Mikä sinua pelottaa?
Millaisia pelkojasi olet onnistunut selättämään vuosien varrella? Miten?
Mitä pelkäät?
15
871
Vastaukset
- EX-VAX
Tietenkin lasten puolesta on huolissaan nykyisessä maailmassa.
Varsinaisia pelkoja minulla ei kyllä ole.
Pienenä pelkäsin pimeää, nyt rakastan pimeitä syksy-iltoja.
Nuorena pelkäsin vanhenemista, nyt 35 vuotiaana ei vanheneminen pelota, se tulee mikä on tuleva.- Vai
35 olet nykyään,vuosikato ;DD
- sinä sekotat
Vai kirjoitti:
35 olet nykyään,vuosikato ;DD
tuon exvaxin sinun ihailemaasi isoon M.ään:)
Minä jos kuka tiedän, että ei ole sama kirjoittaja :))
- Loistava.polku
Minä pelkään melkein kaikkea. Ja mikä pirullisinta, pelko osoittautuu lähes aina aiheelliseksi.
- ole mitään
pelättävää. Nuorempana pelkäsi oman mielikuvituksen kehittämiä uhkia milloin mistäkin asiasta, mutta niihin tottuu pian. Maailma on mukava paikka asua jos ei itse yritä aiheuttaa muissa tai itsessään pelkoa.
- kaikki pelkää joskus
vanhemmaksi tulen sitä vähempi pelkään esm.kuolemaani.Kaikista eniten pelkään että sattuu jotain onnettomuuksia läheisilleni.Jostain kumman syystä en ajattele itseäni niin paljon kun nuorena.
- Ei valinnanvaraa
Jouduin työssäni tekemään yövuoroja, vastuu ja työtoverien kokemattomuus tai vastuun pakoilu pelottivat ja aamuyöstä väsytti niin, että roikuin tuuletusikkunassa ja yökkäilin väsymyksestä. Vieläkin toista kymmentä vuotta myöhemmin tulee yöllä mieleen, eikä sitten nukuta.
- Tanevaan
Joskus pienenä pelkäsi, että kuolee, nykyään pelkää ettei kuolekkaan:))
Että mä sitten tykkään miehistä joilla välähtää!
Vaan aikuisten oikeesti, kyllä se onkin kamala se joidenkin ajatus ikuisesta elämästä: että olisi tuomittu tähän, eikä mitään toivoa poispääsystä...
Nyt en siis tarkoita, että elämä olisi mielestäni kamalaa. Ei, vaan juuri sellaista kuin suklaakakku ja suolapähkinät se on! Että vaikka jo etoisi ja yököttäisi, niin tahtoo lisää vaan... Niin kauan kunnes kaikki on loppu.
Tai vuoristoradalla ajaminen. Pelottaa ja huimattaa, menee liian lujaa, pyörryttää ja oksettaa, mutta kuitenkin jotenkin nauttii siitä pelkäämisestä...
Niin tai kesäilta järven rannalla, kun kaikki on niin kaunista, niin hiljaa ja paikllaan, että joutuu pidättämään henkeään. Ja tietää, että se hetki ei enää koskaan toistu.
"Juuri kuoleman tähden elämä toisinaan, ohikiitävän hetken ajan, on niin huikaisevan suurta, ja kaunista."tiinamuori kirjoitti:
Että mä sitten tykkään miehistä joilla välähtää!
Vaan aikuisten oikeesti, kyllä se onkin kamala se joidenkin ajatus ikuisesta elämästä: että olisi tuomittu tähän, eikä mitään toivoa poispääsystä...
Nyt en siis tarkoita, että elämä olisi mielestäni kamalaa. Ei, vaan juuri sellaista kuin suklaakakku ja suolapähkinät se on! Että vaikka jo etoisi ja yököttäisi, niin tahtoo lisää vaan... Niin kauan kunnes kaikki on loppu.
Tai vuoristoradalla ajaminen. Pelottaa ja huimattaa, menee liian lujaa, pyörryttää ja oksettaa, mutta kuitenkin jotenkin nauttii siitä pelkäämisestä...
Niin tai kesäilta järven rannalla, kun kaikki on niin kaunista, niin hiljaa ja paikllaan, että joutuu pidättämään henkeään. Ja tietää, että se hetki ei enää koskaan toistu.
"Juuri kuoleman tähden elämä toisinaan, ohikiitävän hetken ajan, on niin huikaisevan suurta, ja kaunista."Siis ketjun aihe oli mitä pelkoja / miten selätetty. Okei...
Pelkäsin lapsena, että sataa niin paljon lunta, että talotkin peittyvät tyystin. Sitten kaivoin mielessäni reittiä, tunnelia lumeen kaupalle, jotta voidaan hakea tavaraa sieltä, syötävää lähinnä. (Sinänsä omituista, koska minulla oli lapsena tosi huono ruokahalu, ja syöminen oli vain välttämätön paha.)
Asiaan: kunnekka sitten oivalsin, että mistäs se tavara sinne kaupalle tulee, jos se on viiden metrin lumipeitteen alla. Tätä vaihetta kutsun henkiseksi aikuistumiseksi, enkä ole sen jälkeen pelännyt paljon mitään.
Tai en ainakaan nyt ja tässä tunnusta.- se on
nähtävä ja näkyvänä. Joku kuukausi sitten oli sama lööppiaihe jossai iltapäivälehdessä, optimisti ei varmaan ollut lukenut lehtee. Emme siis pelkää oikeesti mitään, kaikki on jo koettu ja raskaamman kautta, mitäs sitä enää utelet. Se tulee mikä tulee tai sitten ei. Tanelle thänksit hyvästä ilmasusta.
- Pirre*
pelkäsin milloin se jumala pudottaa sen ison kiven päähäni...kerran kun Rissalan lennoston koneet lensivät kotimme kattoa hipoen yli, luulin jo viimeisen päiväni koittaneen...:(
Myös kuolemaa pelkäsin lapsena kuollakseni, kun tajusin että minunkin on joskus kuoltava - enää en, ainakaan luule pelkääväni kumpaakaan.
Irtokoiria pelkäsin vielä aikuisenakin, koska karhukoira puraisi siskoni käden lävitse yhdellä puraisulla..seuraavana päivänä koiran nahka roikkui pyykkitelineellä.. se koira ei enää pelottanut..:/
Nyt en pelkää kuin itseäni... - Lilja-Orvokki
se lyhykäisyydessään mielikuvitukseni kaikilla mausteilla. Sen saa selätettyä puhumalla itselle järkeä. Siitä vaan ole takeita kauanko pysy aisoissa varsin vilkas kun on.
- mä vaa
pelkäsin vastaan tulevia juoppoja,niin että yritin jopa toiselle puolen tietä,mutta nyt teen töitä heidän parissa ,ja koitan auttaa elämässä eteenpäin,
että näin ne pelot häviää, - AnnieGetYourGun
Olen päässyt eroon lamaannuttavasta pelosta seistä suuren ihmisjoukon edessä, eli esiintymispelosta. En olisi uskonut. Niin vaan silti on!
Olen päässyt eroon hylätyksi tulemisen pelosta ja oppinut nauttimaan yksinäisyydestäkin.
Olen päässyt eroon liiallisesta ujoudestani.
Uskallan sanoa eriävän mielipiteeni ja yksin tarvittaessa pitää siitä kiinni muita vastaan, jos uskon siihen.
Uskallan suuttua kun siihen on aihetta, mutta vain jos siihen todella on aihetta.
Uskallan sanoa "EI" vaikka se tuntuisi kuolemalta...
Kuitenkin - nämä asiat pelottavat vieläkin:
En lähde jäälle kävelemään tai hiihtämään. En lähde, vaikka runsaasti maksettaisi.
En lähde syvälle metsään - pelkään hirviä!
Pelkään autossa yli 100 km/t vauhdissa!
Pelkään ukkosta mökillä maalla tai veden päällä ja yleensäkin ulkona ollessani.
Pelkään ihmisissä kovuutta, raakuutta, tunnottomuutta, suvaitsemattomuutta ja armottomuutta.
En pelkää (lue: inhoa) käärmeitä enkä hiiriä enkä hämähäkkejä, koppakuoriaisia, ym.
Enkä pelkää sitä, mitä muut ajattelevat minusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164