70km/tunti yleisrajoitus kaikille teille

finnbulli

tulee viimeistään 10 vuoden kuluttua, mahdollisesti jo 5 vuoden kuluttua.

Eikä ainoastaan Suomessa, vain koko maailmalle.

Syy: polttoaineen riittämiseen ja hintojen hallitsemiseen.

23

1449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l-200

No joo.

Tuskin tuo tulee toimimaan koskaan käytännössä.
      Jaa että miksikö..

- autotehtaat eivät valmista nykyisin sellaisia malleja joiden nopeus olisi rajattu tuohon 70km/h nopeuteen, pikemminkin päinvastoin. Lisäksi, kuinka näiden autojen nopeuden voisi rajoittaa tuohon mainittuun 70km/h nopeuteen siten että lisäkustannuksia ei kuluttajalle synny, minä en ainakaan suostuisi asentelemaan mitään nopeusrajoittimia autooni ja kustantamaan tämän omista varoistani, autoilu suomessa on jo tarpeeksi valtion verotuloja rahoittavaa toimintaa muutenkin.
      - valvonta likimain mahdotonta
      - fossiilisten polttoaineiden riittävyys/riittämättömyys ei tule toimimaan em mainitun nopeusrajoituksen pohjana jos tällä rajoituksella koitetaan saada jatkettua polttoaineiden riittävyyttä pidempään.
      - hinnat tulevat joka tapauksessa määräytymään maailmanmarkkinahintojen mukaan, ei minkään nopeusrajoituksien kautta haetulla kulutuskasvun leikkaaminen tasaa hintojen vaihtelua.

Biopohjaisten polttonesteiden kasvua ja kehittymistä laajamittaisesti rajoittaa ainoastaan öljy-yhtiöiden rahallinen lobbaus, sekä fossiilisten polttoaineiden yleinen ja helpoksi tehty saatavuus joka syö kasvumahdollisuuksia biopohjaisilta polttoaineilta, luontomme kustannuksella tosin.

Mutta, tämä nyt oli vain minun mielipiteeni asiasta.

T: L-200.

• mie vuan

että suomessa ei haluta millään tavalla kehittää bio polttoaineita. Ei ole pitkä aika kun oli ministerin haastattelu telkussa ja hän tuumasi, että talous kaatuu jos joudutaan tukemaan ympäristö ystävällisempiä vaihtoehtoja tai ainakin fossiilisten polttoaineiden käyttöä vähentäviä tuotteita!
        Uskomatonta miten tyhmä voi ministeri olla! Jos nyt tuettaisiin, niin muutaman vuoden, ehkä 10-15v jälkeen voitaisiin kuitenkin verottaa ihan samalla tavalla sitä bio kamaa! Eli ei olisi mitään syytä sanoa noin.... Kuitenkin bio kamaan siirtyisi alussa vähän ihmisiä ja myöhemmin koko ajan enemmän, joten rahaa tulisi ihan takuulla saman verran kuin ennenkin.

• biopolttoaineet
        mie vuan kirjoitti:

että suomessa ei haluta millään tavalla kehittää bio polttoaineita. Ei ole pitkä aika kun oli ministerin haastattelu telkussa ja hän tuumasi, että talous kaatuu jos joudutaan tukemaan ympäristö ystävällisempiä vaihtoehtoja tai ainakin fossiilisten polttoaineiden käyttöä vähentäviä tuotteita!
        Uskomatonta miten tyhmä voi ministeri olla! Jos nyt tuettaisiin, niin muutaman vuoden, ehkä 10-15v jälkeen voitaisiin kuitenkin verottaa ihan samalla tavalla sitä bio kamaa! Eli ei olisi mitään syytä sanoa noin.... Kuitenkin bio kamaan siirtyisi alussa vähän ihmisiä ja myöhemmin koko ajan enemmän, joten rahaa tulisi ihan takuulla saman verran kuin ennenkin.

Biopolttoaineet tulee olemaan humaani katastrofi. Kehitysmaissa viljellään nälkäpalkalla polttoainetta lännelle, ja kaikki omat asukit ei saa viljaa pellosta. Sitä se markkinatalous on. Länsi pystyy maksamaan polttoaineesta enemmän kuin nämä asukit viljasta.

• YrjöJurri

Kirjoitat potaskaa, mutta se kai on näiden foorumien päätarkoitus. Vihreät kaikessa viisaudessaan ehdottivat 1978 öljykriisin jälkeen 60km/h kattonopeutta koko Suomeen.....aja ykkösellä öljyä säästyy ja maailma pelastuu!

