rampsut,ajavat savonlinnassa ylikuormilla jatkuvasti.
rekoille
51
3892
Vastaukset
- kukko
Millä perustelet tuon?
- ironmikesi
Olen kakkamies, matkalla ylös, vaikka moni saa lasolinsa helpommalla.
Tuhansia töitä, valvottuja töitä mutten minä tee niistä yhtäkään.
Moni saa puurinsa helpommalla tarralalalaa..olen ironmikesi, kukkakeppi vantaalta ja toivoisin saavani puuroni helpommalla tralalall. - ne kuule
ajjaa joka helevetin paikassa, mitäs sitten??
Onnistuupahan paremmin joku pääsemään hengestään kun väkisin tunkevat rekan etteen! - joojoo
Onpahan sen verran mielenkiintoinen väite, että tahtoisin kuulla jotain perustelujakin asialle. Vai onko niitä yleensä olemassa? Perusteluksi ei sitten kelpaa mutu tai vatu.
- noksu noropää
kyllähän niillä ylikuiormaa on paljonkin, kun tulee pienikin ylämäki niin nopeus putoaa 60-70 km/h tunnissa, jopa allekin. Jos ajettais normaali kuormilla, matkavauhti pysyis normaalina ilman viiveitä kaikilla, eikä tulisi näitä teiden tukkijoiden ohituksia, mitkä jatkuvasti johtuvat ylikurmista. Lisää vain tällaisia konginkangas ylikuormia ja väsyneenä nuokkuvia kuskeja, eikähän ne veronmaksajat tästä vänene jatkossakin.
- liian lähelle
ajellakaan pikkuautolla, ellei sitten halua että lahtari antaa pikkaisen lisävauhtia!!
- mopomies
Jaahas.. nyt vois olla tarkennuksen paikka niistä painoista. tiedätkö paljon on suurin sallittu kokonais paino? Suomen tieliikenne laki antaa mahdollisuuden siihen että pieni tehoisella vetäjälläkin ajetaan täysillä painoilla, ei kaikissa autoissa ole yli 500hevosvoimaa. Karkeesti sanottuna ei mopolla mahottomia. Kokeilepa vetää asuntovaunua "riisikupilla". Kyllä rekat "puutuu" aina mäkeen.
- noksu noropää
liian lähelle kirjoitti:
ajellakaan pikkuautolla, ellei sitten halua että lahtari antaa pikkaisen lisävauhtia!!
minkäs sille mahtaa, jos ne takaapäin tulee peräreikä tuntumalle hiillostamaan ylikuorma päällä, kun ajetaan loivaan alamäkeeen. Kyllä ne tulee lisävauhtia vatimaan pitkät päällä, kun jätkillä ainainen kiire.
- Menee 80 tonnia,
mopomies kirjoitti:
Jaahas.. nyt vois olla tarkennuksen paikka niistä painoista. tiedätkö paljon on suurin sallittu kokonais paino? Suomen tieliikenne laki antaa mahdollisuuden siihen että pieni tehoisella vetäjälläkin ajetaan täysillä painoilla, ei kaikissa autoissa ole yli 500hevosvoimaa. Karkeesti sanottuna ei mopolla mahottomia. Kokeilepa vetää asuntovaunua "riisikupilla". Kyllä rekat "puutuu" aina mäkeen.
Ihan niin ku se sallittu 60 tonniakii.Melkei ku tyhjäl autol.
- -}600
Menee 80 tonnia, kirjoitti:
Ihan niin ku se sallittu 60 tonniakii.Melkei ku tyhjäl autol.
Elä tiäl kehu, mikkelin pojat kuulee ja sit lähetään taas lomille....
- mako
Vitun ääliö! 60t on suurin sallittu yhdistelmän paino ja yritäppä se saada 80km/h mäelle! Et taida kovinkaan paljoa tietää liikenneasioista, joten parempi kun pidät turpasi kiinni..
