Oletko rakastunut kerran vai ehkä useampiakin kertoja elämässäsi? Vai onko tunne jäänyt sinulta kokonaan kokematta?
Kysymys heräsi mieleeni eilisen, romanttisen Hiljaiset sillat -elokuvan katsomisen jälkeen.
Oletko rakastunut ?
19
1170
Vastaukset
- ex-Nainen
En ole vuosiin tavannut yhtäkään säväyttävää miestä!
- ruusu
on rakkauteni kohde nykyään, tiedäthän vanhan iki-ihanan tangon?? Nainenkin saattaa joutua elämään unen maailmassa.
- Ajomies
Taisin kerta, että minua ei ensi kerrallakaan tuo elooookuva "sytyttänyt", kirjana paremmin.
Nyt en jaksanut edes katsoa - tunnetut näyttelijät,
mutta kovin "leipiintyneitä" rooleissaan.
Ollenko oikeassa vai vallan väärässä ?- Yks tyyppi
Tuolle naiselle onneksi ettei lähtenyt sen miehen matkaan,sitä vasta olisikin saanut katua,siis kirjan henkilö!
Meryl/Clintan eivät tosiaan sopineet rooleihinsa,miksi aina samat näyttelijät,jotkut täysin tuntemattomat olisivat olleet vakuuttavammat! - Fundeeraaja
Moi,
Itse pidin elokuvasta, joka vetosi voimakkaasti sekä tunteeseen että älyyn. Siinä kiehtoi itseäni ennen muuta "elämän rakkauden ainutkertaisuus" -teema yhdistettynä siihen, kumman huonoista vaihtoehdoista ristiriitaisessa tilanteessa, lyhyellä varoitusajalla valitsee: jalomman vai epäjalomman. Päähenkilöt valitsivat edellämainitun ja saivat loppuelämänsä kärsiä tahollaan siitä, mutta tapahtuuko sellaista todellisuudessa juurikaan (ainakaan nykyaikana)?
Mutta ainahan näihin rakkaustarinoihin saa ja voi suhtautua kyynisesti, saahan siitä - jos ei muuta niin "fiksun" maineen ympäristössään...
- Tuulikki
Ehkä jotain rakastumiseen viittaavaa olen tuntenut, mutta elän toivossa että kokisin sen ihka oikean mahtavan rakastumisen tunteen vielä joskus. Minusta eilinen elokuva ei ollut erityisen hyvä, vai johtuikohan se näyttelijöistä, sillä on ole tottunut näkemään Clinttiä rakkauskuvissa.
olen nähnyt elokuvateatterissa joskus kauan sitten saman elokuvan ja nautin taas sen katsomisesta. Onneksi kirjan lukemisestakin oli jo kulunut kylliksi aikaa, etten muistanut yksityiskohtia.
Ehkä se puhutteli siksikin, kun huomasin taas kerran miettiväni oman moraalini asettamia rajoja ja elämää yleensä. Nykyisin näkee niin harvoin elokuvia, jotka herättävät minkäänlaisia ajatuksia. - Ehkä olen katsonut liikaa televisiota.
- Loistava.polku
Joskus luulin että olin, ehkä useammankin kerran - mutta en enää tiedä mitä se koko sana edes tarkoittaa.
- Tanevaan
Nuorempana muutaman kerran tuli rakastuttua varsin tulisestikin,mutta nyt se on iän myötä lieventynnyt se tunne.Toivossa toki eletään:))
- "synonyymejä":
mielentilahäiriö, vakava harhaisuus, luulotauti....
ois se oikeesti kivaa.....
=DW=
- Pirre*
, tottakai ja monesti..:)
Elämää avoimin silmin seuranneena vanhana miehenä olen tullut siihen tulokseen, että ihminen rakastuu oikealla tavalla vain kerran elämässään. Sellaiset ihmiset, jotka kertovat kokeneensa useita rakkauksia, eivät ole oikeaa rakkautta koskaan löytäneet, vaan he edelleenkin täysin eksyksissä jatkavat summittaista etsimistä.
Rakkautta ei kannata ollenkaan etsiä, sillä ei sitä etsimällä löydä. Joskus se saattaa yllättää ihan odottamattomassa tilanteessa ja silloin se on menoa. Ihminen saavuttaa silloin hetkessä täydellisen varmuuden siitä, mihin hänen kannattaa pyrkiä elämässään. Sisäinen ääni kertoo selvästi sen.
Suurin paradoksi elämässä on se, etttä useimmiten sen suuren rakkauden kohde on täysin väärä. Käytännön elämässä vain hyvin harvat ihmiset voivat jakaa elämänsä sen suuren rakkauden kanssa, ja se tekeekin useat oikean rakkauden kohdanneet vanhemmat ihmiset hyvinkin kyynisiksi.
Kokemattomat ihmiset luulevat rakkauden täyttymyksen olevan se, että voi elää ja nauttia yhdessä rakkaansa kanssa, mutta tällaisen rakkauden pystyy kohtaamaan henkisesti heikkokin ihminen.
Rakkauden korkein aste on se, että ihminen on valmis luopumaan rakkaastaan, ja se vaatiikin jo vahvaa ihmistä. Tällaisiakin ihmisiä meillä on keskudessamme, mutta harva meistä näitä todellisia ihmisiä ollenkaan huomaa.ole kyllä koskaan ollut oikeasti rakastunut..enempi voi sanoa että on vaan ihastunut tai tykännyt..
- Vaikeaa
Kun tyttö kosi 37 vuotta sitten.eikä ollu älliä kiltäytyä.Tiedä sitten tunteista ompahan vaan selänraaputtaja,niin kun luin täältä jostain.Odottaa kuitenkin kumpanenkin toista kotiin.
- mummi
samaan mieheen, jonka kanssa olen ollut aviossa yli 30 vuotta. Aika ihmeellistä, että sitä voi rakastua yhä uudestaan ja uudestaan samaan mieheen. Elämä on ihmeellistä.
ihastunut. Muutamia kertoja. Mutta kun tunne ei ollut molemminpuolista, niin kaikki kuihtui pois.
- tohon ;DD:een
että mun on oltava netissä koko ajan että huomaan jos se kirjottaa jotaki :-DD
Maillä on niin samanlainen ilmekin :-DD - jo niin kauan
että luulin äkkiseltään etten koskaan olisi. Mutta kyllä kerran. Luulen että otan nykyään asiat liian rauhallisesti voidakseni uusia sen kokemuksen.
- multiNikkix
Olen tullut siihen tulokseen, että voi rakastua monesti ja voi rakastaa useampaa yhtäaikaa. On vaan valittava, mitä rakkautta vaalii ja minkä rakkauden säilöö sieluunsa muistojen joukkoon.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124