Autossa olisi jo polttokennokoneet jos se olisi pakko näin tulee käymään. Pelkästään toinen maailmasota kehitti vaikka mitä virityksiä autoon kun oli polttoaineesta pulaa ja pakko...nyt ei ole pakkoa.

NE JOTKA OMISTAVAT TÄLLÄ HETKELLÄ MAAILMAN TUNNETTUT ÖLYVARAT EIVÄT TAATUSTI ILMOITA OLETTETUJEN VAROJEN OIKEAA SUURUUTTA - MINKÄ VEHMMÄN SEN PAREMPI BISNEKSELLE....TÄMÄ ON FAKTAA.

• perSE

ei vielä sittenkään ajettua alle 100km/h:ssa missään pääteillä...ainahan saa olla sääntöjä ja rajoituksia mutta jos ne ovat aivan perseestä niin eipä niitä noudateta.

• päästelen

nopeammin Pappatunturillani!

• ei toimi

ihan sama vaik et ei saisi ajaa kun 50km/h ni silti ajetaan 150km/h mut olisko kellään ajokorttia sen jälkeen ??

• The Rat

Omassa kulkuvälineessä kulutus on pienimmillään noin 90 km/h nopeudessa...

• kulutus

Auton pienin kulutus on n. 60 km/h nopeudessa.
        Perustuu fysiikan lakeihin, eikä sitä mikään voi muuttaa

• daaba
        kulutus kirjoitti:

fyisiikka ja 60 km/h, minkä asteen fysiikalla? Mekaniikan ja statiikan perusteet ja ajotilapiirrokset antaa kyllä jonkun ihan toisen kuvan

• The Rat
        kulutus kirjoitti:

Tarkoitin kulutusta per kilometri. Kulutus per tunti on tietysti pienin moottorin ollessa sammutettuna.

Sinun autostasi en tiedä, mutta minun autoni ei oikein osaa tuota fysiikkaa. Kai sitä sille voisi opettaa, mutta siihen asti kuudelläkympillä ajeleminen ei kyllä ainakaan menovettä säästäisi.

• kulutus kirjoitti:

Minun autossani suurin vaihde ei edes kytkeydy päälle noin hitaissa nopeuksissa, eikä muuten aivan helpolla edes 80:n nopeudessakaan, vaatii aika kevyttä kaasujalkaa, eikä yhtään ylämäkeä. Kulutus on minulla samoin pienin 90:n nopeudessa ja sitä hitaammin en suostu maanteillä ajamaan, muuten vaihteisto vaihtaa jatkuvasti 3-4-3-4-3...ja välissä vielä turbiini lukittuu-vapautuu-lukittuu...,siis 80:n nopeudessa ja sitä hitaammin pienemmillä vaihteilla.

• Kallonkutistaja
        kulutus kirjoitti:

Nyt et ottanut huomioon, että on olemassa iso joukko huonosti suunniteltuja autoja, ja niistäkin vielä huonompia erityisesti Suomeen huonosti soveltuvia autoja.

Tyytyväisenä voin todeta, että oma autoni ei tuossa asiassa kuulu niihin huonoihin, ja siinä tosiaan pienin kulutus saavutetaan jopa alle 60:n nopeudella, ja silti automaatti toimii kuin unelma.

• Kallonkutistaja kirjoitti:

Nyt et ottanut huomioon, että on olemassa iso joukko huonosti suunniteltuja autoja, ja niistäkin vielä huonompia erityisesti Suomeen huonosti soveltuvia autoja.

Tyytyväisenä voin todeta, että oma autoni ei tuossa asiassa kuulu niihin huonoihin, ja siinä tosiaan pienin kulutus saavutetaan jopa alle 60:n nopeudella, ja silti automaatti toimii kuin unelma.

Kyllä se on niin, että jos jotain pitäisi vaatia, niin kunnon teitä näille paremmille autoille ja korkeampia rajoituksia.

Parhaimmmat autot ovat yleensä: kalliita, painavia, iso moottori, kova huippunopeus. Tuosta tekniikkapuolesta tulee sellainen yhdistelmä, että se soveltuu huonosti pieniin nopeuksiin suurimmalla vaihteella, moottorin kierrosluku kävisi liian pieneksi.

• Kallonkutistaja
        Kairakettu kirjoitti:

Kyllä se on niin, että jos jotain pitäisi vaatia, niin kunnon teitä näille paremmille autoille ja korkeampia rajoituksia.

Parhaimmmat autot ovat yleensä: kalliita, painavia, iso moottori, kova huippunopeus. Tuosta tekniikkapuolesta tulee sellainen yhdistelmä, että se soveltuu huonosti pieniin nopeuksiin suurimmalla vaihteella, moottorin kierrosluku kävisi liian pieneksi.

