Mitä kannattaa käydä katsomassa? Shoppailuvinkkejä? Lähistön luontoelämyksiä? Semriachin kylä (25km Grazista) katsomisen arvoinen?
Yleisesti kaipaan kokemuksia, pienetkin tiedonjyvät kiinnostaa!
Huomenna matkaan viikonlopuksi...
Kiitos!
Graz(Itävalta), kokemuksia, vinkkejä?
2
919
Vastaukset
- I left my heart in Austria
Käy Grazissa siellä ylhäällä linnoituksessa missä on se kellotornikin. Sieltä on komeat maisemat. Varsinaisesti mitään huippunähtävyyksiä siellä ei ole, mutta kivoja museoita ainakin. Kauppoja on just silleen sopivasti, ettei liikaa. Löydät ne varmasti pääkadulta joka olkaa sieltä raatihuoneen aukiolta. Siellä kylässä en ole käynyt mistä puhuit. Sen pääkadun varrella on matkailutoimisto josta saat ilmaiseski hyviä karttoja ja tietoa nähtävyyksistä. Itse olin Grazissa viimeksi elokuussa. Kun kerran Itävaltaan menet, käy ihmeessä istumassa josaakin viinituvassa. Niitä on yleensä kylissä kaupunkien ulkopuolella. Nimi saksaksi: Heurigen
Mukavaa matkaa!- Allu K
Asuin yhden kevään Grazissa.Ei siellä paljon paikkoja oo avoinna näin talvella, just se mäki ja sen sisällä on Euroopan pisin junarata jos lasketaan et juna ei tuu ulos koko aikana...enemmänkin lasten junarata...sit kauempana n.10-20 km sellasen kaivoksen lähellä on isot tippukiviluolat...mut vaikea mennä julkisilla sinne ja laskettelupaikkoja löytyy eikä Slovenian puolellekkaan oo pitkä matka, junakin menee sinne, kesemällä olis maailman suurin haarniskamuseo auki mutta muutin pois ennen sen aukeamista, muuten sellanen Helsingin kokoinen tavis kaupunki. Ruoka on kumminkin tosi hyvää pienimmänkin kylän ravintolassa, hyvää matkaa sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50766- 53732
- 33702
- 60699
- 97690