Heips,
Nokia Mission julistaa radikaalisti nettisivuillaan, että Jumala on parantanut heidän kokouksissaan pelkästään tänä vuonna jo yli 100
http://www.nokiamissio.com/index.php?option=content&task=view&id=179&Itemid=174
Oletko käynyt tilaisuuksissa ? Miten itse koit ?
Mitä mieltä Nokia Missiosta ?
80
2950
Vastaukset
- tapahtuneet,
niin miksi noissa tapausselostuksissa ei ole lainkaan lääkärien nimiä, jotka todistaisivat ihmeet tosiksi. Parantuneistakin on usein vain etunimi, eikä yhteystietoja.
Luulisi lääkäreitä kiinnostavan tutkia asiaa syvällisesti ja julkaista aiheesta tietellisesti pätevä dokumentti.
Lähtisin heti Nokia Mission kokouksiin omien vaivojeni kanssa, jos saisin hiukan vakuuttavampaa tietoa noista ihmeparantumisista.- Tavallinen tallaaja
Mietitään tavallista mattimeikäläistä. Hänellä on joku vaiva/sairaus, hän menee hengelliseen tilaisuuteen, Jumalan voima laskeutuu hänen päälleen ja hän paranee.
MIKSI hänen pitäisi juosta lääkäriin, maksaa jostain lääkärintodistuksesta, mennä väittelemään lääkärin kanssa onko hänen ihmeparantumisensa totta vai ei?
Minä olen saanut kokea Jumalan armoa ja rakkautta monella tavalla elämäni aikana. Olen mm. parantunut kolmesta eri fyysisestä vaivasta rukouksen kautta. Enkä todellakaan nähnyt mitään syytä mennä parantumisteni jälkeen lääkäriin!
Minulle riitti varsin hyvin kiitollisuus Jumalaa kohtaan, Hänhän minut paransikin. Toki olen kertonut parantumisistani läheisilleni, mutta en ole niistä mitään valtavaa numeroa tehnyt. En missään nimessä haluaisi tulla julkisuuteen kaikkien yhteystietojeni kanssa, vaikka kysyville vastaankin mielelläni ja kerron yksityiskohtia Jumalan kohtaamisesta.
Ei täydellinen ateisti usko, vaikka minulla olisi paperi lääkäriltä näytettävänäni. Tieteelliset dokumentit ovat täysin toisarvoisia, pitäkööt tiede "bileitä" keskenään epäuskossa ja vaatikoot joka asiasta virallisen todistuksen valtion leijonaleimalla; minä jatkan eteenpäin uskossa Jumalan kanssa.
Ja kannustus! Mene ihmeessä Nokiamission kokoukseen. Pyhä Henki on läsnä ja ihmeitä tapahtuu kuten raamattu lupaa, siellä missä Jumalan Sanaa julistetaan voimassa ja totuudessa. Et sinä tarvitse enempää tietoa järkeesi etkä tieteellisiä todisteita. Sinä tarvitset elävän Jumalan voimaa ja kosketusta ja sitä saat nimenomaan noissa kokouksissa. Ole rohkea, odota parantumistasi ja mene avoimin mielin. Et voi menettää mitään, mutta voit saada kaiken.
Ja muista ennenkaikkea, että Jumala ei ole "parannusautomaatti" vaan Hän haluaa antaa sinulle vielä parempaa! Iankaikkisen elämän yhteydessä Hänen kanssaan. Uudestisyntyminen ylhäältä on se suurin ihme, parantumiset ovat ikäänkuin bonusta. Jeesus Kristus elää ja Hän on kantanut kaikki syntimme ja sairautemme Golgatan keskimmäisellä ristillä. Tuota totuutta julistetaan mm. Nokiamission tilaisuuksissa eli julistajat Sanan mukaisesti tekevät oman osansa ja silloin Jumala kyllä tekee omansa eli liikkuu Pyhän Hengen kautta eheyttäen, vapauttaen ja parantaen ihmisiä.
Siunausta sinulle ystäväni. - sitten
lopullinen parantuminen. Onko tutkittu vuosien jälkeen.
Kun se ihmeparantuminen itse päämannekiinilläkin kesti
ensimmäisen tapauksen jälkeen 14 vuotta "vain".
Jos aina vaan väliaikaisia, niin lienevät vaan
teatteria, jota tuottaa muu kuin Pyhä Henki. - SEURAAN SINUA
sitten kirjoitti:
lopullinen parantuminen. Onko tutkittu vuosien jälkeen.
Kun se ihmeparantuminen itse päämannekiinilläkin kesti
ensimmäisen tapauksen jälkeen 14 vuotta "vain".
Jos aina vaan väliaikaisia, niin lienevät vaan
teatteria, jota tuottaa muu kuin Pyhä Henki.MINNE TAHANSA KUOLEMATON!
- mahtollisesti
SEURAAN SINUA kirjoitti:
MINNE TAHANSA KUOLEMATON!
vikaa../kaa..//kaa....
- löytää
SEURAAN SINUA kirjoitti:
MINNE TAHANSA KUOLEMATON!
Jeesuksen opetus tässä maailmassa. Kumarra sitä.
Jos meinaat olla paremmalla puolella huomennakin. - .....
löytää kirjoitti:
Jeesuksen opetus tässä maailmassa. Kumarra sitä.
Jos meinaat olla paremmalla puolella huomennakin....
- humalassa
..... kirjoitti:
...
vai muuten jälkeenjäänyt?
- ___________
En voi suositella.
Minut kaadettiin "väkisellä" työntämällä käsillä rinnasta kun en muuten kaatunut. Ilmeisesti se, että osa rukousjonossa olevista ei kaadukaan olisi ollut näille "kaatajille" arvovaltatappio. Heidän kai täytyy yrittää kaikin keinoin näyttää kokousvieraille että ihmeitä jne. tapahtuu jatkuvasti. Tälläinen kuva minulle jäi.
Mitään sen pahempaa ei minulle tapahtunut.
Tiedän kuitenkin erään tapauksen jossa kävi huonosti. Kyseessä oli entinen narkomaani, joka oli uskoontulonsa jälkeen päässyt eroon huumeista. Hän lähti käymään nokia-mission tilaisuudessa ja palasi tilaisuudesta niin sekavassa tilassa että joutui sairaalahoitoon. Tämän tapauksen jälkeen hän luopui seurakuntayhteydestään ja ehkä myös uskostaan. Seurakunnasta oli yritetty pitää häneen yhteyttä ja kutsua tilaisuuksiin, mutta hän ei enää palannut. Tämän olen kuullut luotettavalta taholta, joka seurasi tapahtumia läheltä.- kokemus
No! Samaa aikoinaan teki jos muistatte Jorma Finnillä minulle. Kaatoi minut vääntämällä ja voimalla alas, kun en heti sitä tehnyt. Noissa jono tilanteissa saattaa kaatajalla tulla rutiini liian lähelle. Inhimmillistä touhua. Ei kannata odottaa suuria ihmisiltä. Huuda suoraa Jumalalle asiasi, niin kohtaat ainakin sen keneltä oikein tulee ja sopivasti ihmisen tarpeen mukaan. ;)
- tuomiolle
taisi mennä paskat housuun?
- __________
tuomiolle kirjoitti:
taisi mennä paskat housuun?
Muuttaisiko nimien kertominen tapahtunutta miksikään?
Nämä ovat aika arkaluontoisia asioita, ainakin sen uhrin näkökulmasta. En myöskään halua julkaista lähteen nimeä ennenkuin olen keskustellut asiasta hänen kanssaan. Kaikki eivät välttämättä halua nimeään tälle palstalle.
En itsekään halua. Etkä ilmeisesti sinäkään??? - vaikuttaa
Tuossa muistelen joskus Kouvolassa Ylivainion kokouksessa serkkuni kokemus, kun ei kaatunut. Yritti, mutta ei, lopulta tokaisi, mene tuonne rukoustelttaan. En tarkoita tätä negatiiviseksi viestiksi, mutta eipä siinä välttämättä ihminen kaadu.
Sitten on ihmisiä, jotka aivan "herkkänä" tulevat, ja ikäänkuin valmiina ovat. Uskoisin osan olevan tällaisen tunnetilan kaatujaa ja siksi ehkäpä tämä odotus ja vastaavien odotusten takia myös ryhmätunne tapahtuu, koska tapatuuhan tätä muuallakin kun hengellisissä piireissä.
Uskon että olemme niin raadollisia, ja tällainen ylimääräinen jumalallinen leima syntyy ja tapahtuu, ja sanoisin, varmaan vilpittömin mielin. Sielullisten tapahtumien piiriin laittaisin suurimman osan tästä tapahtumasta, joka sitten ikäänkuin karkaa käsistä tällaiseksi tapahtumanumeroksi.
