Maalaiset oikeisiin töihin

omillaan elävä

Olisi aika lopettaa mokoman rupusakin elättäminen kansan rahoilla.Mikä yrittäjä se on jos ei omalla työllään saa voita leivälle.Töitä ei tehdä kuin pari kuuta vuodessa,ja sekin tukiaisilla ostetuilla vehkeillä.Kukaan muu tässä maassa ei saa elantoaan noin helpolla.Työläisiä ja Eu:ta haukutaan vaikka he maksavat koko touhun.EIKÖ HÄVETÄ?Jos yrittäjä ei pysty tuottamaan jotakin tuotetta markkina hintaan se tekee konkurssin,ei sille kukaan SÄÄLIEUROJA anna PRRRR.

40

4225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenny

markkinahinta? Maailmanmarkkina hintaan ei kukaan missään maailmassa pysty tuottamaan ruokaa. Ei se viljeliäin syy ole, että maatalous on aina ollut valtiollisessa ohjauksessa. Byrokraatit katsovat tilastoista, että mistä lajista on pulaa, ja sen tukieuroja hieman nostetaan, jotta saadaan varastot täyteen. Jos tietäsit, ni valtaosa tekee muuta työtä, jos ei muuta ni jonkimoista alihankintaa johonki metallifirmaan, tai sitte on jotaki omaa yritystoimintaa, koneistushommaa, korjaamotoimintaa, rakennus hommia, tai vaikka metsäkone urakointia. Kotieläintilat on taasen asia erikseen, ku joka päivä elukoitten takia talvisaikaan menee aikaa jotain 10 tuntia päivä, ja siihen sitte muu tekemeinen, eli yhteensä 100 tuntia/viikko, ja kun tulot otetaan huomioon ni työtunnin hinnaksi tulee jotain 2.5€ tunti. Kuinkas sulla? 40 tuntia/viikko ja 12€ tunnilta? Vapaat viikonloput ja kesälomat? Ai ni, maitotilan pitäjä saa 24 päivää vuodessa vuosilomaa, eli kunnan puolesta lomittaja, jolloin oma työpanos vähenee niinä päivinä noin 0 tuntia, koska silloin on muuta tekemistä, peltohommia tai jotain muuta.

• uudet volvot

on maksettu jos kerran tulot on noin pienet.

• Juumassi

Yrittäjät ne vasta tosi rosvoja on , mä joudun välilä käyttämään erilaisten ns. yrittäjien palveluksia ja ne usein ehdottaa maksua ilman kuittia, siis varsinaisia VERONKIERTÄJIÄ.
        Mulle kun toi ilman kuittia-homma kun ei käy, niin siitä julmistuvat ja laittavat hemmetinmoisen laskun perään, siellä on sitten veloitettu ylihintaa jokaikisestä nippelistä ja nappelista ja kusellakäymisestä ja tiesmistä.
        Isot matkakorvaukset ja työtunnin hintakin obn aivan mieletön.
        Se siinä juuri on, Yrittäjät voi itse määritellä, paljonko veloitavat työtunnista ja tarvikkeista, ei siinä ole kellään mitään sanomista.
        Sen sijaan viljelijälle maksetaan maailmanmarkkinahinta, me ei siihen voida vaikuttaa, se on ota tai jätä.
        Mut nyt mä alankin käräyttelemään näitä veronkiertäjä- yrittäjiä. Kumpa muutkin alkais, nää ilman kuittia-yrittäjät on niitä todellisia rosvoja.

• Saabillakin mieluummin!
        uudet volvot kirjoitti:

Mikä helvetin Volvo,mikä se on,ei ainakaan auto.Mulla oli joskus Volvo-niminen kottero joka oli 7:lle rekisteröity.Surkiempaa autoa ei ole,maailmassa on harmia muutenkin,niin Volvosta en halunnut lisää joten se meni "teuraaksi".Kyllä meikä ajeloo lopunikää sakemannilla,ei se ole talookaan johona ei ole edes yhtä VW:tä.Lisäksi BMW tai MB siinä ne on
        meikäläisen vaihtoehdot.Kuka perkele nyt Volvoa ostaa kun autojakin on saatavilla.Mieluummin lykkään tukirahat sakemanniin kuin johonkin Volvoon.Ei homomaan pojat osaa autoa tehdä.

