Kaksi Windows XP home konetta jotka haluaisin yhdistää ristiinkytketyllä kaaapelilla.
TCP/IP asetukset
kone1:
IP:192.168.0.1
peite:255.255.255.0
oletuskäytävä:192.168.0.2
kone2:
IP:192.168.0.2
peite:255.255.255.0
oletuskäytävä:192.168.0.1
Poistettu palomuurit käytöstä. Koneessa 1 Norton (pöytäkone) ja koneessa 2 Norman (kannettava) Ei myöskään Windowsin omia päällä!
Verkkoympäristössä näkyvät molemmat koneet. Pöytäkoneelta (kone1) pääsee hyvin kannettavan (kone2) jaettuihin tiedostoihin käsiksi. Jakamisoikudet siis tehty! Ja osaan jakaa tiedostoja/kansioita! Mutta toistepäin ei onnistu vaan herjaa aina samaa ongelmaa:
KÄYTTÖOIKEUDET EIVÄT RIITÄ VERKKORESURSSIEN KÄYTTÖÖN. OTA YHTYETTÄ PALVELIMEN JÄRJESTELMÄVALVOJAAN OIKEUKSIESI SELVITTÄMISEKSI
PALVELIMELLA LIIAN VÄHÄN TILAA TÄMÄN KOMENNON SUORITTAMISEEN
Mistäköhän johtuu ja mitäs vois tehdä? Miten voi tarkistaa onko palvelimella tarpeeksi tilaa?
Kotiverkko ristiinkytketyllä kaapelilla
3
798
Vastaukset
Pöytäkoneessasi W2K tai XP Pro.
Kaneettavassasi XP Home.
Eli Pro käyttikset ei päästä näitä leluversioita ronkkimaan tiedostoja.
Itellä sama juttu. Pöytäkone W2K ja kannettavassa XP Home. Pöytäkoneelta voi siirrellä tiedostoja molempiin suuntiin mutta kannettavasta ei.
En ole sen syvällisemmin asiaa tutkinut koska näinkin pärjään.
Tietysti olisi mukava jos joku on saanut toimimaan ko. käyttiksien välillä molemmista niin kertoisi mitä asetuksia on joutunut rukkaamaan.- apua kaipaava
Niin siis molemmissa koneissa on Windows XP home niinkuin viestini ensimmäisessä lauseessa lukee.
- oletuskäytävät
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532139En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474- 101454
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel691324- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81034- 81992
- 20969