voisiko joku?

---> insu

voisiko joku suositella mulle jotain hyvää ulkoilu koiraa mikä siis on sporttinen liikkui ei mikään sohvaperuna ja kokoo saa olla viellä noin saksanpaimeneen asti! ylemmäs en sitten ole katsonut pienetkin koirat käy esim perhoskoira!
jos se vaan on sporttinen ja iloistakin katsoisin ja sitten jos itselläsi on oma netti sivu tai voisit näyttää minulle oman koirasi kuvan niin otan vastaan ja sitten vielä siitä ulkoilusta että saako koira olla 2-4tuntiakin yhteen putkeen kysyn mutta en ole kyllä aina 4 tuntia! =) olen katsonut shetlanninlammaskoiraa ja collieta! mukavia ja kilttejä koiria olisiko muuta mitä ehdottaisit tietty jos löytyy isoja ja sporttisa niin sitten otan vastaan vaikka kuinka ison! :D mutta tämä viesti on niille ketkä tietävät vastata! :) odotan kärsivällisesti kiitoksia niille ketkä nyt vastaakin minulle

8

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No noutajat jaksavat lenkkeillä ja olla ulkona paljon, ja ovat sellaisia keskikokoisia, palveluskoirakokoisia. Ehdottaisin esim. kultaista-, labradorin-, kiharakarvaista- tai sileäkarvaistanoutajaa. Mielestäni nuo rodut sopisivat, tai sitten jotkin terrierit, jos jotain pienempää tahdot. Terrierit ovaat usein vilkkaita ym, joten luulisin niitten jaksavan liikkua paljon :)

• Natta0

miten olisi Dalmatialainen?
      Se jaksaa vaikka kuinka pitkiä lenkkejä.
      Mutta kyllä se osaa sohvankin valloittaa jos on sillä tuulella ;)
      Tai sitten olisi bordercollie?
      Se tosin tarvitsee paljon virikkeitä ettei ala tuholaiseksi, mutta kirjoituksesi perusteella pystyt sen tarpeet tyydyttämään :)
      siitä saisi myös hyvän kaverin agilityyn, jos kiinnostaa.
      Muista koirista ei itselläni ole kauheasti kokemusta..
      Jos pientä koiraa haluat niin meidän karkeakarvainenmäyräkoirakin jaksoi juosta mettässä monta tuntia ilman että väsyi, mutta kotiin päästyä se kyllä oli uuvuksissa ja heitti selälleen sohvalle. Lenkillä se ei kuitenkaan osoittanut mieltään että tahtoo kääntyä jo takasin kotio.

• ...ajattelin myös dalmista, kaunis koira ja virtaa varmasti löytyy. Tai sitten, jos hinnasta sovitaan, voin myydä tuon oman koiran, se ilomielin lenkkeilee vaikka vuorokauden ympäri jos on tarvis =P

• carri

itseltä löytyy borzoi eli venäjänvinttikoira.tykkää lenkkeillä paljon,mutta käyttäytyy sisällä arvokkaan rauhallisesti!kestää pakkastakin ihan kivasti(ja manttelin voi hommata lisää lämmittämään)on kaunis ja tykkää juosta irti(välttämätöntäkin)on aina menossa mukana!

• Borzoi,yksi kuolematon haaveeni (taas)mutta olen aina miettinyt että saako sen oppimaan pysymään vapaana niin ettei sen vietti vie?

• carri
        davalyan kirjoitti:

Borzoi,yksi kuolematon haaveeni (taas)mutta olen aina miettinyt että saako sen oppimaan pysymään vapaana niin ettei sen vietti vie?

ja varmaan meilläkin jos hyvä saalis eteen tulisi irti ollessa.meillä tämä neiti on aina lenkillä irti(syrjäisellä metsätiellä ja pellolla).lintuja ei pahemmin aja vaikka edestä pyrähtäisi lentoon,mutta muusta en sitten tosiaan tiedäkään.aina tulee heti käskystä luokse ja meidän taloudessa asuu myös kaksi kissaa ja koskaan ei ole edes yrittänyt ajaa niitä takaa=)

• mäykkyfani

punainen irlanninsetteri ja siinä kyllä virtaa riitti! Erittäin kaunis, ainakin meidän koiralla oli erittäin lempeä, uskollinen ja miellyttävä luonne. Koulutusta vaatii paljon työtä, jos haluaa tottelevaisen koiran, mutta meidän oli pienellä koulutuksella ihana kotikoira.

Juoksutin sitä usein vapaana metsässä eikä karkaillut, vaikka onkin lintukoira.

Ja vaikka se oli erittäin lempeä, kerran uhkaavassa tilanteessa (paikallinen avovaimonsakin tappanut narkomaani seurasi mua), se oli erittäin uhkaava seuraajaa kohtaan. En ole sitä ennen enkä sen jälkeen nähnyt sitä niin aggressiivisena.

• Teea

Minä ehdottaisin tolleria eli novascotiannoutajaa. On noutajista sirorakenteisin, jäntevin, iloisin ja ehdottamasti eniten virtaa ja energiaa. Todella monipuolinen harrastuskoira aktiiviselle ihmiselle. Katsoppa vaikka www.tolleri.net osoitteesta lisätietoa tästä punaturkista.

Toki muutkin noutajat on harkitsemisen arvoisia, mutta esim. labbis ja kultsu saattavat varsinkin vanhemmiten muuttua aika sohvaperunoiksi (kokemusta on..)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      54
      2126
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1464
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1444
    5. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1315
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1024
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      992
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe