Hei!
Onko kellään kokemusta että olisi ottanut 3vuotiaan koiran perheeseen? Mite sopeutuu?
Meillä on poika villakoira joka on 1v9kk. Tädilläni on kingcharlespanieli joka on 3v. Hän on tullut allergiseksi joten joutuu laittaa koiran pois. Haluaisimme ottaa koiran koska se on tullut koiramme kans hyvin toimeen mutta tottuukohan se enää meihin?
koska on ikää. Kummatkin koirat on leikattu ja molemmat poikia tuleekohan poika koirat yhdessä toimeen? Kirjotelkaa jos on kokemusta kiitos etukäteen!
Uusi koira perheeseen?
6
355
Vastaukset
- Koirakko
Spanielin karva on jännää, minunkin lapseni sai pienenä oireita nimenomaan tämän rotuisesta. Hieno, silkkinen turkki jne.
Uroskoirat saavat laumajärjestyksen yleensä selväksi kerralla. Leikatut kai sama asia? Hyvin sopeutuikin. Jussi tuli kolme vuotiaana meille. Kun olin hakemassa sitä niin kotimatkalla pikkaisen ajattelin mitä tulemaan pitää. Jussi oli komea ja on vieläkin, meillä niitä uroksia vanhempia kyllä oli silloin vielä kotona neljä. ei mitään ongelmaa eikä vieläkään. Ei tappelun tappelua tullut. Jussi oli heti kuin kotonaan.
...kotiini (siis vanhempieni luo)tuli jo viisivuotias pomeranian, kun setäni joutui siitä luopumaan. Hyvin on lapsiperheeseen sopeutunut vaikka setäni luona ei ollut pikkulapsia, ja kovasti äitiini on jo kiintynyt, vaikka oli niin sedän koira. Eli niiltä osin uskoisin ainakin hyvin sopeutuvan =)
- Tiara*
tottuu.. otto-poika vaihtoi kotia jatkuvaan kunnes kahden vuoden iässä pääsi lopulliseen kotiinsa. alku oli hieman hankalaa kun otto ei uskaltanut asettua ja pelkäsi että joutuu taas muuttamaan. hetki meni ja otto oli kuin kotonaan. tottui kaikkeen ja eli siitä vielä mahtavat 12 vuotta keskuudessamme! :) viime kesänä sitten nukkui pois..
- Sari-PETS
Annatte sille aikaa sopeutua uuteen perheeseen ja varaudutte itse panostamaan sen sopeutumiseen.
3 vuotias ei ole edes vanha vielä.
Koiran arki rutiinit kannattaa säilyttää varsinkin alkuun kutakuinkin samoina kuin aikaisemmassa perheessä.
Rutiinit luo turvallisuutta myös koiralle. - wuffis
Itse olen ottanut myöskin aikuisen koiran, viisivuotiaan eikä mitään ongelmia ole ollut. Ja teillä viellä nuo koirat ovat tuttuja keskenään ja leikattuja niin ei voisi paremmin olla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969