- Kokeillukaa,Mako
mako kirjoitti:
Vitun ääliö! 60t on suurin sallittu yhdistelmän paino ja yritäppä se saada 80km/h mäelle! Et taida kovinkaan paljoa tietää liikenneasioista, joten parempi kun pidät turpasi kiinni..
Mut totta mie haastan,ei nee painot niin siin tunnu,ja väliäkö sil jis lukoo muutkii,kyl se titos on muualkii.Elä hyvä mies leikist suutu!630 HV.
- seiska rikki
Kokeillukaa,Mako kirjoitti:
Mut totta mie haastan,ei nee painot niin siin tunnu,ja väliäkö sil jis lukoo muutkii,kyl se titos on muualkii.Elä hyvä mies leikist suutu!630 HV.
lastul mennään ni rupes nykyset ponivoimat taas muuttumaan hevosiksi
seiska rikki kirjoitti:
lastul mennään ni rupes nykyset ponivoimat taas muuttumaan hevosiksi
Seurasin tuossa vuoden päivät yhtä mäkeä ajoittain ja hämmästelin kuinka hyvin täydessä tukkikuormassa rekka kiihtyy ylämäkeen. Mäkeen ei voi ottaa edes vauhtia, koska se lähtee heti risteyksestä käännyttäessä. Sitten kuulin, että ne on yli 700-heppaisia, ei ihmetyttänyt kiihtyvyys enää. Loivempaankin mäkeen näyttää vanhat "nuhapumput" olevan tiukilla.
- noksu noropää
mako kirjoitti:
Vitun ääliö! 60t on suurin sallittu yhdistelmän paino ja yritäppä se saada 80km/h mäelle! Et taida kovinkaan paljoa tietää liikenneasioista, joten parempi kun pidät turpasi kiinni..
katos vaan kun makaolaispoika repes liitoksistansa, en kai vaan osunut oikaaan oikealla hetkellä. Ottiko vähän omaan nilkkaan tää avaus?
- turvautua
liian lähelle kirjoitti:
ajellakaan pikkuautolla, ellei sitten halua että lahtari antaa pikkaisen lisävauhtia!!
rekan ohjaamoon. kyllähän se turvallinen paikka on sikailla niin pitkään ku auto liikkuu mut taukotuvilla tavataan. ei pitäs rekkakuskien kuvitella et voivat tehä mitä vaan ku on 80tonnia painoa ympärillä. en yleistä mutta näitäkin kusipäitä löytyy...
- joojoo
turvautua kirjoitti:
rekan ohjaamoon. kyllähän se turvallinen paikka on sikailla niin pitkään ku auto liikkuu mut taukotuvilla tavataan. ei pitäs rekkakuskien kuvitella et voivat tehä mitä vaan ku on 80tonnia painoa ympärillä. en yleistä mutta näitäkin kusipäitä löytyy...
Kertoisitko ihmeessä kuka ajaa tuommoisia kuormia? Kiinnostaisi nimittäin tietää mitä on lastattu, että ollaan päästy 20 tonnia yli maksimikuorman. Vai onko tässä nyt tääs menossa itkemistä asiasta mistä ei tajuta mitään, vai kertoiko äiti tuommoisia satuja?
- joojoo
Kertoisitko minkälainen ajokokemus on takana kun moisia huutelet? Useampi kuorma-auto hyytyy näihin "pieniin" ylämäkiin vaikka yhdistelmän massa olisi tuolla 50-55 tonnin tietämissä. Vai pitäisikö sitten autojen teholuokkia kasvattaa, samalla siis kasvatettaisiin polttoaineen kulutusta ja suuremman kuljetuskustannukset voidaan siirtää suoraan kuluttajahintoihin.
- autonkulj.
