Formatointi ei onnistu

Pade

Hei, löytyiskö joltain tietoa siitä, että mahtaako seuraava ongelma kaataa/halvaannuttaa koneeni jatkuvasti. Käyttöjärjestelmää XP Pro:ta asentaessani (varmaan jo kymmenettä kertaa)"puhtaana", saan kohdassa jossa olen valitsemassa levyn formatointia ennen asennusta ilmoituksen; "The folowing value in the .sif file used by setup is corrupted or missing
Value 0 on the line insection [source disk files]with key "SP2.cab."
Set up cannot continue."

Eli asennusvaiheessa en pysty alustamaan levyä kuin noin 90-95%:sti, mutta kuitenkin onnistun asennuksen suorittamaan. Lopputulos on kuitenkin se, että koneeni ei pysy tuntia kauempaa pystyssä, vaan jähmettyy yhtäkkiä. Epäilen, että tuon virheilmoituksen taustalla on se, että tämä vanha (noin 4-5 vuotta)kovalevyni on joutunut viruksen uhriksi, jossain elämän vaiheessa, joka on vahingoittanut levyn, niin että paluuta ei näyttäisi olevan.
Kaikki vinkit/ohjeet otetaan nöyrästi vastaa!

8

1536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asennuslevy alkuperäinen eli ei poltettu?

Jos on alkuperäinen niin mieleen tulee ekaksi että CD-asema ei lue kunnolla.

Voisit myös testata muistit Mentest ohjelmalla.

• gd<ggg

poltettu asennusromppu koska SP2 mukana ?

• Veke

Uudet WinXP:n asennus-CD:t sisältävät nykyisin SP2:n:-=

• rynkytti

Mee kauppaan ja osta uus kiintolevy

• rynkytti

jos et osaa jättää kiintolevystä pois 20 prossaa

• Pade
        rynkytti kirjoitti:

jos et osaa jättää kiintolevystä pois 20 prossaa

Olisitko ystävällinen(rynkytti)tai joku muu, ja neuvoisit noviisia miten tuon kovalevyn rajaaminen esim. mainitsemas 20% pois käytännössä tapahtuu XP pro maailmassa???
        Varsinainen ongelmani siis koneeni kanssa on ollut jo muutaman kuukauden ajan se, että kone jämähtää noin puolen tunnin käytön jälkeen, johon ei vielä tähän mennessä ole löytynyt mitään selitystä. Nyt epäilyn alla on siis kovalevy jossa käyttis asennettuna.

• p7h
        Pade kirjoitti:

Olisitko ystävällinen(rynkytti)tai joku muu, ja neuvoisit noviisia miten tuon kovalevyn rajaaminen esim. mainitsemas 20% pois käytännössä tapahtuu XP pro maailmassa???
        Varsinainen ongelmani siis koneeni kanssa on ollut jo muutaman kuukauden ajan se, että kone jämähtää noin puolen tunnin käytön jälkeen, johon ei vielä tähän mennessä ole löytynyt mitään selitystä. Nyt epäilyn alla on siis kovalevy jossa käyttis asennettuna.

Tuossa joku jo ehti kyselemään asennus-CD:n tilaa. Varmista nyt ihan ensin, että se on kuosissa. Kiintolevykin voi olla rikki, toki. Ennen asentelua se kannattaa tarkistaa jos ei muuten niin vaikka kaverin koneessa ajat pintatarkistuksen ellet saa hankittua jotain esim. CD:ltä boottaavaa huoltosoftaa. Freedos nyt tulee mieleen, en tosin tiedä tarkkaan, löytyykö FD:stä chkdsk/scandisk/vastaava, luulisi löytyvän. Ja sitten vielä, hanki memtest86 ja käy ne muistikalikat läpi, ehdottomasti.
        Jos ei tilttailu lakkaa, poista koneesta kaikki "ylimääräiset" kilkkeet (esim. verkko- ja äänikortit sekä muut roippeet.) Saattaa meinaan olla, että joku viallinen laite kyykyttää XP:n. Ittellä joskus DOS-aikana viallinen näyttis hyydytti koneen n. puolen tunnin käytön jälkeen. Sikäli juttu oli outo, että vika ilmeni vasta äänikortin asennuksen jälkeen (SB16, ISA). No, nöyttis meni vielä onneksi takuuseen ja se siitä.
        Niin ja BIOS:n setupissa voi olla syytä ladata default(failsafe)-asetukset ja kokeilla niin. Hakuammuntaa mutta sitäkin kannattaa koittaa. Jos jotain erikoisasetuksia löytyy niin vaikka kameralla kuva joka sivusta niin saat säädöt takaisin helposti ellei BIOS sitten tue eri profiileja. Tai jotain.

• Pade
        p7h kirjoitti:

Tuossa joku jo ehti kyselemään asennus-CD:n tilaa. Varmista nyt ihan ensin, että se on kuosissa. Kiintolevykin voi olla rikki, toki. Ennen asentelua se kannattaa tarkistaa jos ei muuten niin vaikka kaverin koneessa ajat pintatarkistuksen ellet saa hankittua jotain esim. CD:ltä boottaavaa huoltosoftaa. Freedos nyt tulee mieleen, en tosin tiedä tarkkaan, löytyykö FD:stä chkdsk/scandisk/vastaava, luulisi löytyvän. Ja sitten vielä, hanki memtest86 ja käy ne muistikalikat läpi, ehdottomasti.
        Jos ei tilttailu lakkaa, poista koneesta kaikki "ylimääräiset" kilkkeet (esim. verkko- ja äänikortit sekä muut roippeet.) Saattaa meinaan olla, että joku viallinen laite kyykyttää XP:n. Ittellä joskus DOS-aikana viallinen näyttis hyydytti koneen n. puolen tunnin käytön jälkeen. Sikäli juttu oli outo, että vika ilmeni vasta äänikortin asennuksen jälkeen (SB16, ISA). No, nöyttis meni vielä onneksi takuuseen ja se siitä.
        Niin ja BIOS:n setupissa voi olla syytä ladata default(failsafe)-asetukset ja kokeilla niin. Hakuammuntaa mutta sitäkin kannattaa koittaa. Jos jotain erikoisasetuksia löytyy niin vaikka kameralla kuva joka sivusta niin saat säädöt takaisin helposti ellei BIOS sitten tue eri profiileja. Tai jotain.

Hei,taistelu kaatuvasta koneestani on nyt jatkunut kaksi kuukautta, kun päätin myydä vanhan myllyni ja hankkia uutta rautaa. Nyt kaduttaa, koska suorituskyky ei näyttäis näennäisesti muuttuneen, mutta epävakaus sitäkin enemmän.

Emona on siis Asus A8v deluxe WiFi ja prossana amd64 3000 . Tähän mennessä olen käyttiksen XP pro vaihtanut ainakin viiteen kertaan eri versioihin, sekä kaikki osat mitä koneesta löytyy, pois lukien prossa sekä virtalähde (bequiet 350w)on testattu. Viimeisin testattu osa jonka vaihdoin eilen uuteen oli ide kovalevy, jossa epäilin olevan häikkää, koska ei suostunut formatoimaan itseeään asennusvaiheessa edellä mainittua virhettä/korruptiota.
        Tämän päivän olen viettänyt pitkälti googlettamalla ASUS A8v ongelmia, joita näyttääkin olevan ihan kiitettän paljon???.
        Oliskohan nyt niin, että kun kerrankin ostin ns. merkki emon, niin sain sitten kakkoslaatua???.
        Tällä hetkellä minulla ei ole mitään muuta mistä lähteä vikaa etsimään kuin, jo kertaalleen uuteen vaihdettu emo, prossa tai virtalähde. Prossan vikakäyttäytymisestä minulle ei ole mitään aikaisempaa kokemusta tai tietoa, siitä syystä en ole sitä aikaisemmin osannut epäillä. Virtalähde on toiminut moittettomasti vanhassa kokoonpanossa ja pitäsi muutenkin olla laadukas ja riittävä. Lisäksi kaatuminen tai jämähdys tulee aina tilanteissa, joissa kone on enimmäkseen "tyhjäkäynnillä", joko itsekseen tai sitten kun olen netistä lukemassa asuksen vikalistauksia. Ei siis rasituksen aikana kun ajan 3D Markkia läpi. Memtestiä olen ajanut yhden yön läpi (24krt.) ilman virheitä ja jämähdyksiä.
        Koneessani ei ole erillistä ääni- tai verkkokorttia, ainoastaan graffakortti, joka sekin on testattu niin, että vaihdoin tilalle toisen kortin, jonka kanssa jämähdys kohta tulikin. BIOSSIA olen koittanut säädellä loppupeleissä, muiden ongelmien kanssa painineiden ohjeituksilla, joissa lähinnä kehotettu nostamaan prossan sekä graffakortin jännitteitä normaalista.
        Olen edelleenkin erittäin kiitollinen kaikille niille jotka vaivautuvat aivoriiheen osallistumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1679
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1578
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1373
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1339
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1265
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1051
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1028
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      939
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      931
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      846
    Aihe