Sairaitten puolesta rukoileminen, siitä on Raamatussa selvät ohjeet. Kutsukoon seurakunnan vanhimmat, siinä se neuvo on.
Näkisin, että nämä kaatujat ovat ns. pääosin uskovia, niin voisivat tämän lupauksen ottaa käyttöönsä, siinäpä oivaa argumenttia seurakuntaan, Jumala toimii siellä kotiseurakunnassa. - Onko totuus tässä?
kokemus kirjoitti:
No! Samaa aikoinaan teki jos muistatte Jorma Finnillä minulle. Kaatoi minut vääntämällä ja voimalla alas, kun en heti sitä tehnyt. Noissa jono tilanteissa saattaa kaatajalla tulla rutiini liian lähelle. Inhimmillistä touhua. Ei kannata odottaa suuria ihmisiltä. Huuda suoraa Jumalalle asiasi, niin kohtaat ainakin sen keneltä oikein tulee ja sopivasti ihmisen tarpeen mukaan. ;)
Siellä nuo heikot naiset pysyvät pystyssä, vaikka Rooman armeijan vahvat sotilaat kaatuvat. Olisiko Jumala heidän kanssaan, joten he eivät kaadu. Jospa nykyäänkin todelliset Jumalan lapset eivät kaatuile.
Toisaalta en kehoittaisi ketään edes menemään kaatuilemaan ja kokeilemaan kaatuuko. Eräs uskossa oleva ystäväni kaadettiin myös, ja raskaana ihmisenä hän meni lattialle asti, eikä kukaan ottanut vastaan. No, seuraukset tietää, häntäluu murtui ja siitä tuli pysyviä vaivoja. Myös toinen ystäväni koki saman asian, kun meni migreeniään parantamaan. Tauti jäi ja hänet myös kaadettiin voimalla. Kevyenä hän ei loukannut itseään.
Voihan siellä Jumalakin toimia, en kiellä, mutta aina on vaara, että myös paholainen siellä joukossa touhuaa. - ilmeet
Onko totuus tässä? kirjoitti:
Siellä nuo heikot naiset pysyvät pystyssä, vaikka Rooman armeijan vahvat sotilaat kaatuvat. Olisiko Jumala heidän kanssaan, joten he eivät kaadu. Jospa nykyäänkin todelliset Jumalan lapset eivät kaatuile.
Toisaalta en kehoittaisi ketään edes menemään kaatuilemaan ja kokeilemaan kaatuuko. Eräs uskossa oleva ystäväni kaadettiin myös, ja raskaana ihmisenä hän meni lattialle asti, eikä kukaan ottanut vastaan. No, seuraukset tietää, häntäluu murtui ja siitä tuli pysyviä vaivoja. Myös toinen ystäväni koki saman asian, kun meni migreeniään parantamaan. Tauti jäi ja hänet myös kaadettiin voimalla. Kevyenä hän ei loukannut itseään.
Voihan siellä Jumalakin toimia, en kiellä, mutta aina on vaara, että myös paholainen siellä joukossa touhuaa.Ja sitten kun ihminen on saatu kaadettua selälleenpäin lattialle, niin kaadetun kasvojen ilmeet vääristelevät, ihminen nykii, tärisee, vapisee....tapahtuuko siinä jonkinlainen akti henkimaailman olentojen kanssa?
keitä siellä lattialla maaassa liikkuu? - tuomiolle
__________ kirjoitti:
Muuttaisiko nimien kertominen tapahtunutta miksikään?
Nämä ovat aika arkaluontoisia asioita, ainakin sen uhrin näkökulmasta. En myöskään halua julkaista lähteen nimeä ennenkuin olen keskustellut asiasta hänen kanssaan. Kaikki eivät välttämättä halua nimeään tälle palstalle.
En itsekään halua. Etkä ilmeisesti sinäkään???parjaus ei muutenkaan ole kristillistä
- tuomiolle
ilmeet kirjoitti:
Ja sitten kun ihminen on saatu kaadettua selälleenpäin lattialle, niin kaadetun kasvojen ilmeet vääristelevät, ihminen nykii, tärisee, vapisee....tapahtuuko siinä jonkinlainen akti henkimaailman olentojen kanssa?
keitä siellä lattialla maaassa liikkuu?............
- mooses
tuomiolle kirjoitti:
............
1. Moos. 6:4
Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.
Jes. 59:5
Myrkkyliskon munia he hautovat, hämähäkin verkkoja he kutovat; joka niitä munia syö, se kuolee, rikkipoljetusta puhkeaa kyykäärme. - .............
mooses kirjoitti:
Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.
Myrkkyliskon munia he hautovat, hämähäkin verkkoja he kutovat; joka niitä munia syö, se kuolee, rikkipoljetusta puhkeaa kyykäärme......................
- ketkä kaatuvat?
Onko totuus tässä? kirjoitti:
Voihan siellä Jumalakin toimia, en kiellä, mutta aina on vaara, että myös paholainen siellä joukossa touhuaa.1)
Raamatussa Jumalan vastustajat kaatuvat kerta toisensa jälkeen maahan. Jumalan lapset seisovat lujana pystyssä.
Esim. Jeesuksen vangitsijat ja Juudas kaatuivat maahan tullessaan vangitsemaan Jeesusta. Opetuslasten taas ei kerrota kaatuneen.
Joh. 18: 3 Niinpä Juudas otti mukaansa sotilasosaston sekä ylipapeilta ja fariseuksilta saamiaan miehiä, ja he menivät puutarhaan lyhdyt, soihdut ja aseet käsissään.
4 Jeesus tiesi kaiken, mikä häntä odotti. Hän meni miehiä vastaan ja kysyi: "Ketä te etsitte?" 5 "Jeesusta, sitä nasaretilaista", vastasivat miehet. Jeesus sanoi: "Minä se olen."
Miesten joukossa oli myös Juudas, Jeesuksen kavaltaja. 6 Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen", he kaikki perääntyivät ja kaatuivat maahan."
Mark. 9:20. Niin he toivat hänet hänen tykönsä. Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto.
Mark. 9:25. Mutta kun Jeesus näki, että kansaa riensi sinne, nuhteli hän saastaista henkeä ja sanoi sille: "Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä, äläkä enää häneen mene".
26. Niin se huusi ja kouristi häntä kovasti ja lähti ulos. Ja hän kävi ikäänkuin kuolleeksi, niin että monet sanoivat: "Hän kuoli".
27. Mutta Jeesus tarttui hänen käteensä ja nosti hänet ylös. Ja hän nousi.
Luuk. 8: 27 Kun Jeesus nousi rannalle, häntä vastaan tuli kaupungista mies, jota vaivasivat pahat henget. Mies oli jo kauan kulkenut vaatteitta, eikä hän asunut ihmisasumuksessa vaan oleskeli hautaluolissa. 28 Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika? Minä pyydän: älä kiduta minua!" 29 Jeesus näet oli käskenyt saastaisen hengen lähteä miehestä. Se oli jo pitkän aikaa pitänyt miestä otteessaan. Hänet oli köytetty ja kahlehdittu, että hän pysyisi aloillaan, mutta kerran toisensa jälkeen hän oli katkonut siteensä ja pahan hengen ajamana paennut ihmisten ilmoilta.
Apt. 5: 9. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
10. Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
Mielestäni on erittäin kyseenalaista rinnastaa uskonnollisessa kokouksessa kaatuminen Jumalan kosketukseen tai siunaukseen.
Raamatussa on kuvattu meille kymmeniä kaatumistapauksia. Joka haluaa päästä selvyyteen siitä, mikä on totuus tässä kaatumis/kaatamis-asiassa, lukekoon raamattua ja arvioikoon itse lukemansa perusteella. - raamatussa
ilmeet kirjoitti:
Ja sitten kun ihminen on saatu kaadettua selälleenpäin lattialle, niin kaadetun kasvojen ilmeet vääristelevät, ihminen nykii, tärisee, vapisee....tapahtuuko siinä jonkinlainen akti henkimaailman olentojen kanssa?
keitä siellä lattialla maaassa liikkuu?Arvio kaatumisesta raamatun valossa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012358575 - niin? et taida ymmärtää san...
raamatussa kirjoitti:
Arvio kaatumisesta raamatun valossa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012358575niin? et taida ymmärtää sanaa, no ilman pyhää henkeä se on mahdotonta?
Kirjoittanut: ............. 4.12.2005 klo 21.42 - niin? et taida ymmärtää san...
ketkä kaatuvat? kirjoitti:
1)
Raamatussa Jumalan vastustajat kaatuvat kerta toisensa jälkeen maahan. Jumalan lapset seisovat lujana pystyssä.
Esim. Jeesuksen vangitsijat ja Juudas kaatuivat maahan tullessaan vangitsemaan Jeesusta. Opetuslasten taas ei kerrota kaatuneen.
