Eli kyseessä Case 1394 vm.-85. Kone ollu mulla käytössä parisen kuukautta. Ongelmana on, kun ajaessa kytkee riittävän usean sähkölaitteen toimimaan, esim. ajovalot radio lämmityslaite, niin hetken kuluttua kaikki sähköt häviää, ja laturin merkkivalo alkaa loistamaan. Sitte, kun esim. lämmityslaitteen sammuttaa, sähköt palautuu. Eli "liika" kuormitus sammuttaa koko systeemin, kellekään tuttua?!? Laturin merkkivalo kiiluu hiukan, eli haiskahtaa diodi-vialta. Hiilet ok. Kellään apuja, alkaa tuleen kylmä hytissä!?! Ai niin, kyseessä Lucaksen virtavehkeet, lataus 13.5-13.7V...
Casen lataus-probleema
13
1628
Vastaukset
- esaase
ettei vaan olis niissä liittimissä vikaa,nimittäin jos olis laturissa niin sähköt pelais kunnes akku olis tyhjä.voi olla myös virtalukossa.Maadoitusongelma tuntuis kuitenkin suurimmalta syyltä.
ensimmäisenä hihnan kireys ja kunto, voi johtua siitäkin. Seuraavaksi johtojen liittimet, onko hapettunut ja sulakkeiden kosketus, lämpiääkö jokin liitos.
- yks
pitäs antaa yli 14 volttia,säädin tai diodi rikki,jos hihna on kireellä kerran.
- Ampperi
Automattisulake laukeaa,siinä vaan tulee hetkellisesti kuormitusta liikaa,siinähän voisi kokeilla isontaa sulakekokoa mutta vaarana on se että riittääkö neliöt sitten johdoissa.Toinen vaihtoehto on kun vetää lämmityslaitteelle oman johdotuksen ja sulake väliin,näin tein itse ja ongelmat hävisivät.
- Skeeter
Missähän tuo sulake mahtaa sijaita, on sen verran lujasti koteloitu tuo kojetaulun ympärystä?? Osan johdotuksista oon jo uusinu, työvalot ym.
- juuso_12
Siellä kojelaudan huoltoluukun alla.
Ruskeassa johdossa, josta tulee kaikki sähkö virtalukolle. Iso ~50A lasiputkisulake.
Se on muovikotelossa. Ettei se ole sulamassa?
Tarkista sen kunto.
Kiiluvasta laturinvalosta pääsee, kun vaihtaa 5W lampun merkkivaloon. Jos siellä on 2W nyt. Tai 24V lampun siihen. Ei kai sitä laturia aleta tuon vuoksi vaihtamaan?
Mutta ihan ensiksi tarkista akun kaapeleiden ja akunkenkien kunto! Ne hapettuvat.- Skeeter
Pitääpä tarkistaa, missä tuo mahtaa sijaita, aika ahdasta on?!?
- Xyzä
Kiiluva laturinvalo kertoo yleensä diodisillan hajoamisesta. Eipä siinä paljoa auta vaihtaa polttimoita enää jos diodit on sökönä.
- minä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sulla on jokinlainen oiko sulku sulake taulusta lähtevissä johdoissa! kannattas viedä ammatti mieheh luokse! kehottaisin
- skeeter
Kiitos hyvistä kommenteista!! Pitää ottaa huomenna oikeen työn alle, ja tarkistaa ehdottamanne kohteet. Rakennus-puuhat vain rajottaa huolto-aikaa.
- jesse james
Kojelaudan levyinen luukku päällä.
Sieltä mm. kytkin- ja jarrunesteet huolletaan. Ja nuo nesteet ovat sitten öljyä ei jarrunestettä.
Sieltä pääsee johtoihin7mittaritauluun käsiksi.
Jos tuota ei enää 1394:ssä ole niin isompi homma?
- juuso
-mulla ihan sama ongelma 1056 natikassa.Lataa normaalisti, mutta kun lämppärin laittaa ykköstä suuremmalle ajovalojen ollessa päällä;latauksen valo hehkuu.Ei vielä vikaa tullut vastaan..
- Skeeter
Viimeinkin sain vehkeen pukille, ja syykin selvis samantien; Ne auotmaatti-sulakkeethan siellä takkuili. Eli tavalliset lankasulakkeet tilalle, ja johan taas pelittää, ja virtaa riittää. Suuri kiitos neuvoista!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1133091- 121996
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371875Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3981742Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211651Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681467- 1201301
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91166- 201049