Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta osaisiko joku neuvoa miten printfää käyttämällä saisi rajattua merkkijonon tulostuksen 50 merkkiin per rivi(sis. rivinvaihdon) ?
Voiko %s:n kanssa käytää jotain muotoilua, kuten floatilla ?
Printf ?
10
778
Vastaukset
Testaa esim. printf("Ps\n", teksti);
- Aloittelia
Jos taulukossa on enemmän kuin 50 merkkiä, niin miten tulostuksen saa jatkumaan oikeasta kohdasta seuraavalla rivillä ?
- kuten myös
Tee silmukka, joka tulostaa 50 merkkiä ,vaihtaa riviä ja jatkaa tulostamista....(for).
- Jonna S.
kuten myös kirjoitti:
Tee silmukka, joka tulostaa 50 merkkiä ,vaihtaa riviä ja jatkaa tulostamista....(for).
Olisiko joku ystävällinen ja antaisi esimerkin miten tuollainen for-silmukka toteutetaan tässä tapuksessa ?
ainekset on:
char teksti[200];
Taulukkoon on luettu käyttäjän antama merkkijono, joka on kuitenkin lyhyempi kuin 200 merkkiä. Taulukon sisältö tulisi tulostaa näytölle 64:n merkin riveissä. - jotakin
Jonna S. kirjoitti:
Olisiko joku ystävällinen ja antaisi esimerkin miten tuollainen for-silmukka toteutetaan tässä tapuksessa ?
ainekset on:
char teksti[200];
Taulukkoon on luettu käyttäjän antama merkkijono, joka on kuitenkin lyhyempi kuin 200 merkkiä. Taulukon sisältö tulisi tulostaa näytölle 64:n merkin riveissä.Olisko tästä apua ?
int paikka=0;
while(paikka - Jonna S.
jotakin kirjoitti:
Olisko tästä apua ?
int paikka=0;
while(paikkaPitää yrittää vielä hieman säätää, että saa nuo rivinvaihdot kohdalleen. Mutta suuri kiitos sinulle, joka annoit hyvän esimerkin !
- Jonna S.
Minulla on myös sama ongelma mutta rivien tulisi olla 64 merkkiä pitkiä. Yritin tehdä for-silmukkaa, mutta en saanut sitä toimimaan halutusti...
- Aloittelia
Voi for-luuppi ! En vaan saa toimimaan. Turhauttaa tämä C-kieli, kun ei osaa =)
- Builder
Aloittelia kirjoitti:
Voi for-luuppi ! En vaan saa toimimaan. Turhauttaa tämä C-kieli, kun ei osaa =)
Toimii kyllä,mutta viilaile itse..
#include
#include
#include
#include
int main(void)
{
int i=0;
char *s="123456789abcdefg";
for(i=0;i - Builder
Builder kirjoitti:
Toimii kyllä,mutta viilaile itse..
#include
#include
#include
#include
int main(void)
{
int i=0;
char *s="123456789abcdefg";
for(i=0;i10 merkkiä riville
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532139En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474- 101454
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel691324- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81034- 81992
- 20969