• vahva ja lämmin
        Saabillakin mieluummin! kirjoitti:

Mikä helvetin Volvo,mikä se on,ei ainakaan auto.Mulla oli joskus Volvo-niminen kottero joka oli 7:lle rekisteröity.Surkiempaa autoa ei ole,maailmassa on harmia muutenkin,niin Volvosta en halunnut lisää joten se meni "teuraaksi".Kyllä meikä ajeloo lopunikää sakemannilla,ei se ole talookaan johona ei ole edes yhtä VW:tä.Lisäksi BMW tai MB siinä ne on
        meikäläisen vaihtoehdot.Kuka perkele nyt Volvoa ostaa kun autojakin on saatavilla.Mieluummin lykkään tukirahat sakemanniin kuin johonkin Volvoon.Ei homomaan pojat osaa autoa tehdä.

sekä kestävä auto,mitä sitä mollaat. Mersulla ei voi ajaa kuin kesällä kun on niin pirun kylmä. Mulla on 240 vm 82 Volvo ja aina lähtee kovimmillakin pakkasilla. Mersu taasen jatkuvasti korjaamolla,80 luvun auto myöskin,ajettu yli 500.000 km, Volvolla vasta 250.000km. KUPLA odottelee navetan vintillä ajoon pääsyä kunhan noi ensin ajetaan loppuun!

• kenny
        uudet volvot kirjoitti:

Isoja pohatoota, joilla on ollu hyvää tuuria, sellaasia pomoja, että on omistuksessa 400 ha peltoo, ja 5 henkee töis, ja monenmoista muutaki pelaamista, että ostettu nokiaa silloon joskus aikojen alussa, ja myyty it kuplan ollessa voimissa. Tai sitte on lottovoitto. Tai sitte se on veleka volovo, kun sitä lainaa saa kyllä pankista, jos on vakuudet kunnossa, ei koivin paliua kysellä mihin se raha menee, jos on todennäköstä että se raha maksetaan takas korkojen kera. Itse ei ymmarra mihin sitä veleka autoa tarvitaan, kun sille velka pääomalle on muutaki käyttöö.

• Edellinen
        vahva ja lämmin kirjoitti:

sekä kestävä auto,mitä sitä mollaat. Mersulla ei voi ajaa kuin kesällä kun on niin pirun kylmä. Mulla on 240 vm 82 Volvo ja aina lähtee kovimmillakin pakkasilla. Mersu taasen jatkuvasti korjaamolla,80 luvun auto myöskin,ajettu yli 500.000 km, Volvolla vasta 250.000km. KUPLA odottelee navetan vintillä ajoon pääsyä kunhan noi ensin ajetaan loppuun!

NO kuule aivan samanlaasesta ropalehesta on kysymys,sattumalta pikkaasen nuoreet vain.Sehän oli niin isoo kulutuksinen auto,napollinen ja paalun väli.Nuo sun ajatukses on Ruotti-Suomen aikaasta ropakantaa.Jos oon isänmaallinen ,niin sä oot näköjään siina asias 1500-luvulle jämähtäny. Päätin,kun Volovosta pääsin,jotten ikänä verä sellaasta markiille.Ei tuu sua yhtää kateheksi,vaikka sullolis jokaaselle viikonpäivälle
        uusi ja oma Volovonsa.Lämmin se tosiaan oli,kesällä ainakin ja talavella hikoolutti se jotta pääsöökö sillä perille vai tulooko joku pikkuvika taas, siinä oot oikias.Kai honaat jotta tämänpäivän pikkuruokaaset riiselit saarahan varustettua Weballa.

• Äänestys

Ei hävetä yhtään. En ole itse siihen syyllinen. Kaikkeni tein äänestämällä "ei" viime vuosituhannen lopun Eu-äänestykssä. Miten itse äänestit, äänestitkö ne tuet meille? Sitä ennen minullakin oli jotain mitä verottaa, mutta ei ollut tukia. Mutta nyt on tukia, mutta verotettavaa ei ole. Olen jo siinä iässä, etten enää investoi maatalouteen ja tähän eu-typeryyteen. Suunta on selvä, enää on vain ratkaistava mille puulajille pellot istutan sitten aikanaan. Jos Suomessa ei tueta jollain tavalla maataloustuotantoa, niin kotimaista ruokaa ei ole riittävästi tarjolla. Maanviljelijät työllistävät tuhansia ihmisiä suoraan ja välillisesti. Ja siten loppulaskelmassa voipi olla niin, että maatalouden vaikutus BKT:een onkin paljon suurempi mitä osataan aavistaakaan.

• sääntöjä

Ja lisäksi kun Suomesta on maatalousloppu, tyhmät kaupunkilaiset luulee nyt tulee halpaa ruokaa, kun ei tarvitse elättää niitä laiskoja maajusseja. Samalla nämä maksavat tietämättään EU-tukea EU-alueen muille maajusseille sen rahan joka olisi jäänyt kotimaahan(SUOMEEN).

• HHH

Aivan oikein.

En halunnut tukia, ja äänestin EI. Ne kaikki jotka äänestivät KYLLÄ saavat olla hiljaa maataloustuista. He ovat siihen syyllisiä.

Samaten täällä, maataloudesta ei ole paljon kerrottavaa 2000-luvulla. Investoida ei enää pysty, käytetään vain kaikki rakennukset ja koneet loppuun ja katsotaan mitä sitten.

Loppuuhan tää yli 500 vuoden ikäinen sukutila tähän EU:hin. Paskat enää piittaa!!!!

• jemmari

ei jumalauta, mä en oikeisiin töihin lähde,muutama viikko vuodessa riittää

• Hirvi

myyn heti Sinulle. Hinta 200000€ muut kulut päälle. Hintaan sisältyy koneet. Niin pääset nauttimaan tuista.
      Maatalousbudjetti sisältää virkamiesten palkat, (mihin uppoaa suurin osa rahoista),teollisuuden ja kaupan saamat tuet sekä kalastajien, porotalouden ja maatalouden tuet. Näitten lisäksi vielä EU:n ulkopuolelta tuotavien hedelmien kasvattajille maksama lisähinta, että tuottavat tiettyjen normien mukaan.
      Osta K-kaupasta vihannekset. Ne tulevat Puolasta. Samalla tuet puolalaista maanviljelijää, mutta katso samalla ettet joudu työttömäksi.

• ruikutirui

Niinhän jauhojuntitkin sen on saaneet.

• Elävä vainaja
        ruikutirui kirjoitti:

Niinhän jauhojuntitkin sen on saaneet.

Taidat olla vähän ulkona näistä kuvioista....

• Maatalousyrittäjä

Töitä teen muutamaa päivää vaille 365 pv/v. Tämä on ihan oikeasti oikeaa työtä eikä mitään nollakonsultointia tai virkapaperien pyöritystä ilman todellista vastuuta.

Kustannukset muodostuvat kokonaan markkinahinnoista. Tuotoista 72% tulee markkinoilta ja 28% tulee tuesta.

Jotta pystyy taloudellisesti hallitsemaan mahdollisimman tuottoisasti 100% kustannuksista sekä 72% markkinatuotoista, siihen tarvitaan nimenomaan yrittäjyyttä.

Kustannusten riskeistä 100% ja tuottojen riskeistä 72% kannan kokonaan itse. Myös loppuun 28%:iin sisältyy ns. poliittinen riski. Mitään katokorvauksia tilamme ei ole saanut ainakaan 30 vuoteen.

Se, että liikevaihdostani 28% muodostuu tuesta, ei poissulje yrittäjyyttä.

Koneiden ostoon en saa mitään tukia.

Tuotantotuet eivät ole sosiaalitukia vaan tuotantotukia, joiden saamiseksi on tehtävä tiettyjä toimenpiteitä ja taloudellisia panostuksia.

• tosiaankin

kuka voi sanoa itseään yrittäjäksi?

• Toinen maalainen

Teillä on aina ollut ne korkotukilainat maalla, muilla ei ?
        Entäs MYEL, eikö olisi senkin aika lakata ja siirtyä eläkehommat hoitelemaan kuin muutkin yrittäjät saman lain alle?
        Entäs tuetut lomat, eihän niitä muilla yrittäjillä ole.Ei voi sihteerikölle soittaa etttä lomittajaa tarvitaan pitäis alaniaan päästä lomalle?
        Entä koska alatte hoitaa arvonlisäveronne kerran kuussa kuten muutkin yrittäjät?
        Entäs koska teidän veroilmoituksessanne sarakkeessa "oma käyttö" lukee todellinen summa jonka olette käyttäneet oman tilan vähennyksiin/poistoihin hankittuja välineitä/aineita/tarvikkeita jne.
        Koska siinä sarakkeessa lukee todellisena esim puolet ruokakustannuksista,puolet asumiskustannuksista,puolet kulkuneuvoista, puolet lämmöstä ELI TODELLINEN SUMMA josta maksatte ao verot ?
        Näistähän palkansaajankin menot muodostuvat.Pelkkä vuokra usein 70% palkasta.
        Näin se on, minä kun kertakaikkiaan tiedän nuo asiat koska mieheni on viljelijä mutta en hyväksy tätä oikeudenmukaisena.

• Isäntä
        Toinen maalainen kirjoitti:

Entäs MYEL, eikö olisi senkin aika lakata ja siirtyä eläkehommat hoitelemaan kuin muutkin yrittäjät saman lain alle?
        Entäs tuetut lomat, eihän niitä muilla yrittäjillä ole.Ei voi sihteerikölle soittaa etttä lomittajaa tarvitaan pitäis alaniaan päästä lomalle?
        Entä koska alatte hoitaa arvonlisäveronne kerran kuussa kuten muutkin yrittäjät?
        Entäs koska teidän veroilmoituksessanne sarakkeessa "oma käyttö" lukee todellinen summa jonka olette käyttäneet oman tilan vähennyksiin/poistoihin hankittuja välineitä/aineita/tarvikkeita jne.
        Koska siinä sarakkeessa lukee todellisena esim puolet ruokakustannuksista,puolet asumiskustannuksista,puolet kulkuneuvoista, puolet lämmöstä ELI TODELLINEN SUMMA josta maksatte ao verot ?
        Näin se on, minä kun kertakaikkiaan tiedän nuo asiat koska mieheni on viljelijä mutta en hyväksy tätä oikeudenmukaisena.

Tarkoitat?
        "Entäs koska teidän veroilmoituksessanne sarakkeessa "oma käyttö" lukee todellinen summa jonka olette käyttäneet oman tilan vähennyksiin/poistoihin hankittuja välineitä/aineita/tarvikkeita jne.
        Koska siinä sarakkeessa lukee todellisena esim puolet ruokakustannuksista,puolet asumiskustannuksista,puolet kulkuneuvoista, puolet lämmöstä ELI TODELLINEN SUMMA josta maksatte ao verot ?"
        Miksi ruokakustannukset pitäisi olla veroilmoituksessa?Entä asumiskustannukset? Kulkuneuvot?Lämpö? Aika outoa. Itse ainakin joudun kaupasta ostamaan ruuan.Talo on ostettu yksityistalouden lainalla joten siitä ei vähennyksiä ole saanut.Auto on yksityistalouteen kuuluva, maatalous ajoista ajopäiväkirja.Lämpö on omasta metsästä jätepuuta ,myös palkansaaja voi omaa metsäänsä käyttää samoin jos on sitä ostanut kuten allekirjoittanut.

• omillaan elävä

Jos kaikki yrittäjät saisi n.30%tukea veroedut voisi Suomeen tulla paljon kaivattuja pienyrittäjiä lisää.

• tietoisku
        Toinen maalainen kirjoitti:

"Teillä on aina ollut ne korkotukilainat maalla, muilla ei ?" keillä muilla ei?, ainakin yrittäjt saavat korkotukilainaa starttirahaa jne.

"Entäs MYEL, eikö olisi senkin aika lakata ja siirtyä eläkehommat hoitelemaan kuin muutkin yrittäjät saman lain alle?" MYEL vs. YEL ero?

"Entäs tuetut lomat, eihän niitä muilla yrittäjillä ole.Ei voi sihteerikölle soittaa etttä lomittajaa tarvitaan pitäis alaniaan päästä lomalle?"
        On ollut tuettuja lomia ikävä vain että ne on lopettu varsinkin jos puhutaan yhden hengen kukkakaupasta. Jos firmassa löytyy oma sihteeri loytyy silloin myös lomaakin

"Entä koska alatte hoitaa arvonlisäveronne kerran kuussa kuten muutkin yrittäjät?" mitä merkitystä sillä on maksaako kerran kuussa vaiko kerran vuodessa summa ei muutu kuitenkaan mihinkään ja toiseksi halutessaan sen voi muuttaa kerran kuussa maksettavaksi, mutta verohallinnon kannalta se on yksinkertaisempaa kun se tehdään kerran vuodesa.

"Entäs koska teidän veroilmoituksessanne sarakkeessa "oma käyttö" lukee todellinen summa jonka olette käyttäneet oman tilan vähennyksiin/poistoihin hankittuja välineitä/aineita/tarvikkeita jne."
        Vanhassa outokummussa oli tapana ensin tehdä ensin omat työt ja sitten vasta firman työt ei ihme että sieltä on väkeä vähennetty.

"Koska siinä sarakkeessa lukee todellisena esim puolet ruokakustannuksista,puolet asumiskustannuksista,puolet kulkuneuvoista, puolet lämmöstä ELI TODELLINEN SUMMA josta maksatte ao verot ?" ei kaupan ruokalaskuja hyväksytä vähennyksiiin jos ei ole ruokalaa tai vastaavaa.
        ei asuntoa voi vähentää kuluina.

"Näistähän palkansaajankin menot muodostuvat.Pelkkä vuokra usein 70% palkasta."
        Niin se on sitä kaupunkien kiroa, ja tuokin johtuu vain tarjonnan ja kysynnän laista. Maalla asuisit halvemmalla mitä esim. h:kissä

"Näin se on, minä kun kertakaikkiaan tiedän nuo asiat koska mieheni on viljelijä mutta en hyväksy tätä oikeudenmukaisena."
        aloitit sanalla teillä vaikka kuitenkin oikeampi olisi ollut meillä, miksi?

• Maatalousyrittäjä
        omillaan elävä kirjoitti:

Jos kaikki yrittäjät saisi n.30%tukea veroedut voisi Suomeen tulla paljon kaivattuja pienyrittäjiä lisää.

Enpä oikein voi itseäni loiseksi tituleerata, jos demokraattinen yhteiskunta maksaa minulle palkkaa työstä joka tuottaa elintarviketeollisuudelle erittäin kilpailukykyisesti hinnoiteltua raaka-ainetta ja kuluttajien ruokapöytään ihan oikeita tuotteita.

Jos itse tietäisit talouselämästä jotakin niin ymmärtäisit että markkinat "syö" tuen siten että pikavoittoja ei pääse tuen saajalle syntymään.

Mitä muuten tarkoittaa että olet "omillaan elävä" ? Oletko kenties virkamies?

• Maan ilveilijä
        Maatalousyrittäjä kirjoitti:

Enpä oikein voi itseäni loiseksi tituleerata, jos demokraattinen yhteiskunta maksaa minulle palkkaa työstä joka tuottaa elintarviketeollisuudelle erittäin kilpailukykyisesti hinnoiteltua raaka-ainetta ja kuluttajien ruokapöytään ihan oikeita tuotteita.

Jos itse tietäisit talouselämästä jotakin niin ymmärtäisit että markkinat "syö" tuen siten että pikavoittoja ei pääse tuen saajalle syntymään.

Mitä muuten tarkoittaa että olet "omillaan elävä" ? Oletko kenties virkamies?

Taitaa olla optiopamppu eli sellainen superloinen.Jonka suurin työ aamulla on saada edes housut jalkaan.

• Maalaispoika

Maalaiset tekee oikeita töitä joiden tuloksena syntyy konkreettisia tuotteita.

Todelliset loiset ovat kuntien ja valtion hallinnossa. Meidän kunnassa oli sotien jälkeen asukkaita tuplasti enemmän kuin nykyään. Muutama virkamies hoiti hyvin koko kunnallishallinnon.

Nyt kunnantalot ja valtion virastot ovat täynnä byrokraatteja jotka pyörittävät hankkeita ja projekteja, tekevät anomuksia ja raportteja toisilleen ja teettävät konsulteilla selvityksiä. TÄYSIN TURHAA TYÖTÄ VERONMAKSAJIEN RAHOILLA!

Esim. sellainen virkamies kuin KOULUTOIMENJOHTAJA. 50 v sitten ei sellaista virkaa ollut olemassakaan, ja silti kunnassa pyöri hyvin kaksinkertainen määrä oppilaitoksia kuin nykyään. Mihin v****uun tuollaista turhaketta kuin koulutoimenjohtaja tarvitaan nykyään? Jos halutaan veronmaksajien rahoja säästää niin aloitetaan niistä joiden työ ei tuota mitään konkreettista tulosta.

• Maan ilveilijä

Näin on mennyt kehitys taaksepäin, paperinpyörittäjien ammattikunta on lisääntynyt.Täälläkin jauhetaan sitä, kun kaupungin henkilöstömenot on taas kasvaneet.Ihmekö tuo,kun on kaikenkarvaista joutonomia jotka ovat tekevinään jotain höppispöppistä.Alkaa tuntua ,että kaupunki onkin niitä suurimpia suojatyöpaikkoja.Yritetään tehdä muka koulu ym.remonttia kaupungin omina töinä ja itketään kun kust.arvio menikin yli.Jos olisi annettu urakalla ammattilaiselle ,niin halvemmaksi olisi tullut. Ja tämä EU, paperinpyörittäjiä tuli vain lisää ja asia eikun meni vaikeammaksi.(Liha)kirveellä olisi
        töitä.

• Cool Breeze

Ei ainakaan silloin meillä pienenä. Heiniä siirrelltiin ja käänneltiin pelloilla ja sitten leikittiin, potkittiin palloa ja uitiin. Kaikki kumisaappaat ym. laitettiin vähennyksiin ja vaihdettin traktoreita, jotta ei tarvinnu maksaa veroja. Ei maksettu veroja, vaikka muut maksaa. Nautittiin elämästä ja tilavista tonteista ja kasvuympäristöistä. Kuusi jouluksi omasta metsästä, rallia ajettiin omien metsien metsäteillä, metsästettiin ja ammuttiin. En voi loisena itse elää ja nykyisin teen töitä ja maksan veroja, jotta saadaan hyvinvointiyhteiskunnassa elää ja hankkia rahaa ulkomailta meille Suomeen, jotta rahaa rittää jakoon muilkkin, myös maanviljeilöille ja pohjois-suomalaisille.

• kanto

tule tänne maalle paskaa luomaan ja teet 24 tuntia töitä niin tiijjät enemmän yrittämisestä!

• syntyneet kerjäämään

Tuleeko lehmästä maitoa,siasta kinkkua tai pellolta viljaa.Maalaiset ruikuttaa nyt ja aina.Ne ei ole sotien jälkeen elantoonsa itse ansainneet.Se on pitkä penni jonka REHELLISET VERONMAKSAJAT on niille maksanu,millon milläkin verukkeella.Pitää paikkansa sanonta on lottovoitto syntyä maalaistaloon.Niille opetetaan kerjääminen jo vaippa ikäisenä.

• Oon meiltä ja muut krannista!

Jokunen 10 vuotta ,niin joudut sinäkin vaipoille ja ehkä kerjäämään vaipanvaihtoa jossain vanhainkodin dementiaosastolla.Vai haluakkos maata omas paskas.