Kairakettu kirjoitti:
Seurasin tuossa vuoden päivät yhtä mäkeä ajoittain ja hämmästelin kuinka hyvin täydessä tukkikuormassa rekka kiihtyy ylämäkeen. Mäkeen ei voi ottaa edes vauhtia, koska se lähtee heti risteyksestä käännyttäessä. Sitten kuulin, että ne on yli 700-heppaisia, ei ihmetyttänyt kiihtyvyys enää. Loivempaankin mäkeen näyttää vanhat "nuhapumput" olevan tiukilla.
Tänä päivänä autot rakennetaan kuljetustehtävän mukaan. Niin sanotut "rahtikoneet" ajaa valta väyliä pitkin jolloin tehoa ei tarvita paljon kun sit taas polttoaineen kulutus kestää kurissa. Vai miltäs kuulostaa 40l/100km kulutus ero? Puupuolella tarvitaan taas sitä voimaa että saadaan puut MÄKIEN takaa esim. rautatievaunuun rimpuilematta,kun taksa kehitys on mitä on.. Tarinaa riittäs liikenteestä varmaan romaanin verran mutta olen ollu monella kulj. suorite alalla niin väkisinkin huomaa et tehokkuutta haetaan meidän selkänahasta. Mut kaikesta huolimatta pärjää liikenteessä kun otamme toiset huomioon eikä heti POLTETA PÄREITÄ kun toinen töppää. EHJÄNÄ PERILLE JA TERVEENÄ TAKAS
- erään kuskin muija
autonkulj. kirjoitti:
Tänä päivänä autot rakennetaan kuljetustehtävän mukaan. Niin sanotut "rahtikoneet" ajaa valta väyliä pitkin jolloin tehoa ei tarvita paljon kun sit taas polttoaineen kulutus kestää kurissa. Vai miltäs kuulostaa 40l/100km kulutus ero? Puupuolella tarvitaan taas sitä voimaa että saadaan puut MÄKIEN takaa esim. rautatievaunuun rimpuilematta,kun taksa kehitys on mitä on.. Tarinaa riittäs liikenteestä varmaan romaanin verran mutta olen ollu monella kulj. suorite alalla niin väkisinkin huomaa et tehokkuutta haetaan meidän selkänahasta. Mut kaikesta huolimatta pärjää liikenteessä kun otamme toiset huomioon eikä heti POLTETA PÄREITÄ kun toinen töppää. EHJÄNÄ PERILLE JA TERVEENÄ TAKAS
Kyllä suurin osa ammttikuskeista tietää mistä puhuu. Turhia intoilematta.
Ei ole helppoa tien päällä sompailla leivän eteen
ja komeeta se homma ei ole kuin lauluissa.
Kotona koko perhe oottelee isää kotiin ja aina on pieni
pelko takaraivossa. Kaipa se on ollut varjelus myötä
meidänkin porukalla, kun on saatu rakas ihminen
aina ehjänä kotiin. Tässä vaan se lantin toinen puoli tähän keskusteluun.
Malttia ja menestystä jokaiselle tasapuolisesti! autonkulj. kirjoitti:
Tänä päivänä autot rakennetaan kuljetustehtävän mukaan. Niin sanotut "rahtikoneet" ajaa valta väyliä pitkin jolloin tehoa ei tarvita paljon kun sit taas polttoaineen kulutus kestää kurissa. Vai miltäs kuulostaa 40l/100km kulutus ero? Puupuolella tarvitaan taas sitä voimaa että saadaan puut MÄKIEN takaa esim. rautatievaunuun rimpuilematta,kun taksa kehitys on mitä on.. Tarinaa riittäs liikenteestä varmaan romaanin verran mutta olen ollu monella kulj. suorite alalla niin väkisinkin huomaa et tehokkuutta haetaan meidän selkänahasta. Mut kaikesta huolimatta pärjää liikenteessä kun otamme toiset huomioon eikä heti POLTETA PÄREITÄ kun toinen töppää. EHJÄNÄ PERILLE JA TERVEENÄ TAKAS
Rakennettaispa tiestötkin erilaisia/erinopeuksisia liikkumistarpeita varten. Nythän aika monella Suomen tiellä henkilöautoilla mennään raskaan kaluston ehdoilla. Liikenteen epäkohtia nähdessä päreet palaa lähinnä tuonne päättäjien suuntaan.
