Onko vieraita tulossa? Kaipaako asuntosi kipeästi siivoamista? Tässä pari vinkkiä vierailijoiden aiheuttaman siivouksen hoiteluun:
1. Varmistus. Kannattaa ehdottomasti varmistaa, että vieraat ovat todellakin tulossa. Eihän kukaan normaali ihminen (tai ainakaan poikamies) siivoa omaksi ilokseen.
2. Mikäli vieraat todellakin ovat tulossa kannattaa kysyä, että sopisiko heille yöpyminen hotellissa ja tapaaminen vaikkapa kylän kebab-pizzeriassa.
3. Mikäli vieraat ehdottomasti haluavat käydä asunnossasi kannattaa harkita tarkkaan, että ovatko he siivousrupeaman arvoisia. Vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset, tuleva puoliso tai perillistä etsivä varakas naapurinmummo ovat yleensä sen arvoisia, muiden takia ei kannata tuhota käsiensä ihoa pesuaineilla.
4. Mikäli vieraat ovat siivoamisen arvoisia eikä tilillä ole kylliksi rahaa ulkopuolisen siivoojan palkkaamiseen kannattaa harkita ylipääsemättömän esteen keksimistä.
Joskus se siivousurakka kuitenkin tulee eteen. Siitä selviämme näin:
1. Tiskaaminen. Lautaset ja ruokailuvälineet levitetään lattialle, hankitaan kissoja ja/tai koiria, levitetään hankitut lemmikit lattialle astioiden viereen ja odotetaan hetki. Lopuksi astiat ja ruokailuvälineet nostetaan kaappiin ja tiskaus on valmis.
2. Lieden puhdistaminen. Lieteen kiinnikärventynyt ruoka-aines irtoaa helposti eroosion avulla. Liesi kannetaan ulos sateen ja tuulen piestäväksi, odotetaan 1-3 miljoonaa vuotta, poistetaan uuniin pesiytyneet eläimet ja viedään liesi takaisin keittiöön.
3. WC-pöntön puhdistus. Alkoholismiin taipuvaiset ihmiset parantavat krapulansa "sillä se lähtee millä on tullutkin"-menetelmällä. Suorittamieni kenttäkokeiden perusteella tämä metodi EI toimi wc-pöntön puhdistamisessa...
4. Lattian lakaisu/imurointi. Lattialle sirotellaan ohut kerros sokeria ja 300 000 hyönteistä. Kun hyönteiset ovat syöneet sokerin ja samalla imuroineet kuona-aineet permannolta levitetään sille 50 000 hämähäkkiä jotka siivoavat hyönteiset pois.
5. Ikkunoiden peseminen. Ulkopuolelta ikkunat pestään puutarhaletkulla, sisäpuolelta ne peitetään verhoilla.
Näillä pikku vinkeillä pääsee helposti alkuun, siivouksessahan ei loppua tule koskaan...
Siivouksesta
20
943
Vastaukset
- quistis
siivousvinkeistä:o)) Valtaisa taakka vierähti harteiltani...Hengittäminen ja oleminen vallan helpottui...On se hyvä ettet kuitenkaan ole vainaa:o/
A.Rylliellä ja minulla olisi sinulle hiukan asiaa...Nooh...Mihin se Ryllie nyt eksyi...Odotas..Quu kipittää huuhuuilemaan;o)- Hartte-Vainaa
Tapanani on peljästyä aina kun joku sanoo, että hänellä on minulle asiaa. Yleensä se tarkoittaa ylitöitä...
- quistis
Hartte-Vainaa kirjoitti:
Tapanani on peljästyä aina kun joku sanoo, että hänellä on minulle asiaa. Yleensä se tarkoittaa ylitöitä...
Tota juuh...Oltas vain A.Ryllien jkanssa tarvittu apua yhdessä projektissa...Mut hemmeti Ryllie taas katos...Hurjan hyvä koheltaja hän on,mut niin hemmetin ujo...
Ajateltiin et sä voisit tietää miten selviytyä koheltanatta elämästä...:o/ quistis kirjoitti:
Tota juuh...Oltas vain A.Ryllien jkanssa tarvittu apua yhdessä projektissa...Mut hemmeti Ryllie taas katos...Hurjan hyvä koheltaja hän on,mut niin hemmetin ujo...
