Uusi Ihana Tilatuki???

jabadabaduu

Mitäs tykkäätte uudesta tilatuesta??
Eiks oo kiitettävän sotkuista touhuu, lopullisesta tuki summista ei sit oo mitään tietoo??
kohta ei tartte enää viljellä... kunhan ostelee tukioikeuksia....

7

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EU-avustaja

RE "kohta ei tartte enää viljellä... kunhan ostelee tukioikeuksia....

Sen tilatuen voi saada varmaan jatkossa ilman viljelyä. Ns täydentävät ehdot täytettävä. Peltoa kuitenkin tarvitset saman verran kuin tukioikeuksia, pienemmän mukaan maksetaan tuki? Enkä kesannointioikeuksia kannattaisi ostaa?? Tai vaihtaa tukioikeuksiin jollain suhteella? JOS meinaa vain "olla viljelemättä"??

LFA, ymp ja kansallisia tukia ei makseta "ei viljellylle" pellolle kuten tilatukea, paitsi hieman "entisen systeemin" mukaisesti kesannoidulle pellolle, enintään 50 % pellon kokonaispinta-alasta. Lienee näin?

Elukkapuoli ja tarralaput on vielä hieman enemmän epäselviä.... Mutta ehkä ensi viikolla...

• tj 4v

Olet palstan tärkeä ja luotettava tietolähde.

Pidä meidät ajan tasalla, sitten kun tiedetään enemmän. Itse ei viitsi lähteä kuuntelemaan luentoja. Tarvii kai palkata asianajaja.

• Sekamelska

Minusta on vähän hölmöä, kun kokoajan touhotetaan että nyt sitten saa tukia vaikka ei kasvattaisi pellolla mitään.
        Mutta hei haloo, tämähän koskee siis vain Cap-tukea, joten jos haluaa olla viljelemättä, niin Capin kyllä saa, mutta ei LFA ja ämpäristötukea.
        Kannattaako sitten tehdä niin että kesannoi koko peltoalansa ja ottaa vaan Cap-tuen??
        Tietenkin pelto pitää pitää viljelykunnossa jolloin se voi olla esim. nurmena ja silloin riittää niitto 1-2 kertaa kesässä ja muita kuluja ei ole.
        Kuinkahan moni alkaa tällä tavoin menetellä?
        Ehkäpä pienet osa-aikaisesti viljellyt tilat.

• ymmälään myös

Olenkos nyt ymmärtänyt se kapula kielen oikein?
        Eli maidontuottajan ei tarvi tehdä mitään papereita, jos ei ole myyntiin perunaa, eikä vuokrapeltoja?

• ymmälään myös kirjoitti:

Olenkos nyt ymmärtänyt se kapula kielen oikein?
        Eli maidontuottajan ei tarvi tehdä mitään papereita, jos ei ole myyntiin perunaa, eikä vuokrapeltoja?

sinulla on ollut perunaa 2003 edes 1 a. niin sille voit hakea tarralappuoikeutta lomakkeella Lnro 294,11.11.2005 mennessä haettava,sitten voit saada jopa 1,69/a ekee vuodessa, jos hyvin tärppää.
        Keväällä sille pitää sitten uudestaan hakea tukioikeutta, edellyttäen että noidatat täydentäviä ehtoja, tuotanto-ja sadonkorjuuvaatimusta ei enää ole.
        Maitopalkkiota haetaan myöhemmin keväällä, siitä pitäisi tulla lappu kotia asti.

• tilatuki

oikeen meinaa sitten käytännössä?

• pellot.

Tämähän on vain osa kepulaisten talonpoikien ryöstöoperaatiosta.Tehdään asiat salassa niin ymmärtämättömiksi,että ryöstö onnistuu talonpoikien käsittämättä mitään.Mutta syyhän on niiden,jotka jatkuvasti vaaleissa tukevat tämän mafian toimintaa.Kustaan omiin housuihin ja vielä valitetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      94
      2713
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1829
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1734
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1640
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1601
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1437
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1237
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1136
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe