...nuo näyttelyiden tulokset, tai siis sertit,muotovaliot,BISit ym? Kun en ole niihin kauheana perehtynyt enkä ymmärrä mikä tarkoittaa mitäkin ja mikä on "hyvä, tosi hyvä tai super hyvä" =) Tiivis opastus kiitos =) Jos joku yhtään ymmärsi mitä tarkoitan....
Kuinka menee...
4
220
Vastaukset
- Koirakko
rotukohtaisten liittojen sivuilta, rotukohtaisilta keskustelupalstoilta jne. Noviisi olen itsekin näissä nimityksissä. Lisäksi on vielä käyttökoirien ja palvelukoirien jutut... ja poliiseilla omat, rajavartiolaitoksella omat... Ja rotukohtaisiakin omia juttuja. Uusi kieli avautumassa.
Jalostustietokannoissa on myös tietoa.
Hyvää yötä, tämä tyttö menee nyt unten maille. Kauniita unia itse kullekin. - titityy
käypäs lukemassa tältä sivulta: http://www.kennelliitto.fi/FI/Nayttelyt/Koiranayttelysaantoja/
- FAU
Sertin koira voi saada, jos arvosteleva tuomari on sitä mieltä, että koira on rotunsa erinomainen edustaja ja muotovalion arvoinen.
Muotovalioksi koira tulee, kun on saanut 3 sertiä eri tuomareilta ja viimeisen niistä yli 2 vuotiaana. Käyttökoiraroduilta vaaditaan myös koetuloksia, ennen kuin koirasta voi tulla valio.
ROP,VSP,RYP ja BIS
ROP on rotunsa paras josta arvosta kilpailevat paras narttu ja paras uros. Toisesta tulee VSP eli vastakkaisen sukupuolen paras.
ROP koira jatkaa RYP kehään eli valitaan ryhmän paras. Ryhmiä on yhteensä 10 esim. ryhmä 1 lammas ja karjakoirat, ryhmä 2 pinserit snautserit jne.
Kaikki ryhmien voittajat jatkavat BIS kehään, jossa valitaan koko näyttelyn paras koira eli Best In Show.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969