Ajateltiin et sä voisit tietää miten selviytyä koheltanatta elämästä...:o/tehdä siitä sellaisen oppaan.....kaiken varalle
- quistis
amaryllie1 kirjoitti:
minä...tulin perässä kuten lupasin...nyt hiukan kyllä jännittää....iuh!
Nyt on sun vuoros....No kysy(tyrkkää A.Ryllietä kohti Vainaata)...Kysys...
quistis kirjoitti:
Nyt on sun vuoros....No kysy(tyrkkää A.Ryllietä kohti Vainaata)...Kysys...
kysyin jo......älä tyrki siinä!!!!!! iuh!
- Hartte-Vainaa
amaryllie1 kirjoitti:
kysyin jo......älä tyrki siinä!!!!!! iuh!
Tämä tuli niin äkkiä! En tunne yhtäkään elävää ihmistä joka ei koheltaisi. Toisaalta en tunne yhtäkään kuollutta joka koheltaisi. Kuolema lienee siis paras lääke koheltamiseen. Toisaalta se on kyllä usein myös seuraus hyvin suoritetusta koheltamisesta. Nyt tuli niin vaikea kysymys, että tämä vastaus meni yhdeksi koheltamiseksi...
En pysty näin äkkipikaisesti antamaan mitään hyviä vinkkejä aiheeseen liittyen. Täytyy ryhtyä tutkimaan asiaa. "Hartte-Vainaan opas arkipäivän koheltamisen vähentämiseksi" olkoon tulevan kohelluksenrajoitusoppaan työnimi ja kohderyhmänä ovat elossa olevat suomenkieliset tai suomea osaavat ulkomaankieliset ihmiset. Tietysti eläimetkin saavat opasta lukea mikäli ovat suomenkielisiä tai suomea osaavia ulkomaankielisiä ja lukutaitoisia.
Anteeksi viestini sekavuus, kysymyksenne hämmensi minut täysin. - quistis
Hartte-Vainaa kirjoitti:
Tämä tuli niin äkkiä! En tunne yhtäkään elävää ihmistä joka ei koheltaisi. Toisaalta en tunne yhtäkään kuollutta joka koheltaisi. Kuolema lienee siis paras lääke koheltamiseen. Toisaalta se on kyllä usein myös seuraus hyvin suoritetusta koheltamisesta. Nyt tuli niin vaikea kysymys, että tämä vastaus meni yhdeksi koheltamiseksi...
En pysty näin äkkipikaisesti antamaan mitään hyviä vinkkejä aiheeseen liittyen. Täytyy ryhtyä tutkimaan asiaa. "Hartte-Vainaan opas arkipäivän koheltamisen vähentämiseksi" olkoon tulevan kohelluksenrajoitusoppaan työnimi ja kohderyhmänä ovat elossa olevat suomenkieliset tai suomea osaavat ulkomaankieliset ihmiset. Tietysti eläimetkin saavat opasta lukea mikäli ovat suomenkielisiä tai suomea osaavia ulkomaankielisiä ja lukutaitoisia.
Anteeksi viestini sekavuus, kysymyksenne hämmensi minut täysin.syntymäkoheltajat...Kauniit ja rohkeat ei kohella..Ne ei kä kuulemma veskisäkään:o/ Noo se on sivuseikka...Tiesimme kuitenkin et Sinuun voi käätyä hädän edessä...Ja sinuun voi luottaa Hartte-Vainaa...Siis Sir...Vai oliks se Von...hih..
Hartte-Vainaa kirjoitti:
Anteeksi viestini sekavuus, kysymyksenne hämmensi minut täysin.kovasti herra hartte!!!!
olemme kiitollisia vähäisestäkin avusta joka helpottaa kohelluksien täyttämää elämäämme!!!- Hartte-Vainaa
amaryllie1 kirjoitti:
kovasti herra hartte!!!!
olemme kiitollisia vähäisestäkin avusta joka helpottaa kohelluksien täyttämää elämäämme!!!On olemassa suuri mahdollisuus, että kohellan pahemman kerran laatiessani kohelluksentorjuntaopastani. Vai oliko se kohelluksenrajoitusopas? No niin, kohelsin jo nyt!
Niin, ja Quulle tiedoksi, että olen pyrkinyt välttämään kaikkia aatelisuuteen viittaavia liitteitä nimessäni. Maatalouslomittajavanhemmista syntyneenä kivimiehenä en oikein koe itseäni sen enempää siriksi kuin voniksikaan. - quistis
Hartte-Vainaa kirjoitti:
On olemassa suuri mahdollisuus, että kohellan pahemman kerran laatiessani kohelluksentorjuntaopastani. Vai oliko se kohelluksenrajoitusopas? No niin, kohelsin jo nyt!
Niin, ja Quulle tiedoksi, että olen pyrkinyt välttämään kaikkia aatelisuuteen viittaavia liitteitä nimessäni. Maatalouslomittajavanhemmista syntyneenä kivimiehenä en oikein koe itseäni sen enempää siriksi kuin voniksikaan.ja kiittää...sirit ja vonit onkin tosiii vaikeita muistaa..Kuulostaakin niin teennäisiltä...Ja kohelluksen tiimellyksessä on vaikea siriterllä ja vonitellä..Kokeiles vaikka...:o/ Ai niin kiitos myös minunkin ouolestani..Vaik A.Ryllie ja mä..puhummekin toistemme puolesta..Silleen yksi kaikkien ja kaikki yhden...sillä periatteelle...;o/
quistis kirjoitti:
ja kiittää...sirit ja vonit onkin tosiii vaikeita muistaa..Kuulostaakin niin teennäisiltä...Ja kohelluksen tiimellyksessä on vaikea siriterllä ja vonitellä..Kokeiles vaikka...:o/ Ai niin kiitos myös minunkin ouolestani..Vaik A.Ryllie ja mä..puhummekin toistemme puolesta..Silleen yksi kaikkien ja kaikki yhden...sillä periatteelle...;o/
herra kuulostaa silti aika hyvälle.....
me ollaan sitä mieltä quun kanssa!!!!- Hartte-Vainaa
amaryllie1 kirjoitti:
herra kuulostaa silti aika hyvälle.....
me ollaan sitä mieltä quun kanssa!!!!No, eipä tuo herraksi kutsuminen tietysti haittaa... Kunhan ei kihahda hattuun.
- AMR-52
...tuttuu on ohjeisto..))) josmie joskus töllin pystytän,asennan ritilälattiat. kuitekii sen verra tihee,ettei 5-senttinen kolaha läpi..))))) lasikaappiin joutaa p-imurit,harjat,luutut...))))
- Hartte-Vainaa
Loistava ajatus! Ritilän alle vain sellainen koneisto joka työntää ritilän läpi pudonneet roskat naapurin tontille...
- AMR-52
Hartte-Vainaa kirjoitti:
Loistava ajatus! Ritilän alle vain sellainen koneisto joka työntää ritilän läpi pudonneet roskat naapurin tontille...
...on paljo autioi navetoita,joissa seisoo tyhjän panttina mm. lannanpoistolaitteisto..putsaa hyvin eläinten jäliltä..a´vot,siin järjestelmä valmiin sovellettavis Ok.tölliin..))))
- Hartte-Vainaa
AMR-52 kirjoitti:
...on paljo autioi navetoita,joissa seisoo tyhjän panttina mm. lannanpoistolaitteisto..putsaa hyvin eläinten jäliltä..a´vot,siin järjestelmä valmiin sovellettavis Ok.tölliin..))))
Sellaisella värkillä siivoaminen on helppoa. Huoltoahan sellainen tietysti vaatii mutta toisaalta kotitalousroskat eivät ole likikään niin painavia kuin kolmenkymmenen lehmän jätökset.
Itse sain taannoin hydrauliikkaöljyt silmilleni kun oli lannanpoistolaitteistossa hieman liitäntäongelmia...
- Kuunkulkija
näistä vinkeistä! Mulla ainakin koko elämä muuttui heti kertaheitolla. Valtava taakka putosi harteiltani ja voin olla jälleen iloinen ja uskoa huomiseen päivään. Ihan kun joku olisi sytyttänyt valot pimeään yöhön!
Lähden heti hommaamaan hyönteisiä, hämähäkkejä ja kissoja ja sokeria! Kiitos vielä kerran!- Hartte-Vainaa
Kiitoksesi lämmittivät sydäntäni kovasti. Nyt voin käydä nukkumaan autuas hymy karvaisilla kasvoillani.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363647- 122376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141909Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681537Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301483- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246