Vielä en ole antanut periksi vaikka välillä tuntuukin siltä, että olen yksin näiden liikenneidioottien keskellä.
Annan aina tilaa jos joku sitä tarvitsee, pidän reilun turvavälin edellä ajavaan, helpotan nopeampien ohituksia tarpeen vaatiessa, ohittaessani en jää eteen nysvämään, en kiilaa ja roiski kuraa toisten laseille, käytän vilkkua, ryhmityn ajoissa ja pyrin muutenkin nodatttamaan liikennesääntöjä.
Aijon ajella näin jatkossakin ja minulla ei ole aikomustakaan muuttaa ajotapojani tai antaa periksi. Ilokseni olen huomannut, että vielä löytyy muitakin kaltaisiani liikenteen herrasmiehiä.
Älkää antako periksi vaikka ympärillä sattuu ja tapahtuu. Uskon, että sitkeys palkitaan kun tunarit näkevät kuinka helppoa ajaminen on kun ei lähde mukaan hölmöläisten piirileikkiin.
Turvallista matkaa kaikille liikenteen herrasmiehille =)
Älkää antako periksi!
8
567
Vastaukset
- The Rat
Aina piristää päivää kun joku herrasmies/-nainen (herrasnainen?) käyttäytyy kohteliaasti liikenteessä. Itse pyrkii sitten aina palauttamaan palveluksen - jos ei samalle henkilölle niin jollekulle toiselle sitten...
Täytyy myöntää että joskus tulee itsekin vähän itsekkäästi ajettua, mutta tapojen parantaminen kai lähteekin siitä että huomaa virheensä. Nolottaa sitten enemmän kun joku käyttäytyy oikein... :)- Kooma
Mukava nähdä ettei näiltä liikennepalstoilta ole kaikki järjenvalo sammunutkaan.
- rajoitustenmukaan
Minäkin pyrin ajamaan näin. Pakko on tunnustaa, että ihan aina se ei ehkä onnistu. Yritystä kuitenkin on.
Törkeä perässä roikkuminen saa pinnan kireälle ja siinä on yrittämistä, että ei provosoituisi. En lähde kuitenkaan esim. kehä 3:lla ajamaan jostakin liittymästä ulos vain siksi, että joku hätähousu pääsisi ohi. En myöskään pysähdy bussipysäkille kiivastahtisessa liikenteessä. Käytän aina vilkkua kääntymisaikeissani, tai kaistan vaihdossa, sekä kiitoksena rekkakuskeille ohitusmerkistä.
Taajamissa seuraan enemmän liikennettä kuin nopeusmittaria. Jalankulkijoille annan kohteliaasti tilaa mennä editseni ja he usein hymyilevät ja heilauttavat kättään kiitokseksi.
Maantieajossa ylläpidän useimmin reilua ylinopeutta ja ohitan kaikki saavuttamani autoilijat, en jää hännille roikkumaan.
Noudatan melkein kaikkia muita liikennesääntöjä, paitsi en nopeusrajoituksia. Jotkut typerään paikkaan maalatut keltaiset viivat jäävät toisinaan myös aika vähäiselle huomiolle, samoin kuin öiset punaiset liikennevalot ja kännykkäkielto.
Tankatessani lorotan bensaa tankkiin tasarahalla ja menen maksujonon ohi heittämällä tasarahan tiskiin ja poistun välittömästi, muut jäävät hölmistyneen näköisinä jonottamaan.- Ihmettelenpä
Joo... Muuten hyvä, mutta öiset punaiset liikennevalot jää huomioimatta????
Älä aja ikinä punaisia päin. Luulet ehkä näkeväsi muun liikenteen, mutta joku voi aina tulla sieltä vihreillä. - tule vihreillä
Ihmettelenpä kirjoitti:
Joo... Muuten hyvä, mutta öiset punaiset liikennevalot jää huomioimatta????
Älä aja ikinä punaisia päin. Luulet ehkä näkeväsi muun liikenteen, mutta joku voi aina tulla sieltä vihreillä.####@@@@... V
- Aatoilija
Aika lailla samoja periaatteita noudatan, tosin ohitusten auttaminen jää minulla siihen, että en ala sitä ohittamista estämään, ts. en kiihdytä, ja oikealle kaistallekin vaihdan heti kun siihen on tilaisuus.
En myöskään lähde kouluttamaan toisia. Torvea saatan lyhyesti töräyttää jos liikenevaloissa edellinen ei huomaa vihreää hyvään toviin, mutta siihen se jää. - jartsa
Tuolla aenteella pärjää parhaiten liikenteessä. Onnea! Tyylisesi autoilijat alkavat olla katoavaa kansanperinnettä suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa672395En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361779- 101614
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741565Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161525Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91084- 201009