maanviljelys?

mww

monilla on semmoinen käsitys että maanviljeliät ovat rikkaita kun ne saa eu tukia se on väärä käsitys maan viljelys ei ole mikään kulta kaivos! paremin tienaa moni palkka työssä käyvä!se mikä maanviljelijälle itselleen jää käteen työstään niin ei ole mikän kovin kehutava palkka!harva tekis palkatyötä sillä hinnalla mitä viljeliä saa!

20

2213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HHH

ja monet karehtivat traktoreita ja muita työkoneita, niinkuin se olis jokin hauska ja kiva juttu. Menojahan niistä viljelijöille tulee, ja tuloa koneiden myyjille, valmistajille, huoltomiehille sun muille.

• Karehtia

Sitä vain kadehdin kun sinä saat syntymään keskimäärin 2 kirjoitusvirhettä per sana :)

• professori Karlsson

noin viisi kertaa enemmän tehtyä työtuntia kohti kuin palkansaaja. Tämä on tutkittua faktaa!

• ja pas

mä en usko tuota juttua kun on kaikki menot poistettu minkä jälkeen jää oma palkka niin se ei ole kovin kehuttava

• on mil

Ja mun iskä on ainaski viismiljoonaa rikkaampi kuin sun iskä.

• professori Karlsson
        on mil kirjoitti:

Ja mun iskä on ainaski viismiljoonaa rikkaampi kuin sun iskä.

tutkimusten mukaan viljelijät ovat viisi kertaa varakkaampia kuin palkansaajat. Tämä on faktaa!

• EU-avustaja

Ole hyvä!

Multa kyllä löytyy....

• 60ha pelto ja 90 metsää
        professori Karlsson kirjoitti:

tutkimusten mukaan viljelijät ovat viisi kertaa varakkaampia kuin palkansaajat. Tämä on faktaa!

Totta joo, olen maanviljelijä ja maksan tuottamattomasta omaisuudestani omaisuusveroa.
        Silti en päässyt veropössin listoille.
        Olen hakannut kaikki metsät jo paljaaksi.
        Onneksi on toi muija vieraan töissä.

• paklakkarengi
        ja pas kirjoitti:

mä en usko tuota juttua kun on kaikki menot poistettu minkä jälkeen jää oma palkka niin se ei ole kovin kehuttava

Kun duunarin pakolliset menot on poistettu ei jää kuin joku euro jäljelle.-
        Tarkoitan asunto, ruoka ja kulkuneuvo.

• kyllä
        paklakkarengi kirjoitti:

Työnantaja maksaa sosiaalikulusi (eläke,-vakuutuksesi yms.)

• professori Karlsson kirjoitti:

on näköjään eksynyt yksi hajamielinen professori.

• Pelto-Jussi

Kuka teki ja koska? Tutkimuksen nimi esiin.

• talonpoika minäkin

Pikaisen laskutoimituksen jälkeen sain keskimääräiseksi työajakseni n.7h / d . Tämä siis vain varsinaiseen työhön kulutettu aika. "Varallaoloaikaa" ei ole laskettu mukaan. Tuloni verotodistuksesta parin vuoden keskiarvona ovat 41000e. Eikös tuo liene teollisuuden palkansaajan tasoa vastaava.

• akan rontti
        paklakkarengi kirjoitti:

Meinaatko, ettei mv syö, asu eikä liiku?

• DUUNARI
        talonpoika minäkin kirjoitti:

Pikaisen laskutoimituksen jälkeen sain keskimääräiseksi työajakseni n.7h / d . Tämä siis vain varsinaiseen työhön kulutettu aika. "Varallaoloaikaa" ei ole laskettu mukaan. Tuloni verotodistuksesta parin vuoden keskiarvona ovat 41000e. Eikös tuo liene teollisuuden palkansaajan tasoa vastaava.

