suljetaan tää kanava vaikka kolmeksi viikoksi kokonaan,ettekö kirjoittajat huomaa et juttu on nykyään ihan perseestä.kaikki aivottomat tänne ronkki ihan täyttä paskaa,sellaisetkin jotka ovat nähneet rekkoja vain kuvissa.konginkangas on historiaa,teki kuljettaja siinä virheen tai ei,ei se asia hänellekkään ole helppo.turha syyttää koska tuskin tällaista kukaan tahallaan tekee.työtään hänkin vain teki suomalaisen yhteiskunnan hyväksi sinä kohtalokkaana yönä.viranomaisten tehtävä on etsiä syylliset jasyyt,ei jonkun aivottaman konttorirotan joka haluaa päteä täällä kun on isoilta pojilta kuullut hienon sanan tappajarekka.annetaan nyt jo olla !
peli poikki
21
1390
Vastaukset
- Jyrki
Olen täysin samaa mieltä kanssasi.Täällä on liian helppo haukkua kaikki mikä ei itseään miellytä.Ihmisiä leimataan tappajiksi ym.idiooteiksi.Joku ammattiryhmä on poljettu todella lokaan tälläkin palstalla.No,Suomalainen on niin tyhmä,että mennään kokoajan lauman mukana.Mitähän nämä saat***n vinkujat sitten keksii jos kaupoista ym.loppuu tavara.Kait sillekkin syntipukki haettaisiin,haukkumalla taas jokin ammattiryhmä.Tämän palstan sais lopettaa kokonaan mutta nuo samat ääliöt siirtyis kitisemään,ja todistamaan omaa paremmuuttaan jollekin muulle palstalle.
- Tavarankuljettaja
Onko rahtipellet noin typeriä, luuletteko olevanne maailman napoja ;) Pellejä te vain olette, äärettömän tyhmiä kun olette alaksenne valineet rahtarina toimisien, osoittaa aivokapasiteettejanne ;) Ei se tavara lopu kaupoista jos te lopetatte päinvastoin tavarat tulee teidän jlk paremmin ja turvalisemmin kauppojen hyllyille.
- Rattimatti
Tavarankuljettaja kirjoitti:
Onko rahtipellet noin typeriä, luuletteko olevanne maailman napoja ;) Pellejä te vain olette, äärettömän tyhmiä kun olette alaksenne valineet rahtarina toimisien, osoittaa aivokapasiteettejanne ;) Ei se tavara lopu kaupoista jos te lopetatte päinvastoin tavarat tulee teidän jlk paremmin ja turvalisemmin kauppojen hyllyille.
Hevosellako kuskaat?
- Vaksi vankilan
Ei tätä noin vain voi puhaltaa poikki, kuljettajan ajovirhe raskaalla yhdistelmällä johti 23 ihmisen, viattoman, kuolemaan. Miten sinusta tämän voi olankohotuksella jättää sivuun? Taidat itse olla samanlainen rahtari joka ei piittaa sännöistäme yhtään!
Törppö tutkijalautakuntakin toteaa, että tien liukkaus oli ennustamatonta ja huonosti silmin havaittavaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000012477494- Silmälääkärille
Kairakettu kirjoitti:
Törppö tutkijalautakuntakin toteaa, että tien liukkaus oli ennustamatonta ja huonosti silmin havaittavaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=531&posting=22000000012477494Outo lausunto kirjoittajalta sillä luulin että ammattimiehet ajaisivat silmät auki ja samalla huomaavat liukkaan kelin mutta ilmeisesti nykyrahtimiehet ei tajua milloin on liukasta ja milloin on kuivaa......
Ei ole pakko ajaa jos tieolosuhteet ovat noinkin hirvittävät että taidot ei riitä kuljettamaan raskasta, väärin lastattua yhdistelmää.
Tero K Silmälääkärille kirjoitti:
Outo lausunto kirjoittajalta sillä luulin että ammattimiehet ajaisivat silmät auki ja samalla huomaavat liukkaan kelin mutta ilmeisesti nykyrahtimiehet ei tajua milloin on liukasta ja milloin on kuivaa......
Ei ole pakko ajaa jos tieolosuhteet ovat noinkin hirvittävät että taidot ei riitä kuljettamaan raskasta, väärin lastattua yhdistelmää.
Tero K...sinutkin.
- kansalainen vain
Kairakettu kirjoitti:
...sinutkin.
En aja tuhansien tonnien paperirullat takakontissa autolla niin lujaa kun pääsen jäisellä tiellä, jätän mielelläni ainakin itse auton parkkiin jos keliolosuhteet on noin pahat mitä oli siloin. Entä sinä?
kansalainen vain kirjoitti:
En aja tuhansien tonnien paperirullat takakontissa autolla niin lujaa kun pääsen jäisellä tiellä, jätän mielelläni ainakin itse auton parkkiin jos keliolosuhteet on noin pahat mitä oli siloin. Entä sinä?
Liukkaus tuli ihan yllättäen ja tie jäätyi vain pari minuuttia ennen rekan tuloa.
Mitä siis höpiset pahasta kelistä? Sitäpaitsi sillä rekalla ei ajettu edes "niin lujaa kuin pääsee".- Säätieteilijä jo 25 vuotta!
Kairakettu kirjoitti:
Liukkaus tuli ihan yllättäen ja tie jäätyi vain pari minuuttia ennen rekan tuloa.
Mitä siis höpiset pahasta kelistä? Sitäpaitsi sillä rekalla ei ajettu edes "niin lujaa kuin pääsee".Ei tie jäädy jäähän ikinä kahdessa minuutissa joten on aivan turha yrittää keksiä verukkeita sille etteikö rahdin kuljettaja olisi ollut syyllinen 23 nuoren ihmisen hengen menettämiseen epäpätevällä ajolla.
Säätieteilijä jo 25 vuotta! kirjoitti:
Ei tie jäädy jäähän ikinä kahdessa minuutissa joten on aivan turha yrittää keksiä verukkeita sille etteikö rahdin kuljettaja olisi ollut syyllinen 23 nuoren ihmisen hengen menettämiseen epäpätevällä ajolla.
Ensinnäkään en ole rahtipoika, minulla on vain henkilöautokortti.
Tie voi jäätyä joskus jopa alle kahden minuutinkin. aja joskus katselemaan. Vai säätieteilijä muka, hah, minä olen autoillut n. 3 milj. km, siinä ehtii nähdä noita liikennesäitä.
"Tien liukkaus. Tie oli tapahtumahetkellä erittäin liukas. Liukkaus oli paikallista ja ennustamatonta
sekä vaikeasti silmin havaittavissa."
"Suomen maanteillä tapahtuu joka talvi useita kertoja paikallisia ajokelejä nopeasti ja
suuresti huonontavia sääilmiöitä, joihin tien kunnossapitäjä ei ehdi välittömästi reagoida.
Näissä tapauksissa vain tien käyttäjät voivat omalla toiminnallaan säilyttää liikenneturvallisuuden.
Nopein ja tehokkain tapa säilyttää liikenneturvallisuus on laskea ajonopeus
kelioloja vastaavaksi. Kelioloja vastaavaa ajonopeutta ei voida etukäteen määrittää,
vaan kuljettajan on ammattitaitonsa ja ajoneuvonsa perusteella pystyttävä se valitsemaan."
http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploads/sz08kg46qva.pdf- autoillut
Kairakettu kirjoitti:
Ensinnäkään en ole rahtipoika, minulla on vain henkilöautokortti.
Tie voi jäätyä joskus jopa alle kahden minuutinkin. aja joskus katselemaan. Vai säätieteilijä muka, hah, minä olen autoillut n. 3 milj. km, siinä ehtii nähdä noita liikennesäitä.
"Tien liukkaus. Tie oli tapahtumahetkellä erittäin liukas. Liukkaus oli paikallista ja ennustamatonta
sekä vaikeasti silmin havaittavissa."
"Suomen maanteillä tapahtuu joka talvi useita kertoja paikallisia ajokelejä nopeasti ja
suuresti huonontavia sääilmiöitä, joihin tien kunnossapitäjä ei ehdi välittömästi reagoida.
Näissä tapauksissa vain tien käyttäjät voivat omalla toiminnallaan säilyttää liikenneturvallisuuden.
Nopein ja tehokkain tapa säilyttää liikenneturvallisuus on laskea ajonopeus
kelioloja vastaavaksi. Kelioloja vastaavaa ajonopeutta ei voida etukäteen määrittää,
vaan kuljettajan on ammattitaitonsa ja ajoneuvonsa perusteella pystyttävä se valitsemaan."
http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploads/sz08kg46qva.pdfOiva osoitus typeryydestä on se että jos ilmoittaa ajaneensa 3 000 000 km vuodessa niin osaa ennustaa jo säitäkin ;) Tuon tapaiset ihmsethän ovat tunnetusti yksinkertaista väkeä kun ajattelevat silloin jopa tietävänsä lottonumerotkin kun on niin paljon kilometrejä...Kuvitteleppa tyhmä ihminen että jos joku onkin ajannut jo 4 000 000 km Sambiassa niin sehän se vasta asioita tietääkin kun on nähnyt niin paljon asfalttia ;)
autoillut kirjoitti:
Oiva osoitus typeryydestä on se että jos ilmoittaa ajaneensa 3 000 000 km vuodessa niin osaa ennustaa jo säitäkin ;) Tuon tapaiset ihmsethän ovat tunnetusti yksinkertaista väkeä kun ajattelevat silloin jopa tietävänsä lottonumerotkin kun on niin paljon kilometrejä...Kuvitteleppa tyhmä ihminen että jos joku onkin ajannut jo 4 000 000 km Sambiassa niin sehän se vasta asioita tietääkin kun on nähnyt niin paljon asfalttia ;)
Näytähän missä minä väitän ajaneeni 3 000 000 km vuodessa? Heh, luetun ymmärtäminen ei ole kaikille kovin helppoa.
- Rattimatti
Tavalliset taatelintallajat alkaa tuomitsemaan tässä julkisessa tuomioistuimessa kyseisen kuljettajan, ennen kuin mitään konkreettista on löydettykään hänen todellisesta syyllisyydestään. Pipo päähän teille ja helvetin syvälle! Ei, keksin paremman idean. Jalkapuuhun vähäksi aikaa, oppii siivommille tavoille.
- Stonga Tomi
Rattimatti kirjoitti:
Tavalliset taatelintallajat alkaa tuomitsemaan tässä julkisessa tuomioistuimessa kyseisen kuljettajan, ennen kuin mitään konkreettista on löydettykään hänen todellisesta syyllisyydestään. Pipo päähän teille ja helvetin syvälle! Ei, keksin paremman idean. Jalkapuuhun vähäksi aikaa, oppii siivommille tavoille.
Kuules rattipoika, jos sinä et tajua itse kuka oli syyllinen tuohon tapahtumaan niin älä ainakaan sinä aja rahtia maassamme sillä silloin meitä peloittaa jos tuomoinen kuski on ajamassa.
- Rattimatti
Stonga Tomi kirjoitti:
Kuules rattipoika, jos sinä et tajua itse kuka oli syyllinen tuohon tapahtumaan niin älä ainakaan sinä aja rahtia maassamme sillä silloin meitä peloittaa jos tuomoinen kuski on ajamassa.
Tässä näkyy arvostuksen taso. Oletko SINÄ mielestäsi oikeutettu tuomitsemaan Konginkankaan turmarekan kuskin? Tuskin tajuat ajamisesta muutenkaan paljonkaan vertaa, mitä nyt henkilöpirssin verran. Tässä nyt näyttää käyvän silleen, että esim. SINÄ olet valmiina lynkkaamaan kaverin, joka tietyn tapahtumaketjun seurauksena ei voinut välttyä siltä, mikä ikäväksemme tapahtui. On se muuten kumma juttu. Mitenkähän toimeksiantaja antaa mun ajaa heidän tuotteitaan. Kuskilta kun vaaditaan joka kolmen vuoden välein läpäistävä kuljettajakoulutus ja kuljetettavana palavia nesteitä. Monenko vuoden välein itse joudut käymään lävitse vastaavaa? Tiedätkö edes, mikä on raskaanajoneuvon ennakoivan ajon koulutus? Liikenneturvallisuus on korvien välissä, ei siinä ennakkoasenteessa, että rekkamies surmaa kaikki. Kuinka paljon meitä pitää kouluttaa, että sulla olis turvallinen olo? Mulle sanoi eräs vanhempi kuljettaja silloin, kun menin ajamaan näitä palavia nesteitä, että kaikki ei pystykään tähän. Hän kertoi monen lähteneen, koska oli kädet alkanut vapista ja ruikulin olleen lähellä, kun 50 kuution polttoainelastissa piti talviliukkaaseen lähteä. Mieti! Sulla auton tankissa n. 50 litraa bensaa, mulla 50000 litraa. Asenne PITÄÄ olla kunnossa!
- tai ei
Ei tie jäädy jäähän ikinä kahdessa minuutissa joten on aivan turha yrittää keksiä verukkeita sille etteikö rahdin kuljettaja olisi ollut syyllinen 23 nuoren ihmisen hengen menettämiseen epäpätevällä ajolla.
mutta kyllä se voi yllättää kun keli vaihtuu.
Läksin eräänä helmikuun iltana ajamaan Helsingistä kohti Oulua. Keli oli kuiva, muutama lämpöaste ja oli oikein nautinto ajella paskakelien jälkeen. Sitä nautintoa kesti n. 150km, kunnes jossain Heinolan ja Joutsan välillä alkoi rankka kaatosade. Vettä tuli niin että harvoin kesälläkään sataa kerralla niin paljon. Hetkessä oli tie täynnä vettä kun lumipenkat estivät sen valumisen ojaan. Henkilöautot tulivat keskellä tietä vastaan kun reunoilla oli niin paljon vettä ettei siellä voinut ajaa. Siinä piti vaan taiteilla lumipenkan ja henkilöautojen välissä nopeuden vaihdellessa 40 ja 60 välillä riippuen paikasta ja vastaantulijoista.
Sitten Joutsan paikkeilla helpotti kun sade loppui. Mutta yhtäkkiä, mitä helvettiä? Vetopyörät lyö tyhjää tasaisella, kevyt kuormakin vielä! V***U, tiehän on peilijäässä! Sitä ei todellakaan nähnyt missä kohtaa märkä tie veti jäähän, mutta sen täytyi käydä todella äkkiä sen sadekuuron jälkeen.
Tuuriakin oli mukana, olisihan tuo kelimuutos voinut tapahtua tasaisen sijaan jyrkässä alamäessä ja loivan mutkan takana mäen alla linja-auto poikittain täynnä lapsia...
Myöhemmin yöllä pohjoisempana oli sitten yli 20 pakkasta eli vajaassa puolessa vuorokaudessa tuli koettua Suomen kelien lähes koko kirjo. Helmikuussa! Tais olla v.-96 tai jotain?? - sinivilkku
vastoin parempaa tietoa!
Tie voi todellakin jäätyä jopa minuutissa ja yhtä nopeasti se voi myös sulaa.
Tämä ei todellakaan ole mikään huuli vaan totisinta totta. Tapahtunut on ja tulee tapahtumaan edelleenkin.
Esimerkkitapahtuma.
Nuoret ajavat tietä aurinkoisena maaliskuun alkuiltana. Tie on aivan kuiva, ei enää ole sulamisvesiäkään. Nuoret palaavat samaa tietä vajaan puolen tunnin kuluttua, tie on edelleen kuiva ja aurinko paistaa, etenevät rajoituksen mukaista nopeutta. Mutta mitä helv.....!!!! Auto vaan menee ja suoraan päin paksua koivua. Viereisen talon isäntä soittaa hälytyskeskukseen ja ensivasteryhmä ja ambulanssi tulevat, auttajat lähestyvät romua ja yhtäkkiä liukkaus yllättää miehet ja he lentävät nurin. Onnistuvat pääsemään romun luo, lähtevät hakemaan työkaluja irrottaakseen nuoren kuljettajan...tie ei olekaan enää liukas, se on vain kuiva miltä se aiemminkin näytti.
Ja tämä on aivan totta, ihmiset lähistöllä tietävät sen ja osaavat varoa, silti aina välillä joku tömäyttää auton pois tieltä.
Mistäkö ilmiö johtuu? Ilmeisesti vesisuoni aika pinnassa. - hemohess
lyön vaikka vetoa et joku ammattikuljettaja on pelastanut kyytiinsä tienvarresta hätää kärsivän naisen joka on karunnut luotasi kun olet tommonen aasiville.hähähähäääääääää
- Kallonkutistaja
Tie voi jääätyä jopa alle kahdessa minuutissa. Silloin todennäköisesti ollaan pakkasen puolella, mutta sade tulee vetenä. Säätyyppi on melko harvinainen, mutta onhan sellaista omalle kohdalle jo tänäkin talvena sattunut. Ja siksi aina pitäisikin jättää sitä kelivaraa, eikä "hyvässäkään kelissä" tuijottaa pelkästään sitä tie- tai ajoneuvokohtaista rajoitusta.
Kaikista sääennusteista parhaan antaa mielestäni auton ulkolämpötilamittari. Kun lämpötila on -2 ja 3 välissä on erittäin todennäköistä, että kelissä voi olla hyvinkin nopeita muutoksia sateesta, auringonpaisteesta tai kuunloisteesta huolimatta. Selviämisennuste on jo erittäin hyvä, vaikka kaiken panostuksen sijoittaisi tuohon lämpötilavälille. Mutta eihän kakissa uusissakaan autoissa ole vielä sitä ulkolämpötilamittaria. Mutta niissä, joissa on se antaisi melko hyvän pohjan jopa kokemattomalle kuljettajalle.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969