Huh huh
on ollut rankka alku, mutta ah niin mielenkiintoista..
Koira jouduttiin siis leikkaamaan kunnei poltot jatkunut.
Herättyään oli reipas emo, joka kotiuduttuaan pelkäsi omia pentujaan.
Kiinnostui vaan napanuorantyngistä.Retuutti pentujaan nuorista ja järsi ne ihan lyhyeksi..mutta kun pentu lähestyi, meni pakoon.
Syötin näitä oliota, ja takaan etä oli aika rankkaa.
varsinkin kun mielessäni aloin funtsimaan miten saan työt ja kaiken meneen yhteen..kahden tunnin välein.Ja syöttämiseen punnituksiin lämpötyynyjen lämmittämisiin ja kuivauksiin , meni tunti..sitten olikin tunti aikaa itselleen..kauhistelen ajatusta että se on tätä sitten nelisen viikkoa.
Kehuin narttua kun hän kiinnostuipennuistaan, hieroin pikkuiset voimariiniin, jotta se edes nuolis heitä.Alussa se napa oli tärkein, joten hieroin itse lämpimällä pumpulilla pentuja.
Petiin j anukkumaan ja herätys..ja näen ihmeen.Isoin uros imi emän nisää.Emo oli tajunnut äitiyden ihanuuden vihdoinkin.Punnituksessa kakilla oli noussut paino edelliskerrasta paitsi yhdellä, jolle annoin emon vastusteluista ja huolista lisämaitoa ruiskusta.
Tuli mieleeni että tarttis kai olla joku maitopankki olemassa..eli emoja jotka suostuisi ottamaan muutaman vieraankin hoitoonsa.
Toivon mukaan meillä menee kaikki hyvin, minulla sentään on emo elossa ja tuntuu kun kaikki alkaa tästä sujumaan..tosin pennut on vasta puoli vuorokautta vanhoja, ja silti näin paljon edistystä...huh huh..oli pakko jakaa tämä ilo..ja nytten nukkumaan hiukan edes...
Kiitollinen olen ihanalle ystävilleni, jotka auttoivat minua matkassa, ja heitä jotka sanoi että kyllä me nämä asiat hoidetaan jollakin tavalla.Eritoten eläinlääkärille joka otti asiani todesta kun soitin , eikä käskenyt odottaa..joka hoisi homman kotiin.Taisin vihdoinkin löytää eläinlääkärin , jolla on sydän.
SEKTIO
3
2794
Vastaukset
Onnea ja menestystä syntyneille pienille elämän liekeille! Jahka ehdit ja jaksat, niin kerro mitä nyt kuuluu...
Muoriska- olkooon
perheenlisäyksestä! Meillä myös syntyi keisarinleikkauksella pentuja koiralle viime keväänä. Emä oli selvästi kärsinyt jo pari yötä supisteluista mutta laittoi aina takasin nukkuun. Sitten menin ell:iin ja vaadin tekemään keisarinleikkauksen. Ell sanoi jälkeenpäin että oli tosi hyvä, että pakotin siihen(hän ehdotti supistuksia lisäävää piikkiä, joka tässä tapauksessa olisi "räjäyttänyt" sekä pennut että emän), koska koirallani oli niin paha kohdun kiertymä, ettei ollut ikinä nähnyt! Toinen kohdun sarvi oli aivan tyhjä, ja kaikki viisi pentua olivat toisessa sarvessa solmussa! No, pennut olivat kaikki virkeitä, ja kaikki meni hyvin, kunnes emo heräsi... Emä hyppäsi sohvalle karkuun näitä "kamaluuksia" eikä ollenkaan ymmärtänyt mistä on kyse. hyvin nopeasti kuitenkin hyväksyi pennut ja jo seuraavana päivänä hoiti pentujaan aivan normaalisti. Eiköhän teilläkin kaikki parhain päin käänny! Montako tuli? Jaksamisia!
Meillä tehtiin kesälle koiralle keisarinleikkaus kesällä. Ei toki niin onnistunein seurauksin kuin teillä, meillä syntyi kolme kuollutta ja yks elävä pentu. Vasta kolmantena päivänä koira rupes hoitamaan pentuaan ja hoitiki sen sitte tosi hyvin mut ne kolme päivää oli tosi vaikeita ku piti käydä töis mut onneksi mulla oli ystävä joka kävi hoitamas pentua päivällä ja mun työ on sellaista jotta vapaapäivät ei oo la ja su vaan vaihtelee niin sain vaihdettua toisen kanssa jotta hoitajaa tarttin vain yhtenä päivänä. Vasta neljäntenä päivänä pennun paino alkoi nousta sanottavasti. Pentu ei osannu edes imiä ku pullolla syötin sitä. Mut onneksi kaikki meni sitte hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989