Rekkoihin välimatkatutkat

pakollisiksi

Vuoden 2006 aikana rekkoihin asennetaan välimatkatutkat pakollisina varusteina. Tutka kytketään nopeudenrajoittimeen. Jos välimatka edellämenevään on alle 40 m laite vähentää nopeutta niin kauan että välimatka rupeaa kasvamaan. Laite vaikka pysäyttää rekan jos välimatkaa ei ole tarpeeksi.....

21

1289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dynamiittia

penkin alle. Heti räjähtää jos ei pääse nyhräämästä Rekkojen edestä pois.

• ...ja henkilöautoihin asennetaan automaattiset kiihdyttimet, jotta turha hidastelu saataisiin loppumaan...

• Elmeri

Mihin semmoisia tarvitaan? Se kaasupoljin on edelleen siellä oikeassa reunassa.

• Elmeri kirjoitti:

Mihin semmoisia tarvitaan? Se kaasupoljin on edelleen siellä oikeassa reunassa.

Monella siellä on ilmeisesti jarrupoljin liian lähellä kaasupoljinta ja painaa molempia samanaikaisesti.

• yks hihhuli vaan

Ja jos noin loistavan ainutlaatuisen upea idea toteutuisi, niin varmasti kaikki tielläliikkujat eivät harrastaisi minkäänlaista kiusantekoa, sillä varmasti saattaisi rekan kuljettajaa harmittaa, kun jyrkän ja liukkaan mäen alla vauhti himmataan lähes nolliin ja henkilöauto kiihdyttää pois ja rekka jää mäen alle sutimaan. Onneksi kuitenkan kaikki liikenteessä ovat niin fiksuja ettei moista koskaan tapahtuisi.

Ei kun iha vakavissaan. Kuka edes tosissaan ajattelee jotain noin typerää. Välimatkatutka. Vetää ihan sanattomaksi. Mutta onneksi tuon idean esilletuoja ei ole päättävissä hallintoelimissä!

• Kurajärven Alli..

Tää viesti on mennyt jo Mönkäreelle, Luhtaselle, Vanhaselle ja tietenkin Hyssälälle,..nehän tietää....

• puukenkäpellet

asennekoulutukseen

• Kyllästynyt henkilautoilija

Kerrassaan loistava idea tuo välimatkatutka, sehän on jo keski-euroopassa käytössä. Odotan innolla että saadaan sellainen laite myös suomen vähemmän ammattitaitoisille rekkakuskeille samanlainen.Tarja Halosen ehdottama asennekasvatus voisi olla tosiaankin hyvä lääke siihen lisäksi.

• eikös

näillä rekkakuskeilla ole tapana kytkeä se rajoitin pois päältä.

• Laki on laki

Totta monesti on kytketty rajoitin jo pois päältä että voidaan "hätistellä" henkilöautoilijoita talven liukailla. Näin olen Esson baarissa rekkamiesten kuuleen kerskuneen!

• minkälaisia
        Laki on laki kirjoitti:

Totta monesti on kytketty rajoitin jo pois päältä että voidaan "hätistellä" henkilöautoilijoita talven liukailla. Näin olen Esson baarissa rekkamiesten kuuleen kerskuneen!

ääliöitä tänne kirjoittaa ns. varmaa tietoa.

• Vanhempi herrasmies
        minkälaisia kirjoitti:

ääliöitä tänne kirjoittaa ns. varmaa tietoa.

Liikennelaki sanoo: kuorma-auton enimmäisnopeus on 80 (kahdeksankymmentä) km/h!

• Kyttäyskeikka 2

• Kyttäyskeikka 2 kirjoitti:

Laki sanoo: max speed for the comercial vehicles is a 80km/h. LUE TUOSTA, rekisteröitä paskankijoittaja!

Käytännössä sallitaan rajoitusta suuremmat nopeudet. Tottahan toki se toleranssi hyödynnetään.

• autoilijana suomessa
        Kairakettu kirjoitti:

Käytännössä sallitaan rajoitusta suuremmat nopeudet. Tottahan toki se toleranssi hyödynnetään.

Hyvin huomaa kun lukee tätä kirjoitusketjua kuinka rahtarit ei tunnu piittaavan laista laisinkaan ja olenhan minä nähnyt sen liikenteessäkin ajaessani.Sitä kovempi kundi kahviossa mitä enemmän sikailee liikenteessä.

• autoilijana suomessa kirjoitti:

Hyvin huomaa kun lukee tätä kirjoitusketjua kuinka rahtarit ei tunnu piittaavan laista laisinkaan ja olenhan minä nähnyt sen liikenteessäkin ajaessani.Sitä kovempi kundi kahviossa mitä enemmän sikailee liikenteessä.

Ainakin vastasit minulle ja siitä voikin päätellä huomiokykysi tasoa.

Minulla on kuitenkin vain henkilöautokortti, kuorma-autolla olen joskus vuosia sitten ajellut, rekalla en koskaan, kaksi kertaa kuitenkin kyydissä istunut.

• automaatti kaasu

Jos joku matelee rekan edessä niin automaattikaasu lisää vauhtia :)

• jartsa

Niin se vaan on että turvavälit on rekkakuskeilla esim. motarilla lian pienet eli ne menee lähes peräkkäin. Suolaus mahdollistaa tämänkin typerän touhun. Rekkamiehet vaatii sen suolan sinne, että voidaan ajaa rajotinta vasten perse perseessä 90 km/h. Ajoin tänään 10- tiellä rekan perässä 100 km/h. Miten h:tissä se on mahdollista!

• h-tissä
        jartsa kirjoitti:

Niin se vaan on että turvavälit on rekkakuskeilla esim. motarilla lian pienet eli ne menee lähes peräkkäin. Suolaus mahdollistaa tämänkin typerän touhun. Rekkamiehet vaatii sen suolan sinne, että voidaan ajaa rajotinta vasten perse perseessä 90 km/h. Ajoin tänään 10- tiellä rekan perässä 100 km/h. Miten h:tissä se on mahdollista!

et sun kulkupelissä on mittarivirhettä, tai YHDISTELMÄN vauhti karkasi alamäkeen!

• kaheksaaviittä
        h-tissä kirjoitti:

et sun kulkupelissä on mittarivirhettä, tai YHDISTELMÄN vauhti karkasi alamäkeen!

kaheksaaviittä, rekka takapuskurissa kiinni, pitkät päällä ja torvet soiden. 80 km alueella, pitäisikö kaikkien ajaa just niinkuin Herrarahtarit haluaa. Katosku ei aina oo kiire jokapaikkaan. rekkiksien pitäis mennä johoski hermojenhallintakurssil et pystyis ajaa niinku tolpas o kyltti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2188
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1680
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1034
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      1002
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe