Nyt kun verotustiedot ovat taas tulleet julkisuuteen ja eri paikkakuntien rikkaimmista on listat jopa lehdissä,niin olen katsellut että ei löydy näiltä listoilta maanviljelijöitä lainkaan, eli ei niitä ökyisäntiä enää ole lainkaan, kyllä maatalouden kurittaminen vaikuttaa kovasti.
Kun tuotanto on kannattamatonta, ei isollekaan tilalle jää paljoa verotettavaa tuloa, kun tuetkin menevät tuotantokustannuksiin.
Rikkaat maajussit ?
19
2579
Vastaukset
- Laamanni
Lentäjän ei tarvitsekaan ostaa lentokonetta eikä paperimiehen paperikonetta.
- tästä näkee
Voi hyvä jumala että kaurahattu voi olla tyhmä nämä sinun lausunnot sen paljastaa.Voisi kysyä onko sulla oma meijeri ja oma teurastamo luulen että EI.Itse asun maalla täällä paskanhajussa se kieltämättä joskus vituttaa kun ei voi kesällä pitää ikkunoita auki eikä kuivattaa pyykkiä ulkona.Tieten sanotte että muuta pois, sekään ei aina ole niin helppoa kun tuntuu ja toisaalta jos täältä maaseudulta muut lähtee ja viljelijät jää niin varmaan ymmärrät mitä se tarkoittaa teidän hyvinvoinnille (sanot että paranee mutta se on jotain muuta)
- Missä ne on
tästä näkee kirjoitti:
Voi hyvä jumala että kaurahattu voi olla tyhmä nämä sinun lausunnot sen paljastaa.Voisi kysyä onko sulla oma meijeri ja oma teurastamo luulen että EI.Itse asun maalla täällä paskanhajussa se kieltämättä joskus vituttaa kun ei voi kesällä pitää ikkunoita auki eikä kuivattaa pyykkiä ulkona.Tieten sanotte että muuta pois, sekään ei aina ole niin helppoa kun tuntuu ja toisaalta jos täältä maaseudulta muut lähtee ja viljelijät jää niin varmaan ymmärrät mitä se tarkoittaa teidän hyvinvoinnille (sanot että paranee mutta se on jotain muuta)
Voi ehkä olla tyhmä, mutta sinun viestisi paljastaa että olet 10 kertaa vielä minua tyhmempi.
Mitähän katkeruutta sinä tuossa jutussasi oikein puret? Onko kenties riitoja naapurin maajussin kanssa vai? ja sitä täällä purat.
Tuo viestini asia on kuitenkin tosiasiaa. Sinä et pystynyt sitä kommentoimaan mmillään lailla, se juuri osoittaa idioottimaisuutesi.
Aloit heti valittaa jostain paskanhajusta vain.
Kyllä .vielä ennen EU-jäsenyyttä oli rikkaitakin tavallisia viljelijöitä joilla oli iso verotettava tulo, mutta ei ole enää - idiootti
Missä ne on kirjoitti:
Voi ehkä olla tyhmä, mutta sinun viestisi paljastaa että olet 10 kertaa vielä minua tyhmempi.
Mitähän katkeruutta sinä tuossa jutussasi oikein puret? Onko kenties riitoja naapurin maajussin kanssa vai? ja sitä täällä purat.
Tuo viestini asia on kuitenkin tosiasiaa. Sinä et pystynyt sitä kommentoimaan mmillään lailla, se juuri osoittaa idioottimaisuutesi.
Aloit heti valittaa jostain paskanhajusta vain.
Kyllä .vielä ennen EU-jäsenyyttä oli rikkaitakin tavallisia viljelijöitä joilla oli iso verotettava tulo, mutta ei ole enääIkävä kyllä olen päivittäin tienaamassa sullekin toimeentuloa ja niistä veroista katso sellaisten kuntien verotuloja missä sinunlaisiasi "viisaita"on.Ainakin meilläpäin on niitä hyvin tienaavia jemmareita sulla ei taida olla homma hanskassa jos ei ole tuloja? Eikä mulla ole riitoja naapureiden kanssa, ikävä tuottaa sulle pettymys.SORRY !!
- vaan
tästä näkee kirjoitti:
_Voisi kysyä onko sulla oma meijeri ja oma teurastamo luulen että EI.-
kyllä on lähempänä oikeaa vastausta, tosin omistus on jakautunut monen eri henkilön kanssa.