Joh. 18: 3 Niinpä Juudas otti mukaansa sotilasosaston sekä ylipapeilta ja fariseuksilta saamiaan miehiä, ja he menivät puutarhaan lyhdyt, soihdut ja aseet käsissään.
4 Jeesus tiesi kaiken, mikä häntä odotti. Hän meni miehiä vastaan ja kysyi: "Ketä te etsitte?" 5 "Jeesusta, sitä nasaretilaista", vastasivat miehet. Jeesus sanoi: "Minä se olen."
Miesten joukossa oli myös Juudas, Jeesuksen kavaltaja. 6 Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen", he kaikki perääntyivät ja kaatuivat maahan."
Mark. 9:20. Niin he toivat hänet hänen tykönsä. Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto.
Mark. 9:25. Mutta kun Jeesus näki, että kansaa riensi sinne, nuhteli hän saastaista henkeä ja sanoi sille: "Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä, äläkä enää häneen mene".
26. Niin se huusi ja kouristi häntä kovasti ja lähti ulos. Ja hän kävi ikäänkuin kuolleeksi, niin että monet sanoivat: "Hän kuoli".
27. Mutta Jeesus tarttui hänen käteensä ja nosti hänet ylös. Ja hän nousi.
Luuk. 8: 27 Kun Jeesus nousi rannalle, häntä vastaan tuli kaupungista mies, jota vaivasivat pahat henget. Mies oli jo kauan kulkenut vaatteitta, eikä hän asunut ihmisasumuksessa vaan oleskeli hautaluolissa. 28 Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika? Minä pyydän: älä kiduta minua!" 29 Jeesus näet oli käskenyt saastaisen hengen lähteä miehestä. Se oli jo pitkän aikaa pitänyt miestä otteessaan. Hänet oli köytetty ja kahlehdittu, että hän pysyisi aloillaan, mutta kerran toisensa jälkeen hän oli katkonut siteensä ja pahan hengen ajamana paennut ihmisten ilmoilta.
Apt. 5: 9. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
10. Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
Mielestäni on erittäin kyseenalaista rinnastaa uskonnollisessa kokouksessa kaatuminen Jumalan kosketukseen tai siunaukseen.
Raamatussa on kuvattu meille kymmeniä kaatumistapauksia. Joka haluaa päästä selvyyteen siitä, mikä on totuus tässä kaatumis/kaatamis-asiassa, lukekoon raamattua ja arvioikoon itse lukemansa perusteella.niin? et taida ymmärtää sanaa, no ilman pyhää henkeä se on mahdotonta?
Kirjoittanut: ............. 4.12.2005 klo 21.42 - sanasta totuus
niin? et taida ymmärtää san... kirjoitti:
niin? et taida ymmärtää sanaa, no ilman pyhää henkeä se on mahdotonta?
Kirjoittanut: ............. 4.12.2005 klo 21.42Sinä et ilmeisesti lue raamattua. Kannattaisi kokeilla.
Raamattu = Jumalan sana = totuus.
Raamattu kertoo totuuden myös kaatumisesta / kaatamisesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012358575 - ovatko alkujuuresi aitomaan...
sanasta totuus kirjoitti:
Sinä et ilmeisesti lue raamattua. Kannattaisi kokeilla.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012358575ovatko alkujuuresi aitomaan eksytyksessä?
- .............
sanasta totuus kirjoitti:
Sinä et ilmeisesti lue raamattua. Kannattaisi kokeilla.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012358575...........
- osoittamaan
............. kirjoitti:
...........
Et kykene osoittamaan, että olen väärässä.
Pelkkä oma mielipiteesi ei riitä, sinun on kyettävä perustelemaan väitteesi raamatulla.
Kerää meille nähtäväksi ne raamatunkohdat, joissa kaatuminen tai lankeaminen on kuvattu Jumalan siunaukseksi. Yritä edes.
Mitä kaatuminen siis merkitsee raamatussa:
http://koti.mbnet.fi/hulk/perusta/kaatuminen.html - Pieni kulkija
Ihmetyttää, miksi kaataminen tapahtuu edestä taakse päin työntämällä. On selvää, että silloin menettää tasapainonsa herkemmin kuin jos työnnettäisiin takaa eteen päin.
Tietenkin on ymmärrettävää, että kaatajan kanssa ollaan kasvokkain, eikä takaa päin työntäminen avustajan avullakaan tunnu fiksulta. Mutta onko tarpeen koskettaa kaadettavaa lainkaan? - kyllä
mooses kirjoitti:
Myrkkyliskon munia he hautovat, hämähäkin verkkoja he kutovat; joka niitä munia syö, se kuolee, rikkipoljetusta puhkeaa kyykäärme.ymmärtänyt.. Kaatuilla ilman ? ?
Eikö pari viikkoa sitten R Forresterkin
kaatanut tilaisuudessaan kansaa.
Eikä ollut edes saapunut paikalle vielä. - annu42
ilmeet kirjoitti:
keitä siellä lattialla maaassa liikkuu?joten ei siinä mitään likaista mielikuvitusta tarvita. Hurjan näköistä se joka tapauksessa oli sieltäkin katsoessa. Jos olet ollut paikalla katsomassa tiedät paljon enemmän kuin minä. Siinä jo voi tehdä omia johtopäätöksiään, kun itse näkee paikan päällä.
Kysymys kuuluu: Onko Jumalan Henki sellainen, joka heittää ihmisen maahan tahdottomana ja kyvyttömänä tekemään mitään vastarintaa? Jos näin olisi, Jumalahan olisi aikamoinen irvikuva sille, mitä hänestä sanotaan Sanassa.
Jumala on aina rakkaus, se tulee muistaa, joten hän ei tee kenellekään mitään pahaa, epämiellyttävää, irvokasta tai muutakaan haittaa. Hän kunnioittaa ihmistä ja tämän oikeutta itse määrätä tahtonsa ja tekemisensä. Emme ole marionetteja hänen edessään. - selitä
osoittamaan kirjoitti:
Pelkkä oma mielipiteesi ei riitä, sinun on kyettävä perustelemaan väitteesi raamatulla.
Kerää meille nähtäväksi ne raamatunkohdat, joissa kaatuminen tai lankeaminen on kuvattu Jumalan siunaukseksi. Yritä edes.
http://koti.mbnet.fi/hulk/perusta/kaatuminen.html"Kerää meille nähtäväksi ne raamatunkohdat, joissa kaatuminen tai lankeaminen on kuvattu Jumalan siunaukseksi. Yritä edes."
Kuka on väittänyt kaatumista siunaukseksi Raamatussa?
Ihminen voi kyllä kaatua Pyhän Hengen voiman kohdatessa, mutta ei kaatuminen ole tärkein asia, paitsi sinulle. Perustele miksi se on sinulle niin tärkeää? - ?????????
kyllä kirjoitti:
ymmärtänyt.. Kaatuilla ilman ? ?
Eikö pari viikkoa sitten R Forresterkin
kaatanut tilaisuudessaan kansaa.
Eikä ollut edes saapunut paikalle vielä.??????????
- 2) TÄYTY PYHÄLLÄ HENGELLÄ
annu42 kirjoitti:
joten ei siinä mitään likaista mielikuvitusta tarvita. Hurjan näköistä se joka tapauksessa oli sieltäkin katsoessa. Jos olet ollut paikalla katsomassa tiedät paljon enemmän kuin minä. Siinä jo voi tehdä omia johtopäätöksiään, kun itse näkee paikan päällä.
Kysymys kuuluu: Onko Jumalan Henki sellainen, joka heittää ihmisen maahan tahdottomana ja kyvyttömänä tekemään mitään vastarintaa? Jos näin olisi, Jumalahan olisi aikamoinen irvikuva sille, mitä hänestä sanotaan Sanassa.
Jumala on aina rakkaus, se tulee muistaa, joten hän ei tee kenellekään mitään pahaa, epämiellyttävää, irvokasta tai muutakaan haittaa. Hän kunnioittaa ihmistä ja tämän oikeutta itse määrätä tahtonsa ja tekemisensä. Emme ole marionetteja hänen edessään.3) ÄLÄ OLE USKONNOLLISEN HENGEN SITOMA.
Et kyllä ymmärrä Pyhästä Hengestä mitään?
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1133741084978&search=hurmo*&rng=0&submit1=Hae&ref=&ctx=0&mod1=FinPR&mod2=&mod3= - mmmmmmmmmmmmmm
Pieni kulkija kirjoitti:
Ihmetyttää, miksi kaataminen tapahtuu edestä taakse päin työntämällä. On selvää, että silloin menettää tasapainonsa herkemmin kuin jos työnnettäisiin takaa eteen päin.
Tietenkin on ymmärrettävää, että kaatajan kanssa ollaan kasvokkain, eikä takaa päin työntäminen avustajan avullakaan tunnu fiksulta. Mutta onko tarpeen koskettaa kaadettavaa lainkaan?Takaapäin työntäminen on ihan eri juttu, mutta siitä lisää ensikerralla ja toisella foorumilla.
- tietoo kokemusta
Pieni kulkija kirjoitti:
Tietenkin on ymmärrettävää, että kaatajan kanssa ollaan kasvokkain, eikä takaa päin työntäminen avustajan avullakaan tunnu fiksulta. Mutta onko tarpeen koskettaa kaadettavaa lainkaan?tulee voi koko sali pudota lattialle, olen ollut rukouskokouksessa, jossa koko porukka vajosi lattialle Pyhän Hengen voimasta. Tosin pyhien ihmisten kättelykin voi olla sähköiskun kaltainen kokemus, usein pyhät itse eivät tiedosta koko asiaa, vain ulkopuoliset kokevat sen.
- kaatumisesta
2) TÄYTY PYHÄLLÄ HENGELLÄ kirjoitti:
3) ÄLÄ OLE USKONNOLLISEN HENGEN SITOMA.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1133741084978&search=hurmo*&rng=0&submit1=Hae&ref=&ctx=0&mod1=FinPR&mod2=&mod3=http://groups.msn.com/vapaasana/kaatumisetuusitestamentti.msnw
- shaktipat
Pieni kulkija kirjoitti:
Tietenkin on ymmärrettävää, että kaatajan kanssa ollaan kasvokkain, eikä takaa päin työntäminen avustajan avullakaan tunnu fiksulta. Mutta onko tarpeen koskettaa kaadettavaa lainkaan?Kevyt kosketus otsaan riittää kaatamaan. Jotkut hallitsevat jopa katseella kaatamisen.
Ks. googlella "kundaliini" ja "shaktipat" kaatamistekniikat ja konstit on tunnettu tuhansia vuosia itämailla, josta ne on levinnyt länsimaisiin kulttuureihin ja uskontoihin. - mutta
shaktipat kirjoitti:
Kevyt kosketus otsaan riittää kaatamaan. Jotkut hallitsevat jopa katseella kaatamisen.
Ks. googlella "kundaliini" ja "shaktipat" kaatamistekniikat ja konstit on tunnettu tuhansia vuosia itämailla, josta ne on levinnyt länsimaisiin kulttuureihin ja uskontoihin.pahinta on saatanan länsimaiset valheet, joilla se sitoo ihmisen tahtoaan tekemään ns normaalit synnit. Uudestisyntynyneet kristityt taas pysyvät pystyssä heihin ei pysty se paha, mutta Jumalan Pyhän Hengen voima kataa kenet tahtoo, myös niin uskomattomat kuin uskovaiset.
On turha yrittää jotain noitatekniikoita yrittää Pyhän Hengen läsnäolossa, noita saattaa jopa kuolla ajasta pois........... - TOTUUTTA VALHEIDEN TILALLE.
kaatumisesta kirjoitti:
http://groups.msn.com/vapaasana/kaatumisetuusitestamentti.msnw
Häpeä!
- Naiset.
mutta kirjoitti:
pahinta on saatanan länsimaiset valheet, joilla se sitoo ihmisen tahtoaan tekemään ns normaalit synnit. Uudestisyntynyneet kristityt taas pysyvät pystyssä heihin ei pysty se paha, mutta Jumalan Pyhän Hengen voima kataa kenet tahtoo, myös niin uskomattomat kuin uskovaiset.
On turha yrittää jotain noitatekniikoita yrittää Pyhän Hengen läsnäolossa, noita saattaa jopa kuolla ajasta pois...........Jeesus ei kaada ystäviään, jos Jeesus sattuu paikka ylipäätään olemaan. Naiset haudalla ei kaatunnu, mutta vihamieliset sotilaat kaatuivat, Saulus oli Jeesuksen vihamies kaatuessaan Damaskon tiellä. Jeesus ei kaada ystäviään. Polvirukoukseen menneelle miehellekin enkeli sanoi: Nouse ylös!
Mikä voima lahkoissa sitten ihmisä kaataa, kun siellä ei ole Jeesusta lähimaillakaan, vaikka siellä tehdään voimallisia tunnustekoja Jeesuksen nimessä (kaadetaan, parannetaan tms.tunnustekoja) ihmeitä, ajetaan ulos riivaajia, profetoidaan kansojen kohtaloista, ylöstempauspäiviä jne.ennustuksia.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Jeesuksen oma
Naiset. kirjoitti:
Jeesus ei kaada ystäviään, jos Jeesus sattuu paikka ylipäätään olemaan. Naiset haudalla ei kaatunnu, mutta vihamieliset sotilaat kaatuivat, Saulus oli Jeesuksen vihamies kaatuessaan Damaskon tiellä. Jeesus ei kaada ystäviään. Polvirukoukseen menneelle miehellekin enkeli sanoi: Nouse ylös!
Mikä voima lahkoissa sitten ihmisä kaataa, kun siellä ei ole Jeesusta lähimaillakaan, vaikka siellä tehdään voimallisia tunnustekoja Jeesuksen nimessä (kaadetaan, parannetaan tms.tunnustekoja) ihmeitä, ajetaan ulos riivaajia, profetoidaan kansojen kohtaloista, ylöstempauspäiviä jne.ennustuksia.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Teetkö sen vain mitä Jeesuskin teki? Jeesus ympärileikkasi itsensä ja eli Juutalaisten tavoin Mooseksen lain mukaan. Et voi alkaa elämään kaikessa sillä että eläät Jeesuksen tai raamatussa mainitun "kopion" mukaan. Mieti vähän ajatuksiasi. Sama mitä teemme ei sen tarvi olla aina vertailuna Jumalan sanasta. Järki ja Henki pelaavat myös yhdessä. Jumala loi järjenki! Ei kaataminen ole kuin seurausta sellaisesta jossa ihminen kokee pyhänhengen kosketuksen. (Vapaa sovellutus tilanteen mukaan)
- tavallinen.
Jeesuksen oma kirjoitti:
Teetkö sen vain mitä Jeesuskin teki? Jeesus ympärileikkasi itsensä ja eli Juutalaisten tavoin Mooseksen lain mukaan. Et voi alkaa elämään kaikessa sillä että eläät Jeesuksen tai raamatussa mainitun "kopion" mukaan. Mieti vähän ajatuksiasi. Sama mitä teemme ei sen tarvi olla aina vertailuna Jumalan sanasta. Järki ja Henki pelaavat myös yhdessä. Jumala loi järjenki! Ei kaataminen ole kuin seurausta sellaisesta jossa ihminen kokee pyhänhengen kosketuksen. (Vapaa sovellutus tilanteen mukaan)
Jeesus oli luonteeltaan hiljainen ja nöyrä ja ihan rauhallinen. Ihan tavallinen. Kävi joka viikko synagogasssa tapansa mukaan. Ihan kelpo tapakristitty. Ympärileikattiin 8 pv iässä (vrt.lapsikaste) ja luovutettiin Jumalalle silloin Mooseksen lain mukaan. Jeesus ei kaatanut ketään eikä käskenyt ketään kaatamaan, vaan sanoi menkää siis ja tehkää kaikki kansant minun opetuslapsikseni kastamalla ja opettamalla. Kastamalla ja opettamalla. EI KAATAMALLA JA OPETTAMALLA.
- Jeesuksen oma
tavallinen. kirjoitti:
Jeesus oli luonteeltaan hiljainen ja nöyrä ja ihan rauhallinen. Ihan tavallinen. Kävi joka viikko synagogasssa tapansa mukaan. Ihan kelpo tapakristitty. Ympärileikattiin 8 pv iässä (vrt.lapsikaste) ja luovutettiin Jumalalle silloin Mooseksen lain mukaan. Jeesus ei kaatanut ketään eikä käskenyt ketään kaatamaan, vaan sanoi menkää siis ja tehkää kaikki kansant minun opetuslapsikseni kastamalla ja opettamalla. Kastamalla ja opettamalla. EI KAATAMALLA JA OPETTAMALLA.
Ei tuosta kaatamisesta kannata ottaa hernettä nenäänsä. Jeeusus teki paljon muuutakin kuin raamatussa kerrottiin, emmekä voi kaikkea tietää.
Totta että Jeesus oli hiljainen, mutta tarvittaessa saatoi tulistua tilanteen mukaan. Joten turha yksistään määritellä Jeesusta "nyssykäksi". Jeesus eli myöskin vaiston ja tunteen varaisesti. - varmaan osuit
????????? kirjoitti:
??????????
asian ytimeen...
- aikojen edellä
2) TÄYTY PYHÄLLÄ HENGELLÄ kirjoitti:
3) ÄLÄ OLE USKONNOLLISEN HENGEN SITOMA.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1133741084978&search=hurmo*&rng=0&submit1=Hae&ref=&ctx=0&mod1=FinPR&mod2=&mod3=saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi.
- vessassa on vessapaperia
aikojen edellä kirjoitti:
saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi.
vai eikö teillä ole?
- merkit
annu42 kirjoitti:
joten ei siinä mitään likaista mielikuvitusta tarvita. Hurjan näköistä se joka tapauksessa oli sieltäkin katsoessa. Jos olet ollut paikalla katsomassa tiedät paljon enemmän kuin minä. Siinä jo voi tehdä omia johtopäätöksiään, kun itse näkee paikan päällä.
Jumala on aina rakkaus, se tulee muistaa, joten hän ei tee kenellekään mitään pahaa, epämiellyttävää, irvokasta tai muutakaan haittaa. Hän kunnioittaa ihmistä ja tämän oikeutta itse määrätä tahtonsa ja tekemisensä. Emme ole marionetteja hänen edessään.Kysymys kuuluu rakastiko Jumala Samuelia ja profeetta joukuetta ,kun näin toimi? Ei kai Jumala ole mikään irvikuva eihän annu42? Samuel 1:19-24. 19.Kun Saul sai tietää Daavidin olevan Raman Najotissa,
20 hän lähetti miehiä vangitsemaan hänet. Mutta kun Saulin miehet näkivät hurmostilassa olevan profeettajoukon ja Samuelin sitä johtamassa, Jumalan henki yllätti heidät ja hekin joutuivat hurmoksiin.
21 Saatuaan tästä tiedon Saul lähetti toiset miehet, mutta hekin joutuivat hurmoksiin. Saul lähetti vielä kolmannet, mutta myös he joutuivat hurmoksiin.
22 Silloin Saul lähti itse Ramaan. Tultuaan Sekun suuren vesisäiliön kohdalle hän kysyi: "Missä Samuel ja Daavid ovat?" Hänelle vastattiin: "Tuolla Raman Najotissa."
23 Kun hän lähti kulkemaan sinnepäin, Jumalan henki yllätti myös hänet, niin että hän vaelsi hurmostilassa koko matkan Raman Najotiin saakka. [19:23,24: 1. Sam. 10:10-12]
24 Hänkin riisui vaatteensa ja riehui hurmoksissa Samuelin edessä kunnes kaatui maahan, ja siinä hän makasi alastomana koko sen päivän ja yön. Näin syntyi sananparsi "Onko Saulkin profeetta?". - raamatuntutkija
Vaikka minä hyvin usein kuuntelen netistä Markku Koiviston esityksiä ja koen vaikuttavana hänen esitystapansa, niin olen kuitenkin havainnut hänen opetuksessaan sellaista raamatunvastaisuutta, joka ei anna aihetta luottaa siihen, että hän välttämättä toimisi Jumalan voimassa.
Minulla on myös yleensä varoittavaa tietoa siitä, että parannettavien kaatuminen on enemmänkin merkki jonkin vieraan hengen toiminnasta kuin Jumalan.
Tässä en siis ole itse ketään tuomitsemassa vaan perustan sanani muiden esityksille ja kokemuksille eli juuri vastaaville kuin mitä sinäkin olet kokenut nimimerkki "minut kaadettiin".
Tiedän myös eräästä "pyörätuolipotilaiden" parantamisesta, jonka tilaisuuden edellä sivustaseuraaja näki kuinka jaloistaan terveet istuivat pyörätuoleihin kokouspaikan takana ja heidät sitten ohjattiin kokoussalin eteen "parannettaviksi". Pelkkää petosta koko touhu!
Voi vain kuvitella, miten Jumala koki tapahtuneen.
Kaiken kaikkiaan, jos parantaja julistaa joltainkin osin vapautta Jumalan lain suhteen, on syytä suhtautua hänen parantamismahdollisuuksiinsa hyvin suurella epäilyksellä. - raamatuntutkija
niin? et taida ymmärtää san... kirjoitti:
niin? et taida ymmärtää sanaa, no ilman pyhää henkeä se on mahdotonta?
Kirjoittanut: ............. 4.12.2005 klo 21.42Kyllä minä uskon, että tuo "ketkä kaatuvat.." ymmärsi sanaa täysin oikein ja on Pyhän Hengen vaikutuksessa.
Monen koetun läheisen ihmisen ihmeparanemisen suhteen tiedän varmasti, että kun Jumala parantaa, niin se tapahtuu ilman mitään ulospäin näkyvää ilmiötä eikä siihen usein tarvita muuta kuin kestävää uskovien esirukousta.
Jeesuksen ja apostolien parantaessa ei niinikään tapahtunut mitään kaatumisia lukuunottamatta tapauksia, joissa parannettavat olivat riivaajahenkien vallassa. Se on taas eri asia ja siinä tapahtunut kaatuminen on tapahtunut lähinnä juuri riivaajahenkien vaikutuksesta kun joutuivat vastatusten Jumalan kanssa.
Joten pelkäämpä että on vain pelkkää eksyttävää showta tuo kaatamisparantaminen, joka vielä usein on väkisinkaatamista, että muut uskoisivat jotakin tapahtuvaksi vaikka mitään muuta ei tapahtuisikaan kuin pahimmillaan vain epilepsiakohtaukselta näyttävä seurausvaikutus.
Minua ei saisi tuollaisiin tilaisuuksiin mistään hinnasta. - hyvää asiaa
raamatuntutkija kirjoitti:
Vaikka minä hyvin usein kuuntelen netistä Markku Koiviston esityksiä ja koen vaikuttavana hänen esitystapansa, niin olen kuitenkin havainnut hänen opetuksessaan sellaista raamatunvastaisuutta, joka ei anna aihetta luottaa siihen, että hän välttämättä toimisi Jumalan voimassa.
Minulla on myös yleensä varoittavaa tietoa siitä, että parannettavien kaatuminen on enemmänkin merkki jonkin vieraan hengen toiminnasta kuin Jumalan.
Tässä en siis ole itse ketään tuomitsemassa vaan perustan sanani muiden esityksille ja kokemuksille eli juuri vastaaville kuin mitä sinäkin olet kokenut nimimerkki "minut kaadettiin".
Tiedän myös eräästä "pyörätuolipotilaiden" parantamisesta, jonka tilaisuuden edellä sivustaseuraaja näki kuinka jaloistaan terveet istuivat pyörätuoleihin kokouspaikan takana ja heidät sitten ohjattiin kokoussalin eteen "parannettaviksi". Pelkkää petosta koko touhu!
Voi vain kuvitella, miten Jumala koki tapahtuneen.
Kaiken kaikkiaan, jos parantaja julistaa joltainkin osin vapautta Jumalan lain suhteen, on syytä suhtautua hänen parantamismahdollisuuksiinsa hyvin suurella epäilyksellä.hyvää asiaa
Kirjoittanut: katsele kuuntele 5.12.2005 klo 21.59
http://www.sanajaylistys.org/SJY2005/video hakemisto. htm
http://www.sanajaylistys.org/Cd -levyt/index.html
http://sanajaylistys.org/foorum/ - hyvää asiaa
raamatuntutkija kirjoitti:
Kyllä minä uskon, että tuo "ketkä kaatuvat.." ymmärsi sanaa täysin oikein ja on Pyhän Hengen vaikutuksessa.
Monen koetun läheisen ihmisen ihmeparanemisen suhteen tiedän varmasti, että kun Jumala parantaa, niin se tapahtuu ilman mitään ulospäin näkyvää ilmiötä eikä siihen usein tarvita muuta kuin kestävää uskovien esirukousta.
Jeesuksen ja apostolien parantaessa ei niinikään tapahtunut mitään kaatumisia lukuunottamatta tapauksia, joissa parannettavat olivat riivaajahenkien vallassa. Se on taas eri asia ja siinä tapahtunut kaatuminen on tapahtunut lähinnä juuri riivaajahenkien vaikutuksesta kun joutuivat vastatusten Jumalan kanssa.
Joten pelkäämpä että on vain pelkkää eksyttävää showta tuo kaatamisparantaminen, joka vielä usein on väkisinkaatamista, että muut uskoisivat jotakin tapahtuvaksi vaikka mitään muuta ei tapahtuisikaan kuin pahimmillaan vain epilepsiakohtaukselta näyttävä seurausvaikutus.
Minua ei saisi tuollaisiin tilaisuuksiin mistään hinnasta.hyvää asiaa
Kirjoittanut: katsele kuuntele 5.12.2005 klo 21.59
http://www.sanajaylistys.org/SJY2005/video hakemisto. htm
http://www.sanajaylistys.org/Cd -levyt/index.html
http://sanajaylistys.org/foorum/ - tuntea sanaa
selitä kirjoitti:
"Kerää meille nähtäväksi ne raamatunkohdat, joissa kaatuminen tai lankeaminen on kuvattu Jumalan siunaukseksi. Yritä edes."
Kuka on väittänyt kaatumista siunaukseksi Raamatussa?
Ihminen voi kyllä kaatua Pyhän Hengen voiman kohdatessa, mutta ei kaatuminen ole tärkein asia, paitsi sinulle. Perustele miksi se on sinulle niin tärkeää?Ei Jumala toimi vastoin omaa sanaansa.
Raamatussa kaatuminen on aina merkki siitä, että ollaan ratkaisevalla tavalla pois Jumalan tahdosta kun kaadutaan.
En usko, että Pyhä Henki haluaa kaataa kristittyjä maahan. Raamatussa vain Jumalan ja Jeesuksen vastustajat kaatuvat maahan. Samoin kaatuvat Jeesuksen edessä ne joissa on pahoja henkiä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012358575 - merkit
osoittamaan kirjoitti:
http://koti.mbnet.fi/hulk/perusta/kaatuminen.htmlLue 1Sam19:19-24
ylempänä tekstit otsikossa "Misä ovatSamuel ja Daavid". - käy esimerkistä
merkit kirjoitti:
Kysymys kuuluu rakastiko Jumala Samuelia ja profeetta joukuetta ,kun näin toimi? Ei kai Jumala ole mikään irvikuva eihän annu42? Samuel 1:19-24. 19.Kun Saul sai tietää Daavidin olevan Raman Najotissa,
20 hän lähetti miehiä vangitsemaan hänet. Mutta kun Saulin miehet näkivät hurmostilassa olevan profeettajoukon ja Samuelin sitä johtamassa, Jumalan henki yllätti heidät ja hekin joutuivat hurmoksiin.
21 Saatuaan tästä tiedon Saul lähetti toiset miehet, mutta hekin joutuivat hurmoksiin. Saul lähetti vielä kolmannet, mutta myös he joutuivat hurmoksiin.
22 Silloin Saul lähti itse Ramaan. Tultuaan Sekun suuren vesisäiliön kohdalle hän kysyi: "Missä Samuel ja Daavid ovat?" Hänelle vastattiin: "Tuolla Raman Najotissa."
23 Kun hän lähti kulkemaan sinnepäin, Jumalan henki yllätti myös hänet, niin että hän vaelsi hurmostilassa koko matkan Raman Najotiin saakka. [19:23,24: 1. Sam. 10:10-12]
24 Hänkin riisui vaatteensa ja riehui hurmoksissa Samuelin edessä kunnes kaatui maahan, ja siinä hän makasi alastomana koko sen päivän ja yön. Näin syntyi sananparsi "Onko Saulkin profeetta?".Meidän ei tule tavoitella hurmosta. Hurmos ei ole mikään tae siitä että olemme oikeilla jäljillä. Raamatussa esim. Saul joutui hurmoksiin. Katsotaampa siis miten hänen tarinansa jatkui Raamatun mukaan.
1) Aluksi Saul oli nöyrä (1 Sam 9:21; 10:22, 15:17) ja turvasi Herraan ja sai loistavia voittoja vihollisistaan. Hän itse tunnusti: "Herra on antanut apunsa Israelille" (11:13).
2) Tärkeä merkki Saulille oli hurmoksissa olevan profeettajoukon kohtaaminen. Raamattu sanoo, että Herran Henki valtasi Saulin ja hänkin joutui hurmoksiin (10:10). Hurmos tarttui joukosta. Saulista sanottiin, että hän muuttui toiseksi ihmiseksi ja Jumala antoi hänelle uuden sydämen (1 Sam 10:6,9). Kuitenkaan hän ei uskollisesti kaikesta sydämestään palvellut Herraa (vert. 12:24). Jumalan Hengen valtaamaksi joutuminen merkitsi Saulille ennen kaikkea yliluonnollista kokemusta, hurmosta, ekstaasia. Hänestä tuli hurmoksen heittelemä mies niin, että siitä tuli sananparsi (10:11; 19:24). Hän jopa "riehui hurmoksissa kotonaan" (18:10). Hurmoskokemus oli sama kuin aikaisemmin, mutta sitä lopulta käyttikin paha henki. Myöhemmin näemme, että Jumalan Hengen vaikuttama uusi ja voimakas hurmoskokemus ei tukahduttanut Saulin murhanhimoa Daavidia kohtaan (19:2324; 20:30-34).
3) Saulin sisäinen tasapainottomuus ja haluttomuus sitoutua yksin Jumalan sanaan (1 Sam 15:26) tulee esiin jokaisessa hänen lankeemuksessaan (13:1113; 14:1819; 14:24,2829,32; 15:911,19). Saulista tuli Jumalasta luopunut uskonnollinen ihminen (15:10). Samuelin sanat olivat ehdottomat: "Sinä olet hyljännyt Herran sanan, ja siksi Herra hylkää sinut: et saa olla Israelin kuningas" (15:26). Jumalan Henki jätti hänet ja Jumalan lähettämä paha henki alkoi ahdistaa (16:14).
4) Kun Saul joutui jälleen umpikujaan, hän etsi apua Herralta. Herra ei suostunut vastaamaan unien, arpomisvälineiden eikä profeettojen kautta (1 Sam 28:6). Mutta Saul halusi saada yhteyden hinnalla millä hyvänsä yliluonnollisiin voimiin ja niin hän meni vastoin Jumalan sanan varoituksia noidan luo. Pystyikö todella spiritistinen henkien manaaja kutsumaan vanhurskaan lepoon päässeen Samuelin esiin? Saul ja noita uskoivat niin, me emme usko. Siitä huolimatta tämä spiritistinen hahmo ennusti aivan oikein Saulin lopun.
5) Saulin elämä päättyi itsemurhaan (1 Sam 31:4).
Lisää hyviä esimerkkejä? - sinulle.
käy esimerkistä kirjoitti:
Meidän ei tule tavoitella hurmosta. Hurmos ei ole mikään tae siitä että olemme oikeilla jäljillä. Raamatussa esim. Saul joutui hurmoksiin. Katsotaampa siis miten hänen tarinansa jatkui Raamatun mukaan.
1) Aluksi Saul oli nöyrä (1 Sam 9:21; 10:22, 15:17) ja turvasi Herraan ja sai loistavia voittoja vihollisistaan. Hän itse tunnusti: "Herra on antanut apunsa Israelille" (11:13).
2) Tärkeä merkki Saulille oli hurmoksissa olevan profeettajoukon kohtaaminen. Raamattu sanoo, että Herran Henki valtasi Saulin ja hänkin joutui hurmoksiin (10:10). Hurmos tarttui joukosta. Saulista sanottiin, että hän muuttui toiseksi ihmiseksi ja Jumala antoi hänelle uuden sydämen (1 Sam 10:6,9). Kuitenkaan hän ei uskollisesti kaikesta sydämestään palvellut Herraa (vert. 12:24). Jumalan Hengen valtaamaksi joutuminen merkitsi Saulille ennen kaikkea yliluonnollista kokemusta, hurmosta, ekstaasia. Hänestä tuli hurmoksen heittelemä mies niin, että siitä tuli sananparsi (10:11; 19:24). Hän jopa "riehui hurmoksissa kotonaan" (18:10). Hurmoskokemus oli sama kuin aikaisemmin, mutta sitä lopulta käyttikin paha henki. Myöhemmin näemme, että Jumalan Hengen vaikuttama uusi ja voimakas hurmoskokemus ei tukahduttanut Saulin murhanhimoa Daavidia kohtaan (19:2324; 20:30-34).
3) Saulin sisäinen tasapainottomuus ja haluttomuus sitoutua yksin Jumalan sanaan (1 Sam 15:26) tulee esiin jokaisessa hänen lankeemuksessaan (13:1113; 14:1819; 14:24,2829,32; 15:911,19). Saulista tuli Jumalasta luopunut uskonnollinen ihminen (15:10). Samuelin sanat olivat ehdottomat: "Sinä olet hyljännyt Herran sanan, ja siksi Herra hylkää sinut: et saa olla Israelin kuningas" (15:26). Jumalan Henki jätti hänet ja Jumalan lähettämä paha henki alkoi ahdistaa (16:14).
4) Kun Saul joutui jälleen umpikujaan, hän etsi apua Herralta. Herra ei suostunut vastaamaan unien, arpomisvälineiden eikä profeettojen kautta (1 Sam 28:6). Mutta Saul halusi saada yhteyden hinnalla millä hyvänsä yliluonnollisiin voimiin ja niin hän meni vastoin Jumalan sanan varoituksia noidan luo. Pystyikö todella spiritistinen henkien manaaja kutsumaan vanhurskaan lepoon päässeen Samuelin esiin? Saul ja noita uskoivat niin, me emme usko. Siitä huolimatta tämä spiritistinen hahmo ennusti aivan oikein Saulin lopun.
5) Saulin elämä päättyi itsemurhaan (1 Sam 31:4).
Lisää hyviä esimerkkejä?Monet (sinä myös) Pyhällä Hengellä täyttymättömät pyrkivät opettamaan ylpeydessään ja puhuvat oman harhaisen mielensä tulkintoja Raamatusta. Saatanankin ensimmäinen synti oli YLPEYS. Hengellinen ihminen havaitsee sen heti, etteivät asiat ole kunnossa. Monesti nämä kadehtivat Hengellä, täyttyneitä ja alkavat lopulta taistelemaan itseään Jumalaa ja Pyhää Henkeä vastaan. Liian pitkälle mentyään he pilkkaavat Pyhää Henkeä ja hylkäävät Jeesuksen sovitustyön, eivätkä enää voi tehdä paranusta (Juudas hyvä esimerkki), vaan katkeroituvat ja menevät kadotukseen.
Ethän tahdo olla kadotettujen joukossa? - Vakavaa puhetta
tuntea sanaa kirjoitti:
Ei Jumala toimi vastoin omaa sanaansa.
Raamatussa kaatuminen on aina merkki siitä, että ollaan ratkaisevalla tavalla pois Jumalan tahdosta kun kaadutaan.
En usko, että Pyhä Henki haluaa kaataa kristittyjä maahan. Raamatussa vain Jumalan ja Jeesuksen vastustajat kaatuvat maahan. Samoin kaatuvat Jeesuksen edessä ne joissa on pahoja henkiä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012358575Vakavaa puhetta
Kirjoittanut: sinulle. 5.12.2005 klo 23.15
Monet (sinä myös) Pyhällä Hengellä täyttymättömät pyrkivät opettamaan ylpeydessään ja puhuvat oman harhaisen mielensä tulkintoja Raamatusta. Saatanankin ensimmäinen synti oli YLPEYS. Hengellinen ihminen havaitsee sen heti, etteivät asiat ole kunnossa. Monesti nämä kadehtivat Hengellä, täyttyneitä ja alkavat lopulta taistelemaan itseään Jumalaa ja Pyhää Henkeä vastaan. Liian pitkälle mentyään he pilkkaavat Pyhää Henkeä ja hylkäävät Jeesuksen sovitustyön, eivätkä enää voi tehdä paranusta (Juudas hyvä esimerkki), vaan katkeroituvat ja menevät kadotukseen.
Ethän tahdo olla kadotettujen joukossa? - annu42
sinulle. kirjoitti:
Monet (sinä myös) Pyhällä Hengellä täyttymättömät pyrkivät opettamaan ylpeydessään ja puhuvat oman harhaisen mielensä tulkintoja Raamatusta. Saatanankin ensimmäinen synti oli YLPEYS. Hengellinen ihminen havaitsee sen heti, etteivät asiat ole kunnossa. Monesti nämä kadehtivat Hengellä, täyttyneitä ja alkavat lopulta taistelemaan itseään Jumalaa ja Pyhää Henkeä vastaan. Liian pitkälle mentyään he pilkkaavat Pyhää Henkeä ja hylkäävät Jeesuksen sovitustyön, eivätkä enää voi tehdä paranusta (Juudas hyvä esimerkki), vaan katkeroituvat ja menevät kadotukseen.
Ethän tahdo olla kadotettujen joukossa?päinvastoin ymmärsi Saulin kokemukset oikein, joten arvostelusi (ei myöskään Pyhän Hengen tuotetta, kun sanot toisesta "Pyhällä Hengellä täyttymättömät") hänestä menee jo toiseen asiaan. Oikein olisi ollut selittää Saulin kokemus siten, kuin sinä sen ymmärrät, eikä ryhtyä arvostelemaan kirjoittajaa, jolla on oikeus olla omaa mieltään. Jumala meidät kaikki ajallaan tuomitsee.
Ylpeys on synnin alkuperä, kuten kirjoititkin, mutta se saattaa hyvinkin löytyä meistä kaikista. Minä näen kirjoituksestasi heti, että asetat itsesi hänen yläpuolelleen, joten sekin on vaarallista ja myöskin ylpeyttä. "Joka luulee seisovansa, katsokoon ettei kaadu".
Tämä tässä sivusta seurattuna kirjoitettu... - katso.
annu42 kirjoitti:
päinvastoin ymmärsi Saulin kokemukset oikein, joten arvostelusi (ei myöskään Pyhän Hengen tuotetta, kun sanot toisesta "Pyhällä Hengellä täyttymättömät") hänestä menee jo toiseen asiaan. Oikein olisi ollut selittää Saulin kokemus siten, kuin sinä sen ymmärrät, eikä ryhtyä arvostelemaan kirjoittajaa, jolla on oikeus olla omaa mieltään. Jumala meidät kaikki ajallaan tuomitsee.
Ylpeys on synnin alkuperä, kuten kirjoititkin, mutta se saattaa hyvinkin löytyä meistä kaikista. Minä näen kirjoituksestasi heti, että asetat itsesi hänen yläpuolelleen, joten sekin on vaarallista ja myöskin ylpeyttä. "Joka luulee seisovansa, katsokoon ettei kaadu".
Tämä tässä sivusta seurattuna kirjoitettu...Lue koko keskustelu, mutta et voi ulkopuolisena tietää kuka vastasi ja kenelle....
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012382530
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012383838 - sama
katso. kirjoitti:
Lue koko keskustelu, mutta et voi ulkopuolisena tietää kuka vastasi ja kenelle....
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012382530
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000012383838kohtaan mitä Jumala haluaa tehdä Suomessa. Lisäksi voin kertoa sinulle että Jumala voi laittaa sinut pyörimään vaikka päällään tuomiokirkossa kesken saarnan, jos haluaa kitkeä tuo ylpeyden ja vastustuksen pois.
- Katso.
annu42 kirjoitti:
päinvastoin ymmärsi Saulin kokemukset oikein, joten arvostelusi (ei myöskään Pyhän Hengen tuotetta, kun sanot toisesta "Pyhällä Hengellä täyttymättömät") hänestä menee jo toiseen asiaan. Oikein olisi ollut selittää Saulin kokemus siten, kuin sinä sen ymmärrät, eikä ryhtyä arvostelemaan kirjoittajaa, jolla on oikeus olla omaa mieltään. Jumala meidät kaikki ajallaan tuomitsee.
Tämä tässä sivusta seurattuna kirjoitettu..."Hurmoskokemus oli sama kuin aikaisemmin, mutta sitä lopulta käyttikin paha henki. Myöhemmin näemme, että Jumalan"
Pyhän Hengen hurmos ei missään tapauksessa ole sama kuin demonin aiheuttama. Jättäisin kirjoittajan selitykset ilman Pyhää Henkeä omaan arvoonsa. Hän yrittää vesittää Pyhän Hengen työtä Suomessa. - korvessa
On kaikkein tärkeintä uskoa sydämmessään ja tehdä sitä mikä on oikein .Ei hurmos tai kaatuilu
ketään autuaaksi tee. - muistutus
vessassa on vessapaperia kirjoitti:
vai eikö teillä ole?
Ostin tänään säästöpakkauksen.
- http://www.nokiamissio.com/...
http://www.nokiamissio.com/index.php?option=content&task=view&id=179&Itemid=174
Emmehän laita vastaan jos Jumala haluaa ihmistä koskettaa. Kaikki me kaivataan Jumalan kosketusta. Tiedämme että vain Jumala yksin voi täyttää syvimmätkin rakkauden kaipauksemme.
Jalat maassa, mutta kuitenkin vastaanottavaisia. Iloitsemme kaikesta millä Jumala haluaa meitä ravita. Ääri-ilmiötten vaara on totta, mutta niin on myös maallistumisen vaara olemassa.- edellä ääri-ilmiöitten
vaara hyvinkin monituhatkertainen
maallistumiseen. Eikö Jeesuskin epäillyt toisesta
tulemisestaan, että löytyykö silloin enää uskoa laisin. - tuore kristitty
edellä ääri-ilmiöitten kirjoitti:
vaara hyvinkin monituhatkertainen
maallistumiseen. Eikö Jeesuskin epäillyt toisesta
tulemisestaan, että löytyykö silloin enää uskoa laisin.Kyselen tietämättäni, kun sinulla on tuota asiantuntemusta, niin vastaatko ystävällisesti Raamattuun perustuen, huom koko Raamattuun, mitään siihen lisäämättä ja poisjättämättä, mikä on paljon uskoa ja mikä vähän ja mikä siltä väliltä? Tulisi tuo oikean kristityn normi niinkuin selkeämmäksi, osaisi muutkin kuin sinä elää Jeesukselle mieliksi. Pitääkö olla paljon uskossa vai vähän vai keskinkertaisesti?
Voisitko myös kertoa suuret evankelistat maailmassa, jotka noudattavat Raamatun sanaa vähän, keskinkertaisesti ja paljon? tuore kristitty kirjoitti:
Kyselen tietämättäni, kun sinulla on tuota asiantuntemusta, niin vastaatko ystävällisesti Raamattuun perustuen, huom koko Raamattuun, mitään siihen lisäämättä ja poisjättämättä, mikä on paljon uskoa ja mikä vähän ja mikä siltä väliltä? Tulisi tuo oikean kristityn normi niinkuin selkeämmäksi, osaisi muutkin kuin sinä elää Jeesukselle mieliksi. Pitääkö olla paljon uskossa vai vähän vai keskinkertaisesti?
Voisitko myös kertoa suuret evankelistat maailmassa, jotka noudattavat Raamatun sanaa vähän, keskinkertaisesti ja paljon?Eiköhän tuo ole jokaiselle uskovalle selvä mikä tähtäin.
Tasapaino ja kypsyys;)
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
"1.Kor.13:1-13"- tuore uskova
JoikaM40 kirjoitti:
Eiköhän tuo ole jokaiselle uskovalle selvä mikä tähtäin.
Tasapaino ja kypsyys;)
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
"1.Kor.13:1-13"...........
- helsingissä
Eräs jo varttuneempi tuttavani kävi Markku Koiviston tilaisuudessa Helsingissä. Ei huomannut tilaisuuden aikana mitään kummallista, mutta seuraavana aamuna hän oli ollut todella rauhaton.
Hän itse yhdisti yhtäkkiä tulleen rauhattomuuden edellisillan kokoukseen. Hän kertoi asian niin, että ei jäänyt epäselväksi että ainakaan hän ei aio enää mennä Markun tilaisuuksiin. Hän sanoi, että hänen mielestään kristittyjen tulisi rukoilla henkien erottamisen lahjaa.
Olen samaa mieltä. Niiden, joilla tämä lahja on tulisi nousta selkeästi vastustamaan epäraamatullista ja väärän hengen aikaansaamaa opetusta.- ...............
http://www.patmos.fi/kirjat.htm
Hilja Aaltonen - Markku Koivisto
GOLGATAN KAUTTA TAIVAALLISIIN
Helatorstaina 2002 Nokian herätyksen juhlissa Pirkkahallissa mahdoton kävi mahdolliseksi. HILJA AALTONEN jaksoi paikalle ja puhui testamenttipuheensa tuhansille. Hengen sateen laskeutumisesta herätysjanoiseen Suomeen. Profeetallisen lupauksen ja pyhän haasteen otti vastaan kuin viestijuoksussa MARKKU KOIVISTO.
"Tarvitaan tuikahdus Golgatasta. Veren evankeliumi särkee sydämen ja päästään hiljaiseen kiitokseen. Kyllä nykyajan ihmisen sydän ymmärtää ja maistaa, missä on Golgatan leipää. Yhdessä kulkevat vanha sukupolvi ja uusi sukupolvi yhteistä tienpohjaa, Golgatan armon tietä, sinne, missä heikkokin jalka jaksaa, missä tienpohja kestää, ja missä on sellaiset tienviitat, että jokainen osaa perille."
(HILJA AALTONEN, 2002)
Tässä kirjassa on Pirkkahallin sanoma. Myös paljon, paljon enemmän. Hilja Aaltonen antoi kustantajalle oikeudet vuosien aikana julistettuun sanomaansa - siihen, missä kyynel ja kirkkaus kohtaavat parhaimmillaan. Nimikkeen kolme sanaa jakavat sattuvasti teoksen sisällön Golgataa, pyhien ajallisen kauttakulkumatkan nousuja ja laskuja ja taivaallisia käsitteleviin osioihin. Mukana on joitain kristityn vaellukseen liittyviä Hilja Aaltosen runoja. - vaihda vaipat
menikö paskat housuun?
- syöpä uusiutui?
vaihda vaipat kirjoitti:
menikö paskat housuun?
Eikö Jumala osannut parantaa kunnolla ekala kerralla?
- SINÄ KUOLEMATON, PALVON SIN...
syöpä uusiutui? kirjoitti:
Eikö Jumala osannut parantaa kunnolla ekala kerralla?
SINÄ KUOLEMATON, PALVON SINUA! MIHIN PÄIN SAAN KUMARTAA?
Kirjoittanut: SEURAAN SINUA 5.12.2005 klo 02.00
MINNE TAHANSA KUOLEMATON! - _______
vaihda vaipat kirjoitti:
menikö paskat housuun?
Kirjoituksestasi päätellen olet todella vahvassa uskossa Markku Koivistoon.
- _??????????_
SINÄ KUOLEMATON, PALVON SIN... kirjoitti:
SINÄ KUOLEMATON, PALVON SINUA! MIHIN PÄIN SAAN KUMARTAA?
Kirjoittanut: SEURAAN SINUA 5.12.2005 klo 02.00
MINNE TAHANSA KUOLEMATON!Tee palvelus itsellesi ja muille: hakeudu hoitoon
- ...............
_______ kirjoitti:
Kirjoituksestasi päätellen olet todella vahvassa uskossa Markku Koivistoon.
...........
- taivaaseen päästä
ystäväsi kotidemoni, jota hän vaalii sydämessään vain yrittää estää häntä tulemasta oikeasti uskoon
Kirjoittanut: ............... 5.12.2005 klo 23.32
http://www.patmos.fi/kirjat.htm
Hilja Aaltonen - Markku Koivisto
GOLGATAN KAUTTA TAIVAALLISIIN
Helatorstaina 2002 Nokian herätyksen juhlissa Pirkkahallissa mahdoton kävi mahdolliseksi. HILJA AALTONEN jaksoi paikalle ja puhui testamenttipuheensa tuhansille. Hengen sateen laskeutumisesta herätysjanoiseen Suomeen. Profeetallisen lupauksen ja pyhän haasteen otti vastaan kuin viestijuoksussa MARKKU KOIVISTO.
"Tarvitaan tuikahdus Golgatasta. Veren evankeliumi särkee sydämen ja päästään hiljaiseen kiitokseen. Kyllä nykyajan ihmisen sydän ymmärtää ja maistaa, missä on Golgatan leipää. Yhdessä kulkevat vanha sukupolvi ja uusi sukupolvi yhteistä tienpohjaa, Golgatan armon tietä, sinne, missä heikkokin jalka jaksaa, missä tienpohja kestää, ja missä on sellaiset tienviitat, että jokainen osaa perille."
(HILJA AALTONEN, 2002)
Tässä kirjassa on Pirkkahallin sanoma. Myös paljon, paljon enemmän. Hilja Aaltonen antoi kustantajalle oikeudet vuosien aikana julistettuun sanomaansa - siihen, missä kyynel ja kirkkaus kohtaavat parhaimmillaan. Nimikkeen kolme sanaa jakavat sattuvasti teoksen sisällön Golgataa, pyhien ajallisen kauttakulkumatkan nousuja ja laskuja ja taivaallisia käsitteleviin osioihin. Mukana on joitain kristityn vaellukseen liittyviä Hilja Aaltosen runoja. - En usko huijausta
Tämä Nokia Mission työt ovat pimeän henkimaailman töitä täydessä huijaus mielessä.
Usko on pantu mukaan että ihmiset lentävät helpommin ansapoluille. Pyhää henke tässä ei ole varmasti. pahan hengen liikehdintä on tässä varmana todisteena. Ei Jumala ole mikään sirkus pelle. niinkuin te olette sen hänestä tehneet.
Minun hyvä tuttuni kertoi kuinka hänet kampattiin kun ei muuten saatu katumaan. kuka on tämän tällaisen kaato tekniikan keksinyt, hän on löytänyt kyllä hyvän raha apajan joka tässä onkin pääasiallinen tarkoitus kerätä paljon rahaa- sielunhoitaja.
Vai herätyksen tilassa? Mieltäsi vaivaa nämä asiat? http://arkki.org/index.php?menu=arkki&page=uskoontulo
- omahyväisyyttä
käytetään hyväksi. Eihän mielellään kaidalle
ja kiviselle tielle lähtisi mielellään.
Kun voi vakuutella hyvien oppaiden johdolla
itselleen, että tämäkin tie vie perille ja
paljon vähemmällä vaivalla.
Mutta näitä perusteluja tuskin pääsee käyttämään
lopulta lieventävinä asianhaaroina.
Että enhänse minä ja olihan siellä paljon muitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816