"tumma on taivas ja pimennetyt puut kun matkustan pikkuveljen luota kaupunkiin olisin jo halunnut jäädä kotiin herätä aikaisin aamulla lumiauran kolahduksiin pysy aina pikkuveljenä ja lintuna, alä koskaan miehisty en meidän taloon lisää aikuisia halua tiedän kyllä että undulaatit tapaavat miestenvessoissa turpiinsa saada mutta vielä pikkuveli lukee aamulla sängyssä mun kanssa sängyssä mun kanssa sarjakuvia pysy aina pikkuveljenä ja lintuna, älä koskaan miehisty en meidän taloon lisää aikuisia halua."
Kertakaikkisen ihanat sanat.
Sanoo meidän perheen isosisko.
Pikkuveli
9
4095
Vastaukset
- ellinor
oon lenkin jälkeen!!!
Mutta tiedätkö kenen kappale se on????
Mun poika sen mulle haki kun halusin kuulla sen toistamiseen....ihana kappale...nyt suihkuun.... - Ilo.N
välisessä yhteenkuuluvuudessa ja rakkaudessa on jotain hyvin liikuttavaa.
Minulla on keittiön kaapissa(sisäpuolella, koska en saanut lupaa laittaa ulkopuolelle) ruttuinen kuusivuotiaan piirustus, jossa kaksi poikaa pitävät toisiaan kädestä, lamppu palaa heidän yläpuolellaan. Horjuvalla käsialalla alas on kirjoitettu :Juke ja Peke is the best.
Tuon piirroksen taiteili nuorempi pojistani aikoinaan..sanat kirjoitti vanhempi poika juuri kolussa oppimillaan englannin sanoilla.
Se että piirustus on ruttuinen, taas johtuu siitä kun pojille oli tullut sitä tavanomaista lasten kinaa niin siuvaantunut taiteilija oli repinyt kuvan seinältä ja rutistellut roskakoriin. Kaivelin sen sieltä talteen ja nyt vuosien päästä kuva herättää molemmissa pojissa lämmintä hilpeyttä. Peijooni kun pääsin kasvamaan isoksi!
Alunperin piisin esitti Peräseinäjoelta kotoisin oleva Noitalinna Hurraa, joskus 80'-luvun puolessa välissä. Ja taisi olla sillon jo pienoinen hitti.
Nykyään nuo ihanat PMMP likat hoilaa sitä.- Voisitko
suomentaa ??
todella koskettavat sanat. Pesueeni keskimmäinen, kohta 17-vuotias tyttö, kuuntelee tätä biisiä monta kertaa päivässä ja mulle tulee aina jotenkin haikea mieli, kun kuvittelen hänen ajattelevan kuunnellessaan omaa ekaluokkalaista pikkuveljeään (vaikka eihän nuo sanat vanhemmalle mitenkään imartelevat ole, aikuisissa joku mättää...) Ihanat sanat kuitenkin ja jotenkin niistä tulee oma nuoruuden kapinahenki hieman mieleen, en minäkään olisi teiniaikoina pahemmin aikuisia huushollissa välillä kaivannut.
- Animus
...muhun myös ihan viime aikoina. Ehkä siks kun mun poika (pikkuveli) lukee ihan himona sarjiksia ja on vähän sellanen hissukka (undulaatti?) jota voitaisiin kiusata koulussa...jos olis huonompi itsetunto. Ja esimurrosikänen neiti ei tod halua lisää aikuisia komentelemaan :DDD
..radiossa, on se jotenkin suloinen.
Tulee oma pikkuveli mieleen, joka onneksi on kuitenkin miehistynyt :)- lauloiN
pikkuveljelleni tuota laulua... Ei olis pitänyt, sillä tuntuu et hän on ottanut ne laulun sanat tosissaan...
- yhtä tosi
"pysy aina pikkuveljenä
ja lintuna
älä koskaan miehisty
en meidän taloon lisää aikuisia halua"
Erektiovaikeuksista kärsivän keski-ikäisen miehen versio:
se pysyy aina pikkuveljenä
ja pienenä
ei se koskaan jäykisty
en minun sänkyyn lisää aikuisia halua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899