Zyxel660-HW

Mummo

asennus voiko olla näin äly vaikeeta? Ohjekirjan mukaan sen piti mennä suitsait vaan. Tuskaa....

11

3062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Partikkeli

ZyXel on hyvä masiina. Ohjeet ja tuotetuki on aivan perseestä. Itse soitin pari kertaa tuotetukeen ja äijä siellä ei edes kuunnellut asiaani loppuun kun jo alkoi syyttelemään muita komponentteja tai ohjelmia koneessa. Apua en ongelmaani saanut, ainoastaan uhkauksenomaisen lausahduksen että jos tuon takuukorjaukseen, niin lähettävät motukan ulkomaille ja se sitten viipyy siellä kuukausia. Että silleen. Neuvoa sain muuta kautta ja laite toimii kuin unelma.

• :evotech

Purki toimii wlan tukiasemana oikein nätisti, oikein salasanalla mutta mutta

Varmaan on hyvä masiina, joo kunhan

Suomessa olisi käyttöönottotuessa enemmän kuin 2 ihmistä vastaamassa kysymyksiin. Tarkistin keskusneidiltä tämän asian, lisäksi löytyy maksullinen puhelinnumero johon voi soittaa jos on halua maksaa tuon p*skan ( lue purkki ) käyttööotosta. No XXXX-propsit siitä ZYXELILLE

Kunhan siitä purkista saisi Nattauksen pois, niin että nettiin pääsee senkin jälkeen, pelikäytössä noin 25-30 ms pingin heikkeneminen. Ei merkkaa tavikselle mitään, keimerille maailman loppu.

A-link Roadrunner 44C nyt kiinni ja todettu ihan omin silmin, pingi kunnossa. A-link vie säätöjensä puolesta kyllä mennen tullen Zyxelin mattoon. Ei tee osoitteen käännöstä ( Nattausta ), saa palomuurit pois ja tekee sitä hommaa mihin on tarkoitettukin.
        A-linkkiä näemmä pystyy oikeesti tavis säätämään kanssa. Pelit, netti ja imut toimii mitä muutakaan siltä poksilta haluaa?

Sellasta, osta mitä haluat Mutta varo Zuxoria

• kullakin
        :evotech kirjoitti:

Purki toimii wlan tukiasemana oikein nätisti, oikein salasanalla mutta mutta

Varmaan on hyvä masiina, joo kunhan

Suomessa olisi käyttöönottotuessa enemmän kuin 2 ihmistä vastaamassa kysymyksiin. Tarkistin keskusneidiltä tämän asian, lisäksi löytyy maksullinen puhelinnumero johon voi soittaa jos on halua maksaa tuon p*skan ( lue purkki ) käyttööotosta. No XXXX-propsit siitä ZYXELILLE

Kunhan siitä purkista saisi Nattauksen pois, niin että nettiin pääsee senkin jälkeen, pelikäytössä noin 25-30 ms pingin heikkeneminen. Ei merkkaa tavikselle mitään, keimerille maailman loppu.

A-link Roadrunner 44C nyt kiinni ja todettu ihan omin silmin, pingi kunnossa. A-link vie säätöjensä puolesta kyllä mennen tullen Zyxelin mattoon. Ei tee osoitteen käännöstä ( Nattausta ), saa palomuurit pois ja tekee sitä hommaa mihin on tarkoitettukin.
        A-linkkiä näemmä pystyy oikeesti tavis säätämään kanssa. Pelit, netti ja imut toimii mitä muutakaan siltä poksilta haluaa?

Sellasta, osta mitä haluat Mutta varo Zuxoria

No, eri tarpeet kullakin. Minä sen sijaan halusin tuon mallin juuri sen nattauksen ja palomuurin takia. Sain kotiverkonkin toimimaan helposti sisäisillä osoitteilla eikä ole NAT:n ansiosta mitään huolta, että kukaan pääsisi verkkoon ulkoa. Ja modeemin palomuurin ansiosta ei tarvitse olla huolissaan, jos softat (tai muut mikron käyttäjät) joskus sekoilisivatkin Windowsissa ja saisivat softapalomuurin jotenkin pois päältä. Niin, en pelaa netissä. Mutta kyllä portteja osaan avata ja palomuuria säätää esim. P2P:tä varten, kun piti ladata se suomalaisten tekemä Star Wreck -leffa. :)

• joku viisas kertoa
        kullakin kirjoitti:

No, eri tarpeet kullakin. Minä sen sijaan halusin tuon mallin juuri sen nattauksen ja palomuurin takia. Sain kotiverkonkin toimimaan helposti sisäisillä osoitteilla eikä ole NAT:n ansiosta mitään huolta, että kukaan pääsisi verkkoon ulkoa. Ja modeemin palomuurin ansiosta ei tarvitse olla huolissaan, jos softat (tai muut mikron käyttäjät) joskus sekoilisivatkin Windowsissa ja saisivat softapalomuurin jotenkin pois päältä. Niin, en pelaa netissä. Mutta kyllä portteja osaan avata ja palomuuria säätää esim. P2P:tä varten, kun piti ladata se suomalaisten tekemä Star Wreck -leffa. :)

omistan Prestige 660/HW motukan jossa on tämä Wlan asema.

