YLEN

vaalikeskustelusta

Täällä on moitittu Saulia hyökkääväisyydestä ja asiattomuudesta YLEN vaalikeskustelussa.
Millaista keskustelua nämä kritisoijat haluatte?
Haluatteko katsella Tarjan ja Matin tyylistä "samaa mieltä" -keskustelua. Minä en.
Olisi niin kivaa jos kaikki olisi samaa mieltäkö?
Mieluummin vaihdan kanavaa kuin kuuntelen latteita tyhjänpäiväisyyksiä.

Sauli esitti rohkeasti kritiikkiä istuvaa presidenttiä kohtaan. Mitä pahaa siinä on.
Kyllä presidenttiäkin saa arvostella.
Halonen osoittaa vastauksilla huonohermoisuutta ja selvästikään ei kestäisi mitään kritiikkiä häntä kohtaan.
Vastasi että Sauli voisi pitää vaalilupauksen olemalla niin ettei vastakkainasettelua synny.

Oliko Saulin kritiikki vastakkaisasettelua?
Minusta ei juuri ollenkaan.
Hänhän vain toi esille rohkeasti mitä mieltä on asiasta ja miten presidentin virkaa voisi paremmin hoitaa Suomen hyväksi.

Hyssyttelyn aika on ohi (samoin vastakkainasettelun).

5

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tasapuolista

Olen ihan samaa mieltä.. Halonen ei halua vaikeita asioita keskusteluun, koska niihin pitäisi ottaa kanta, joka ei miellytä kaikkia.. Halonen voi voittaa ainoastaan myötäilemällä kaikkia, silloin sellaiset äänestäjät, jotka eivät ajattele saattavat mennä halpaan..
      Vanhanen hermostui yllättävästi perustuslakikysymyksistä, muuten pärjäsi ihan hyvin..
      Kallis oli populisti vaikka esiintyi muuten ihan hyvin..

• osijg bof

Samaa mieltä. Niinistö oli ainoa, joka edes yritti ylläpitää kunnon keskustelua ja mielipiteiden vaihtoa.

Käsittääkseni seuraavassa YLE:n vaalikeskustelussa on aiheena turvallisuuspolitiikka. Luvassa on taas Halosen ja Vanhasen yltiövarovaisia latteuksia mm. siitä, onko Venäjä uhka Suomelle tai siitä, pitäisikö Suomen hakea NATO:n jäsenyyttä. Viittaavat luultavasti taas joihinkin epämääräisiin selontekoihin ja höpisevät jostain "aikaansa seuraavasta liittoutumattomuudesta" sen sijaan, että sanoisivat selvällä suomen kielellä mitä mieltä asioista ovat.

Osittain Halosen ja Vanhasen ympäripyöreys menee toimittajien piikkiin. Toimittajan pitäisi esittää kysymys ihan pokkana uudestaan sen jälkeen kun ensin on kuunneltu perinteiset liirumlaarumit jostain ministeriöiden välisestä työryhmästä, joka parhaillaan valmistelee jotain hemmetin poikkisektoraalista selvitystä ja blaa blaa blaa...

Tekisi melkein mieli äänestää Soinia. Miehellä ainakin on selkeä linja: Suomi pois EU:sta. Linja on tietenkin väärä, mutta pelkkä asioiden selkeä esittäminen ja avoimuus on jo arvo sinänsä.

• samaa mieltä Halosesta!

Rohkeasti vain Halosta haastamaan. Tietenkin haastajien pitää haastaa, muidenkin kuin vain Niinistön! Vanhanen nyt ei tietenkään uskalla haastaa, mutta muut voisivat. Hautala voisi ottaa esille vielä Stasi-listankin. Siitä saisi Heidi valtavasti pisteitä!

Tosin ei tarvitse paljon haastaa, koska Halonen on vain vasemmistomedian voimin ylläpitämä kupla. Todellista näyttöä ja osaamista ei ole. Halonen on yksinkertaisesti surkea.

Niinistö sanoi kohteliaan arvion Halosesta Hesarin vaalikoneessa:

Hän on tehnyt parhaansa :D

• melody

Kertakaikkiaan presidentinvaalien alla pitää ehdokkaiden keskustella avoimesti ja haastaa toisiaan oikein olan takaa. Asiat ja mielipiteet auki. Kyllä tuolla tasolla olevat ihmiset pitää kestää kyseenalaistamisen. Olen samaa mieltä, että hyssyttelyt on ohi!!

• Tentissä keskitytään liikaa näiden "kolmen PÄÄehdokkaan" mielipiteisiin. Muut ehdokkaat eivät saa tarpeeksi ääntään kuulumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1558
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1549
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1353
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1008
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      971
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe