XP:n ongelmat

marjaana

Hei!!
minulla on presario 6000 ja xp. Olen saanut koneeseen valmistajalta järjestelmän asennuslevyt, mutta en halua niitä käyttää. Olenkin ajanut koneen tyhjäksi tai kaveri ajoi ja asensi pelkän xp:n. Noissa asennuslevyissä on nortonin jämät valmiina ja ne estää F-securen oikean toiminnan ja valmistaja kertoi, että norton pitää poistaa vikasietotilassa, voisitteko kertoa miten? Toinen asia kun olen nyt opetellut alustaamaan biosissa ja asentanut uudelleen pelkän Xp:n mieheni levyltä, helpompi kuin noi monta asennuslevyä, pitääkö produkt key:n laittaa se miehen levyn tunnus vai oma? ja voiko aktivoinnissa käyttää omaa oem?

18

1513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei onnistu

>pitääkö produkt key:n laittaa se miehen levyn tunnus vai oma? ja voiko aktivoinnissa käyttää omaa oem?<

-Saat aktivoitua vain silloin kun asennat sen omilta asennusrompultasi.
      Ei miehesi koneen levykkeiltä asennettua xp:tä pysty aktoivoimaan kahteen koneeseen.

• pystyyhän

Kyllä vain pystyy jos se on "full packet product" tai vastaava (ei oem versio).

Pystyy asentamaan niin moneen koneeseen kuin haluaa mutta ei ole laillista, sillä kaikkiin tulee sama product key.

• marjaana
        pystyyhän kirjoitti:

Kyllä vain pystyy jos se on "full packet product" tai vastaava (ei oem versio).

Pystyy asentamaan niin moneen koneeseen kuin haluaa mutta ei ole laillista, sillä kaikkiin tulee sama product key.

Tavallinen OEM versio, mutta jos ei onnistu niin miten se nortoni poistetaan tai sen jämät, koska alunperin kone on kaatunut 2 kertaa sen takia, koska F-secure ei toiminut täysin ja päästi kököt sisään. Tämä kaveri asensi silloin kun tyhjensi kokonaan minun koneeni, oman Xp-home editionin omalla produkt Keyllä minun koneeseen ja minä aktivoin sen puhelimitse, miksei se onnistuisi nyt?

• sivuilta
        marjaana kirjoitti:

Tavallinen OEM versio, mutta jos ei onnistu niin miten se nortoni poistetaan tai sen jämät, koska alunperin kone on kaatunut 2 kertaa sen takia, koska F-secure ei toiminut täysin ja päästi kököt sisään. Tämä kaveri asensi silloin kun tyhjensi kokonaan minun koneeni, oman Xp-home editionin omalla produkt Keyllä minun koneeseen ja minä aktivoin sen puhelimitse, miksei se onnistuisi nyt?

löytyy removal tool. Lähtiskö sillä.

• lähtee
        sivuilta kirjoitti:

löytyy removal tool. Lähtiskö sillä.

Poista Norton Ohjauspaneelin Lisää tai Poista sovelluksella niin saat sen kokonaan poistettua.

• niinniin

• marjaana
        lähtee kirjoitti:

Poista Norton Ohjauspaneelin Lisää tai Poista sovelluksella niin saat sen kokonaan poistettua.

Sepä se, ei riitä. Sinne jää kuitenkin jotain jämiä, niin ovat securelta kertoneent.

• marjaana
        marjaana kirjoitti:

Sepä se, ei riitä. Sinne jää kuitenkin jotain jämiä, niin ovat securelta kertoneent.

kävin nortonin sivuilla, pikkasen kallis puheluhinta.......
        Ja useat sivut englantia, en saanut apua siitä.

• soittaa
        marjaana kirjoitti:

kävin nortonin sivuilla, pikkasen kallis puheluhinta.......
        Ja useat sivut englantia, en saanut apua siitä.

Eihän sitä puhelimella poisteta. Lataa ohjelma ja aja se.

• marjaana

siis kertokaa jos tiedätte, miten vikasietotilassa poistetaan norton? Itse ohjelman poistaminen lisää ja poista osasta ei riitä poistamaan jämiä siitä. Jos joku olisi joskus poistanut vikasietotilassa, olisin kiitollinen vähästäkin tiedosta, ennenkuin laitan koneen alas.

• Timo

• marjaana

• Onhan se nyt aloittelijalle paljon helpompi asentaa imagelta (=monta asennuslevyä). Sen jälkeen kone on täysin samassa kunnossa kun se oli uutena kaupasta ostettaessa.

• marjaana

Olen kuullut että image levyt on helpoin, ne kannattais tehdä ja nyt kerroit että noi alkuperäiset ovat niitä, en tiennyt. Kiitti tiedosta. Niissä ei ole todellakaan muuta vikaa kuin se peevelin Norton. Mutta olen saanut hyviä neuvoja sen poistoon. kiitos edelleen kaikille ja vielä sellainen asia, että kaikki levyt joista on ollut puhe, ovat täysin laillisia. sellainen ihme juttu on toi pelkkä XP home edition levy, että jos mieheni kone on hajonnut, niin hänkään ei sit saisi käyttää omaa levyään esim. mun koneeseen joka on ainoa toimiva (vielä) tai asentaa sitä tulevaan uuteen koneeseen, ainakaan montaa kertaa. Minusta tämä on rahastusta, pitäisi olla lupa käyttää perheen kesken samaa levyä, samassa osoitteessa, mutta ip on tietenkin koneilla eri.

• asennettaessa
        marjaana kirjoitti:

Olen kuullut että image levyt on helpoin, ne kannattais tehdä ja nyt kerroit että noi alkuperäiset ovat niitä, en tiennyt. Kiitti tiedosta. Niissä ei ole todellakaan muuta vikaa kuin se peevelin Norton. Mutta olen saanut hyviä neuvoja sen poistoon. kiitos edelleen kaikille ja vielä sellainen asia, että kaikki levyt joista on ollut puhe, ovat täysin laillisia. sellainen ihme juttu on toi pelkkä XP home edition levy, että jos mieheni kone on hajonnut, niin hänkään ei sit saisi käyttää omaa levyään esim. mun koneeseen joka on ainoa toimiva (vielä) tai asentaa sitä tulevaan uuteen koneeseen, ainakaan montaa kertaa. Minusta tämä on rahastusta, pitäisi olla lupa käyttää perheen kesken samaa levyä, samassa osoitteessa, mutta ip on tietenkin koneilla eri.

Lisä-ohjelmat jää asentumatta jos ei anna lisä-levyjä, kun asennusohjelma pyytää. Asensin recovery levyltä tuttavani koneeseen xp:n. Ensin laitettiin recovery levy, sitten xp ja lopuksi lisälevyjä jos on. Kun ei ollut, en laittanut ja asentui pelkkä xp.

• marjaana
        asennettaessa kirjoitti:

Lisä-ohjelmat jää asentumatta jos ei anna lisä-levyjä, kun asennusohjelma pyytää. Asensin recovery levyltä tuttavani koneeseen xp:n. Ensin laitettiin recovery levy, sitten xp ja lopuksi lisälevyjä jos on. Kun ei ollut, en laittanut ja asentui pelkkä xp.

levyjä on 5 kpl. levyissä ei ole nimettyjä osia, jokaisessa vain lukee Compaq järjestelmän uudelleenasennus windows xp home edition ja levy1..jne. olisiko sitten niin, että ensimmäisellä levyllä on xp ja mitä noissa lopuissa olisi? ja mihin kohtaan sijoittuu norton?

• marjaana
        marjaana kirjoitti:

levyjä on 5 kpl. levyissä ei ole nimettyjä osia, jokaisessa vain lukee Compaq järjestelmän uudelleenasennus windows xp home edition ja levy1..jne. olisiko sitten niin, että ensimmäisellä levyllä on xp ja mitä noissa lopuissa olisi? ja mihin kohtaan sijoittuu norton?

mulla ei ole recovery levyä ollenkaan tai omaa pelkkää yksittäistä xp home levyä vaan vain noi 5 levyä ja mitä olen sivuilta lukenut, muutkaan ei halua noita valmistajan omia asennuksia, koska niissä on paljon tyhjää..sillä nyt kun kone on aiemmin putsattu just noista compaqtin pölyistä ja ollut pelkkä xp, mietin, että käynkö ostamassa uuden xp:n (OEM) levyn vai olisiko mahdollista käyttää miehen levyä sittenkin? En mielellään laita noita 5 levyä, tulee vain ongelmia kun täällä on kirjoitettu myös nortonin poistovaikeuksista ja sitä joutuu putsaamaan eri ohjelmilla, veemäistä.

• systeemit
        marjaana kirjoitti:

mulla ei ole recovery levyä ollenkaan tai omaa pelkkää yksittäistä xp home levyä vaan vain noi 5 levyä ja mitä olen sivuilta lukenut, muutkaan ei halua noita valmistajan omia asennuksia, koska niissä on paljon tyhjää..sillä nyt kun kone on aiemmin putsattu just noista compaqtin pölyistä ja ollut pelkkä xp, mietin, että käynkö ostamassa uuden xp:n (OEM) levyn vai olisiko mahdollista käyttää miehen levyä sittenkin? En mielellään laita noita 5 levyä, tulee vain ongelmia kun täällä on kirjoitettu myös nortonin poistovaikeuksista ja sitä joutuu putsaamaan eri ohjelmilla, veemäistä.

Voi olla eri juttu sitten. Siinä oli eka levy "recovery" ja toisessa ihan luki "xp". Recovery pisti kovalevyn sileäksi, yhdeksi osioksi, muttei tarvinnut aktivoida. XP-levyltä asennus onnistui suoraankin, mutta aktivointi puhelimella ja ajurit xp haki recovery levyltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      67
      2395
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe