linnuista asiaa,,, tärkeetä!

seepratyttö

kumpi on parempi ekaks linnunks undulaatti vai seeprapeippo?ottasisin 2 sit niit..niinku 2 unduu tai 2 seepraa..mielipiteitä?!ja kuin iso häkki pitäs olla kahel undul?entä kahel seepral?tää on tärkeetä!!

2

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Sekä seeprikset että undut sopivat hyvin aloittelevallekin linnunostajalle.
      Itsestäsi sitten riippuu mitä lemmikiltä kaipaat eli kumpi sopii paremmin tai miellyttää enemmän.

Seeprikset:
      Pieniä, suht. hiljaisia, eloisia. Eivät kesyynny kovin hyvin, lähinnä katselulemmikkejä jotka viihtyvät parhaiten keskenään omissa touhuissaan.
      lisätietoa:
      http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=90

Undut:
      Vähän isompia ja äänekkäämpiä (ei kuitenkaan naapuriin asti meteli kuulu jos ei kovin hatara talo ole...). Tutkivat paikkoja nakertelemalla irrallaan ollessaan. Kesyyntyvät haluttaessa suht helposti seurallisiksi kavereiksi.
      Lisätietoa:
      http://www.papukaijayhdistys.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=2

Peippoja ei pidä ikinä pitää yksinään, ja undujakin vain jos sinulla on todella paljon aikaa joka päivä seurustella sen yksinäisen linnun kanssa, eli mieluiten niitäkin vähintään se kaksi.

Sekä unduille että peipoille suositeltu minimihäkkikoko on 0,31m2 (pohjaltaan siis esim 70x50cm, korkeus n. 60cm).Mitä isompi häkki sen parempi. Minimihäkissä asuvia lintuja tulee lisäksi lennättää vapaana huoneessa säännöllisesti.

• romeo ja julia

kiitos vastauksesta..kaks undulaattia hankittiin,romeo ja julia..niitten häkki on suht suuri koska pituus on 102cm,leveys 55cm ja korkeus jotaa päälle 70cm..kivoi elukoit..viikon meil nyt ollu ja kätee uskaltaa jo tulla..että kiitti viel vastauksest..! :) siis olen se seepratyttö.. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1460
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1238
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      978
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      920
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      823
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      820
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      812
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      794
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      790
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32