-Tieten sanotte että muuta pois, sekään ei aina ole niin helppoa kun tuntuu ja toisaalta jos täältä maaseudulta muut lähtee ja viljelijät jää niin varmaan ymmärrät mitä se tarkoittaa teidän hyvinvoinnille (sanot että paranee mutta se on jotain muuta)-
Miltä näyttäisi päinvastainen visio, sellainen jossa viljelys on loppunut. - qqq123
tästä näkee kirjoitti:
Voi perkule että olet idiootti. Jos sulla ei ole keskusteltavaan asiaan mitään vähänkään älykästä sanottavaa niin painu pihalle haistelemaan sitä paskanhajua.
- pannu kiehua
qqq123 kirjoitti:
Voi perkule että olet idiootti. Jos sulla ei ole keskusteltavaan asiaan mitään vähänkään älykästä sanottavaa niin painu pihalle haistelemaan sitä paskanhajua.
Taitaa setällä nousta verenpaine sellaisiin lukemiin että pitää hommata KUNNALLINEN LOMITTAJA.Pitänee myöntää että olette kurjassa asemassa.!! HELPOTTIKO??
- riikka
qqq123 kirjoitti:
Eihän ne maanviljelijän maksamat verot tilastoissa näy kun maanviljelijä ei halua maksaa veroja! Verosuunnittelu, mitä se on?
- Laamanni
tästä näkee kirjoitti:
Sillon kun vielä oli lehmiä. Ei tosin kokonaan omistamana, mutta osaksi.
- Verosuunnittelu
riikka kirjoitti:
Eihän ne maanviljelijän maksamat verot tilastoissa näy kun maanviljelijä ei halua maksaa veroja! Verosuunnittelu, mitä se on?
Verosuunnittelua voi kutsua joko veronkierroksi tai järkeväksi taloudenhoidoksi. Kumpainenkin on ihan yhtä oikein sanottu.
Maatalouden harjoittajilla on käytössään tähän ihan omat ammattilaisensa. - Haastaja
Verosuunnittelu kirjoitti:
Verosuunnittelua voi kutsua joko veronkierroksi tai järkeväksi taloudenhoidoksi. Kumpainenkin on ihan yhtä oikein sanottu.
Maatalouden harjoittajilla on käytössään tähän ihan omat ammattilaisensa.Kerrohan tarkemmin, mitä mahdollisuuksi maatilalla on ottaa tuloa itselleen niin ettei siitä tarvitsisi maksaa veroa?
Taitaa tulla lyhyt lista, tiesitkö muuten, että seiväshyppääjä laittoi osuuspääoman korotkin kaksikertaiselle verotukselle (kun samaan aikaan alennettiin yhtiömuotoisten yritysten verotus 26% 90 000 euroon saakka ja sitä ei veroteta kahteen kertaan)? - dfxxx
riikka kirjoitti:
on veromäärän kohtuullistamista eri vuosien kesken. Elikkä tulosta maksettavaa veroa voi siirtää maksettavaksi seuraaville vuosille tiettyjen sääntöjen puitteissa. Tulosta pitää kuitenkin aina maksaa vero joko nyt tai myöhemmin.
Veroa voi kiertää rehellisesti esimerkiksi ostamalla traktorin tai puimurin, tällöin ei välttämättä tarvitse maksaa veroja ollenkaa (kunhan on tarpeeksi isot konehankinnat)!!!
Tyhmää traktorin tai puimurin ostaminen on siksi, että tililtä menee kaikki rahat ja metsästä puut, ei todellakaan ole varaa enää maksaa veroja eikä kyllä ole tarvettakaan siihen.
Toisaalta palkkatyöläinen voi kiertää verojaan esimerkiksi siivouttamalla tupaansa vieraalla, kotitalousvähennyksen turvin. Rehellistä sekin verojen optimointia. dfxxx kirjoitti:
on veromäärän kohtuullistamista eri vuosien kesken. Elikkä tulosta maksettavaa veroa voi siirtää maksettavaksi seuraaville vuosille tiettyjen sääntöjen puitteissa. Tulosta pitää kuitenkin aina maksaa vero joko nyt tai myöhemmin.
Veroa voi kiertää rehellisesti esimerkiksi ostamalla traktorin tai puimurin, tällöin ei välttämättä tarvitse maksaa veroja ollenkaa (kunhan on tarpeeksi isot konehankinnat)!!!
Tyhmää traktorin tai puimurin ostaminen on siksi, että tililtä menee kaikki rahat ja metsästä puut, ei todellakaan ole varaa enää maksaa veroja eikä kyllä ole tarvettakaan siihen.
Toisaalta palkkatyöläinen voi kiertää verojaan esimerkiksi siivouttamalla tupaansa vieraalla, kotitalousvähennyksen turvin. Rehellistä sekin verojen optimointia.siinä traktorin ja puimurin hinnassa olla aika lailla veroa mukana, kaikki ei vaan sitä taida
huomata ostaessaan.- pellolle
tästä näkee kirjoitti:
Nykyään se pahin haju on kaupungeista ajettu elintasopaska pellolle,se sisältää vaikka mitä kemikaalia,valitettavasti en niistä tiedä,mutta haju on kuvottava.Jos niitä ei viljelijä pellolleen ota niin minne kaupunki ne säilöö,jokaisen talon takapihalle isoihin säiliöihin.Viljelijät ei tuo paskaa kaupunkiin vaan kaupunkilaiset jätöksensä maanviljeliöille.Puhtaampaa se eläimen jätös on kuin se elintasojätös.
- rertey
25:n rikkaimman joukossa 16 kepuliinia
- pikkasen
Vain vuosilomalle saa lomittajan ilman maksua,sairaslomaan lomittajan saa maksamalla eläinyksiköiden mukaan lomatoimistoon aika ison päiväpalkan,koskee myös äitiyslomalla olevaa äitiä,ei maatalon emännällä ole varaa jäädä äitiyslomalle,kun joutuu lomituksesta maksamaan,vielä vähemmän isännällä on varaa sairastaa,lomitus maksaa ja koska harva lomittaja kykenee tekemään kaikkia maatalouden töitä,miksi tyhjästä maksaa kun joutuu kuitenkin tekemään suurimmaksi osaksi työt.
- Kunhan kysyn
pikkasen kirjoitti:
Vain vuosilomalle saa lomittajan ilman maksua,sairaslomaan lomittajan saa maksamalla eläinyksiköiden mukaan lomatoimistoon aika ison päiväpalkan,koskee myös äitiyslomalla olevaa äitiä,ei maatalon emännällä ole varaa jäädä äitiyslomalle,kun joutuu lomituksesta maksamaan,vielä vähemmän isännällä on varaa sairastaa,lomitus maksaa ja koska harva lomittaja kykenee tekemään kaikkia maatalouden töitä,miksi tyhjästä maksaa kun joutuu kuitenkin tekemään suurimmaksi osaksi työt.
Meneekö se niinkuin oikean yrittäjän maksamat palkat ja sen sivukulut ?
Eli lomittajako maksaa palkka x 2 eli n. 150 - 200 euroa /päivä?
Epäilen.
Maanilveilijä maksaa vain pienen osan lomittajan palkasta ja me veronmaksajat loput. - jummarra
Kunhan kysyn kirjoitti:
Meneekö se niinkuin oikean yrittäjän maksamat palkat ja sen sivukulut ?
Eli lomittajako maksaa palkka x 2 eli n. 150 - 200 euroa /päivä?
Epäilen.
Maanilveilijä maksaa vain pienen osan lomittajan palkasta ja me veronmaksajat loput.laskutapaasi..
Jotenkin näin yrittäjän (maatalous) bruttotuloista tietty osuus, siis brutosta, siitä Ei ole vähennetty niitä sos. ym. kuluja. ESIM. 10 000e vuositulot brutto. Siitä lasketaan sijaisloman hinta, ja ei ole halpaa..
Itselle karjanhoito hommississa aikoinaan ihan tarpeeksi suuri maksu ilman että oli edes nykyinen EU vaatima tila. Voin vain miettiä kuinka huimat laskut heille tulee..
En viittisi edes suutani avata jos olisin noin tietämätön kuin sinä,
tietämättömyys ei ole pahasta mutta tapasi esittää asiat ovat...Olen itte entinen puskajussi ja nyt puutehtaan varjossa joten, kokemusta suunnalta ja toiselta ja kunnioitus maanviljelijöille, he jos ketkä ne pienet rahansa ovat ansainneet.
Jos jotain jäi sinulle epäselväksi/kaivelemaan kysy lisää, vastaan kyllä ...
pieni ero tekeekö 8/5 vai 10-15/7 h/vrk.
- nääs
Kun niille maksetaan joka vuosi investointitukia 100000 e ,niin ne joutuu ottaan velkaa saman verran.Velka lisääntyy ja omaisuus.Tuloja ei näy missään.Näkeehän tämän otsallaankin,että rahaa on näillä pennuilla vaikka miten paljon,on kalliit uudet koneet ja autot ja talot kuin kroisoksilla,vaikka kymmenen vuotta sitten niiden vanhemmilla ei ollut varaa ostaa uusia saappaita.Tilan toiminta oli kuitenkin samansuuruista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa942713En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101734
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039