taustana, ihmettelen milloi kuskit heräävät vaatimaan oikeuksiaan!! Miksi kaikki vaan valittavat, eikä kukaan uskalla tehdä mitään!
Minusta joka kuljettajalla on oikeus ajaa sellaisilla kuormilla jotka täyttävät lain kirjaimen. Kuskeilla on myös oikeus pitää heille kuuluvia lepotaukoja. Ajoreitit ja aikataulut täytyy laatia niin että voi ajaa lain ja kelin sallimissa rajoissa.
Vuorokausilevosta on voitava pitää kiinni, ilman että uhataan lopputilillä.
Eihän se ole tarkoitus että ollaan töissä oman henkensä (ja muiden) kaupalla. Kuskien kuuluu voida ansaita elantonsa työllään, ilman että heistä tulee rikollisia.
"Nyt pitää nostaa ääntä sekä työnantaja että työntekijä puolen liitoissa sekä Rahtarit-järjestössä tästä" epäkohdasta, että kuljettajia usein vaaditaan luopumaan oikeuksistaan työpaikkansa/palkkansa menettämisen uhalla.
Toivon voimia ja jaksamista onnettomuusrekan kuskille ja oikedelle viisaita päätöksiä asiassa.
-Hitaasti kiirehtimällä ehtii perille saakka-
Konginkangas ja muut liikenneonnettomuudet
7
1454
Vastaukset
paljon muuta lisättävää ,
kuin minne kaikilla nykyään on niin kiire??- homma
Mitäs noiden nykyajan pikavuorokuskien tilanteesta pitäisi todeta. Lujaa täytyy heidänkin ajaa, jos meinaavat myöhästyä VAIN vähän aikatauluista. Tilanne yhtä hulluheilläkin.
- mutta
työaika on paremmin, tauot ja lepoajat ok.
Mutta aikataulut on vähän niin ja näin, sitten kun mennään niin todella mennään.
- Rattimatti
Isot herrat on pelotellut kuljetusyrittäjät paskat housuun, joten he taas pelottelevat kuskinsa paskat housuun. On muka pakko ajaa tai ei tarvi seuraavana päivänä tulla. Pitäis saada isoilla herroilla paskat housuun, jotta oppisivat tajuamaan, että ihmiset ne näitäkin töitä tekee. Mutta kun heillä ei ole mitään vastuuta tästä touhusta, on helppo mennä lupailemaan asiakkaille ihan järjettömiä toimitusten suhteen. Tätä kutsutaan putkiajatteluksi. Eli suomeksi:"Vittu, mua ei kiinnosta pätkääkään, miten kuskit selviää. Pääasia, että itse saa papukaijamerkin seinälle ja vähän helvetin hyvän kauppakumppanin maineen. Antaa poikien juosta!"
- Harmittaa pirusti
Olimme kaverin kanssa isossa kaasuyhtiössä töissä vuosikaudet, työvuodet yhteensä 58, kun päättivät ulosliputtaa kuljetuspuolen kokonaan. Uusi omistaja oli sitä mieltä että hän halua laittaa omat halvat kuskinsa meidän tilalle ja niinpä meille näytettiin maantie, vassoguu. Mottona vieläkin pitempiä työpäiviä ja vieläkin paljon halvemmalla.
Ps. Jonkun vääräleuan on turha tähän heittää jotain kommenttia kuten esim. "No johon teidän oli aika siirtyä eläkkeelle", koska näin ei kyllä todellisuudessa ollut, siihen olisi vielä ollut reilusti aikaa. - ajoa
Näin se monta kertaa on. Kuljetusliike tekee asiakkaan kans sopimuksen ja hinnat otetaan esim kilojen mukaan. No vaikka kyseisen firman alihankkija kuski tuntee sen nahoissaan kun kyseessä esim. Fin lava 0,5lvm.(925kg rahdituspaino). No paino otetaan sit esim 300kgn mukaan koska kuljetus sopimus sanoo niin. Alihankkijallekin maksetaan 300kgn mukaan. Yrittäminen on sitten hienoa....
- varmasti
ajoa kirjoitti:
Näin se monta kertaa on. Kuljetusliike tekee asiakkaan kans sopimuksen ja hinnat otetaan esim kilojen mukaan. No vaikka kyseisen firman alihankkija kuski tuntee sen nahoissaan kun kyseessä esim. Fin lava 0,5lvm.(925kg rahdituspaino). No paino otetaan sit esim 300kgn mukaan koska kuljetus sopimus sanoo niin. Alihankkijallekin maksetaan 300kgn mukaan. Yrittäminen on sitten hienoa....
pärjää jos vaan ei aja kenenkään lukuun vaan suoraam laskuttaa asiakasta, tälleen saataisiin hyvin pitkälle taksat alalla kohdalleen kun nämä kaikki välistävetäjät saataisiin pois
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989