Vein stereosysteemin huoltoon kun ei toistanut enää DVD-levyjä. No vika oli lukupäässä ja sitä ovat metsästäneet ja eivät tiedä milloin saavat sen. Laite ollut huollossa ny 2kk ja ei ole tietoa milloin on kunnossa. Onko jotain lakia minkä ajan kuluttua joutuvat korvaamaan tuotteen , jos korjaus kestää?
huollon kesto
5
883
Vastaukset
Käsittääkseni ei ole olemassa mitään tarkkaa aikaa kuinka nopeasti rikkoutunut laite pitäisi huoltaa. Yleisesti puhutaan kohtuullisesta ajasta. Mikä sitten kenenkin mielestä on kohtuullinen aika. Itse en kyllä pitäisi 2 kk:tta enään kohtuullisena aikana vaan soittaisin liikkeeseen ja vaatisin vastaavaa laitetta tilalle. Kannaattaa soittaa liikkeeseen ja neuvotella asian eteenpäin saamiseksi.
- kuluttaja-asiamies
Pari viikkoa ja uusi tilalle. Se on myyjän tehtävä etsiä vikaa sen jälkeen.
- liiottele
Jos joku vie vanhan koneen huoltoon ja varaosia soitellaan ympäri maata tai vaikka ulkomaita myöten (esim. auto), niin ei minulla ole mitään oikeutta pyytää uutta tuotetta tilalle. Voin ottaa omani kainaloon ja yrittää toista huoltoa.
- antaahan_ne
liiottele kirjoitti:
Jos joku vie vanhan koneen huoltoon ja varaosia soitellaan ympäri maata tai vaikka ulkomaita myöten (esim. auto), niin ei minulla ole mitään oikeutta pyytää uutta tuotetta tilalle. Voin ottaa omani kainaloon ja yrittää toista huoltoa.
Huolto antaa myös tässä tapauksessa korvaavaan sijaisauton. Luuletko että takuuhuollossa auto voi olla viikkoja?
- Äksy Ämmä
miksi usein hankin uuden hilavitkuttimen hajonneen tilalle sen sijaan, että yrittäisin ensin huollattaa vanhan.
Joudun olemaan pitkään ilman laitettani eikä ole takeita siitä, että laite toimii huollonkaan jälkeen, ainakaan kovinkaan pitkään. Ja jos kyseessä on jatkuvasti tarvitsemani hilavitkutin, niin ei minulla ole aikaakaan odottaa korjauksia.
Lyön siis korville omia periaatteitani ja ostan uuden laitteen, vaika siis periaatteessa kannatan uusiokäyttöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969