Et miten ne noin hyvin muistaa mitä unta nähny yöllä,mä en ainakaan muista mitään aamulla paitsi kun herää unesta niin vähän et mistä unesta heräs.Noin muistaa monen tunnin päästä ja tarkkaa.Olenko vain outo? miten on teillä kertokaa kokemuksista?
uneton mies
Mä ihmetelly kun kertovat
10
664
Vastaukset
En ole oikeastaan koskaan muistanut uniani. Olen kateellinen ihmisille jotka muistavat.
- Sari
.....työn jälkeen päikkäreillä ja kävin unessa siskoni kanssa Pariisissa. Sellaista unta näin ja usein muistan unen herättyäni.
- Regina
Sari kirjoitti:
.....työn jälkeen päikkäreillä ja kävin unessa siskoni kanssa Pariisissa. Sellaista unta näin ja usein muistan unen herättyäni.
Edes joskus elämässä tapahtuu sellaisia asioita mitä ei hereillä tapahdu!
Painajaiset tosin ei oo kovin kivoja, etenkin kuumeessa on tapana nähdä jotain järkyttävää unta mitä ei pysty edes selittämään! - Jarkko
Regina kirjoitti:
Edes joskus elämässä tapahtuu sellaisia asioita mitä ei hereillä tapahdu!
Painajaiset tosin ei oo kovin kivoja, etenkin kuumeessa on tapana nähdä jotain järkyttävää unta mitä ei pysty edes selittämään!Minäkin olen ihmetellyt, kuinka kilpailijat kertovat mitä ihmeellisimmistä unistaan. Itse olen ajatellut jopa, että osa unista on omasta päästä kerrottuja. Olisko pelkkää ajankulua, kun saa kertoa jotain hauskaa kaiken tylsyyden keskellä?
- Regina
Jarkko kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt, kuinka kilpailijat kertovat mitä ihmeellisimmistä unistaan. Itse olen ajatellut jopa, että osa unista on omasta päästä kerrottuja. Olisko pelkkää ajankulua, kun saa kertoa jotain hauskaa kaiken tylsyyden keskellä?
se vaikka salaviestitystä!!!
Mutta on normaalia että ihminen näkee unia ja ilmeisesti kaikki normaaleimmat jopa muistavat ne seuraavana päivänä!! - xxs
Regina kirjoitti:
se vaikka salaviestitystä!!!
Mutta on normaalia että ihminen näkee unia ja ilmeisesti kaikki normaaleimmat jopa muistavat ne seuraavana päivänä!!..että varsinkin paineen alla näkee sellaisia unia jotka on "vahvoja" eli ne muistaa hyvin vaikka kuinka kauan. itse muistan unia joita olen nähnyt melkein 20 vuotta sitten. normaalistikin äen paljon unia ja muistan ne myöhemmin, mutta varsinkin nyt kun on asumusero meneillään niin unet jotka muistaa ovat jokaöisiä. eikä aina hauskoja.. tilanne talossa on kuitenkin äärimmäisen tressaava henkisesti ja voi olla että se vaikuttaa unien näkemiseen. tosin voihan se olla että myös keksii niitä, mistäs sen koskaan tietää..
- katya
Toiset unet jäävät tosi hyvin mieleen, toiset taas katoavat melkein heti herättyäni, yleensä kun olen vähän asentoa vaihtanut jne. Unia näen melkein joka yö.. ja varsinkin aamuisin jos on herännyt jo aikaisemmin. Mielestäni on täysin normaalia muistaa uniaan, muistan jopa sellaisia mitä on joskus pikkuisena tullut nähtyä :)
- kylla
Unien muistaminen on ihan opittavissa oleva juttu. Jotkut meistä kertaavat unensa aamulla ennen sängystä nousemista automaattisesti - koska se on kivaa. Toiset eivät, jolloin unet unohtuvat. Lähipiirissäni olen huomannut, että unien muistaminen paranee pikkuhiljaa, kun unista ryhtyy vaikka kämppäkaverin kanssa keskustelemaan. Aluksi on muistunut mieleen vain tunnetila tai paikka tai vuodenaika. Seuraavana aamuna muistaa jo yön unistaan ehkä hiukan enemmän... Vuosien saatossa ihmisestä, joka "ei nähnyt ollenkaan unia" kehkeytyi oikein hyvä unien katsoja, muistaja ja kertoja :)
- unien_tutkija
Jos ihmisellä on henkisiä ongelmia hän tyypillisesti muistaa unensa. Terve ei uniaan muista.
- Olipas
mielenkiintoinen väite, mää oon sit ihan hullu!!
Ollu jo lapsesta saakka, miksei mua oo viety hoitoon perkeles!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039