lähimmäistäsi?
Puhutaan paljon siitä, että naapuriapu ja huolenpito omista läheisistäkin on melkein kadonnut Suomesta. Mitähän pitäisi tehdä, että tilanne muuttuisi?
Miten sinä olet viimeksi auttanut lähimmäistä, joka ei ollut oman perheesi jäsen?
Miten viimeksi autoit
7
446
Vastaukset
- Lyyli
on hyvä apu, jos se toimii.
Kävimme, minä ja mieheni, maalaamassa yhden muummon mökin. Ystävämme on peltiseppä ja hän laittoi piippuun pellit. Mieheni taas vaihtoi hänen autoonsa jarrupalat.
Rahaahan ei tietysti tarvittu missään vaiheessa.
Että tällälaillakin se naapuriapu voi toimia.- *repekka
Vien kaupasta tullessani melkein joka kerta jotain kolmen lapsen yh- äidille ja hänen lapsilleen.
Hän on työttömänä, niinkuin moni muukin tänä aikana.
Ja varmaan taloudellisesti lujilla.
Ostan vaatteita ja lainaan rahaakin jos tarvitsevat.
En minä tätä minään laupeuden työnä pidä, minulla ei ole hätää, rahani riittävät vaika eläke onkin pieni. *repekka kirjoitti:
Vien kaupasta tullessani melkein joka kerta jotain kolmen lapsen yh- äidille ja hänen lapsilleen.
Hän on työttömänä, niinkuin moni muukin tänä aikana.
Ja varmaan taloudellisesti lujilla.
Ostan vaatteita ja lainaan rahaakin jos tarvitsevat.
En minä tätä minään laupeuden työnä pidä, minulla ei ole hätää, rahani riittävät vaika eläke onkin pieni.Sellaisessa talossa jossa joudun harva se päivä jotain naapuria auttelemaan.tulee itsellekin hyvä mieli kun voi autella.
- auttanut joskus oon...
muori67 kirjoitti:
Sellaisessa talossa jossa joudun harva se päivä jotain naapuria auttelemaan.tulee itsellekin hyvä mieli kun voi autella.
ostin tuttavani radioon kunnon antennin, kun valitti huonoa kuuluvuutta ja se antenni OLI huono. Ei ole kiitosta kuulunut.
- Kuskasin paria tuttavaani lentokentälle yhteensä 1300 km, kun oli kuulemma mukavampi matkustaa pikkuautossa kuin junassa. Mukavaa juttuseuraa oli ja ruokani kustansivat.
- Olin viikon ilmaisena renkinä 400 km:n päässä, ostin omasta pussistani toisille työkaluja, ruokia ja tankillisen bensaa. Sain syödä ja nukkua (yksin) hyvin. Seura oli kyllä mukavaa.
- Annoin tekemiäni pikkukanteleita soittamisesta kiinnostuneille tuttavilleni. Kehuivat hyviksi, mutta lopettivat kaiken kanssakäymisen kanssani.
Samoin kuin kaikki muutkin ylläolevat, joita autoin.
Mitä tästä kaikesta opin? Sen, että hädässä ystävä tutaan ja hädän jälkeen ystävä saa mennä niin kauas kuin pippuri kasvaa. Kai he uusia löytävät taas kun apua tarvitaan.
Yksi kannel olisi vielä jäljellä, mutta kenelle sen antaisin kun ei ole sellaisesta kiinnostunutta? Silläkin varmasti pääsisin jostakusta ystävästä eroon, mutta kun ei ole enää edes "ystäviä". - Lyyli
auttanut joskus oon... kirjoitti:
ostin tuttavani radioon kunnon antennin, kun valitti huonoa kuuluvuutta ja se antenni OLI huono. Ei ole kiitosta kuulunut.
- Kuskasin paria tuttavaani lentokentälle yhteensä 1300 km, kun oli kuulemma mukavampi matkustaa pikkuautossa kuin junassa. Mukavaa juttuseuraa oli ja ruokani kustansivat.
- Olin viikon ilmaisena renkinä 400 km:n päässä, ostin omasta pussistani toisille työkaluja, ruokia ja tankillisen bensaa. Sain syödä ja nukkua (yksin) hyvin. Seura oli kyllä mukavaa.
- Annoin tekemiäni pikkukanteleita soittamisesta kiinnostuneille tuttavilleni. Kehuivat hyviksi, mutta lopettivat kaiken kanssakäymisen kanssani.
Samoin kuin kaikki muutkin ylläolevat, joita autoin.
Mitä tästä kaikesta opin? Sen, että hädässä ystävä tutaan ja hädän jälkeen ystävä saa mennä niin kauas kuin pippuri kasvaa. Kai he uusia löytävät taas kun apua tarvitaan.
Yksi kannel olisi vielä jäljellä, mutta kenelle sen antaisin kun ei ole sellaisesta kiinnostunutta? Silläkin varmasti pääsisin jostakusta ystävästä eroon, mutta kun ei ole enää edes "ystäviä".Me olemme aina auttaneet tuttaviamme, heidän tuttaviaan, ystäviämme, naapureita, sukulaisia ja tietysti lapsiamme. Milloin on ollut apu tarpeen muutossa tai remontissa, toisinaan vain juttuseurana.
Ei koskaan ole moista käytöstä tullut vastaan. Olemme iloinneet yhteisistä hetkistä työn ja touhun merkeissä.
Joulun sen on huomannut, kortteja ja kahvipaketteja on tullut "tuutin täydeltä". Varakkaammat ovat muistaneet miestäni joskus jopa Alkon tuotteilla.
Mielestämme "hyvää" kannattaa jakaa. Vähän niin kuin hymy, ei maksa mitään, mutta saajalleen voi olla kullan arvoinen.
Koeta vaan jaksaa auttaa, kyllä se päivä pistaa vielä risukasaankin --- huomaa sinun auttamiahalusi.
Autellaan jatkossakin
- liinumari
Tein mieheni kanssa 88-vuotiaan mummon muuton kolmannesta kerroksesta ensimmäiseen kerrokseen, mutta aivan eri taloihin. Oli varmasti kerännyt pitkältä ajalta "aarteita", mistä nyt piti luopua johtuen pienempään asuntoon muuttamisesta. Kuitenkin kaikki tuli jaettua uuteen kotiin, kirpparille ja kaatopaikalle. Mummo oli onnellinen ja ensi viikolla on tupaantuliaiset kakkukahveineen. Jäi hyvä mieli, vaikka rankkaahan se oli ravata kymmeniä kertoja rappuja alas ja ylös, mutta tais kilotkin saaha kyytiä.
- Kaino Untamoinen
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164