- sisu630
Kairakettu kirjoitti:
Seurasin tuossa vuoden päivät yhtä mäkeä ajoittain ja hämmästelin kuinka hyvin täydessä tukkikuormassa rekka kiihtyy ylämäkeen. Mäkeen ei voi ottaa edes vauhtia, koska se lähtee heti risteyksestä käännyttäessä. Sitten kuulin, että ne on yli 700-heppaisia, ei ihmetyttänyt kiihtyvyys enää. Loivempaankin mäkeen näyttää vanhat "nuhapumput" olevan tiukilla.
mistä päin löytyy yli 700:sia? Lastutettuja kyllä löytyy, mutta onko oikeasti yli 700hv?
sisu630 kirjoitti:
mistä päin löytyy yli 700:sia? Lastutettuja kyllä löytyy, mutta onko oikeasti yli 700hv?
Niin kuitenkin kuulin niissä olevan, kuten kerroinkin ja hiton hyvin ne täydellä tukkikuormalla sitä mäkeä nousevat. Ei oikein kuulosta olevan tiukillakaan. Ruotsin puolella se mäki ja ne rekat ovat.
- sisu630
Kairakettu kirjoitti:
Niin kuitenkin kuulin niissä olevan, kuten kerroinkin ja hiton hyvin ne täydellä tukkikuormalla sitä mäkeä nousevat. Ei oikein kuulosta olevan tiukillakaan. Ruotsin puolella se mäki ja ne rekat ovat.
Niin voi siellä Ruotsin puolella ollakkin tällaisia n. 700 heppaisia vehkeitä. Oikeastaan en ihmettele yhtään vaikka olisikin. Itse on ole kuullut varsinaisessa maantieliikenteessä olevan ihan noin julmia tehoja ;) Sisulla ainakin on lentoasemille tarkoitettuja pelastusautoja, Catin 18 litran moottori ja 700 hv.
sisu630 kirjoitti:
Niin voi siellä Ruotsin puolella ollakkin tällaisia n. 700 heppaisia vehkeitä. Oikeastaan en ihmettele yhtään vaikka olisikin. Itse on ole kuullut varsinaisessa maantieliikenteessä olevan ihan noin julmia tehoja ;) Sisulla ainakin on lentoasemille tarkoitettuja pelastusautoja, Catin 18 litran moottori ja 700 hv.
Kokeilin etuvetoisella henkilöautolla kiihdyttää sen mäen niin hyvin kuin voi, takana tuli rekka, joka nousi sen mäen vaivatta suunnilleen samaan tahtiin. Etuvetoisessa kun ei ollut pitoja parempaan kiihdytykseen, ties vaikka se rekka olis voinut ohittaakin :-)
- tarpeen
Kairakettu kirjoitti:
Kokeilin etuvetoisella henkilöautolla kiihdyttää sen mäen niin hyvin kuin voi, takana tuli rekka, joka nousi sen mäen vaivatta suunnilleen samaan tahtiin. Etuvetoisessa kun ei ollut pitoja parempaan kiihdytykseen, ties vaikka se rekka olis voinut ohittaakin :-)
siinäs näit, kun ajetaan normaali kurmalla kyllä nousee mäet mukavasti. Kova vääntömometti yhdistetty turboon ja satoihin hevosvoimiin. Joissakin uusimmissa rekoissa kaksoisturpo ja kaikenmaailman robottivaihteistoja, mitkä etsii joka tilanteeseen parhaimman pykälän yrittäen koko ajan pitää maksimaalisen vääntoalueen kohdalla.
- sisu630
Kairakettu kirjoitti:
Kokeilin etuvetoisella henkilöautolla kiihdyttää sen mäen niin hyvin kuin voi, takana tuli rekka, joka nousi sen mäen vaivatta suunnilleen samaan tahtiin. Etuvetoisessa kun ei ollut pitoja parempaan kiihdytykseen, ties vaikka se rekka olis voinut ohittaakin :-)
Tiedä vaikka olisi joutunut rekkakuski jo vähän löysäilemään ettei vahingossa joudu ajamaan ohi ;)
- 3 nippuu
joojoo kirjoitti:
Kertoisitko minkälainen ajokokemus on takana kun moisia huutelet? Useampi kuorma-auto hyytyy näihin "pieniin" ylämäkiin vaikka yhdistelmän massa olisi tuolla 50-55 tonnin tietämissä. Vai pitäisikö sitten autojen teholuokkia kasvattaa, samalla siis kasvatettaisiin polttoaineen kulutusta ja suuremman kuljetuskustannukset voidaan siirtää suoraan kuluttajahintoihin.
yli pankkojen,suurin mitattu ylikuorma,josta tosin rapsahti savonlinnan alueen suurimmat ylikuormasakot.
- joojoo
3 nippuu kirjoitti:
yli pankkojen,suurin mitattu ylikuorma,josta tosin rapsahti savonlinnan alueen suurimmat ylikuormasakot.
Kyllä tuo vissiin suomea on, mutta ei tuosta kyllä pirukaan ota tolkkua mitä tuossa yritetään sanoa. Kannattaisiko joskus panostaa tuohon tekstiin sen verran ettei tarvitse meediota tulkitsemaan.
- sisu630
joojoo kirjoitti:
Kyllä tuo vissiin suomea on, mutta ei tuosta kyllä pirukaan ota tolkkua mitä tuossa yritetään sanoa. Kannattaisiko joskus panostaa tuohon tekstiin sen verran ettei tarvitse meediota tulkitsemaan.
rivien välistä tulkitsen että tapit on ollut täynnä (oikein!)
Paljon muuten lienee kerroin, jos oli Mättiä? 68-70? ;) - tarkoitettu
joojoo kirjoitti:
Kyllä tuo vissiin suomea on, mutta ei tuosta kyllä pirukaan ota tolkkua mitä tuossa yritetään sanoa. Kannattaisiko joskus panostaa tuohon tekstiin sen verran ettei tarvitse meediota tulkitsemaan.
ammattimiehille,eikä yksinkertaisille kylähullulle.
- autonkulj
Kairakettu kirjoitti:
Rakennettaispa tiestötkin erilaisia/erinopeuksisia liikkumistarpeita varten. Nythän aika monella Suomen tiellä henkilöautoilla mennään raskaan kaluston ehdoilla. Liikenteen epäkohtia nähdessä päreet palaa lähinnä tuonne päättäjien suuntaan.
KYl pinna käryää kun miettii tienhoitoatämän kilpailutuksen jälkeen. Kysyn taas kerran et montapitää kuolla ja monta lööppiotsikkoa pitää olla et jotakin tapahtus? Konginkangas näytti taas sen et kun isot rattaat pyörii ja tutkii niin vika ei ole kun kuskin kun ei aja mateluvauhtia kuntie on kierälläjäällä. Hyvä esimerkki on kun pyysin hiekoitusta alemman tieverkon tielle jossa on tiukat mäet (tarkottaa sitä et toisiksi pienimmällä vaihteel mennään ja tulovauhti on kova tiehen nähden) yit:n päällikkö oli ilmoittanut,et kyl ne puukuskit pärjää. Joo pärjää kun ei tule ketään vastaan!! Mutta entäs jos se koulutaksi sattuu samaan aikaan.. Lööpit sit ainakin tiedetään. No otan sen kyseisen päällikön "luokille" ens viikolla ja pitää varmaan "avautua" savolaisittain. Välil ei tiiä itkiskö vai nauras näiden herrojen päätöksille, mutta onhan meillä ollut liikenneministerikin jolla ei ole ajokorttia..
- myös sakkoja
kun ei muisteta hiljentää näissä ihanissa tiehidasteissa!!
Vallan pehva irtosi penkistä tässä taannoinkin kun mentiin täyttä vauhtia Miekkoniemellä!! - Skania_Turbo_V8
kun ajelette niillä isoilla yhdistelmäajoneuvoillanne Olavinkatua pitkin, keskellä yötä. Keräätte kierroksia ylämäkeen Auvisenrinteeseen; pakoputket jylisevät, kuorman sitomiseen tarkoitetut ketjut kilisevät ( kun ajatte ilman kuormaa ). Ja meillä ikkunalasit resonoi ja taulut hyppii seilillä.
Tätä äänisinfoniaa sitten kuunnellaan torkahtelujen lomassa.
Täysi kuorma päällä tulette pienellä vaihteella ja max. kierroksin. Vauhtia vähintään se min. 50-60 km/h.
Ohitustie, PRKL! se tarvitaan hetivälittömästi !- tai sitten
lopetetaan se ajaminen ja hakekoon jokainen urputtaja itse ruoat yms. hyödykkeet terminaaleista omilla autoilla ja puut saatte kantaa tehtaille omin käsin.. Sellaista tää elämä on..
- Kiitolinjoille
tai sitten kirjoitti:
lopetetaan se ajaminen ja hakekoon jokainen urputtaja itse ruoat yms. hyödykkeet terminaaleista omilla autoilla ja puut saatte kantaa tehtaille omin käsin.. Sellaista tää elämä on..
Niille jotka ajaavat,Savonlinnan läpi.Ja niin kova maksu ettei kannata ajaa enään.
- Kyllä pienet ,voivat
Kiitolinjoille kirjoitti:
Niille jotka ajaavat,Savonlinnan läpi.Ja niin kova maksu ettei kannata ajaa enään.
Ajaa siis jakeluautot.Mutta kiitolinjat,voivat oikaista muita teitä.
- joojoo
Kyllä pienet ,voivat kirjoitti:
Ajaa siis jakeluautot.Mutta kiitolinjat,voivat oikaista muita teitä.
Otetaanpa kuvitteellinen tilanne, että meillä on rahtia tulossa vaikkapa esimerkiksi Mikkelistä Kerimäelle. Mistä kautta sitten ajat tämän jos ei kerran Savonlinnan läpi ajettaisi, vaan "oikaistaisiin" muita teitä?
Kierrettäisiinkö ääslinnan keskusta vaikkapa ajamalla ensin Varkauteen, sieltä Oravin kautta Enonkoskelle ja sieltä edelleen Kerimäelle. Vai otettaisiinko toinen suunta ja kierretään Lappeenrannan kautta?
Tämä palsta kyllä jaksaa pitää siinä uskossa, että mikään ei tule korvaamaan inhimillistä typeryyttä.
Mitä tuohon keskustan ongelmaan tulee, niin oikeastaan ainut järkevä ratkaisu olisi ohitustie. Mutta sitä tuskin on tulossa, joten kai sitä on yritettävä elää ja ajaa surkean ahtaassa keskustassa, jossa kaupunki muistaa talvikunnossapidon vasta kun tullaan takaperin alas Viiskulmasta tai Auvisenrinteestä. - täällä
joojoo kirjoitti:
Otetaanpa kuvitteellinen tilanne, että meillä on rahtia tulossa vaikkapa esimerkiksi Mikkelistä Kerimäelle. Mistä kautta sitten ajat tämän jos ei kerran Savonlinnan läpi ajettaisi, vaan "oikaistaisiin" muita teitä?
Kierrettäisiinkö ääslinnan keskusta vaikkapa ajamalla ensin Varkauteen, sieltä Oravin kautta Enonkoskelle ja sieltä edelleen Kerimäelle. Vai otettaisiinko toinen suunta ja kierretään Lappeenrannan kautta?
Tämä palsta kyllä jaksaa pitää siinä uskossa, että mikään ei tule korvaamaan inhimillistä typeryyttä.
Mitä tuohon keskustan ongelmaan tulee, niin oikeastaan ainut järkevä ratkaisu olisi ohitustie. Mutta sitä tuskin on tulossa, joten kai sitä on yritettävä elää ja ajaa surkean ahtaassa keskustassa, jossa kaupunki muistaa talvikunnossapidon vasta kun tullaan takaperin alas Viiskulmasta tai Auvisenrinteestä.mitään talvikunnossapitoa ole. Mistä tuon huhun olet kuullut?
- joojoo
täällä kirjoitti:
mitään talvikunnossapitoa ole. Mistä tuon huhun olet kuullut?
Totta kyllä puhut, tuli kai hetkiseksi vajottua johonkin ihmeelliseen haavemaailmaan. No onneksi kohta on joulu ja joulupukin olemassaolo sentään on varmaa.
- sisu630
joojoo kirjoitti:
Otetaanpa kuvitteellinen tilanne, että meillä on rahtia tulossa vaikkapa esimerkiksi Mikkelistä Kerimäelle. Mistä kautta sitten ajat tämän jos ei kerran Savonlinnan läpi ajettaisi, vaan "oikaistaisiin" muita teitä?
Kierrettäisiinkö ääslinnan keskusta vaikkapa ajamalla ensin Varkauteen, sieltä Oravin kautta Enonkoskelle ja sieltä edelleen Kerimäelle. Vai otettaisiinko toinen suunta ja kierretään Lappeenrannan kautta?
Tämä palsta kyllä jaksaa pitää siinä uskossa, että mikään ei tule korvaamaan inhimillistä typeryyttä.
Mitä tuohon keskustan ongelmaan tulee, niin oikeastaan ainut järkevä ratkaisu olisi ohitustie. Mutta sitä tuskin on tulossa, joten kai sitä on yritettävä elää ja ajaa surkean ahtaassa keskustassa, jossa kaupunki muistaa talvikunnossapidon vasta kun tullaan takaperin alas Viiskulmasta tai Auvisenrinteestä.Onhan siellä aikojen saatossa jo sattunutkin persemäkiä.
Ja se kiertotie: mihinkähän nämä viisaat sen meinaa sovittaa?
Voivoi, muuten niin nätti kaupunki ulkopaikkakuntalaisen mielestä, ja nättejä naisiakin ;) - Laittaa terminaalit
Kiitolinjoille kirjoitti:
Niille jotka ajaavat,Savonlinnan läpi.Ja niin kova maksu ettei kannata ajaa enään.
Ennen ja jälkeen kaupungin,josta sitten Savonlinnaan tulevat/lähtevät lastit jaellaan.Kiertäköönät muut vaikka mistä,aivan sama.Mistä ajelevat mokomat,tärisyttäjät.
- Rekkoines,Naisii vahtaan
sisu630 kirjoitti:
Onhan siellä aikojen saatossa jo sattunutkin persemäkiä.
Ja se kiertotie: mihinkähän nämä viisaat sen meinaa sovittaa?
Voivoi, muuten niin nätti kaupunki ulkopaikkakuntalaisen mielestä, ja nättejä naisiakin ;)Semmotii mie nyt sitte neuvon!
- sisu630
Rekkoines,Naisii vahtaan kirjoitti:
Semmotii mie nyt sitte neuvon!
Kyllä se on myöhäistä nyt.
- urputtaja
kaupungissa on aina omat ongelmansa. Kissat vitu..aa tuulikellot vitu..aa, ruohonleikkaaminen sunnuntaisin vitu..aa, kaikki vitu..aa. Siispä muuta maalle.