"kalliita, painavia, iso moottori, kova huippunopeus."

Ilman muuta lisäisin tuohon hyvin toimivan automaattivaihteiston. Ilman sitä ollaan Suomen nykyoloissa melko "vaatimattomalla" autolla liikkeellä. Ja ehkä vielä dieselmoottorikin pitäisi olla, bensakoneiset ovat "vaikeuksissa" näiden vaatimusten täyttämisessä.

Mutta ehkä jonain päivänä tietkin on päivitetty ajantasalle, tai sitten ei. Mutta silti toivotaan ja yritetään pitää uskoa yllä, vai mitä.

"kalliita, painavia, iso moottori, kova huippunopeus."

Ilman muuta lisäisin tuohon hyvin toimivan automaattivaihteiston. Ilman sitä ollaan Suomen nykyoloissa melko "vaatimattomalla" autolla liikkeellä. Ja ehkä vielä dieselmoottorikin pitäisi olla, bensakoneiset ovat "vaikeuksissa" näiden vaatimusten täyttämisessä.

Mutta ehkä jonain päivänä tietkin on päivitetty ajantasalle, tai sitten ei. Mutta silti toivotaan ja yritetään pitää uskoa yllä, vai mitä.

Pidin automaattivaihteistoa niin itsestäänselvyytenä, että unohdin mainita. Eihän näitä manuaalina edes valmisteta.

Jokohan Rolssia saa dieselinä?

• Kallonkutistaja
        Kairakettu kirjoitti:

Pidin automaattivaihteistoa niin itsestäänselvyytenä, että unohdin mainita. Eihän näitä manuaalina edes valmisteta.

Jokohan Rolssia saa dieselinä?

Mutta minä puhuinkin hyvin toimivasta automaattivaihteistosta. Eipä minunkaan autoa valmisteta/valmistettu manuaalina. Eikös sinun autossa automaatti ole oppivaa mallia, joka pyrkii vähentämään kahden vaihteen välillä edestakaisin vaihtamista?

Olen ajanut autoa, jossa on Rollssin diesel. Mutta omiin malleihinsa Rolls ei dieseliä vieläkään ole laittanut.

Mutta minä puhuinkin hyvin toimivasta automaattivaihteistosta. Eipä minunkaan autoa valmisteta/valmistettu manuaalina. Eikös sinun autossa automaatti ole oppivaa mallia, joka pyrkii vähentämään kahden vaihteen välillä edestakaisin vaihtamista?

Olen ajanut autoa, jossa on Rollssin diesel. Mutta omiin malleihinsa Rolls ei dieseliä vieläkään ole laittanut.

Ei taida olla, tai en minä tiedä, mutta hyvin se toimii kuitenkin, eikä se minun ajossani vaihtele kahden vaihteen väliä. Olisko siinä sitten sellainen opettava vaihteisto?

• Kallonkutistaja
        Kairakettu kirjoitti:

Ei taida olla, tai en minä tiedä, mutta hyvin se toimii kuitenkin, eikä se minun ajossani vaihtele kahden vaihteen väliä. Olisko siinä sitten sellainen opettava vaihteisto?

"Olisko siinä sitten sellainen opettava vaihteisto?"

Toivottavaasti ei kuitenkaan ole niin, että kokematon opettaa taitamatonta.:)

"Olisko siinä sitten sellainen opettava vaihteisto?"

Toivottavaasti ei kuitenkaan ole niin, että kokematon opettaa taitamatonta.:)

Tuolla vanhemmalla on kokemusta jo yli 800 tkm ja uudemmallakin reilusti yli satkun. Taitaapa olla n. milli yhteensä jo noilla kahdella, hyvin tässä on pärjäilty.

• finnbulli

toteutuu on maailma niin suurissa vaikeuksissa että:

-ihmiset, jotka eivät pysyy ruodussa, lopetetaan siihen paikkaan.

• kuluttaa

Eikös juuri tällainen aihe nostanut keskustelua Helsingissä, kun haluttiin 30km/h rajoitukset joillekin alueille?? Todettiin, että polttoaineen kulutus lisääntyy, autot karstottuu ja matkanteko kestää kauemmin eli saastetta tulee enemmän...

• mie vuan

koska ei voi ajaa suurimmalla vaihteella esim. 6v. diesel golf kuluttaa enemmän tuossa vauhdissa 6. vaihteella kuin vitosella. Oma bemu on just ja just siinä rajalla että kannattaako ajaa 4. vai 5. vaihteella. Sen verran pienet kiekat, että ei vielä ala oikein ahtaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      1986
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1381
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1201
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe