Kysymys oikeille uskoville, vain ne saa vastata jotka tietää olevansa oikeassa uskossa?!
Mikä on keski-ilmiö? Ja mikä on mini-ilmiö? Entä ääri-ilmiö?
Kyselen tietämättäni, kun sinulla on tuota asiantuntemusta, niin vastaatko ystävällisesti Raamattuun perustuen, huom koko Raamattuun, mitään siihen lisäämättä ja poisjättämättä, mikä on paljon uskoa ja mikä vähän ja mikä siltä väliltä? Tulisi tuo oikean kristityn normi niinkuin selkeämmäksi, osaisi muutkin kuin sinä elää Jeesukselle mieliksi. Pitääkö olla paljon uskossa vai vähän vai keskinkertaisesti?
Voisitko myös kertoa, suuret evankelistat maailmassa, jotka noudattavat Raamatun sanaa vähän, keskinkertaisesti ja paljon? Voisitko myös kertoa heidän työnsä tulokset, ihmisten määrän pelastuneista, parantuneista tai muuten autetuista?
Kiitos vaivannäöstäsi!
^Mikä on keski-ilmiö? Ja mikä on mini-ilmiö? Entä ääri-ilmiö?
1
168
Vastaukset
Ensiksi katsotaan ääri-suunnat jotka voisi olla esim. hyppely ja tunnekokemusten hakeminen, mekastaminen, pinnallisuus, ihmisten perässä juokseminen, kaaos, jne..
Liikkeinä tämmöiset torontoherätys, Hinn ja menestysteologia jne.
Sitten otetaan toinen ääripää voisi olla maallistunut, hengetön, kuollut, pelkkää liturgiaa, pelkkää muotojumalallisuutta, kuivuutta, eikä armolahjoja ollenkaan ja tyhjät kirkot. Monissa luterilaisissa kirkossa ja haaroissa, katolilaisissa, ortodoksi, ja jne.
Noitten mainittujen väliltä on löydettävissä keski- ilmiö.
Mielestäni hyvää keskivertoa on Billy Graham. Joka on sopivasti karismaattinen, mutta jalat maassa kulkeva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806