Kuinka moni lomittaja raportoi tehdyt työt ylös. Olen lomittanut vuoden ja huomannut automaattiisesti kirjaavani ylös tehtyjen töitten järjestyksen ja toimenpiteet.
Kirjaan solutestit, antamani lääkkeet, jonkin lehmän erikoisen käyttäytymisen tai syömättömyyden, vasikoiden juotot jne...
Onko tämä yleinen käytäntö ja pidättekö isännät/emännät tästä. Saako valmiita pohjia jostain?
Asun Etelä suomessa ja haluaisin suorittaa karjanhoitajan ammattitutkinnon työni ohessa. Olen "kouluttamaton" ja tehnyt hommia lähitiloilla satunnaisesti. Onko kertoa kokemuksia oppisopimuskoulutuksesta tai monimuoto-opiskelusta?
Raportointi
5
394
Vastaukset
- rehupuntti
Juu kyllä kelpaa lukea raporttia lomituksen tapahtumista.
Välillä kirottaa, kun ei kaikki lomittajat älyä edes kiiman tarkkailua, saati edes syömättömyyttä.- raportteja
ainakaan täällä Pohjois-Savossa. Kuhan vaan saavat hommat äkkiä tehtyä ja sitte kotiin.
- Äpyli.
raportteja kirjoitti:
ainakaan täällä Pohjois-Savossa. Kuhan vaan saavat hommat äkkiä tehtyä ja sitte kotiin.
Onko se mielestäsi huono asia, että kunhan hommat saadaan nopeasti tehtyä? Haluat varmaan tietää, mitä ja miten on tehty lomasi jälkeen?
Voisitteko isännät/emännät kertoa mitä erityisesti haluaisitte raportissa esiintyvän? No, kiiman- ja syömistarkkailua, annetut lääkkeet (jos tarvii), solumuutokset, vasikoiden juotot ainakin. Mitä muuta? Äpyli. kirjoitti:
Onko se mielestäsi huono asia, että kunhan hommat saadaan nopeasti tehtyä? Haluat varmaan tietää, mitä ja miten on tehty lomasi jälkeen?
Voisitteko isännät/emännät kertoa mitä erityisesti haluaisitte raportissa esiintyvän? No, kiiman- ja syömistarkkailua, annetut lääkkeet (jos tarvii), solumuutokset, vasikoiden juotot ainakin. Mitä muuta?tuossa jo luettelitkin, mielestäni kaikki poikkeamat normaalista mitä huomaat, niistä ei varmaan
kenellekkään ole haittaa tietää, jatka vaan
samaan malliin teet hienoa työtä, kumpa
kaikki arvostaisivat teitä lomittajia tarpeeksi.
- AB.
Todella hienoa,että löytyy lomittajia,jotka viitsivät tarkkailla eläimiä. Minun mielestäni ainakin kiimaepäilyt ja syömättömyys olisi tärkeää tiedottaa heti eteenpäin. Lypsykarjatilalla tietysti myös kaikki maidon laatuun vaikuttavat tekijät. Onneksi sellaiset lomittajat joilla on kiire pois joka ainoa päivä ovat vähentyneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682411En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361779- 101614
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161525Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009