• kumpi itse

työtön tukirahoilla elävä yhteikuntaa kuppaava loinen vai työaikana työnantajan piikkiin internetissä roikkuva rahareikä.

Kummasta lähteestä REHELLISIÄ VEROEUROJASI nyhdät?

• sivussa ruokkineet ne veronmaksajat.

• vain saunassa

tai kovilla helteillä,jos ei satu mersun ilmastointi toimimaan.

• ja ihmisarvo

Miten me sota-ajan lapset pärjäsimme sodan jälkeen ilman tukiaisia? Meitä oli 8 lasta, pieni pienviljelystila ja ainoa tuki olisi ollut koululla jaettava laardi (yhden kerran), mutta sitä ei meille riittänyt, koska oli vielä kipeämmin tarvitsevia. Kiitos isän ja äidin sitkeydelle ja yrittämiselle, että jäimme henkiin ihmettelemään tätä tukiaisilla elävää sukupolvea.

• !!!!

..sitten mieluummin EU- jäsenmaksuista jaettavat tuet vaikka Englannin kunigattarelle maataloustukina? Ellu onkin ollut vähän tiukoilla, kun pitää kaikki perheen erot sun muut kustantaa.

• tuki

Maksan mieluummin vaikka Ellulle ja maanviljelijöillekin kuin puolueille puoluetukea. Se tuki on jo hävyttömyyden huippu!!!

• tukkeetulloo ja palajon

On se kumma ettei kaikki rupee maanviljelijöiksi - sais loikoilla vaan ja tukiaisia tipahtelis tilille. Ois hieno auto,isotalo ja rahaa.
      Siis miksi et rupeaisi maajussiksi? Ehkä totuus onkin jotain aivan muuta?!

• Cool Breeze

Ei kehtaa olla loisena. Lapsena oltiin maalla ja laskettiin kannattaako maahomma. Kyllä jos vaan kehtoo ottaa tukiaisian ja ruikuttaa toimistotyöntekjöiden maksamista veroista tukea. Me päätettiin 5 veljen kans ettei kukaan jää 30 ha peltoja viljeleen ja yli 100 ha metsää hoitaan, vaan kaikki lähtee kunnon hommiin ja maksaa veroja, jolla tätä maata voidaan rakentaa!

• sari

ilman tätä rupusakkia ei sulla olis toden näköisesti leipää kotona,maitoa tai sit lihaa. Ja anteeksi vain töitä tehtää meillä ainakin 24/7 joka ikinen päivä vuodessa ja niin kyllä tehdään muillakin tiloilla. ja meilä on pelit ja vehkeet ostettu ilman tukirahoja tai lainarahaa. EI olla tarvittu ulkopuolisten apua. Kahestaan met hoijetaan tila aviomieheni kanssa ja töitä olis tehdä koko ajan kun on niin iso tila

• Cool Breeze

Kyllä on halvempaa tuoda Latviasta ja gambiasta ruokaa. Oon käynyt itse katsomassa, kuinka vähällä ja halvalla työllä ne siellä tekee ruokaa!!

• mihinkään

rehelliseen työhön,kun ovat kaiken ilman tottunu saamaan.

• voi jösses, eikö te koskaan...

Sulle joka kirjoitit maatalousyrittäjien tuetuista lomista...ensiksikin, tuettua lomaa voi hakea ihan minkä alan ihminen tahansa..toiseksi, muilla aloilla ihmisillä ruukaa olla kesäloma vuosiloma syysloma ja hiihtoloma..vaan ei maanviljelijöillä..en ymmärrä miksi kitiset jos kerran maalla on niin helppoa että lomat maksetaan jo hommataan sijaiset siksi aikaa ja vielä että töitäkin pitää tehdä vaan pari kuukautta vuodessa..niin miksi ihmeessä et vaihda alaa???hae niitä tukiaisia,osta maata ja karjaa,ja aloita helppo elämä laiskotellen....sopii yrittää, saa nähdä kauanko kestät meikäläisten arkea,,,MUA EI HÄVETÄ, PRRRR

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      67
      2395
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe