Miten ilmaiset luovuuttasi?
Vaikuttaako luovuutesi arkielämään?
Oletko luova ihminen?
24
989
Vastaukset
- kysymyksiin
1. olen
2. kirjoitan, valokuvaan ym.
3. Täyttää työltä liikenevän ajan. - puskapaska
sanotaan sellanen keskinkertaisen luova.
Mulla on sitä "Niksi-Pirkka" luovuutta.
Se nyt ei paljon osoita älykkyyttä, mutta näppäryyttä kuitenkin.
Arkielämään se vaikuttaa paljonkin, juuri eilen tein linnunruuan kaataja-automaatin.(en sentään käyttänyt sukkahousuja) Hieno nimi mutta perin yksinkertanen toimintatapa.
Ei tarvi enää käsin koskea lintulautaan, eikä siemeniin. Ei johdu lintuinfulenssan pelosta, vaan helpotin vain siemenien kaatamista. - tarve
Minulle luovuus on mittari;
jos olen levännyt tarpeeksi, alan nähdä asiat valoisammin sekä ympärilläni olevaa kauneutta.
Mieleni on vastaaottavaisempi...
Alan kuin kaivata
sellaista toimintaa, että saisin tehtyä jotain uutta ja etenkin kaunista
perusluonteeltani olen kyllä uutta etsivä ja uskallusta olisi ottaa uusiakin haasteita käyttöön, mutta esteitä on liian paljon niiden toteutumiseen ( arjen rutiinit sekä "jarruttajat")
luovuus kyllä tarvitsee avarakatseisen ympäristön ja luovalla täytyy olla energiaa toteuttaa luovuutensa, vastatuulesta huolimatta
sellaista "pikku luovuutta" voin toteuttaa... - Loistava.polku
Olen aina ollut ns. "luovassa ammatissa", suunnittelijana - ja ihan hyvin pärjännyt. Ja harrastuksetkin samaa luokkaa. Joten luovuus ON sitä arkielämää.
Esson baarissa istuessamme saamme paljonkin luovia ideoita. Useimmiten nämä luovimmat ideat ovat johtaneet siihen, että istuntomme on jatkunut turhan pitkään, ja sitten kotimatkalla on ollut hieman vaikeuksia.
Luovuudella siitä kotimatkastakin on aina selvitty ja kotonakin on keksitty pitävät selitykset. Luovuus siis helpottaa suuresti tavallista arkielämääni.- luomiskausi
onkin juuri alullaan kun lunta vain saataisiin.
- keskiyonkehraaja
luomiskausi kirjoitti:
onkin juuri alullaan kun lunta vain saataisiin.
Minäkään en osaa luoda kun lunta...
- a-ö'hön
milteinpä.
Kaikenlaista syntyy puusta, maalista, kankaista, ym. Musiikkia en osaa säveltää, mutta soitto käy muutamilla instrumenteilla jotenkuten.
Sommittelu on kai myös luovuutta.
-G-- millä ajalla?
teet luovat työsi, sillä valvot yöt ja usein pitkälle aamuun palstoilla, sitten nukut ja kun on vielä lapsikin ja koirat ja silloin tällöin käyvä mies?
Ei mulla vaan aika riittäisi vai olen työtön kuten sinäkin.
Mä en ainakaan yöaikaan ole luova, on pirullinen olo kun ei tule uni.
- Mie Pattipolvi
SE on niin herttanen hymy.oon nähny, ottipa oikeen polvista.
Onkin yksi lempiajatelmistani.
Kiitos kohteliaisuudesta. ;)
Onkohan sinullakin nyt sitten jo polvissa hymykuopat? (Muistan jostain lukeneeni, että kauniilla naisella oli hymykuopat polvissakin.)
- irma-1
Olen siinä onnellisessa asemassa että teen nykyään entistä harrastustani työkseni,tämän mahdollisti pieni perintö jonka ansiosta voin aluksi jäädä osapäivätyöhön ja parin vuoden jälkeen kokonaan oman työni varaan kun aloin saamaan hieman nimeä ja tilauksia
- Pirre*
luovuuteta pidetään vain jonkin taiteen lajia..
Olen sellainen arkiluova ts. ongelmanratkaisija..- ex-Nainen
Suutuin kerran niin paljon erään haastattelun aikana eräällä täkäläiselle näyttelijälle että kirjoitinhänelle jälkeenpäin kirjeen!Hän nimittäin kertoi ettei voi lainkaan seurustella yksityisselämässäänkään muiden kuin luovien ihmisten kanssa,kirjeessäni kerroin milipiteeni erilaisista luovista ihmisistä,esimerkiksi leipuri ja kokkikin ovat luovia tai vaikka perheenemäntä joka luo rauhallista arki-illan tunnelmaa kotonaan, kaikilla kun ei ole ollut mahdollisuuksia pyrkiä teatteri- tai taidekouluihin vaikka ehkä lahjoja olisikin!
- Pirre*
ex-Nainen kirjoitti:
Suutuin kerran niin paljon erään haastattelun aikana eräällä täkäläiselle näyttelijälle että kirjoitinhänelle jälkeenpäin kirjeen!Hän nimittäin kertoi ettei voi lainkaan seurustella yksityisselämässäänkään muiden kuin luovien ihmisten kanssa,kirjeessäni kerroin milipiteeni erilaisista luovista ihmisistä,esimerkiksi leipuri ja kokkikin ovat luovia tai vaikka perheenemäntä joka luo rauhallista arki-illan tunnelmaa kotonaan, kaikilla kun ei ole ollut mahdollisuuksia pyrkiä teatteri- tai taidekouluihin vaikka ehkä lahjoja olisikin!
varmasti tylsää seuraa sellaiselle luovuuden ilmentymälle..ei maha mittää.
Minusta luovuus ei merkitse välttämättä samaa kuin taiteellisuus, kekseliäisyys eri ongelmatilanteissa on mitä suurinta olla luovuutta.
Luulen esim. köyhyydenkin johtuvan luovuuden puutteesta. - ex-Nainen
Pirre* kirjoitti:
varmasti tylsää seuraa sellaiselle luovuuden ilmentymälle..ei maha mittää.
Minusta luovuus ei merkitse välttämättä samaa kuin taiteellisuus, kekseliäisyys eri ongelmatilanteissa on mitä suurinta olla luovuutta.
Luulen esim. köyhyydenkin johtuvan luovuuden puutteesta.Suunnilleen noinhan minäkin edellä tarkoitin
- Pirre*
ex-Nainen kirjoitti:
Suunnilleen noinhan minäkin edellä tarkoitin
luettelin lisäksi noita ei välttämättä y h t ä ä n taiteellisia luovuuden muotoja vaativia asioita, koska huomasin että toit esille sellaisia ammatteja joissa tarvitaan taiteellisuuttakin..luulisin..niinkuin kokit jms. no tuo romanttinen puoliso voi tietysti olla jokotai..
Minusta esim. keksijät ovat luovia ihmisiä..ja köyhät perheenäidit silloin menneinä aikoina..:)
- ja piru vie
mä olen luova ihminen ainakin talvella.
Lumenluontia saatana.- EX-VAX
hyvin luovan ihmisen kirjoittama.
Riippuu tietenkin siitä missä päin Suomea asut, lunta varmasti riittää ainakin pohjoisemmassa.
Pääkaupunkiseutu ja etelän rannikkoalueet ovat yleensä vähälumisempia, paitsi viime talvena.
Silloin olin itsekin kovasti luova ihminen.
- as-kamu (m)
Innostuin urheilukielen mukaan yli-ikämiehenä nuoren metsän eli taimikkojen hoitoon.
Käsittämätön himo. Puille kasvutilaa.Kasvejahan nekin vaan ovat. Valoa ne kaipaavat.
Maatilalla syntyneenä harrastus olisi pitänyt omia jo murrosikäisenä.
Olin vesurimiehenä talkoissa naapurien raivaussaha projekteissa.
Myöhemmin ostin ammattilaisten vehkeen,raivaussahan Siitä se syttyi into.
Lyhytpinnaiselle sopivaa duunia. Tuloksen näkee heti. Vuosien kuluttua alueen hyvin voinnin
näkee oikein konkreettisesti.
On sii omat huonot puolensa; luontokappaleiden (lintujen) mielestä hoidetut alueet
eivät tarjoa hyvää pesimissuojaa.
Metsänhoito - siitä nään unia talvellakin!ainakin talvella luova, kun lunta tulee. Koulupoikana joskus loin sontaa navetassa.
Mahdollista muuta luovuuttani sitten olenkin itse jäävi arvostelemaan.- Pirre*
sitroen kirjoitti:
ainakin talvella luova, kun lunta tulee. Koulupoikana joskus loin sontaa navetassa.
Mahdollista muuta luovuuttani sitten olenkin itse jäävi arvostelemaan.osaan luovia....:)
- EX-VAX
Suunnittelijana on pakko yrittää olla luova.
Aina se ei oikein tahdo onnistua, tuntuu että polkee paikallaan, eikä ole yhtään järkevää käyttökelpoista ajatusta päässä.- ettet taas
erehdy kertomaan liikaa yksityisasioitasi;D
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164