Miten siitä saadaan tuo mainittu NAT pois jos sillä on vaikutusta pingiin?
        Siis ilmeisesti kaikki kytketyt koneet, piuhoilla tai wlanlla saisivat omat ulkoiset ip? Niinkö?
        Ohjelmapalomuurit on asennettu joka koneeseen omansa.

Tyhmä kysymys mutta mitä tekemistä modeemin palomuurilla on verrattuna koneen omaan palomuuriin, vaikka Norttoniin? Kumpiko on parempi?

• Vaikeusaste samaaluokkaa kuin silitysraudan johdon laittaminen pistorasiaan.

• Nappiapainamallahiihtohississä

Juu nii o varsinkin kun se wlan lähtee heti :ASFSafasdf toimimaan lalallalalalalla... piuhat kiinni ja eiq menox *_*

Sen kun teet niin hyvä o

• asennettu
        Nappiapainamallahiihtohississä kirjoitti:

Juu nii o varsinkin kun se wlan lähtee heti :ASFSafasdf toimimaan lalallalalalalla... piuhat kiinni ja eiq menox *_*

Sen kun teet niin hyvä o

Minäkin sellaisen hommasin ja alkuun lueskelin kaikenlaisia manuskoja ja ohjeita ja mietin, että miksiköhän Windowsissa pitäisi noitakin muka konfiguroida. Ja pitääkö joitain siltaavia yhteyksiä kytkeä... ei onneksi.

Eihän siinä kuitenkaan mitään ihmeitä tarvittu. Johdot kiinni, virrat päälle. Windowsissa enabloidaan WLAN (Windowsin tai verkkokortin ajuri tapauksesta riippuen, minulla piti olla emolevyn mukana tullut ajuri) ja alkoi toimia. Sitten salauksia päälle,etteivät muutkin pääse verkkoosi. Vaikka edes MAC-osoitteen tarkistus.

Oikeastaan saisivat laittaa mukaan simppelit mummo-ohjeet. :)

• siihen asti
        asennettu kirjoitti:

Minäkin sellaisen hommasin ja alkuun lueskelin kaikenlaisia manuskoja ja ohjeita ja mietin, että miksiköhän Windowsissa pitäisi noitakin muka konfiguroida. Ja pitääkö joitain siltaavia yhteyksiä kytkeä... ei onneksi.

Eihän siinä kuitenkaan mitään ihmeitä tarvittu. Johdot kiinni, virrat päälle. Windowsissa enabloidaan WLAN (Windowsin tai verkkokortin ajuri tapauksesta riippuen, minulla piti olla emolevyn mukana tullut ajuri) ja alkoi toimia. Sitten salauksia päälle,etteivät muutkin pääse verkkoosi. Vaikka edes MAC-osoitteen tarkistus.

Oikeastaan saisivat laittaa mukaan simppelit mummo-ohjeet. :)

se onkin simppeliä. Mutta alappa sitten luomaan siihen oheen parit wlan yhteydet kotiverkkoyhteyksineen. Silloin ei ihan riitä mukana tulleet ohjeet eikä niinmuodoin mitkään suomennetut ohjeet. Itse löysin tarpeelliset ohjeet englanninkielellä. Lienee turha mainita että käyttöönottotuki oli yhtä ulalla kuin suomenkieliset ohjeet.

• usein asennellut

Missä on ongelma, kun ei WLAN-yhteys toimii, mutta LAN-yhteyttä wlanittomaan koneeseen en saa, vaikka olen lukenut kaikki ohjeet ja osaan asennella laitteita koneeseen. Oma kone, 2 v. vanha, ei suostu tunnistamaan uutta modeemia.

• täälläkin

Ensimmäinen ei saannut yhteyttä lainkaan ja vaihdettiin toiseen. Toka otti yhteyden ja jumitti jatkuvasti. Ohjelmiston päivityksellä loppu jumitus, mutta sen jälkeen ei saannut yhteyttä kuin joka neljännellä kerralla. En enää ihmettele että miksi puhelinlaitos jakaa näitä ilmaiseksi.

• no problems

Eihän niiden kannata antaa viallisia modeemeja, kun asiakkaat sitten jumittaisivat asiakaspalvelun ihmetellessän, ettei toimi.

Minulla on kokemusta kahdesta ZyXELin modeemista (toisessa se WLAN), eikä kummankaan kanssa ole ollut ongelmia. Ja aika monella tutullakin on WLAN-malli enkä ole kuullut kenenkään valittavan. Itse olen käyttänyt sitä HW-mallia jo maaliskuusta. Firwaren tietysti päivitin sinä aikana, koska en saanut säädettyä alkuperäisellä palomuurin asetuksia (muutoin se vanhakin fw toimi). Vain sitä ihmettelin että miten helmikuussa 2005 ostamassani modeemissa oli melkein vuoden vanha firmware (PE.1 3.3.2004), eivätkä sen valikot palomuuria säädettäessä siksi olleet samat kuin käyttöohjeessa... Onneksi syksyllä ostetussa modeemissa oli uusin firmware (PE.9 13.5.2005).

Liekö sinulla ollut uskomattoman huono tuuri? Vai ovatko yhteytesi muutoin huonot kotiisi? Käytätkö puhelinjatkojohtoa? Onko suodatinta puhelinlinjan häiriöiden estämistä varten?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2208
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1704
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1509
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1504
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      93
      1043
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe