Eli jotain yleisesti 80-luvun alun diskotouhuista. Millaisia vaatteita käytettiin (väri jne...) mitkä oli in ja mitä muuta voisi sanoa erityispiirteinä 80-luvun alun diskoista?
80-luvun alun disko.-tunnuspiirteet?
5
4643
Vastaukset
- janzu
Mulla tulee mieleen yleinen imelä-tyyli. Esim. imelän pastelli-sävyiset hupparit/colleget/verkkarit (erityisesti Kappa-merkkiset), tennis-sukat (verkkareiden lahkeiden päällä), nahka-kravatit, kangas-vyöt, hiaton-paita (iskulauseella) college-paidan päällä, La Coste-pikeepaidat,Boy-lippikset, tytöillä räikeä meikki/korut, purjehdus-kengät, ruutu-housut, takatukat, Adidas-Jaguar lenkkarit...
Discoista: nykyiset ei mielestäni kovin paljoa poikkea sen aikaisista (musiikki oli mielestäni silloin tanssittavampaa (parempi ns. gruuvi) ja popimpaakin (ei pitkiä trance-jyskytyksiä kuten nykyään). Strobo-valojen käyttö on jäänyt nykyisin ehkä vähemmälle (ainakin niissä paikoissa joissa olen sattunut vielä käymään). Hitaita soitettiin enemmän kuin nykyisin. DJ:t miksaili mun mielestä paremmin ja monipuolisemmin? Eli ennen oli paremmin ;-)- deejii!!!
80-luvulla discoissa oli oikea Discon meininki. Musa oli menevää ja maskuliinista ja erittäin tanssittavaa. Monet nykybiisit on cover-versioista tuolta ajalta (onneksi). Valoina käytettiin stroboja, poliisivilkkuja ja näitä perinteisiä värivaloja. Basso oli jyskyttävää eikä sellaista ihme murinaa niin kuin nykyään, kun hip hopia soitetaan (yök)eihän sitä voi edes tanssia!!
Mä lukeudun niihin joka kaipaa tuota aikaa. Onneksi kotona voi hyvän kasari-musan siivin palata menneeseen. - italo forever
deejii!!! kirjoitti:
80-luvulla discoissa oli oikea Discon meininki. Musa oli menevää ja maskuliinista ja erittäin tanssittavaa. Monet nykybiisit on cover-versioista tuolta ajalta (onneksi). Valoina käytettiin stroboja, poliisivilkkuja ja näitä perinteisiä värivaloja. Basso oli jyskyttävää eikä sellaista ihme murinaa niin kuin nykyään, kun hip hopia soitetaan (yök)eihän sitä voi edes tanssia!!
Mä lukeudun niihin joka kaipaa tuota aikaa. Onneksi kotona voi hyvän kasari-musan siivin palata menneeseen.totta mutiset...nykyään ku polkaseen itsensä johonkin satdin "discoon" niin voi samantien kääntyä pois ja mennä vaikka paikalliseen. Ei discot oo enää discoja, ei ole enää kunnon valoja, tuoksuja, tunnelmaa ja musa on täyttä paskaa, koko ilta jotain maailman hirvittävintä paskaa r&b: tä ja illan lopuksi vielä aivan järkyttävät pakolliset suomi"r.a.k.a.s"junttihumpat....masentavaa.
- lambada
http://www.disco80.ru/?an=videoauthor&condition=czEgbGl rZSAnU2FicmluYSUn
tuolta saat aika hyvän kuvan sen ajan meiningistä. Onneks meikäläisen bailu-aika oli 80-luvun lopussa eikä alussa... - Hirmuinen_112
Poliisivilkkuja saa täältä: http://triplakoo.co.cc/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851374Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 54746
- 101721
- 33702
- 60699