153
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2046
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1895
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      401
      1763
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1311
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1201
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20