http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa.htm#id1096716
Olen mykistynyt...
Poliisi!!!Ylinopeudet lopetetaan NYT
26
1893
Vastaukset
- Maneli
Katso kommenttini tuosta hieman alempaa
- kannata
lähteä kehä kolmosen sisäpuolelle.Alkaa mennä kyllä täysin pelleilyksi tuo HELLSINGIN liikenne.30KM/H TUNNISSA.VI...KO TE SIELLÄ AUTOILLA MITÄÄN TEETTE,MENKÄÄ POLKUPYÖRILLÄ IDIOOTIT MUTTA ÄLKÄÄ YLI 30/H TUNNISSA
- adso
Jos juoksee tarpeeksi lujaa, niin ottaako kamera kuvan? Entä fillarilla?
Eikö se olisi oikeutettua, hmm? - Kompa
auto- antero = sheriffi
"Vuodenvaihteen lainmuutos mahdollistaa sakon, rikesakon tai muistutuksen lähettämisen kotiin ajoneuvon haltijalle"
Tuo lainmuutoshan mahdollistaa sakon menemisen aivan jollekin muulle kuin kuljettajalle. Jos auton laittaa vaikka jonkun rantojen miehen nimiin, niin ei tarvi edes sakoistakaan välittää.
Yrityksen nimissä olevan auton kanssa voi varmaan jotenkin kikkailla.
Perheenjäsenenkin nimissä olevan auton kuljettaja ei joudu kärsimään sakkokertymän aiheuttamasta kortin menetyksestä.
Mikähän muuten niissä ylinopeuksissa loppujen lopuksi päättäjiä ja poliisia kismittää? Jos rajoituksia noudattaa vain 10-20% autoilijoista, niin eihän silloin ylinopeudet mitenkään liikenneturvallisuutta vaaranna valtavasta paljoudesta huolimatta.
Kyseessähän on selvästi päättäjien halu pitää porukkaa kurissa ja herran nuhteessa ja mustasukkaisena ovat laittaneet poliisit valvomaan kaikkia typeriä kotkotuksiaan.
Nyt kuitataan kaikki saadut sakot takaisin saamatta jäävien tulevien sakkojen muodossa pienillä auton omistus/haltijakikkailuilla.
Enpä ihmettelis, vaikka joku onnistuis laittamaan jonkun vanhan auton liikenneministerin nimiin ja eikun ylinopeudella kameraan.- Auto- Antero
Että rajoitukset EIVÄT VOI OLLA KOHDALLAAN!!!!
Jos normaalisti niin lainkuulisiset kansalaiset VITUT VÄLITTÄVÄT, siinä on selvä viesti päättäjille.
Laskekaa vain lisää, niin kohta KUKAAN ei välitä
- Sakkoja saanut
Tämä on niin väärin ku voi vaan olla.. Poliisin tehtävä ei ole sakottaa autoilijoita huomaamattomilla tutka-autoilla vaan poliisin tehtävä on näkyä liikenteessä ja olemassaolollaan rauhoittaa liikennettä. Ei nämä kyseiset tutka-autot ole ratkaisu ongelmaan vaan ratkaisu olisi se että valtion budjetista saataisiin isompi osa poliisin työhön ja sillä saataisiin lisää poliiseja rauhoittamaan liikennettä. En itsekkään ole mikään körrytteliä tuolla liikenteessä mutta mua vaan niin ottaa päähän tommonen rahastus.
- kiittää?
Auto- Anteroa, peRsettä, sinivilkkua ja kaikkia muita ylinopeuksien puolustajia.
Nämä nimimerkit nyt vain tulivat mieleen pahimpina kansan kiihottajina tältä palstalta.
On niin helppo ajaa ylinopeutta mutta pirun vaikea sitä oikeata nopeutta. Saatikka että ymmärtäisi mikä on se oikea nopeus.- Vtu-stna
Kuulehan nyt nysväri. Onko se sulta jotenkin pois, jos muut pyrkivät joustavuudella parantamaan liikenneturvallsuutta? Mikä sinua siinä niin jurppii?
Todellisia vaaratilanteita eivät aiheuta nopeat kuskit vaan sinunkaltaisesi nysvärit, jotka sen sijaan että tarkkailisvat liikennettä, tarkkailevatkin omaa nopeusmittariaan! - ....
Vtu-stna kirjoitti:
Kuulehan nyt nysväri. Onko se sulta jotenkin pois, jos muut pyrkivät joustavuudella parantamaan liikenneturvallsuutta? Mikä sinua siinä niin jurppii?
Todellisia vaaratilanteita eivät aiheuta nopeat kuskit vaan sinunkaltaisesi nysvärit, jotka sen sijaan että tarkkailisvat liikennettä, tarkkailevatkin omaa nopeusmittariaan!Se että ihminen noudattaa lakeja ja asetuksia ei tee kenestäkään nysväriä. Sen sijaan niiden noudattamatta jättäminen johtaa anarkiaan.
Tiedän, se oli liian hieno sana sinulle. Sen päättelin ihan sinun sivistystasostasi.
Noupeus ei koskaan aiheuta vaaraa vaan se äkkipysäys.
Liikennesäännöt ovat pelisääntöjä jotka ilmaistaan yleisillä ja yhtäläisillä liikennemerkeillä jotta kaikki liikenteessä olevat voisivat niitä noudattaa ja olisivat niistä tietoisia.
Tämä voi nyt olla liian vaikeaa sinulle mutta kerron kuitenkin. Nopeusrajoitusten noudattaminen on tärkeää sen takia että siellä liikenteessä on muitakin kuin sinä ja moni osaa muodostaa käsityksen kuinka pian auto a on pisteessä b jos nopeus on tiedossa. Jos sinä nyt ajat vaikka kaksinkertaista nopeutta niin se joku saattaa olla silloin siinä pisteessä b mutta ei enää muodosta käsityksiä.
Sinun mallisi mukaan minä voisin ryhtyä joustavaksi kuskiksi ja ajaisin rekkani kolmion takaa sinun eteesi koska se olisi minulle joustavampaa. Sinulle se ei varmaankaan olisi joustavampaa mutta luulen että et siitä enää välittäisi... - Auto- Antero
Sinä menisit varmasti mutisematta niin kyykkyyn, kuin kukaan kehtaa käskeä.
Oletko oikeasti noin tyhmä?
Jos joku viherpiipertäjä saa päähänsä laskea nopeusrajoituksen 3km/h, niin sokeasti tottelisit annettuja ohjeita?
Kyllä jokainen täysijärkinen autonkuljettaja tuntee, että jossain se kyykytyksen raja kulkee.
Kun 80% kulkijoista on liikennerikollisia on jossain mätää. - Rekkanainen
Vtu-stna kirjoitti:
Todellisia vaaratilanteita eivät aiheuta nopeat kuskit vaan sinunkaltaisesi nysvärit, jotka sen sijaan että tarkkailisvat liikennettä, tarkkailevatkin omaa nopeusmittariaan!...liikenteessä on kyllä ihan eri asia kuin ylinopeus.
Joustavuutta on ottaa muut huomioon, pyrkiä toimimaan siten,ettei aiheuta itselleen tai muille vaaratilanteita liikenteessä. Joustavuutta on myöskin se, että vaikka olisit oikeassa, esim.etuajo-oikeus, voi silti jarruttaa,jos huomaa toisen toimivan väärin ja näin estää itse onnettomuuden. - Lada
Rekkanainen kirjoitti:
...liikenteessä on kyllä ihan eri asia kuin ylinopeus.
Joustavuutta on ottaa muut huomioon, pyrkiä toimimaan siten,ettei aiheuta itselleen tai muille vaaratilanteita liikenteessä. Joustavuutta on myöskin se, että vaikka olisit oikeassa, esim.etuajo-oikeus, voi silti jarruttaa,jos huomaa toisen toimivan väärin ja näin estää itse onnettomuuden.Joustavuus ja välinpitämättömyys ovat yksi ja sama asia, PAITSI että minun tapani ajaa on joustava ja muiden - arvasitkin varmaan - välinpitämätön.
Esimerkkejä:
Nopeudet, omalla kaistalla pysyminen, risteysajon sääntöjen noudattaminen, "vanhan vihreän" hyödyntäminen, suhtautuminen turvaväliin, suhtautuminen pysähtymis- ja pysäköintikieltoihin, oikaisu autolla pyörätietä pitkin. Joustavuuden nimissä olen soveltanut pykäliä omiin tarpeisiini, mutta päivittäin näen välinpitämättömiä kanssa-autoilijoita tekemässä samaa! - Vtu-stna
.... kirjoitti:
Se että ihminen noudattaa lakeja ja asetuksia ei tee kenestäkään nysväriä. Sen sijaan niiden noudattamatta jättäminen johtaa anarkiaan.
Tiedän, se oli liian hieno sana sinulle. Sen päättelin ihan sinun sivistystasostasi.
Noupeus ei koskaan aiheuta vaaraa vaan se äkkipysäys.
Liikennesäännöt ovat pelisääntöjä jotka ilmaistaan yleisillä ja yhtäläisillä liikennemerkeillä jotta kaikki liikenteessä olevat voisivat niitä noudattaa ja olisivat niistä tietoisia.