MINÄ ainkin teen tolla laskutavalla 8;,5h keskimääräinen tienesti on 28000e,joku euro taitaa olla eroa

minä en laske essolla istuttua aikaa työnteoksi.
        minä asun maaviljelysalueella olen joutunut seuraamaan jussien liikennettä koska he ajavat kuivurille minun maani läpi 3viikkoa se kestää pikkuhiljaa olen väkisinkin joutunut katsomaan traktorimarssia joka kestää noin 6-8 viikkoa vuodessa sen jälkeen jussi on vaan hevosilla kilpailemassa se on muka työtä,menkää ........

• karjatilallisia
        DUUNARI kirjoitti:

MINÄ ainkin teen tolla laskutavalla 8;,5h keskimääräinen tienesti on 28000e,joku euro taitaa olla eroa

minä en laske essolla istuttua aikaa työnteoksi.
        minä asun maaviljelysalueella olen joutunut seuraamaan jussien liikennettä koska he ajavat kuivurille minun maani läpi 3viikkoa se kestää pikkuhiljaa olen väkisinkin joutunut katsomaan traktorimarssia joka kestää noin 6-8 viikkoa vuodessa sen jälkeen jussi on vaan hevosilla kilpailemassa se on muka työtä,menkää ........

nuo sinun naapurisi. Tuskin saavat edes elantoaan maanviljelystä, jos ei ole töitä vuoden ympäri.

• professori Karlsson

mukaan verrattaessa viljelijäväestön ja palkansaajien elintasoa keskenään, niin viljelijäväestön elintason havaittiin olevan noin kaksi kertaa korkeamman kuin palkansaajien.

• elintasosta

Mutta elämisen laatu on viljelijöillä ainakin viisinkertainen. Maalla ei mitata kaikkea rahassa, ja tuntuu että se on se asia mitä karehditaan.

• mami
        elintasosta kirjoitti:

Mutta elämisen laatu on viljelijöillä ainakin viisinkertainen. Maalla ei mitata kaikkea rahassa, ja tuntuu että se on se asia mitä karehditaan.

Pitää ehdottomasti paikkansa että elämänlaatu on maalla moninkertainen kaupunkiin verrattuna. Ei kukaan haikailisi rauhaisaa mökkeilyä jos ei näin olisi.
        Elintaso maalla on paljon alempana hyvin toimeentulevien kaupunkilaisten elämästä.

Kyllä kaupunkilaiset sen ymmärtä että ovat vain "tyhjäntoimittajia" ja "paperinpyörittäjiä". En tarkoita ihan kirjaimellisesti, mutta työ tuntuu monasti tyhänpäiväiseltä. Jos pistetään tärkeysjärjestykseen ihmisten työt niin ei ole ruuantuottajan voittanutta.

Siksi EU on määrännyt kaikki nämä hullut direktiivit jotta nälkäistä kansaa on helppo alistaa.

• Nimetön
        mami kirjoitti:

Pitää ehdottomasti paikkansa että elämänlaatu on maalla moninkertainen kaupunkiin verrattuna. Ei kukaan haikailisi rauhaisaa mökkeilyä jos ei näin olisi.
        Elintaso maalla on paljon alempana hyvin toimeentulevien kaupunkilaisten elämästä.

Kyllä kaupunkilaiset sen ymmärtä että ovat vain "tyhjäntoimittajia" ja "paperinpyörittäjiä". En tarkoita ihan kirjaimellisesti, mutta työ tuntuu monasti tyhänpäiväiseltä. Jos pistetään tärkeysjärjestykseen ihmisten työt niin ei ole ruuantuottajan voittanutta.

Siksi EU on määrännyt kaikki nämä hullut direktiivit jotta nälkäistä kansaa on helppo alistaa.

Sitä olen aina köyhänä, pitkäaikaissairaana ja nöyryytettynä ihmisenä ihmetellyt, miten maanviljelijät elävät ylpeinä tukiensa varassa ja kaltaiseni ihmiset häpeävät tilannettaan, vaikka se ei ole edes itse aiheutettu ?

Hyvin on uskoteltu ja rahaa lapattu, kun "palkkapäivänä" ei edes käsi tutise :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2421
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1789
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1624
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1535
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe