Jos olisi PAKKO ottaa nuista roduista koira minkä ottaisit? (en ole itse hankimassa koiraa tein vaan huvikseni tällaisen testin)
a) Bichon havanais
b) Coton de tulear
c) Kääpiö villakoira
d) Bichon frisé
Noista mitäisi ihan PAKOLLA valita...
Jos olisi pakko ottaa nuista roduista minkä ottaisit?
20
863
Vastaukset
Nooh...pakkohan ei ole ottaa koiraa ollenkaan,
mutta leikitään nyt sitten ; ) Villiksiä mulla jo on, niin sitte noista ottaisin,
d) Bichon frisé- mixeri85
en tykkää mistään noista....
mut jos ollis aivan PAKKO ottaa jokuniin ottaisinsen villiksen. Ja sit sil olis lyhyt turkki kokoajan (paitsi ehk talvella.. :) ).. heh.. ja kun tulee sana pakko saan hepulin. En mitään noista ja jos olisi kompromissin mahdollisuus, en ottaisi sittenkään, juuri niiden turkkien takia, Ottaisin lelukoiran. Mutta kun on se pakko niin ottaisin sen koiramaailman pellen eli Cottonin.
- Satu***
a) Bichon havanais :)
- kuin sinne ..
ensin,mikä niistä ajaa jänistä tai ajaa linnun ylös?No sitten ottaisin sen.Saako niitä ajella koneella sileäksi(kerran vuodessa)?
Kokemuksesta voin sanoa, että villis kyllä lähtee jäniksen perään ja varikset ajaa pois pihasta :))
Turkinkin voi ajaa vaikka useamminkin kuin kerranvuodessa...jos ei näyttelyt kiinnosta.
- zita
Mulla on sellanen,9v.On hyväks havaittu.Kaikki muutki saman tapasia.Varsinki havanais,villis on vahtikoiramaisempi,enkä osaa trimmata.Mut ei pois laskuista.Cotonin haluisin seuraavaksikin.
- mindetys
en mie tykkää tommosista sessuleista.
en edes tiedä nuitten rotujen eroa toisiinsa. Puudeleilta ne näyttää kaikki:) ei pahalla kenellekään..
Mutta jos ois pakko ni kai se on toi bichon frisé ku oon semmosen uskoakseni ainaki nähny:D - Mirella_
Varmaankin bichon havanaisin.. mutten varmaankaan oikeassa elämässä kun en tykkää oikeen noin pitkäkarvaisista koirista ja pienistä, mutta muuten tosi ihana rotu:)
Tietenki ottaisin villakoiran ja valkoisen sellaisen. Kaikista maailman koirista valitsisin sen. Ja joskus se mulla viä onki!
- wuffis
Kääpiö villakoiran, mustan tai harmaan.
Melkoisista ennakkoluuloista päästyäni melko mukavia koiria:) - misuami
en pidä mistään noista koiraroduista, en on minun mielestäni tosi turhia ja jotenkin lelumaisia. mutta... havanais varmaan, vaikak turkki onkin tosi vaativa, niin silti, sellaisen tapasin koirakoulussa ja oli ihan lutuinen.
- FAU
aika pahan kyllä nyt lykkäsit,kun en ottas noista itelleni mitään.
Pakko jos olis,niin kyllä se sitte varmaan toi villis olis.
Niitä oon jokusen aika hyvän TOKO-kokeissa vuosien mittaan nähny,että kai sen kanssa sitä ainakin vois harrastaa,vaikkei siitä PK-koiraksi oliskaan.
Mutta valkosta en tahdo,joku muu väri vaikka ruskee,tai harmaa,tai mieluiten semmonen värivirheellinen tan-merkkinen minkä joskus jossain kuvassa näin. (Jotain tuttua pitää sentään olla,edes se väri...) - meikä..
en ottais mitään mutta jos henki olis siitä kiinni niin villakoira, siinä sentään jotain koiramaista ei mikään ällö pumpulikasa.
- grrrrrrrrr
exällä oli kaksi tosi valloittavaa havaneesia, ihanan söpöjä ja leikkisiä rapsutuksenkipeitä koiria
- Nanne
... niillä on erityinen paikka sydämmessä. Mamma kasvatti niitä 80-luvulla, alussa. Taisi olla esimmäisiä aprikooseja kääpiöitä ja keskikokoisia...
- ....
En ottaisi mitään noista lelukoirista, samanlaisia nuo ovat silmääni kaikki joten jos pakko jokin olisi ottaa niin olisi ihan sama mikä minulle tuupattaisiin käteen.
- sudenkorento75
kääpiövillis (joskus olen jopa harkinnutkin sitä)
musta mieluusti. - !!!!
kyllä yksikään noista,mutta jos tosta pitäs joku valita(tää on todella mielikuvitusta),niin ottaisin villiksen,jota olis edes helppo hoitaa.Mutta muuten nämä rodut kuuluvat minun katekoriassani turhiin rotuihin.Jotkut tykkää,mutta minusta koiralla olisi oltava joku tehtävä,mihin se on tarkoitettu,vaikkei se siinä enää toimisikaan.Pelkkä kauniina oleminen ei ole riittävä peruste koko rodulle.
Ja nyt on turha näiden rotujen harrastajien tulla kertomaan historiaa rodun alkumetreistä,sillä nämä rodut ovat kaukana kaikesta käytöstä.Ja muitutan vielä fanaatikkoja,tämä on minun mielipiteeni.- fanaatikko;)
käyttötarkoitushan on seurakoira. Ovat hyvinkin käytännöllisiä yksinäiselle ihmiselle ja voivat tuoda takaisin elinhalun ja elämän tarkoituksen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562208En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321704Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751509- 101504
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 931043
- 20979