Tämä voi nyt olla liian vaikeaa sinulle mutta kerron kuitenkin. Nopeusrajoitusten noudattaminen on tärkeää sen takia että siellä liikenteessä on muitakin kuin sinä ja moni osaa muodostaa käsityksen kuinka pian auto a on pisteessä b jos nopeus on tiedossa. Jos sinä nyt ajat vaikka kaksinkertaista nopeutta niin se joku saattaa olla silloin siinä pisteessä b mutta ei enää muodosta käsityksiä.
Sinun mallisi mukaan minä voisin ryhtyä joustavaksi kuskiksi ja ajaisin rekkani kolmion takaa sinun eteesi koska se olisi minulle joustavampaa. Sinulle se ei varmaankaan olisi joustavampaa mutta luulen että et siitä enää välittäisi...Olet ilmeisesti rekka"mies" :)
Rekkamiesten lainkuuliaisuus kyllä tiedetään! Itse ajatte rajoitinta vasten ellei niitä ole ruuvattu irti.
Tyhmä ja valistumaton ihminen luottaa siihen että lähestyvän auton nopeus on ko. tien rajoitusten mukainen. Aina tulee olettaa että nopeus on paljon suurempi, eikä lähteä siihen eteen nysväämään!! - Mie taas
Juuri tuota taitamatonta roskasakkia on kiittäminen töyssyistä ja tutkaamisesta.
- K.Ä.
Vtu-stna kirjoitti:
Olet ilmeisesti rekka"mies" :)
Rekkamiesten lainkuuliaisuus kyllä tiedetään! Itse ajatte rajoitinta vasten ellei niitä ole ruuvattu irti.
Tyhmä ja valistumaton ihminen luottaa siihen että lähestyvän auton nopeus on ko. tien rajoitusten mukainen. Aina tulee olettaa että nopeus on paljon suurempi, eikä lähteä siihen eteen nysväämään!!Ei taida olla vielä(auton)ajokorttiakaan tällä nobelistilla.
- Pena
RUOHAHHAAAAA!!!!
Mikähän päättäjiä vaivaan kun samaa taktiikkaa ei ole äkätty muita rikoksia vastaan. Mjaa... ehkäpä vain siksi, että tämä oli päänavaus. Tiedä?
Samanlaisella virkamiespäätöksellä lopetettaneen seuraavaksi pahoinpitely-, talous-, autovarkaus-, raiskaus-, ja mitänäitämuitakaikkiaolikaanrikokset.
Vankkumaton on suomalaisen virkamiehen usko lainsäädännön kaikkivoipaisuuteen, luuloon lain kunnioituksesta, sen määräysvoimaan jne.
Miksi ei voida sanoa suoraan, että valtio ja sen virkamiehet tarvitsevat veropohjan laajentamista palkankorotuksiaan ja lisäetujaan varten???!!!
VOI PYHÄ YKSINKERTAISUUS!!!! - K-Kaahari
Niin kävisi että,osa kansasta saataisiin niin kyykkyyn että kaikki ylinopeudet saataisiin pois? Mistä poliisit sit sakottaisi? sen jälkeen kukaan ei ajaisi kännissä,ei olisi rattijuoppoja. Ja kolmantena kaikki pitäisi turvavyötä ajaessaan. LPllä ei ole muita keinoja saada sakkotuloja kuin nämä kolme äskeisessä järjestyksessä. Saataisiinko sillä tavalla poliiseja työttömäksi? Ja sitä kautta "tiet vapaaksi"...
Tai valtion tuntien mikään ei riitä. Kehittyisi jokin muu konsti jolla kansaa maksatettaisiin(sakkoa sakottomuudesta)?
No,tää oli taas tätä joka ei toteudu... Ja valtio luottaa ehtymättömään tulolähteeseensä,kansaan!- Auto- Antero
Alkaisi autojen piiruntarkka ratsaaminen, tietysti liikenneturvallisuuden hengessä.
Huonolla tuurilla auto "katsastetaan" parikymmentä kertaa vuodessa. Palaneista lampusta saisi sakkoja.
Tai vilkun liian "myöhäisestä" käytöstä, liiallisesta tilannenopeudesta jne.
Laki suo mahdollisuuden loputtomaan kyykytykseen, vaikka ajaisit omasta mielestäsi täysin asetusten mukaisesti. Kyse on tulkinnasta.
Poliisi ei ole koskaan työtön.
Minuakin kerran poikasena ratsattiin tunti putkeen tien päällä. Sitten mentiin vielä asemalle selvittämään jotain.
Kysellessäni syytä moiseen, käskettiin pitää turpa putkareissun uhalla tukossa.
KYYKKYYN SAATANA TAI TULEE PAMPPUA!!!! Onneksi nykymeno on hieman rauhallisempaa.... - pikku-stobe
Auto- Antero kirjoitti:
Alkaisi autojen piiruntarkka ratsaaminen, tietysti liikenneturvallisuuden hengessä.
Huonolla tuurilla auto "katsastetaan" parikymmentä kertaa vuodessa. Palaneista lampusta saisi sakkoja.
Tai vilkun liian "myöhäisestä" käytöstä, liiallisesta tilannenopeudesta jne.
Laki suo mahdollisuuden loputtomaan kyykytykseen, vaikka ajaisit omasta mielestäsi täysin asetusten mukaisesti. Kyse on tulkinnasta.
Poliisi ei ole koskaan työtön.
Minuakin kerran poikasena ratsattiin tunti putkeen tien päällä. Sitten mentiin vielä asemalle selvittämään jotain.
Kysellessäni syytä moiseen, käskettiin pitää turpa putkareissun uhalla tukossa.
KYYKKYYN SAATANA TAI TULEE PAMPPUA!!!! Onneksi nykymeno on hieman rauhallisempaa....kayttö mihinkään ole vähentynyt,itse en suostunut kisahallissa menemään KYYKKYYN,niin johan alko pamppu laulaa.
- sun duunissa
pikku-stobe kirjoitti:
kayttö mihinkään ole vähentynyt,itse en suostunut kisahallissa menemään KYYKKYYN,niin johan alko pamppu laulaa.
pitäis olla
- pikku-stobe
sun duunissa kirjoitti:
pitäis olla
vieläkin saikulla tuon järkyttävän(pamputus) tzadin reissun jäljiltä hähä'äää viikko vielä.........
- joustavuutta
Näyttää siltä, että ylinopeuksiin suhtaudutaan usealla eri tavalla:
1. Ei koskaan ylinopeutta
2. Pysytään rikesakkorajoilla (10 km/h ylitys)
3. Pysytään päiväsakkorajoilla ( 20 km/h ylitys)
4. Ajellaan rajoituksista piittaamatta
Ensimmäiseen luokkaan kuuluvat ns. varovaiset kuskit, jotka ajavat aina reilusti alle sallitun nopeuden, etteivät edes vahingossa ylittäisi rajoituksia. Koska etenkin taajamissa nopeusrajoitusten jatkuvan muuttumisen seuraaminen alkaa olla tosi hankalaa, tulee tunnollisillekin ajajille silti ylityksiä.
Enemmistö ajajista kuuluu luokkiin 2 ja 3.
Luokan 4 ajajat eivät noudata mitään muitakaan liikennesääntöjä joko tietoisesti tai ovat sitten eri syistä kykenemättömiä seuraamaan tien varsille ripustettuja opasteita.
Jotta tuosta eri nopeuksia noudattavasta luokkajaosta päästäisiin eroon, seuraava ehdotus voisi hyvinkin auttaa asiaa:
Poistetaan rikesakko ja asetetaan sakkorajaksi se nopeus, mikä kyltillä on ilmaistu, mutta samalla riisutaan nopeusrajoitusten sekamelska.
Tämä edellyttää kuitenkin nykyisten rajoitusten nostamista sille tasolle, mitä todellisuudessa ajetaan tälläkin hetkellä ilman sakkoja:
Moottoritiet 140 km/h.
Muut tiet kunnosta ja laadusta riippuen joko 120 km/h tai 100 km/h.
Jollei nopeutta ole erikseen merkitty, niin se olisi kuten ennenkin eli 80 km/h.
Taajamissa riittäisi kaksi nopeutta:
Etuajo-oikeutetut kadut 60 km/h.
Muut kadut yleisrajoitus 40 km/h.
Koska kaikista ko. nopeuksien ylityksistä tulisi sakot, niin todelliset nopeudet tulisivat olemaan n. 10 km/h alhaisemmat eli samat kuin nykyisinkin luokan 2 ajajilla.- Elmeri
Oikein hienoja ajatuksia, mutta mistäs sitten ne sakkotulot revitään, jos kaikki ajavat rajoitusten mukaan? Pitäisikö poliisin ruveta jahtaaman oikeita rikollisia?! Ei se sopisi lainkaan Suomen hienoon liikennekulttuuriin. Aivan liian sujuvaa olisi.
- Elmeri
Tuossa linkissä kerrotaan vain, että joulupukki on Forbesin mukaan rikkain fiktiivinen henkilö...
- Tonttu Torvinen
...tärkeä uutistieto sekin. Ja nipin-napin ymmärrettävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa942713En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101734
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039