- menoa
urputtaja kirjoitti:
kaupungissa on aina omat ongelmansa. Kissat vitu..aa tuulikellot vitu..aa, ruohonleikkaaminen sunnuntaisin vitu..aa, kaikki vitu..aa. Siispä muuta maalle.
et taida itsekään asua maalla, kun ei lumilapio edes kouraan sovi. Täällä maalla sitä ruohoa vasta onkin, vai lykitkös sielä kaupungissa ruohonleikkuria siinä toivossa, että asvaltti pihallasi alkaa kasvaa. Etpä taida saada muuta elämäs aikana auki, kuin omas pääs näillä palstoilla ja paikallisen räkälän oven.
- rekkakuskit
menoa kirjoitti:
et taida itsekään asua maalla, kun ei lumilapio edes kouraan sovi. Täällä maalla sitä ruohoa vasta onkin, vai lykitkös sielä kaupungissa ruohonleikkuria siinä toivossa, että asvaltti pihallasi alkaa kasvaa. Etpä taida saada muuta elämäs aikana auki, kuin omas pääs näillä palstoilla ja paikallisen räkälän oven.
syytteeseen ihmisten kuoleman tuottamuksista.
konginkankaalla,tietääväthän ajaneensa väärin.trio röyhkeät. - tuomiota
rekkakuskit kirjoitti:
syytteeseen ihmisten kuoleman tuottamuksista.
konginkankaalla,tietääväthän ajaneensa väärin.trio röyhkeät.niinhän siinä todettiin että ylinopeutta siinä taas posoteltiin nopeudenrajoitin pois kytkettynä. Ylikuormasta ja pakollisista lepoaikojen laiminlyönneistäkin oli jotakin juttua. Sai kyllä kovat syytteet, mutta eikähän se rauhoita vähän menohaluja mullakin?
- ihan...
tuomiota kirjoitti:
niinhän siinä todettiin että ylinopeutta siinä taas posoteltiin nopeudenrajoitin pois kytkettynä. Ylikuormasta ja pakollisista lepoaikojen laiminlyönneistäkin oli jotakin juttua. Sai kyllä kovat syytteet, mutta eikähän se rauhoita vähän menohaluja mullakin?
Nopeuden rajoitin pois kytkettynä. Mistä te kaivatte noita "nopeuden rajoitin pois" fantasioitanne. Noihinkin taitaa löytyää lääkitys. Etsippä vielä kertaalleen siitä raportista. Olikos siellä nyt rajoitin pois kytketty vai ei?
- tänään tein
menoa kirjoitti:
et taida itsekään asua maalla, kun ei lumilapio edes kouraan sovi. Täällä maalla sitä ruohoa vasta onkin, vai lykitkös sielä kaupungissa ruohonleikkuria siinä toivossa, että asvaltti pihallasi alkaa kasvaa. Etpä taida saada muuta elämäs aikana auki, kuin omas pääs näillä palstoilla ja paikallisen räkälän oven.
viimeksi lumityöt, lumikolalla.
Tiedoksi; en käy kuppiloissa ollenkaan, ja etsin maalta taloa.
Lehdestä luettua on nämä viittaukseni ruohonleikkuuseen yms. Katsos, tavoitteena kun olisi, että voisi leikata sunnuntaina rauhaisin mielin nurmikkonsa, ettei tarvitsis miettiä, saako siitä lukea itukasta seuraavan päivän tekstiviestipalstoilta.
Kaupungissa asumiseni on ollut monen vuoden väliaikaisratkaisu, takaisin maallemuuttoa odotellen... - joojoo
Laittaa terminaalit kirjoitti:
Ennen ja jälkeen kaupungin,josta sitten Savonlinnaan tulevat/lähtevät lastit jaellaan.Kiertäköönät muut vaikka mistä,aivan sama.Mistä ajelevat mokomat,tärisyttäjät.
Juu sinä vissiin maksat terminaalien rakentamiset, esim Revon elementtitehtaan siirtämisen, UPM:n vaneritehtaan siirron. Oikeasti ihmiset ovat uskomattoman typeriä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422026En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81942