Pahimmat liikennesuunnittelumokat?

Paska-Antero

Mistä löytyy Suomen pahimmat liikennesuunnittelumokat? Hengenvaaralliset surmanloukut, joista insinöörit pitäis laittaa käräjille? Liikennettä turhaan ruuhkauttavat sumput? Listataan tähän suunnittelun kukkasia!

7

706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

Kehä ykkönen lepuskin kohdalla... Liikennevalot ja järjettömät nopeusrajoitukset sotkemassa liikennettä...

Jostain syystä liikenne puuroutuu myös sen jälkeen (itään mentäessä), vaikka mitään syytä en itse ainakaan näe - ellei sitten kyse ole ihan automääristä. Mutta pahimmillaan ruuhkat ovat tuossa kohtaa.

• Auto- Antero

Liikenne EI SUJU, koska nuo SAATANAN NYSVÄRIT hukkavat AINA tapansa mukaan kaasupolkimen, kun lähdetään valoista.

Tässä eräänä aamuna ajelin kahden rinnakkain nysväävän SIAN saparon alla Vihdintielle asti nopeudella 50km/h.

Kävin kuumna kuin hellakoukku vaihdellen vuoronperään kaistaa, kun toinen oli jo puolivälissä ohi, mutta ei, rako ei auennut. Ohi pääsin vasta, kun koukkasin Vihdintien rampin kautta.

Lepuskissa voitaisiin laittaa valojen kohdalle yksi kaista lisää n200m ja poistaa kehän yli kääntymisen mahdollisuus. Alikulkusilta oikeaan suuntaan pääsmisen avittamiseksi. Ja ne PERKELEEN "toteemipaalut" nurin.
        VOILÀ!!! Ja homma pelaisi.

Tässä päätäjille ratkaisu hopealautasella, EIKÄ MAKSA PALJON!!!
        Keneltäköhän löytyisi vaadittua ROHKEUTTA ajaakseen asian läpi???

• Auto- Antero

Tulisi teokseta niin paksu, ettei raamtunkaan sivut riittäisi. Lisäksi sormeni olisivat ruvella vaikka naputtelisin pumpulihanskoilla.

Paljon olisi töitä! Vaikkapa pidentämällä Hämeenlinnanväylän kiihdytysramppeja. RUAHAHAHAHA!!!30m pitkiä!!!
      Liittymät 90asteen kohtauskulmalla, kurvin säteen ollessa n10m.

Ihmeellistä, ettei rekat kaatuile niissä kurveissa useammin, kun yrittävät sovittaa itsensä tielle ilman hämminkiä.
      Pakkohan niihin on vetää täysillä, että saisi nopeuden edes 30km/h vilkun välkkyessä ja sauhun pöllytessä.

Kukakohan IDIOOTTI nekin on suunitellut??? On tainnut tyyppi harpin puutteessa, piirrellä kurvit pennin lantin avulla

• Auto-Antero tuossa jo pääsikin vähän alkuun asiasta.

Aina lisääntyvät liikennevalot ovat osoitus huonosta liikennesuunnittelusta (rahakin voi olla joskus harvoin syynä).

Pääteiden kiertoliittymät. (Esim nelostiellä Kärsämäellä kolme peräkkäin ja Iissä tällä hetkellä pari).

Kiertoliittymien väärät kaltevuudet ja ahtaudet raskaalle liikenteelle.

Suomen tiestö yleensäkin, uusimpia moottoriteitä lukuunottamatta. (Mutkia, näkemäesteitä, kapeutta, riista-aitojen puutetta jne.)

Keskikaiteellinen ohituskaistoitettu tie.

Taajama-suunnittelu töyssyineen ja liian alhaisin rajoituksin.

• heguli

kyllähän ihmisten pitää vastuu osata kantaa teoistaan.. nopeusrajoitukset ylemmäs ja liikennerikoksista näyttäviä häpäisyoikeudenkäyntejä. nysvääjiltä kortti pois tavattaessa esim. jokamiehen oikeudella.

• pERse

ohjearvo...

• Rattimatti

Haapavedellä ns. Kirkkomäki. Ensin lasketellaan pitkä lasku laakson pohjalle Nivalasta päin tultaessa, sitten sillan yli ja mutka oikealle jossa vauhti tapetaan. Sitten helvetin jyrkkä nousu, jonka päällä välittömästi liikenneympyrä. Jos ympyrään pääsyä odottelemassa parikin henkilöautoa, takaa tuleva yhdistelmä on mäessä ja todennäköisesti talvella kiinni. Alapuolella on järvi ja siihen kun sopivasti joku litkuauto kipataan, niin kalakeitto maistuu hetken aika kitkerältä. Itse oon kerran ollut siinä kiinni talvella, kun eräs naisautoilija ei ymmärtänyt painaa kaasua mäessä, vaikka kuinka huudatin ja vilkuttelin takaa. Piruparka vaan hiljensi. Siinä hetki seistiin jarrupolkimen päällä, että eräs sivullinen aamulenkillä kävi nakkaamassa pyöräkiiloja alle. Samperi, että jalka meinas krampata. Kyseistä mäkeä hiekoitetaan ja aurataan hyvin harvoin.

Lyhyesti koottuna ensin vauhti alamäestä, sitten vauhti pois mutkassa ennen ylämäkeä, taas kaasu pohjaan ja viimeksi vauhti pois liikenneympyrään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      67
      2395
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe