Päättäjät vastuuseen!

Paska-Antero

Ainoa päättäjä on RATIN TAKANA.

Kukaan ei pakota ajamaan liian lujaa huonossa kelissä, kukaan ei pakota ottamaan ylikuormaa, kukaan ei pakota olemaan noudattamatta lepoaikasääntöjä, kukaan ei pakota ajamaan huonolla kalustolla.

Liikennelentäjä ei lähde ilmaan, jos kone ei ole 100% kunnossa tai jos siinä on kilogrammankin verran ylikuormaa. Lääkäri ei kiiruhda leikkauksen kanssa, vaikka työvuoro olisikin loppumassa. Laivan kapteeni ei lähde merelle, jos tuuli on liian kova. Nämä ovatkin AMMATTI-IHMISIÄ, toisin kuin vastuuttomat rahtarit!

Tässä taas osoitus maanteiden "päättäjien" ammattitaidosta:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet/Huonosti kuormattujen rekkojen m%E4%E4r%E4 kasvanut satamissa/1096630

16

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todentotta murahdat

      Mutta eikös tuo ole jo tullut selväksi joka viestissä? Ihme ettei rahtipojat tajua vieläkään, no koulut kun on jäännyt kesken ja vissiin aivot samaan paikkaan ;)

      • Paska-Antero

        Aika outoa, että kokonainen ammattikunta selittelyillään leimaa itsensä lampaiksi: pomoille tai edes lastauspaikan trukkikuskeille ei uskalleta sanoa vastaan, vaikka viattomien henget ovat vaarassa.

        Kuka lampaaksi ryhtyy, se lampaana keritään.


    • Äijälä

      Puhut asiaa, vaikka ei se Estoniankaan kapteeni välittänyt myrskystä, vaan antoi aluksen mennä täysillä ja ei pysäyttänyt sittenkään, vaikka alkoi kuulua outoja kolinoita.
      Samoin kävi Titanicille 1912, että Kapteeni, elikkä päättäjä oli hyvin ylimielinen ja antoi laivan mennä täyttä höyryä jäävuorivaroituksista huolimatta.
      Lentokoneitakin tippuu yhtenään eri puolella maailmaa ja syykin on selvä.
      Ei välitetä mistään mitään, kunhan vaan lennetään.

      Onnettomuuksia toki sattuu muuallakin kuin liikenteessä ja kylläpä se syy tahtoo aina löytyä niistä päättäjistä, joille turvallisuushakuista ajattelua tärkeämpää on ehtiä nopeasti ja aikailematta.

      Minäkin olen joutunut omassa työssäni monta kertaa huomaamaan, ettei hoppu ole hyväksi eikä kiire kunniaksi.
      Mutta tämänpäivän avainsana on kiire ja kiire.
      Työssä pitää olla kiire, homma pitää saada entistä joutuisammin tehtyä. Silloin ei ehdi ajattelemaan työturvallisuutta ja sitten kolahtaa.

      Ja liikenne on kiireistä, mennä pitää vauhdilla.
      Pois pois postin tieltä, pois nysvärit alta, auto-Antero tulee.
      Mahtaakohan Sinivilkulla olla kiire, kun se ajaa jatkuvasti päivittäin.

      Selvähän se on, että kiire kostautuu, mutta silleppä ei enää mitään kukaan voi. Vauhtipyörää ei voi enää pysäyttää.
      Mutta yksityisautoilija kyllä voi kiirettään hidastaa, mutta kun hekään eivät halua.
      On kunniaa mennä lujaa kelistä piittaamatta.
      On kunniaa saada kuolla kolarissa, koska suuri yleisö muistaa kolaripaikkaa lukuisin kynttilöin.

      • elintänne

        konttorihinurit!!vaihtakaa alaa jos noin ahistaa ja tulkaa näyttään kuinka kuormat sidotaan!


      • Paska-Antero
        elintänne kirjoitti:

        konttorihinurit!!vaihtakaa alaa jos noin ahistaa ja tulkaa näyttään kuinka kuormat sidotaan!

        Tuo kirjoitus oli hieno esimerkki siitä kypsyydestä, älykkyydestä ja kärsivällisyydestä, mitä näillä "teiden ritareilla" on.


      • paskahousut
        Paska-Antero kirjoitti:

        Tuo kirjoitus oli hieno esimerkki siitä kypsyydestä, älykkyydestä ja kärsivällisyydestä, mitä näillä "teiden ritareilla" on.

        löytyy just teistä konttorihinureista jotka ajaa lastaa sitoo kuormat kuinka sattuu!!! Ihme ja kumma mikä sinne rekkahommiin vetää et ilman palkkaa ruinataan päästä vapaapäivinä "töihin" ja samalla munaamaan ammattikuljettajien ammattitaito!Ja just nämä on ne pahimmat baaris istujat jotka kisaa kellä vetää auto parhaiten. Konttorirotta jäisellä tiellä yhdistelmäajoneuvolla yhtä ammattitaitoinen kun minä lääkärinä sairaalas!!


    • Konginkankaan onnettomuutta vastaava onnettomuus voi sattua koska tahansa uudestaan ja vaikka kaikkia sääntöjä noudatettaisiin pilkulleen. Liukkaalla kelillä alamäessä se rekan kärry saattaa karata luisuun sivutuulen puuskasta ja jos just silloin sattuu vastaantulija, niin taas rytisee. Olen noita pieniä luisuja nähnyt, oletko sinä?

      Tiestöhän on aivan liian vanhanaikaista nykyliikenteelle, eikä väistötilaakaan ole. Poliitikot eivät tunnu tuota asiaa ymmärtävän ja heidät pitäisi velvoittaa lähtemään tuonne tienpäälle tutustumaan tilanteisiin.

      • Paska-Antero

        Jos tie tai keli on huono, nopeus pitää sovittaa olosuhteisiin eikä painaa sitä puukenkää pedaaliin, kunnes rajoitin puuttuu peliin. Simple as that.

        Tosin rahtareista puheenollen ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu... tuohan on aivan liian monimutkaista logiikkaa "teiden ritareille". Eikä vastuu ole koskaan itsellä: tiet ovat huonoja! pomo käski ajaa lujaa! joku lastasi lastin huonosti! keli oli liukas!


      • Paska-Antero kirjoitti:

        Jos tie tai keli on huono, nopeus pitää sovittaa olosuhteisiin eikä painaa sitä puukenkää pedaaliin, kunnes rajoitin puuttuu peliin. Simple as that.

        Tosin rahtareista puheenollen ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu... tuohan on aivan liian monimutkaista logiikkaa "teiden ritareille". Eikä vastuu ole koskaan itsellä: tiet ovat huonoja! pomo käski ajaa lujaa! joku lastasi lastin huonosti! keli oli liukas!

        Arvasin, että et tajua ja ilmeisesti et siis ole niitä luisuja nähnyt. Rekan nopeus alamäessä 40 km/h ja silti lähti luisuun, mikäs rajoitin siloin puuttuu peliin? Seuraavaan ylämäkeenkin pitäis sitten saada vielä vauhtia. Kyllä ne kuskit yrittävät tosissaan pitää autonsa tiellä, mutta ei se vaan aina niin helppoa ole kuin kuvittelet.

        Mittava tieremontti olisi pikaisesti tarpeen, turha muuta lässyttää.


      • konttorirotta
        Paska-Antero kirjoitti:

        Jos tie tai keli on huono, nopeus pitää sovittaa olosuhteisiin eikä painaa sitä puukenkää pedaaliin, kunnes rajoitin puuttuu peliin. Simple as that.

        Tosin rahtareista puheenollen ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu... tuohan on aivan liian monimutkaista logiikkaa "teiden ritareille". Eikä vastuu ole koskaan itsellä: tiet ovat huonoja! pomo käski ajaa lujaa! joku lastasi lastin huonosti! keli oli liukas!

        Paska-Antero siihen joukkoon joka on käynyt leikkimäs autonkuljettajaa kaatanut auton saanut maineen kaatavana varastomiehenä jolle ei kukaan luovuta autoaan vaikka ilman olet luvannut ajaa ja nyt katkerana parjaat niitä joilla auto pysyy lapases? Älä huoli et ole yksin teitä on paljon!! Pysy vain siellä konttorissa ja käytä bussia niin muut voi kulkea turvallisemmin kun ajotaidottomat pysyy poissa raskaankaluston ratista!!!


      • Paska-Antero
        Kairakettu kirjoitti:

        Arvasin, että et tajua ja ilmeisesti et siis ole niitä luisuja nähnyt. Rekan nopeus alamäessä 40 km/h ja silti lähti luisuun, mikäs rajoitin siloin puuttuu peliin? Seuraavaan ylämäkeenkin pitäis sitten saada vielä vauhtia. Kyllä ne kuskit yrittävät tosissaan pitää autonsa tiellä, mutta ei se vaan aina niin helppoa ole kuin kuvittelet.

        Mittava tieremontti olisi pikaisesti tarpeen, turha muuta lässyttää.

        Jos nopeutta on 40 km/h, silloin sekä rahtarilla että vastaantulijalla on aikaa reagoida. Silloin luisun voi myös oikaista kaasulla, kun on pelivaraa.

        Mitäs se tieremontti auttaa, kun harva se päivä rahtarit onnistuvat kaatamaan autojaan moottoriteiden rampeissa liian suuren tilannenopeuden (eli ammattitaidottomuuden ja/tai tyhmyyden) takia? Ja rahtari, joka pitää riittävän turvavälin on harvinainen poikkeus.


      • Paska-Antero
        konttorirotta kirjoitti:

        Paska-Antero siihen joukkoon joka on käynyt leikkimäs autonkuljettajaa kaatanut auton saanut maineen kaatavana varastomiehenä jolle ei kukaan luovuta autoaan vaikka ilman olet luvannut ajaa ja nyt katkerana parjaat niitä joilla auto pysyy lapases? Älä huoli et ole yksin teitä on paljon!! Pysy vain siellä konttorissa ja käytä bussia niin muut voi kulkea turvallisemmin kun ajotaidottomat pysyy poissa raskaankaluston ratista!!!

        Ei kuulu Paska-Antero siihen joukkoon.

        Oletko rahtari? Kielenkäytöstäsi ja juttusi "asia"sisällöstä päätellen taidat olla.


      • Paska-Antero kirjoitti:

        Jos nopeutta on 40 km/h, silloin sekä rahtarilla että vastaantulijalla on aikaa reagoida. Silloin luisun voi myös oikaista kaasulla, kun on pelivaraa.

        Mitäs se tieremontti auttaa, kun harva se päivä rahtarit onnistuvat kaatamaan autojaan moottoriteiden rampeissa liian suuren tilannenopeuden (eli ammattitaidottomuuden ja/tai tyhmyyden) takia? Ja rahtari, joka pitää riittävän turvavälin on harvinainen poikkeus.

        Jos vastaantulija on lähellä kun luisu alkaa, niin ei siinä ehdi reagoimaan yhtään paremmin. Liukkaalla tiellä jarrutusmatkakin on pitkä, eikä se perävaunu välttämättä kiihdytyksellä kovin nopeasti oikea.

        Oletkos käynyt katselemassa niitä moottoriteiden ramppeja? Korjattavaa riittäis niissäkin, on vääriä kaltevuuksia väärään suuntaan ja turhia s-mutkia, jotka pitäisi oikoa. Niissä ramppien kaarteissa menee henkilöautojakin tieltä ulos.


      • Tepa
        Paska-Antero kirjoitti:

        Ei kuulu Paska-Antero siihen joukkoon.

        Oletko rahtari? Kielenkäytöstäsi ja juttusi "asia"sisällöstä päätellen taidat olla.

        ...ammattisi, jos uskallat.


    • ei kannata

      sitoa kuormaa kun siitä ei saa palkkaa!

    • Joskus lehtiä lukenut

      Niinkö?Saanen olla erimieltä.joku aika sitten oli kohua lentäjistä jotka olivat lähdössä lentämään ympäripäissään ,ja noista lääkäreistä joku vuosi takaperin potilas kuoli ku lääkäri ei ehtinyt tutkia koska oli kiire kotiin ja sitte miten kävi estonialle tai sille katamaraanille joka meinas upota pari kuukautta sitten.Nämähän ne ammattilaisia vasta olikin vai mitä tollo.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2421
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1789
    3. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1624
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1535
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe